Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2004, 22:42
WB_Oud
WB_Oud is offline
Hoe doen andere mensen het die gaan studeren en hun vriend(in) nog op de middelbare school zit? Ik heb dus een vriendin die nog eindexamen moet doen terwijl ik zelf al ben gaan studeren. Pas 3 dagen bezig en nu zijn er al spanningen, alleen maar omdat ik zoveel dingen meemaak, een ervaring of een hele boel ervaringen die we niet kunnen delen. Ik kan me ook wel voorstellen dat een vriend(in) jaloers wordt als hij/ze hoort van alle leuke dingen die je mee maakt zonder hem of haar, en bang is dat je een leuke andere jongen of meisje vind. Heeft iemand anders hier wel eens problemen mee gehad? En is een relatie tussen een middelbare scholier en een student wel houdbaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2004, 23:49
sicilion
sicilion is offline
Ik heb er iig eigenlijk nooit last van gehad, maar ik kreeg die relatie altijd toen zij al studeerden. Ik denk dat het er gewoon aan ligt dat jullie in een nieuwe situatie zitten en dat het gewoon 'even wennen' is. Als je de eerste maand door komt ben je al een heel eind denk ik .
Oud 02-09-2004, 00:03
WolterB
WolterB is offline
Ik ga dit jaar mn 2e jaar in en zij gaat eindexamen doen. Omdat de afstand groot is, kunnen we elkaar dan alleen in de weekenden zien (en ws niet eens alle vanwege eerder afgesproken uitjes enzo), maar in de vakantie ging het goed en we willen er beide voor gaan, dus dat moet opzicht geen probleem worden.
Met de ervaringen: die maakt jouw vriendin ook mee als zij volgend jaar gaat studeren en mij zou het in die plaats alleen maar leuk lijken om de verhalen te horen hoe alles is
Oud 02-09-2004, 00:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
Huh?! Welke leuke dingen als student?

Ik vond middelbare schooltijd vetter gezien de mensen die erop zaten. En aan "het studentenleven" doe ik niet...dus eh no problemo.

Daarbij, je hoeft toch ook niet perse helemaal in elkaars belevingswereld te zitten om met elkaar te kunnen hebben. Moet zij zonodig weten wat het is om slecht gekleed met een stelle medestudentenballen een ontgroening te doen? bla onzin imo
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 00:44
Luna
Luna is offline
Jullie zullen je hele leven nog zoveel veranderen en er zal in jullie leven ook nog zoveel veranderen. Als je relatie al niet tegen zon verandereing kan dan vrees ik het ergste. Sorry dat ik zo rechtlijnig denk.
Oud 02-09-2004, 00:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Go with the flow luna... Niet zo stijfkoppig zijn

hey...dat meen ik niet, het klonk gewoon leuk en semi-wijs
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 01:22
Luna
Luna is offline
oh wat ben je toch lekker semiwijs

maar serieus, ik denk dat je een relatie op deze leeftijd hebt omdat het leuk is en iets toevoegd aan je leven. Als het niet leuek meer is om wat voor reden dan ook en er zijn spanningen om niest eigenlijk, waaarom zou je er dan mee doorgaan?
(oke, ik hoor mezelf vast nog wel anders piepen)
Oud 02-09-2004, 07:49
Verwijderd
Waarom zou je de ervaringen niet kunnen delen? Je kan haar toch gewoon vertellen wat je meemaakt?

En ik denk dat zo'n relatie best 'houdbaar' is, zolang je jezelf blijft en niet ineens een ander persoon wordt omdat je studeert ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 07:49
WB_Oud
WB_Oud is offline
Tja, je hebt natuurlijk mensen met de instelling van "het is leuk zolang het leuk is en als het even niet meer zo heel leuk is is het over" maar mijn instelling is net wat anders. Ze is me iets te veel waard om zo gemakkelijk te denken.

Maar goed, het is inderdaad een compleet nieuwe situatie en het zal wel wennen zijn. Voor haar maar ook voor mij. Jullie reacties zijn in elk geval bemoedigend, het kán dus wel.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 07:54
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
******** schreef op 02-09-2004 @ 08:49 :
Waarom zou je de ervaringen niet kunnen delen? Je kan haar toch gewoon vertellen wat je meemaakt?

En ik denk dat zo'n relatie best 'houdbaar' is, zolang je jezelf blijft en niet ineens een ander persoon wordt omdat je studeert ofzo.
Dat is moeilijk, niet alleen ga je van de middelbare school af en begin je met studeren, ook bijna alle mensen om je heen veranderen. Ik ga in elk geval nu nauwelijks meer om met oude vrienden van de middelbare school en krijg een heel nieuw leven nu. Nieuwe vrienden, nieuwe school, nieuw "huis", alles verandert. En ik moet haast wel mee veranderen om dit tempo van verandering bij te kunnen houden.

Natuurlijk kan je ook als Fade of Light gaan studeren en niets anders dan studeren. Maar ja, je studeert maar één keer dus ik maak er gewoon het beste en leukste van wat ik er uit kan halen (en dat hoeft niet met corpsballen te zijn )
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 07:59
Verwijderd
Citaat:
WB schreef op 02-09-2004 @ 08:54 :
Natuurlijk kan je ook als Fade of Light gaan studeren en niets anders dan studeren. Maar ja, je studeert maar één keer dus ik maak er gewoon het beste en leukste van wat ik er uit kan halen (en dat hoeft niet met corpsballen te zijn )
"Het beste en het leukste" is iets dat voor iedereen verschillend is.

Laat je vriendin van bepaalde dingen 'mee genieten', als dat mogelijk is. En blijf ook samen dingen doen ed. Ik denk dat het heel goed mogelijk is een dergelijke relatie in stand te houden als je het wilt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 08:03
Verwijderd
Citaat:
WB schreef op 02-09-2004 @ 08:54 :
En ik moet haast wel mee veranderen om dit tempo van verandering bij te kunnen houden.
Neuh. Je moet gewoon jezelf blijven.

Dat je in een nieuwe situatie terechtkomt, betekent niet dat je een ander persoon moet worden. Je bent gewoon dezelfde persoon in een nieuwe situatie en je deelt je dag misschien anders in, maar het is niet zo dat je nu jezelf als 'een student' moet zien en daarom ineens helemaal moet veranderen. Dat slaat nergens op.

En als er al iets aan je verandert, moet je je afvragen of het wel een goede verandering is.

Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 13:13
luchtballon
luchtballon is offline
Mijn vriend gaat nu studeren. Ik wil graag alles weten van zijn intro maar hij laat weinig van zich horen en dat is het enige wat ik jammer vind. Maar hij zal het wel heel leuk hebben ofzo.. Ik wil hem ook graag alles vertellen over mijn eerste dagen hier (zag heel erg tegen dit jaar op).
Ja, ik ben wel bang dat hij iemand anders vindt. Dat was ik altijd al, maar nu nog meer.

Bij mijn broer en vriendin gaat het al een jaar goed. Ik denk dat het nu juist moeilijker wordt nu zij ook gaat studeren (ergens anders).
Oud 02-09-2004, 13:25
bracelance
bracelance is offline
euh... gewoon elkaar vertrouwen
Oud 02-09-2004, 13:50
Verwijderd
Idd, elkaar vertrouwen en met elkaar praten. Mja, 't is toch logisch dat je niet altijd alles samen doet? Als je daar nu al problemen mee hebt, dan wordt het tijd nu te gaan praten voor het erger wordt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:13
Verwijderd
mijn vriend zit nu in 6vwo, ik ben na 5havo nu op t hbo beland. dus ook student-scholier. ook ik ben nu 3 dagen bezig, en k mis het allemaal wel. maar ja. we zijn niet jaloers op elkaar ofzo, want waarom zou dat? je houdt van elkaar, je vertrouwt elkaar, en als er iets is, dan bespreek je dat. kijk, als ik nog op school had gezeten, zou hij óók gevraagd hebben hoe mn dag was. en of ik nou over het VO vertel, of over het HBO. maakt niets uit toch?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 16:15
miro
miro is offline
Ik denk niet dat het puur aan het feit ligt dat jij studeert en zij niet. Ik denk dat er altijd wel iets veranderd in je relatie als de een wat nieuws gaat doen. Daar moet je je altijd even op aanpassen, dat zijn denk ik de periodes waarin je wat meer begrip voor elkaar moet hebben. Jij hebt nieuwe ervaringen, zij niet tja das is af en toe moeilijk als je een vaste relatie hebt waarin je het meeste samen doet. Ik denk dat je daar gewoon mee moet leren omgaan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:17
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik zit in het secundair, m'n vriend gaat naar z'n 4de jaar rechten.
Dit lukt al twee jaar, zonder problemen.

Maar ok, we hebben ervoor moeten vechten. Het leeftijds- en wereldverschil gaf vaak problemen in ons eerste half jaar. Maar eens je daardoor bent gaat alles ok, heb je er totaal geen problemen meer mee, en sta je heel sterk samen...

dus 't hangt er vanaf hoe groot de liefde is denkik
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:29
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Mijn vriendje werkt al en ik studeer nog (ben dit jaar aan een nieuwe school begonnen) en ik merk dat mijn vriendje stiekem ook een beetje bang is dat ik jongens waar ik goed mee overweg kan op school, leuker ga vinden dan hem ofzo. Terwijl hij helemaal niet jaloers is aangelegd; hij heeft nooit problemen gehad met vrienden van mij van het mannelijke geslacht, maar nu lijkt ie zich toch een beetje 'bedreigd' te voelen.

Nouja, het zal vast wel weer overgaan. Hij weet dat ik van hem hou en alleen van hem dus...
Oud 02-09-2004, 20:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga dit jaar ook studeren en mijn vriend doet dit jaar eindexamen maar ik denk niet dat het veel problemen oplevert, vorig jaar deed ik ook al iets anders dan hij en toen ging het ook goed. Ik denk dat je gewoon open moet staan voor elkaar en elkaar ook vrij moet laten bij het opstarten van een nieuw leven. Het enige probleem bij ons zou kunnen zijn dat ik nu nog ff een uurtje verder weg woon en ook geen OV krijg
Oud 02-09-2004, 21:05
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik heb nu 2 jaar een vriendje, 3 jaar verschil.

Hij heeft vorig jaar zijn vwo gehaald en ik ging toen pas naar de 5e. Dit jaar ben ik pas aan de beurt.

Vorig jaar zat ik eg in een dip want ik moest nog 2 jaar en hij was al klaar. Dat vond ik eg vreselijk. Maar doordat mijn vriend was uitgeloot voor medicijnen ging hij een jaar in het ziekenhuis werken...
Dit jaar doet hij een opleiding en zit ik nog steeds op school. Maar we hebben er nog nooit ruzie over gehad.

Vorig jaar zag ik er wel heel erg tegenop dat zijn leven zou veranderen als hij zou gaan studeren maar dat denk ik nu ook niet meer...
Oud 02-09-2004, 22:04
Verwijderd
Mijn vriendin zit op de middelbare school...

Ik zie het probleem niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten