Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 19:42
Meadow
Meadow is offline
Hellow, ik ben 16 jaar en ben op zoek naar een beetje een inteligent baantje voor door de week , het liefst ergends tussen 5 en 10 ofzoiets, laat in de middag tot vroeg in de avond, heeft iemand ook maar enige idee waar ik zou kunnen zoeken?Wat misschien van belang is, is dat ik nu net ga beginnen in Gymnasium 4, zou dat in mijn voordeel kunnen werken? Of ik dat pas van belang als ik mijn papiertje binnen heb?
Oud 24-08-2004, 19:43
Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Eerst zou ik eens ergends een beetje intelligentie proberen op te doen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:45
iamcj
iamcj is offline
Intelligente baantjes vereisen of ervaring, of vakkennis of goede connecties.

Wat overblijft is vakkenvullen of een eigen bedrijfje opstarten waarmee je intelligente werkzaamheden uitvoert.
Oud 24-08-2004, 19:45
Verwijderd
Ook met alleen een gymnasium diploma kom je over het algemeen niet zo ver. Ik ken eigenlijk geen 'intelligente baantjes' voor iemand van 16 jaar zonder diploma... Ik zou gewoon een baantje kiezen wat je een beetje leuk lijkt of gewoon iets waarbij je geld kunt verdienen (vakken vullen en kassa draaien in een supermarkt komt bv. overeen met de tijden waarin jij wilt werken).
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:09
Boogie
Boogie is offline
Dat wordt lastig zonder gerichte diploma's (met een gymnasiumdiploma bereik je weinig meer dan zonder, zoals Leonoor al zei) en ervaring. Zeker in deze tijd van weinig vacatures. De meeste uitzendbureau's zullen je hoogstwaarschijnlijk niet in willen schrijven.
Oud 24-08-2004, 20:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
Meadow schreef op 24-08-2004 @ 20:42 :
Of ik dat pas van belang als ik mijn papiertje binnen heb?
Zelfs mét gymnasium diploma haal je nog niet zoveel intelligente baantjes. Je hebt immers nog niet voor een vak geleerd, dus je zult toch gewoon de simpele baantjes moeten proberen.
Maar wat is er tegen een simpel baantje? Soms is het ook best lekker om je hersenen uit te schakelen en gewoon domweg een vak te vullen. Op school en verder in het dagelijks leven moet je al vaak genoeg die hersenen gebruiken
Oud 24-08-2004, 20:36
Verwijderd
Het is heel simpel: als je nog geen diploma van een vervolgopleiding hebt ben je ongeschoold en kun je dus niet verwachten dat je 'intelligente' baantjes krijgt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:55
Verwijderd
Als je echt intelligent zou zijn dan zou je zelf wel wat kunnen bedenken Voor dat soort baantjes heb je gewoon connecties nodig...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:25
rubenrtv
rubenrtv is offline
Je kan bijna geen intelligente banen vinden op jouw leeftijd. Ik zou ook graag ergens de administratie willen bijhouden ofzo, maar ik ben er te jong voor; jammer.
Oud 24-08-2004, 21:40
Schapie
Schapie is offline
Wat boeit het echt of een baantje "intelligent" is of niet..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:54
LB06
LB06 is offline
Wacht nog maar een jaar of 9 en dan zul je nog maar moeten zien hoe de arbeidsmarkt ervoor staat. Maar daarvóór is de kans dat jij een baan met veel verantwoordelijkheid krijgt met bijbehorend salaris zo goed als nihil. Je heb immers de kennis en ervaring niet om goed in zo'n positie te kunnen functioneren. Die universitaire opleidingen zijn er niet voor niks hè.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 16:15
Roos
Roos is offline
Citaat:
Alex schreef op 24-08-2004 @ 21:55 :
Als je echt intelligent zou zijn dan zou je zelf wel wat kunnen bedenken
Jep, en daarnaast zou je dan het woord 'intelligent' goed spellen.
Oud 26-08-2004, 13:05
Verwijderd
Best grappig topic dit.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 13:10
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Het gaat er toch om dat je met zo min mogelijk werk zo veel mogelijk geld verdient? Of ligt dat nu aan mij?
Oud 26-08-2004, 16:36
Ndimension
Ndimension is offline
Wat versta je dan onder een intelligent baantje?
Oud 26-08-2004, 16:50
Schapie
Schapie is offline
Je mag mijn huiswerk wel maken, dat is nog is intelligent werk, ik betaal je alleen wel onder het minimum loon en je loon zal op basis zijn van je prestaties.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 18:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 26-08-2004 @ 17:36 :
Wat versta je dan onder een intelligent baantje?
Dat het terugpraat...
Oud 26-08-2004, 21:47
Mariebel
Mariebel is offline
Hmm ik zal maar es een btje serieus proberen te reageren
Ik verkoop dus mobiele telefoons en sluit contracten af, heb ook wel collega's van 17, maar om zo'n baantje te krijgen heb je connecties nodig. Begin dus eerst gewoon bij de supermarkt en roep tegen iedereen dat je eigenlijk ander werk zoekt. Dan is er vanzelf iemand die zegt, oh ik weet dat ze daar en daar nog iemand zoeken. Moet je die en die even bellen enz. enz.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 21:59
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ik vind dit ook echt een dom topic. alsof jij omdat je gymnasium doet of whatever een beter bijbaantje kan krijgen?
mijn collega doet ook vwo en die werkt ook gewoon net als mij op zaterdag bij een bakkerij

nee pas later dat je wat aan je diploma hebt.
Oud 26-08-2004, 22:06
Nonaj
Nonaj is offline
Het zou misschien een idee zijn om naar een drukkerij te bellen of ze een corrector nodig hebben, maar gezien het aantal typ- en spelfouten in jouw post lijkt me dat geen goed idee.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 23:19
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 26-08-2004 @ 14:10 :
Het gaat er toch om dat je met zo min mogelijk werk zo veel mogelijk geld verdient? Of ligt dat nu aan mij?
Wees gerust, het ligt niet aan jou
Oud 27-08-2004, 08:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
thijsssss schreef op 24-08-2004 @ 22:40 :
Wat boeit het echt of een baantje "intelligent" is of niet..
Voor sommige mensen is van 8:30 tot 17:00 dozen volpakken met frikandellen misschien een uitdaging, maar ik zou gillend gek worden.

@TS: Ik heb zelf in een attractiepark gewerkt. Geen 'intelligent' werk omdat die attracties zo moeilijk te bedienen zijn, maar je kunt er zelf wel 'intelligent' werk van maken door het klantvriendelijk zijn als 'uitdaging' te zien. Dit geldt denk ik voor meer baantjes. Horeca misschien?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 08:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 26-08-2004 @ 22:59 :
ik vind dit ook echt een dom topic. alsof jij omdat je gymnasium doet of whatever een beter bijbaantje kan krijgen?
Laat me raden, jij doet geen VWO?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:21
Machiavelli
Machiavelli is offline
http://www.worddagbladbezorger.nl/home.html
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:40
Go
Go is offline
Je zegt wel zo trots dat je op het Gymnasium zit, maar volgens mij levert dat je helemaal geen voordeel op. Bij baantjes waarbij je met je handen moet werken of anderzins praktisch moet zijn, denk ik eerder dat een werkgever op een havist zit te wachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2004, 11:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
gerwin schreef op 27-08-2004 @ 11:40 :
Je zegt wel zo trots dat je op het Gymnasium zit, maar volgens mij levert dat je helemaal geen voordeel op. Bij baantjes waarbij je met je handen moet werken of anderzins praktisch moet zijn, denk ik eerder dat een werkgever op een havist zit te wachten.
een havist is even praktisch als een vwo'er.

als iemand echt op een praktisch iemand zit te wachten dan zoekt ie wel een vmbo'er. Maar dat is dan meestal weer geen intelligent werk (wat de TS zoekt).
Oud 27-08-2004, 12:15
onderkoffer
onderkoffer is offline
mensen doe normaal
ik zou zelf ook gek worden van vakkenvullen of dozen in pakken of weet ik wat ik weet alleen zelf ook geen leuk baantje
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 12:16
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-08-2004 @ 12:06 :

als iemand echt op een praktisch iemand zit te wachten dan zoekt ie wel een vmbo'er. Maar dat is dan meestal weer geen intelligent werk (wat de TS zoekt).
wa teen onzin alsof iemand die gymnasium doet niet ook handig kan zijn
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 12:20
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 27-08-2004 @ 13:15 :
mensen doe normaal
ik zou zelf ook gek worden van vakkenvullen of dozen in pakken of weet ik wat ik weet alleen zelf ook geen leuk baantje
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 12:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 27-08-2004 @ 13:16 :
staat dat er?

en anders lees je ook nog ff waar ik op reageerde...
Oud 27-08-2004, 17:54
Multilot
Multilot is offline
hahaha, ik zie dit uitlopen op een discussie wie er nu wel en wie er niet intelligent is geweldig!

@ ts: Ik heb bij een bakkerij in de winkel gewerkt. Ik had geluk, op een gegeven moment had ik niemand meer boven mij staan op een werkdag, dus 'runde' ik de winkel. Ik moest overal voor zorgen en was overal verantwoordelijk voor. Ik had er wel erg geluk mee, maar ik denk dat je bij verschillende baantjes best op kunt klimmen als je dat wilt.
Oud 27-08-2004, 18:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Multilot schreef op 27-08-2004 @ 18:54 :
hahaha, ik zie dit uitlopen op een discussie wie er nu wel en wie er niet intelligent is geweldig!

@ ts: Ik heb bij een bakkerij in de winkel gewerkt. Ik had geluk, op een gegeven moment had ik niemand meer boven mij staan op een werkdag, dus 'runde' ik de winkel. Ik moest overal voor zorgen en was overal verantwoordelijk voor. Ik had er wel erg geluk mee, maar ik denk dat je bij verschillende baantjes best op kunt klimmen als je dat wilt.
Natuurlijk! Als je het maar lang genoeg volhoudt. Je komt niet in eerste instantie aan een "hoger" baantje...
Oud 27-08-2004, 18:14
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-08-2004 @ 19:07 :
Natuurlijk! Als je het maar lang genoeg volhoudt. Je komt niet in eerste instantie aan een "hoger" baantje...
precies.
Ik heb er uiteindelijk 5 jaar gewerkt, tijd voor wat nieuws!
Oud 27-08-2004, 18:39
Verwijderd
Non intellego.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 20:21
Verwijderd
Voor intelligent werk moet je iets (goed) kunnen.
Wat kun je goed? Daarin moet je werk zoeken. Helaas zitten de meeste bedrijven niet te wachten op bijdehante scholieren part-time. Intelligent werk dat jij kunt is wel te vinden, maar full-time. En dat lijkt me lastig te combineren met school.
(bijvoorbeeld: ik kan computers bouwen. toch werk ik in een speelgoedwinkel. waarom? geen werk te vinden. en werken in een speelgoedwinkel is nog verrassend afwisselend..)

Mijn advies: zoek 'dom' werk dat veel betaalt. Veel handiger voor jou.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 06:44
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 27-08-2004 @ 13:15 :
mensen doe normaal
Soms moet je er iets voor over hebben. En anders moet je een paar jaar wachten. flink studeren, een diploma halen en dan iets zoeken.

Er zijn genoeg leuke baantjes te vinden die je wel kunt doen als je nog scholier bent, maar intelligent zijn de meeste niet. En wat je leuk vindt, dat ligt aan jezelf. Sommige winkels zijn best leuk om te werken en soms heb je dan ook best kennis nodig om de klanten te woord te staan en te helpen ed. Op een helpdesk kan ook best 'intelligent' zijn, je hebt er iig iets meer kennis voor nodig dan voor lopende band werk. Als je kinderen leuk vindt, ga dan idd in een speelgoedwinkel werken of in een speeltuin of ga oppassen of iets dergelijks. En laat iedereen weten dat je wat zoekt, zoek zelf actief in kranten en huis-aan-huisbladen. Als je mazzel hebt, dan vind je best iets wat best leuk is, alleen het echte intelligente werk, daar zul je toch vrijwel altijd een diploma voor nodig hebben. En das maar goed ook, anders ga je voor niks naar school (dan zouden ze overal wel 15-jarigen zonder opleiding in dienst nemen: veel goedkoper en zouden ze dus geen mensen met diploma meer hoeven te hebben).
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 13:14
The0
The0 is offline
Ik als 'aanstaande universitaire student' (dat klinkt intelligent toch? ) ben nu toch echt al 4 jaar vakkenvuller bij de AH. Niet dat het ook maar in de BUURT komt van intelligent werk, maar tis wel heel leuk en gezellig.

Misschien inderdaad zelf een bedrijfje oprichten waar je intelligent werk kan verrichten?
Oud 28-08-2004, 14:54
Verwijderd
bijles geven
Bij ons kan dat via school als je in de 5e of 6e zit, (al mocht ik 't in de 4e ook , gewoon lief vragen ) en dan geef je bijles aan 1e,2e of 3e klassers.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 15:06
Go
Go is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-08-2004 @ 12:06 :

Nee, over het algemeen zijn havisten praktischer dan mensen die op het vwo zitten. Over het algemeen geldt dat iemand die havo doet naar het HBO gaat en iemand met VWO naar een universiteit. Op het HBO gaat het om het praktisch toepassen van kennis, in het WO meer om het zelf vergaren van informatie. Bijv. iemand op het WO bedenkt een weermodel, iemand op het HBO past die op de praktijk toe.
Als ik in mijn omgeving zie, dan blijkt dit over het algemeen ook wel. Met atheneum valt het nog wel mee, maar vooral het gymnasium vind ik behoorlijk >>dromerig<< (veel minder op de praktijk gericht).
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 15:08
Go
Go is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 27-08-2004 @ 13:16 :
Kan natuurlijk wel, alleen de kans dat een havist handig met de handen is lijkt me groter dan dat een havist dat is.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:35
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
gerwin schreef op 28-08-2004 @ 16:08 :
Kan natuurlijk wel, alleen de kans dat een havist handig met de handen is lijkt me groter dan dat een havist dat is.
daar heb je helemaal gelijk in; havisten zijn zeker handiger dan havisten
Oud 28-08-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 28-08-2004 @ 16:08 :
Hier ben ik het niet mee eens, met "Op het HBO gaat het om het praktisch toepassen van kennis, in het WO meer om het zelf vergaren van informatie." wat meer. Al gaat het op het hbo ook grotendeels om het vergaren van kennis en om het vervolgens toepassen van die kennis. Met de rest van die post ben ik het niet helemaal eens, maar goed, dat kan.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 12:32
OceanEye
OceanEye is offline
Citaat:
Paul Ryan schreef op 24-08-2004 @ 20:43 :
Eerst zou ik eens ergends een beetje intelligentie proberen op te doen.
Oud 29-08-2004, 14:22
Go
Go is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 28-08-2004 @ 18:35 :
daar heb je helemaal gelijk in; havisten zijn zeker handiger dan havisten
Sorry, foutje
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:21
strawberry
strawberry is offline
Citaat:
gerwin schreef op 28-08-2004 @ 16:06 :
Als ik in mijn omgeving zie, dan blijkt dit over het algemeen ook wel. Met atheneum valt het nog wel mee, maar vooral het gymnasium vind ik behoorlijk >>dromerig<< (veel minder op de praktijk gericht).
Wat een onzin. Het verschil tussen atheneum en gymnasium in niet meer dan een paar vakken: op het gymnasium zijn latijn en/of grieks en kcv verplicht, maar op het het atheneum heb je weer andere vakken die daar verplicht zijn en op het gymnasium niet.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:09
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
gerwin schreef op 28-08-2004 @ 16:06 :
(...) Op het HBO gaat het om het praktisch toepassen van kennis, in het WO meer om het zelf vergaren van informatie. Bijv. iemand op het WO bedenkt een weermodel, iemand op het HBO past die op de praktijk toe.
Als je een universitaire studie doet, zul je toch echt moeten kunnen toepassen, dus weet niet waar je jouw verhaal op baseert.
Oud 30-08-2004, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 30-08-2004 @ 22:09 :
Als je een universitaire studie doet, zul je toch echt moeten kunnen toepassen, dus weet niet waar je jouw verhaal op baseert.
Hij heeft gezegd dat het op het WO minder gaat om het toepassen van vergaarde kennis, het accent ligt daar anders dan bij het HBO, lees nauwkeurig.

Overigens kan ik niet anders dan het roerend met hem eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 07:17
rubenrtv
rubenrtv is offline
Overigens gaat het nu allang niet meer over het 'inteligente' ( ) baantje dat de TS zoekt
Oud 31-08-2004, 08:21
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
haha idd Ruben...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 09:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-08-2004 @ 22:58 :
Hij heeft gezegd dat het op het WO minder gaat om het toepassen van vergaarde kennis, het accent ligt daar anders dan bij het HBO, lees nauwkeurig.
Heel leuk, maar dat betekend nog steeds niet dat een VWO-er slechter is in vakkenvullen. Iemand die een universitaire studie heeft afgerond kan ook best automonteur worden als 'ie dat wil, omgekeerd is alleen wat lastiger.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten