Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2002, 19:05
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Mijn beste vriendin heeft een rare vriend. Op zich een ontzettend lieve, sprotieve en intelligente jongen MAAR hij is gewoon zo obsest door haar. Niet normaal meer, tot een paar weken terug controleerde hij haar met alles wat ze deed, was jaloers op de tijd die ik met dr doorbracht, kon het niet uitstaan dat ze niet de hele dag deed wat ie wilde en ze mocht ook geen vrienden zijn met een bepaalde jongen omdat zij hem ACHT maand geleden leuk vond!

Nu haar ouders er tussen zijn gekomen en hem vroegen even op een afstandje te blijven omdat ze wel voor 3 maand dag in dag uit ruzie hadden. Hij begon haar te manipuleren en veranderde al haar gedachte. Was ze ergens zelfverzekerd over kon hij haar egdachte wel weer veranderen.

Voor 3 week heeft ie het heilige boontje gespeelt en ze geloofde weer in het eeuwige gesprokkje, hij beloofde haar te veranderen. Hij huilde en huilde en huilde.

Nu, haar ouders zijn nog steeds boos maar hebben haar de vrije hand gegeven en ze zijn nu dan ook weer samen. Vande week hadden we ons haar geknipt, gewoon omdat we wat anders wilden. Iedereen vod het leuk, hij was de enige die erg negatief reageerde. Het deed haar zoveel pijn.

Het doet me zoveel pijn want ik weet dat hij niet verandert maar zij gelooft in het eeuwige sprookje! Wanneer gelooft ze mij en haar familie!? Ik kan haar niet stoppen terwijl ik het gevoel heb dat ik haar recht het VUUR ingooi! Wat kan ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2002, 19:28
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik denk niet dat er veel is dat je kan doen, je kan het haal zelf erachter laten komen, en haar troosten en er zijn voor haar wanneer dat zover is..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 21:54
Verwijderd
Wie niet horen wil moet maar voelen...

Het is heel lullig, maar laat haar maar... Als er meerdere fronten zijn die haar zeggen dat hij haar in een sprookje leidt, terwijl ze zelf dat niet (wil) zien, dan moet ze het maar voelen. Vroeg of laat komt ze er wel achter en geeft ze je wel gelijk... steun haar dan als dat zover is, ik denk dat je voor nu weinig kunt doen en afwachten...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 23:21
dystopia
dystopia is offline
Hoort op L&R
Oud 29-01-2002, 11:02
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
henri schreef:
Wie niet horen wil moet maar voelen...

Het is heel lullig, maar laat haar maar... Als er meerdere fronten zijn die haar zeggen dat hij haar in een sprookje leidt, terwijl ze zelf dat niet (wil) zien, dan moet ze het maar voelen. Vroeg of laat komt ze er wel achter en geeft ze je wel gelijk... steun haar dan als dat zover is, ik denk dat je voor nu weinig kunt doen en afwachten...

ik denk da ik hier me maar bij aan sluit, zolang ze het nie wil inzien, zal ze het nie inzien...
Het enige wa je kunt doen is met die vriend gaan praten als je die goed genoeg kent!

Oud 29-01-2002, 13:05
Sissi17
Sissi17 is offline
Ik heb met mijn (toenmalige) beste vriendin precies hetzelfde meegemaakt, met als enige verschil dat zij het in eerste instantie niet doorhad.
Ik mocht die jongen al vanaf het begin niet, ik vond het maar een verschrikkelijke eikel, maar volgens mij waren die gevoelens wederzijds. Elke keer als ik met mijn vriendin had afgesproken bijvoorbeeld, kwam hij ook opdagen. Zouden mijn vriendin en ik gaan stappen samen, stond hij ook in die discotheek.. op een gegeven moment paste ik op het huis van een oom en tante van me, toen zij bleef slapen, de volgende morgen word ik wakker en wie zitten er samen aan het ontbijt????? JUIST. Haar verweer: ja hij stond ineens voor de deur, kan hem toch niet buiten laten staan? Zijn verweer: ik heb haar al 2 dagen niet gezien....
Dat was voor mij het moment dat alles in me brak.. ik heb ze allebei buiten de deur gezet en letterlijk al haar logeerspullen uit het raam geflikkerd... Daarna hebben we elkaar nog een aantal keer gesproken maar het is nooit meer goed gekomen tussen ons. Mijn advies aan jou is dus ook om haar echt HEEEEEL duidelijk te maken hoe jij erover denkt. Ik heb dat niet gedaan, ik probeerde er alleen voor haar te zijn als hij haar weer eens iets flikte... Maar denk eraan: als zij echt helemaal verliefd is, kiest ze uiteindelijk voor hem, en niet voor jou...

STERKTE!!! Liefs, Sissi
Oud 29-01-2002, 13:12
miro
miro is offline
Ik heb ook een vriendin met een rotvriend, ze word fysiek en mentaal mishandels, zelfs ik word achtervolgd door hem en hij doet zichzelf allerlei dingen aan als zij effe met mij mee gaat naar n terrasje of zo.

Dr valt eerlijk gezegd niet veel tegen te doen, ik heb al vaak met hem proberen te praten en dan luisterd ie wel maar hij is zo ziek in zn hoofd dat ie het niet hoort. Met mijn vriendin heb ik natuurlijk ook al proberen te praten maar ze is verblind door liefde. Vervolgens ben ik naar haar ouders gegaan maar die doen dr ook niks tegen.

Ik heb dr dus niks tegen kunnen doen maar je moet met zoveel mogelijk mensen die haar kennen dr over praten zodat zij straks zelf ook het probleem begint te zien

succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:01
Aurora
Aurora is offline
Je kan niets doen. Ik neem aan dat je het er met haar over heeft gehad, maar als ze het niet inziet kan je niets anders doen dan afwachten tot ze inziet dat hij niet echt normaal doet zeg maar. Ze komt er echt vanzelf wel achter, uiteindelijk, maar zolang zij nog te 'zwak' is om hem de deur te wijzen kan je haar niet dwingen om het uit te maken. Je kan iemand sowieso niet dwingen om het uit te maken, maar dat is een ander verhaal.

Ik zie nu dat iedereen boven mij dit ook heeft gezegd, maar goed. Laat haar, ze komt er vanzelf achter.
Reageren

Regels voor berichten