Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2004, 20:12
Breg
Breg is offline
ik vroeg me af, is het schadelijk als je regelmatig energiedrank drinkt, en vanaf welke hoeveelheden is het schadelijk voor je gezondheid (hoeveel blikjes per week/dag)?
Oud 09-07-2004, 20:43
Coolice
Coolice is offline
Wat nou schadelijk??!!!
tuurlijk is het niet schadelijk hoe kom je daarbij.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:52
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Coolice schreef op 09-07-2004 @ 21:43 :
Wat nou schadelijk??!!!
Tuurlijk is het wel schadelijk. In hoeverre weet ik niet precies maar er zitten stoffen in die (als je er teveel van neemt) niet goed voor je zijn. Eigenlijk sowieso niet maarja.
Oud 09-07-2004, 21:29
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
cafeine, taurine, suiker

dat soort stoffen, goed voor je hyperactiviteit en je bloedspiegel. en als je er liters per dag van drinkt is het niet gezond te noemen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 23:47
YPrue
YPrue is offline
Lees het krantenartikel op deze site eens:
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=29829

Daarin staat dat wanneer de cafeine schadelijk zijn kan, je grote hoeveelheden ervan binnen moet krijgen, en zoveel drank krijg je niet naar binnen.
Verder hebben ze het nog over de stofjes suiker, Glucuronolactone en taurine, ook ingredienten van de energiedrankjes.

Kijk ook eens op de volgende sites:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=2071

http://www.jeffs-place.nl/viewmessage.php?page_id=613

http://www.ilimburg.nl/jongereninfo/vip/drugs.html (En dan onder het kopje 'Smartdrugs, smartproducts en ecodrugs' kijken.)

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 23:58.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 17:01
Breg
Breg is offline
Citaat:
Wat nou schadelijk??!!!
nou echt gezond lijkt het me eigenlijk niet als je dagelijks grote hoevelheden energiedrank drinkt om energie te krijgen terwijl je lichaam eigenlijk 'op' is.

Maar YPrue bedankt voor de artikelen, heb ze nog niet gelezen, ga dat zo doen.
Oud 15-07-2004, 15:58
sexylexy
sexylexy is offline
per dag een blikje of een paar blikjes oid is niet echt slecht, maar liters per dag wel
Oud 15-07-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
sexylexy schreef op 15-07-2004 @ 16:58 :
per dag een blikje of een paar blikjes oid is niet echt slecht, maar liters per dag wel
't Lijkt me nooit niet-slecht. Sowieso vreet dat spul aan je tanden, en alle oppep-spulletjes die er in zitten kunnen ook nog eens je hart een tik geven. Dat is nooit gezond.

Ik zou het spul alleen drinken wanneer het echt niet anders kan, nooit elke dag een blikje oid. Eet dan gewoon gezond en genoeg zodat je daar je gezonde energie uit kan halen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 09:45
No Quiero
No Quiero is offline
Ja, net als al het eten en drinken is het schadelijk voor de mens, alleen dan wel in hoge mate. Het probleem is dat het hier vaak om suikerdrankjes gaat met een goeie zoutbalans.

Ik raad aan ze alleen te gebruiken als je sport, bijvoorbeeld. Maar dan kun je ook net zo goed pure glucose nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 02:18
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
pure glucose is helaas alleen maar in een ziekenhuis te krijgen als je onderbehandeling ben heb ik mij laten wijs maken.

Anders zou je je sport prestaties aanzienlijk kunnen verbeteren als het in de hitte van de "strijd" gebruikt
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 08:57
TechXP
TechXP is offline
Nou als je gewoon niet te veel drinkt (omdat het je tanden enzo aantast) en niet meer dan de adh waardes van de stoffen inneemt, dan kan het geen kwaad.
Echter moet je geen energiedrankjes drinken als je gewoon niet actief bent (dus als je niet sport enzo), tenminste als je niet wilt aankomen.
Oud 18-07-2004, 09:39
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 18-07-2004 @ 03:18 :
pure glucose is helaas alleen maar in een ziekenhuis te krijgen als je onderbehandeling ben heb ik mij laten wijs maken.

Anders zou je je sport prestaties aanzienlijk kunnen verbeteren als het in de hitte van de "strijd" gebruikt
Wielrenners drinken dat ook. Die krijgen dan in het heetst van de strijd een pakje met pure glucosedrank aangereikt, soms.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 15:16
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
En bij welke buurtsuper kopen ze dat dan?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 14:12
Noddy
Noddy is offline
tegenwoordig is alles schadelijk dus energiedrank waarschijnlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:30
pukkelpop
pukkelpop is offline
ja als ge nix anders drinkt ofzo. Tzal zeker ni slecht zijn als ge het dagelijks met maten drinkt ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 16:20
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
pukkelpop schreef op 19-07-2004 @ 16:30 :
ja als ge nix anders drinkt ofzo. Tzal zeker ni slecht zijn als ge het dagelijks met maten drinkt ofzo
Kerel, kom je uit de Bijbel lopen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 16:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 19-07-2004 @ 17:20 :
Kerel, kom je uit de Bijbel lopen ofzo?
Denk eerder uit Belgie
Oud 19-07-2004, 18:41
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
dit is nog te begrijpen. ik ken ook vlamingen die het echt onbegrijpelijk maken om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 20:43
rubenrtv
rubenrtv is offline
Zal niet al te schadelijk zijn, maar die dingen geven je volgens mij niet echt extra energie
Oud 19-07-2004, 21:34
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-07-2004 @ 17:00 :
't Lijkt me nooit niet-slecht. Sowieso vreet dat spul aan je tanden, en alle oppep-spulletjes die er in zitten kunnen ook nog eens je hart een tik geven. Dat is nooit gezond.

Ik zou het spul alleen drinken wanneer het echt niet anders kan, nooit elke dag een blikje oid. Eet dan gewoon gezond en genoeg zodat je daar je gezonde energie uit kan halen.
ik zeg ook niet dat het goed is
Oud 19-07-2004, 22:38
sanderrr
sanderrr is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 19-07-2004 @ 22:34 :
idd
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 15:10
Femic
Femic is offline
Er zitten natuurlijk veel calorien in en er zit veel suiker in, maar daar wordt je niet zo snel ziek van. Gezond is het niet, maar dagelijks 1 of een paar blikjes lijkt me niet heel schadelijk.
Oud 22-07-2004, 16:15
jet
jet is offline
de meeste van die dingen zullen jou eerder vet maken, dan je extra energie geven.

als je namelijk gewoon sport (dus neit topsport) dan heb je die drankjes niet nodig, dan moet je lichaam het gewoon kunnen redden. en dan word dus al die energie uit het drankje opgeslagen als vet.

dit heb ik van de televisie, op nederland 3 hadden ze het daar laatst over, dat het vet oplevert als je neit topsport
Oud 22-07-2004, 16:17
Verwijderd
Citaat:
sexylexy schreef op 19-07-2004 @ 22:34 :
Jij zei 'niet echt slecht' ik noem het liever 'niet echt goed' en benadruk dat vervolgens. Als ik je quote, wil het niet zeggen dat ik het compleet met je eens ben of compleet niet met je eens ben, er zit nog een heel grijs gebied tussen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 18:04
rubenrtv
rubenrtv is offline
Als je sport kun je beter gaan voor Extran, Gatorade (Energade) en Aquarius (dit helpt trouwens ook tegen katers )
Oud 25-07-2004, 19:03
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Teveel is niet goed, maar dat is met alles..
Oud 30-07-2004, 13:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 23-07-2004 @ 19:04 :
Als je sport kun je beter gaan voor Extran, Gatorade (Energade) en Aquarius (dit helpt trouwens ook tegen katers )
Niet (per definitie) waar. Het heeft ermee te maken WANNEER je iets drinkt. Voor het sporten, tijdens het sporten, na het sporten. Zoek maar eens op de termen:
isotoon, hypertoon en hypotoon
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 18:52
Verwijderd
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het lijp spul is... Heb een tijdje aan de Golden Power gezeten (begon met een paar blikjes per week, werd steeds meer) Ik had het gevoel dat het ontstressete enzo, en werd er relax van. Toen ik gestopt ben (op aanraden van mijn ouders) kreeg ik last van slaapproblemen, werd ik zenuwachtig enzo. Niet erg heftig, maar ik heb er toch zeker 10 dagen last van gehad, en bovendien heb ik nog steeds trek in dat spul (ben in April gestopt) Maar of het echt ongezond is? Ze zeggen van wel...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 07:02
Verwijderd
Citaat:
thomaster87 schreef op 03-08-2004 @ 19:52 :
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het lijp spul is... Heb een tijdje aan de Golden Power gezeten (begon met een paar blikjes per week, werd steeds meer) Ik had het gevoel dat het ontstressete enzo, en werd er relax van. Toen ik gestopt ben (op aanraden van mijn ouders) kreeg ik last van slaapproblemen, werd ik zenuwachtig enzo. Niet erg heftig, maar ik heb er toch zeker 10 dagen last van gehad, en bovendien heb ik nog steeds trek in dat spul (ben in April gestopt) Maar of het echt ongezond is? Ze zeggen van wel...
Het zijn geen drugs ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 09:10
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
MCH schreef op 04-08-2004 @ 08:02 :
Het zijn geen drugs ofzo.
dat zijn het wel. caffeine is een CZS stimulant. wat hij beschrijft is een lichte vorm van caffeine ontwenning. ik zal je vertellen, de zware vorm wil je niet meemaken. je loopt dagen met barstende koppijn, slaapeloosheid, en je bent heel snel aangebrand (vooral leuk voor mensen die dagelijks met je om moeten gaan).

dat gezegd, ik drink belachelijke hoeveelheden koffie..

energiedrinks zijn niet onmiddelijk heel erg slecht voor je, je moet alleen uitkijken als je hartproblemen hebt of regelmatig drugs als XTC slikt. de combinatie XTC, Redbull en Vodka heeft al meerdere mensen het leven gekost.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 13:28
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Wat nou schadelijk??!!!

Tuurlijk is het wel schadelijk, in grote hoeveelheden... En als je de hele dag geen flikker doet en dat spul steeds drinkt is t ook niet echt gezond..
Oud 04-08-2004, 13:29
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 23-07-2004 @ 19:04 :
(dit helpt trouwens ook tegen katers )
AXE anti-hangover werkt serieus.
Oud 07-08-2004, 08:02
Smartie
Smartie is offline
alles is schadelijk als je er teveel van neemt, dunkt mij...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 09:37
Verwijderd
Het gerucht gaat dan ook dat Red Bull ed binnen een paar jaar verboden worden. :/
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 23:51
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Ertur schreef op 07-08-2004 @ 10:37 :
Het gerucht gaat dan ook dat Red Bull ed binnen een paar jaar verboden worden. :/
als dat zo is, daan slaan hier iig alle stoppen door!
kava, ephedrine, redbull... wat nog meer? koffie? suiker?

maar goed, er zijn al een aantal landen die toegevoegde caffeine verbieden, dus het zou me niet zo veel verbazen

Laatst gewijzigd op 08-08-2004 om 00:00.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 23:55
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Guissie schreef op 04-08-2004 @ 14:29 :
AXE anti-hangover werkt serieus.
bah...
a) dat spul ziet eruit als de gelbrandstof die wij gebruiken in onze fonduebrander
b) axe geuren zijn werkelijk het meest walgelijke, hoofdpijnverwekkende geuren waarmee ik ooit in contact ben geweest. en ik ben zo eentje die dieseldampen kan waarderen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 12:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
blablabla.... Als ze het verboden zouden willen hebben, dan zouden ze daar nu wel achteraan gaan en niet over een paar jaar, dus dit is gewoon een roddel/gok.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 00:20
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
bonefish schreef op 08-08-2004 @ 00:55 :
a) dat spul ziet eruit als de gelbrandstof die wij gebruiken in onze fonduebrander
Nou en?

b) axe geuren zijn werkelijk het meest walgelijke, hoofdpijnverwekkende geuren waarmee ik ooit in contact ben geweest. en ik ben zo eentje die dieseldampen kan waarderen

Ik weet niet over welke geur je het hebt (er zijn verschillende) maar ik vind ze niet stinken..
Oud 09-08-2004, 00:49
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Guissie schreef op 09-08-2004 @ 01:20 :
Ik weet niet over welke geur je het hebt (er zijn verschillende) maar ik vind ze niet stinken..
ze ruiken allemaal een beetje hetzelfde. ze hebben wel allemaal andere geuren, maar je kunt duidelijk herkennen of het axe deo is of niet (dat is ook de bedoeling: merkherkenning enzo). het is die typische geur waar ik misselijk van wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 01:00
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 08-08-2004 @ 13:18 :
blablabla.... Als ze het verboden zouden willen hebben, dan zouden ze daar nu wel achteraan gaan en niet over een paar jaar, dus dit is gewoon een roddel/gok.
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 17:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Ertur schreef op 09-08-2004 @ 02:00 :
Bij deze gaat ook het gerucht dat jij volgende week voor een auto komt.... Sjezus man, het gerucht...het lokale verzinsel bedoel je.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-08-2004 @ 18:04 :
Bij deze gaat ook het gerucht dat jij volgende week voor een auto komt.... Sjezus man, het gerucht...het lokale verzinsel bedoel je.
[edit]

*kucht en wijst naar post van Qamra twee posts verder*

Bovendien zit je steeds op "het gerucht" in te hakken met als motief dat een gerucht een gerucht is. Erg vreemd.

Laatst gewijzigd op 10-08-2004 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:51
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Extran is een goede energie drank
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 14:33
Qamra
Qamra is offline
Het gaat er met dat verbod om dat de toegestane hoeveelheid aan cafeïne in een product in alle landen (van Europa) gelijk getrokken wordt en in dat geval wordt Red Bull ook verboden in Nederland. Dat het misschien een paar jaar kan duren heeft te maken met de SUPERSNELLE (kuche ) werkwijze van de EU.

dat is wat ik ervan weet

En cafeïne is verslavend, of dat per se slecht is.... dunno...
Oud 02-09-2004, 14:55
essepessie
essepessie is offline
verslaafd
Oud 06-09-2004, 14:38
BananaSplit
BananaSplit is offline
Je hebt van die Red Bull en die dingen, met veel slechte suiklers en heel veel cafeïne, maar ook zoiets als Isostar poeder, met suikers en stoffen voor inspanningen.

De smaak Orange smaakt heel goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten