Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2004, 22:08
pepperen88
pepperen88 is offline
ik heb de trailer gezien en ziet er erg gaaf uit maar de trailer zegt datie de 27e in de bioscoop is terwijl die nu al op dvd is ofzo

hoe zit dat?
Oud 28-08-2004, 22:17
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik heb 'm een aantal maanden geleden in het filmhuis gezien, en hij is inderdaad al op dvd, misschien blijkt ie populairder te zijn dan ze hadden verwacht en wordt ie daarom alsnog ook in de gewone bioscopen uitgebracht.

btw: goeie film, het kijken zeker waard
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 22:25
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Prachtige film.
Inmiddels op DVD verschenen. Zeker de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 22:41
Dmnq
Dmnq is offline
de actiescenes zijn koel , maar het verhaal is saai .
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 22:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Prachtige film, zeker in visueel opzicht. De setpieces, color editing, CGI en de vechtscenes zijn allemaal fantastisch te noemen en zorgen voor een fijne kijkervaring. De personages zijn wel wat aan de vlakke kant(zeker Nameless), maar ik vond de manier waarop Yimou ze opvoerde als pionnen in het verhaal erg goed. Dat verhaal speelt dan ook een veel belangrijkere rol dan karakterontwikkelingen- en bogen.

Al met al een zeer goede film, maar net niet zo goed als Crouching Tiger Hidden Dragon of zijn narratieve soortgenoot Rashomon.
Oud 28-08-2004, 23:36
Rioto
ik vond em eigenlijk erg tegenvallen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 00:10
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Croucing Tiger Hidden Dragon heeft wel wat deze film mist, een goed verhaal.

Maar cinegrafisch gekeken naar de film is het een plaatje, ontzettend mooie settings, kostuums, en natuurlijk het sublieme gebruik van kleuren.

Aanrader voor de liefhebber van Jet Li (wat ik niet ben), mooie filmbeelden (dat wel), mooie film muziek (ook), en mooie zwaardvecht scenes (ook).
Oud 29-08-2004, 00:25
lovetear
lovetear is offline
Nou ja, dan zal ik wel de enige zijn die het verhaal van hero mooier vond dan die van crouching tiger. Het minder magische van hero sprak mij juist aan. De karakters zijn niet allemaal even diep uitgewerkt, dat moet ik wel toegeven, maar sommige karakters zijn wel degelijk goed, zoals broken sword, of de keizer zelf.

Visueel geweldig, ook hoe elk hoofdstuk zijn eigen kleur heeft. Ik vond het een topfilm .
Oud 29-08-2004, 11:47
ABrules
ABrules is offline
zal hem vanmiddag eens gaan huren...
Oud 30-08-2004, 22:12
pepperen88
pepperen88 is offline
nou ik heb 'm gehuurd en ik von er egt geen reet aan de actie scenes zijn na een tijdje gewoon ronduit saai de karakters zijn egt helemaal kut en wat de mooie beelden betreft je kan ook overdrijven ik vond dat de makers van deze film iets te veel hun best deeden op punten waar het niet moest en niet op punten waar het wel moest
Oud 30-08-2004, 22:26
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
lovetear schreef op 29-08-2004 @ 01:25 :
Nou ja, dan zal ik wel de enige zijn die het verhaal van hero mooier vond dan die van crouching tiger. Het minder magische van hero sprak mij juist aan. De karakters zijn niet allemaal even diep uitgewerkt, dat moet ik wel toegeven, maar sommige karakters zijn wel degelijk goed, zoals broken sword, of de keizer zelf.

Visueel geweldig, ook hoe elk hoofdstuk zijn eigen kleur heeft. Ik vond het een topfilm .
*eens*
Oud 31-08-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef op 29-08-2004 @ 00:36 :
ik vond em eigenlijk erg tegenvallen
ik ook!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 09:57
Verwijderd
Citaat:
pepperen88 schreef op 28-08-2004 @ 23:08 :
ik heb de trailer gezien en ziet er erg gaaf uit maar de trailer zegt datie de 27e in de bioscoop is terwijl die nu al op dvd is ofzo

hoe zit dat?
...de film is al twee jaar oud. Ik heb hem anderhalf jaar geleden al gedownload. En zoals bovenstaanden al gesteld hebben: de film is grafisch zeer aantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
pepperen88 schreef op 28-08-2004 @ 23:08 :

hoe zit dat?
Klopt, ik heb 'm pas geleden op DVD gezien, zit grafisch erg sterk in elkaar, het verhaal is wat minder daarentegen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 12:14
D
D is offline
Citaat:
lovetear schreef op 29-08-2004 @ 01:25 :

Ik vond het ook een hele goede film, Crouching Tiger heb ik niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen. Verhaal van Hero is heel goed vind ik, maar daar gaat het ook om in de film. Iedereen die zin heeft in een echte 'fighting movie' kan deze beter laten liggen want daar gaat het niet om in Hero.

En dat met die kleuren was echt mooi ja, later las ik dit trouwens:
In the flashbacks, the characters' costumes go from red (imagination) to blue (perceived reality) to white (truth). In the final flashback, the costumes are green (enlightenment/peace).
Oud 03-09-2004, 12:18
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-08-2004 @ 23:25 :
Prachtige film.
Inmiddels op DVD verschenen. Zeker de moeite waard.
idd, erg mooi. ik hoorde van veel mensen dat het verhaal slecht zou zijn maar daar ben ik het niet mee eens. ik zal em straks eens huren, heb em alleen nog in de bioscoop gezien
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:02
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Heb de R3 SE Hong Kong edition thuis liggen, want die versies van dvd's van Hero die je hier kan kopen zijn troep.

Toch zo maar even kijken hoe die eruit ziet.
Reageren

Regels voor berichten