Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2004, 09:55
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Hoi,

Gisteren probeerde ik wat bestanden te verplaatsen van mijn ene harde schijf naar de andere, dit omdat ik de eerste schijf binnenkort wil gaan formatteren. Echter, bij het verplaatsen van sommige bestanden (oud, nieuw, maakt niet uit, leek willekeurig) kreeg ik een "Cyclic Redundancy Error". Ik heb gezocht op google maar daar vind ik vooral pagina's die gaan over errors die je krijgt als je van een CD kopieert, en dat beantwoordt mijn vraag niet.

Ik wil namelijk weten: Is die harde schijf - waar dus die corrupte/slechte bestanden opstaan - helemaal kaduuk of moet het na formatteren weer in orde zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2004, 10:29
freyk
freyk is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 29-08-2004 @ 10:55 :
Ik wil namelijk weten: Is die harde schijf - waar dus die corrupte/slechte bestanden opstaan - helemaal kaduuk of moet het na formatteren weer in orde zijn?
Voordat je hem gaat formateren laat je hem ff scannen met een schijfcontrole-programma.
Oud 29-08-2004, 11:58
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
freyk schreef op 29-08-2004 @ 11:29 :
Voordat je hem gaat formateren laat je hem ff scannen met een schijfcontrole-programma.
Wat raad je aan?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 12:35
freyk
freyk is offline
Bijvoorbeeld de standaard scan met scandisk wat in windows zit.

Bij windows xp:
  1. start -> uitvoeren
  2. typ dan in: cmd en druk dan op ok
  3. typ nu in: chkdsk
  4. Als hij fouten vind laat hem dan repareren door de volgende commando: chkdsk /f
  5. Laat je pc herstarten en automatisch zal windows opnieuw de schijf controleren en automatisch de boel repareren.
Bij win9x
  1. start -> uitvoeren
  2. typ dan in: command en druk op ok
  3. typ nu in: scandisk
  4. Selecteer een harde schijf en laat hem scannen
Oud 29-08-2004, 12:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een CRC-error kan betekenen data corruptie of falende hardware. Check goed je schijf met de disk checker zoals hierboven en mogelijk de diagnostische programma's (onder DOS vaak) van je harddisk fabrikant.
Oud 30-08-2004, 08:33
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Bedankt voor jullie reacties. Freyk, wat jij zei heeft inderdaad geholpen: er werden problemen gevonden en die werden later verholpen. Daardoor kon ik weer data verplaatsen, wat eerst een error opleverde.

Jammer alleen dat ik nu al wat dingen had weggegooid omdat ik dacht dat het toch corrupte bestanden waren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten