![]() |
|
Heeft iemand ervaring hiermee?
En is het dan goed bevallen of niet? ik zou het wel graag willen maar tis erg duur. Vanmorgen stond er een stukje in de krant over een behandeling in turkije ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Uit onderzoek van de Universiteit van Tubingen in Duitsland blijkt dat driekwart (!) van de patienten die een laserbehandeling (moeilijk woord: fotoreactrieve keratectomie (PRK)) na tien jaar zo'n slechte contrastgevoeligheid hebeen, dat zij volgens overheidsnormen nachtblind zijn.
Hierop heeft het London Centre for Refractive Surgery onderzoek gedaan onder en kwam tot vergelijkbare resultaten: 56% van de onderzochten is na tien jaar permanent en onbehandelbaar nachtblind Na tien jaar geen autorijden meer dus. Tegen PRK zijn veel bezwaren te noemen, die zelden genoemd worden. Een greep uit de verzameling: - de bovengenoemde nachtblindheid - infectiegevaar (Onderzoekers raden daarom aan vooraf aan de behandeling een antibioticakuur te volgen). - in 10 % van de gevallen moet een tweede opratie ondergaan worden. De kans hierop groeit naarmate men ouder wordt. - tot 450 dagen na de behandeling kan keratitis (hoornvliesontsteking) optreden. - complicaties van de drie verschillende behandelingen (PRK, LASIK en LASEK) zijn:
Wil je meer weten, dan kun je naar Surgical Eyes surfen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
( schijn namelijk zelf nachtblind te zijn)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hier praten wij over nachtblindheid als gevolg van een laserbehandeling - een onomkeerbare beschadiging, niet behandelbaar dus. Laatst gewijzigd op 13-08-2004 om 15:15. |
![]() |
||
Citaat:
waarom kun jij je gratis laten laseren?
||
Citaat:
![]() .. Wauw, stoer, gaaf hee!! Ik ben echt wel jaloers op je!! Mag ik je aanraken? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
cilinderafwijkingen vanaf wat tot 5.00 ? cilinderafwijkingen kun je ook negatief meten. (btw, ik heb dus aan beide ogen bepaalde cilinderafwijkingen - dat heet eigenlijk prisma-afwijkingen doordat je oog vreemde cilinders heeft of zo - en ik weet 100% zeker dat ik t dus sowieso niet kan laten laseren. maar goed, misschien heb ik wel hele vreemde ogen.) als je dingen uit een foldertje overneemt, zeg dat dan ff...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
[QUOTE]MightyMarcel schreef op 14-08-2004 @ 10:41 :
[B]dat van die sterktes klopt bijna, maar is een beetje overdereven (-9 kun je echt niet laten laseren). Mijn vader had -10 en heeft zich zo'n 8 jaar geleden aan zijn oog laten laseren. Hij heeft nog steeds 100% zicht en zijn strekte is nul. Het kan dus wel degelijk.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet dat je het liefst zou hebben dat ik het zou doen om te patsen maar helaas. You're dead wrong. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn vader heeft daar een tijd serieus over nagedacht, omdat hij zijn hele leven al een bril heeft, en daar vanaf wilde. Maar nu hoor ik hem nergens meer over, zal wel overgewaaid zijn. |
![]() |
|
|