Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2004, 22:39
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
hai!

Ik had hier een tijd geleden een topic geplaatst over binnen of buitenkat, en of ik er 1 of 2 zou nemen, nu heb ik er sinds vanmiddag nog eentje, heel zielig want het is waarschijnlijk een gedumpt katje, een vriendin heeft hem gevonden, en nu heb ik hem geadopteerd! hij is heel mager, en slaapt ontzettend veel, ik doe hem steeds in een handdoek, en neem hem op schoot, en hij pit de hele tijd, eten doet hij niet echt, hij heeft een zweer in zijn mond, heb er antibiotica voor, gelukkig is hij verder gezond, we denken dat hij rond de vijf weken is, maar nou vroeg ik me af, kan het gevolgen hebben dat hij geen moeder heeft, en heeft gezworven, voor zijn karakter?
hoe lang duurt het voordat mijn andere kitten van 12 weken hem accepteerd, en hoe kan ik het beste de voeding opbouwen, omdat hij zo mager is, en niet echt wil eten?

alvast bedankt voor de reacties!!

ps, wie weet er een leuke naam voor een kat?

en wanneer zijn een poes en kat geslachtsrijp?

liefs T.S
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2004, 09:19
AlopiA
AlopiA is offline
Je kunt het beste je kitten die je al had er meteen bijhouden, je houdt dan de 'oude' vast terwijl je hem erbij houdt, mocht hij willen bijten/krabben dan kun je hem meteen wegtrekken, zorg wel dat de nieuwe niet al te zwak is, anders heb je kans dat 'ie hem aanvalt, zodat 'ie weer de baas is en blijft. Dat lijkt me nogal zielig
ik weet niet hoe snel ze geslachtsrijp zijn, misschien is het te vinden op google?
een leuke naam is natuurlijk AlopiA of als dat te lang is Lopi
misschien even het namentopic doorpluizen?
Oud 11-07-2004, 09:26
Belle
Belle is offline
Als hij vijf weken is moet je hem kittimel geven, dit is een blik melkpoeder verkrijkbaar bij de dierenwinkel wat je aanmaakt met heet water. Dit doe je in een speciaal flesje (ook weer bij de dierenwinkel) en na een beetje afkoelen geef je dit aan hem, 3 volle flesjes per dag is op deze leeftijd mooi.
Oud 11-07-2004, 09:29
Verwijderd
Mijn ouders hebben ook een zwerfkatje, hij was een week of 4 toen ze hem kregen. Het is zo'n geweldig lief beest... Wel een echt vechtertje, maar ook zo knuffelig ed. Een kat is een beest met karakter, zeggen ze wel eens (en dat is ook wel zo ) en ik denk dat dat karakter er al in zit wanneer een beestje geboren wordt. Daarna ligt het aan de omgeving waarin hij of zij opgroeid. Een zwerfkat van 4/5 weken kan denk ik heel goed aan mensen wennen. Mijn eigen katten zijn allebei vondelingetjes, eentje is opgegroeid in een asiel met andere katten, de ander bij mensen. Nr. 2 is veel socialer. Dat jij dat katje al zo vroeg hebt, is denk ik iig een voordeel.

Er zijn allerlei manieren om katten met elkaar 'kennis te laten maken', maar ik denk dat het heel erg aan de katten zelf ligt hoe zo iets verloopt ed. Zoek eens op google, dan vind je genoeg. Maar het grootste deel zal afhankelijk zijn van hoe de katten zelf zijn.

Qua voeding mag een katje van 5 weken geloof ik al wel (baby)kittenvoer hebben (die van m'n ouders zat toen ze hem kregen net op de grens van melk/kittenvoer), maar bij de dierenwinkel hebben ze ook wel van dat poeder dat je aan moet maken enz. Dat kun je dan met een pipetje in zijn/haar mond doen of met een flesje voeren. Je zou ook de dierenarts om advies kunnen vragen.

Geslachtsrijp, dacht met een maand of 8, maar dat is, volgens mij, heel verschillend. Is het een kater en de ander een poes (of andersom)? Als ze van hetzelfde geslacht zijn, dan maakt het niet zo heel veel uit (niet qua geslachtsgemeenschap dan iig).

Leuke namen weet ik zat, er staan er ook behoorlijk wat in de namentopic. Misschien kun je eerst een beetje vertellen hoe hij/zij er uit ziet ed?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 10:10
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
hai!
we hebben al een naam bedacht, spickey, past precies bij hem!
we hebben hem vanmorgen weer gewassen, hij was heel vies, en hij eet nu ook, we moeten hem alleen wel geven, want het zelf doen snapt hij nog niet.

Wat wel balen is, is dat hij nog niet zindelijk is, en soms op de vloerbedekking poept, mijn andere kitten, gaat dat ook doen als reactie! hoop dat dat gauw over is, moet morgen de hele dag werken, zit een beetje in dubio over wat ik zal doen, ze bij elkaar laten of spickey in de logeerkamer doen, maar zo wennen ze niet heel goed aan elkaar!

liefs
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 10:22
Verwijderd
Wennen doen ze toch wel (of niet), ik denk niet dat één dagje gescheiden daar heel veel in uitmaakt... Ik weet niet hoe ze nu met elkaar om gaan en hoe sterk Spickey al is...? Maar ik zou het risico (van hoe ze met elkaar om gaan als er geen mensen aanwezig zijn), denk ik, toch (nog) niet nemen.

Als ie in huis poept en je bent er een hele dag niet, zou ik hem in de badkamer zetten (met een handdoek ofzo als 'ligplek')...maakt een stuk makkelijker schoon dan vloerbedekking...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 10:43
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
ik heb de logeerkamer al bedekt met kranten.

Wat wel apart is, is dat spickey weinig reageert op prikkels, ik weet niet of hij gewoon nog uitgeput is, maar het is absoluut (nog) geen speels kitten.hij kan wel behoorlijk blazen en grommen als je iets doet wat hem niet zint, moet ik me hier zorgen over maken? en wat als mijn andere kat hem absoluut niet accepteerd, ze zit nu al de hele dag naar hem te blazen en te mauwen, hij reageert er overigens totaal niet op!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 10:51
Verwijderd
Hoe lang heb je hem? Een katje heeft sowieso vaak al tijd nodig om te wennen aan een nieuwe omgeving, in het begin spelen ze vaak niet, dan zijn ze met andere dingen bezig. En een verwaarsloost/uitgeput katje zal dat nog wel veel en veel meer hebben, denk ik.

Het katje van m'n ouders heeft de eerste week (oid) alleen maar geslapen en gegeten, daarna begon hij pas te wennen en langzaam 'los' te komen.

Ik zou Spickey eerst de tijd geven om te wennen (kan wel een paar weken duren misschien) en ook de katten de tijd geven om aan elkaar te wennen (duurt vaak nog langer). Het is heel normaal dat kat nr. 1 naar hem blaast ed, er is een indringer in zijn/haar huis! Hij/zij bewaakt zijn terretorium, das heel normaal. Dat duurt zeker een paar dagen, maar het kan ook (veel) langer duren. Ze zullen ongetwijfeld ook nog wel een paar keer gaan vechten. Das ook normaal, de machtsverhoudingen moeten duidelijk worden. 't kan zijn dat je andere kat hem nooit accepteert, dan moet je bedenken of je het blazen/vechten/enz. voor lief neemt of je zult één van de twee weg moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 18:34
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
hai!

nog een probleem, hij wast zichzelf niet! dat heeft hij waarschijnlijk niet geleerd, maar hoe leer ik hem dat nou aan?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:23
Verwijderd
pff...dat zou ik aan de dierenarts vragen (een bezoekje daar aan kan sowieso geen kwaad, als je dat nog niet gedaan hebt (dan weet je ook of hij geen enge ziektes heeft ed (maar ik ging er vanuit dat je daar al wel geweest was ivm die anti-biotica))... Misschien dat ie het van dat andere katje af kijkt en/of het zichzelf 'aanleert', maar anders zou ik dat ook echt niet weten.

(Het slapen is btw misschien gedeeltelijk ook wel te verklaren doordat hij nog zo jong is, dan slapen katten (en andere dieren en ook mensen) volgens mij altijd vrij veel.)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 20:25
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
ja, ben al wel bij de dierarts geweest, maar die heeft even heel snel gekeken, ik ga morgen een afspraak maken voor een algehele check up, want ik wil wel weten wat ik in huis haal natuurlijk! we gaan dr zo maar badderen, want hij zit onder de poep!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 20:56
bloemkool
bloemkool is offline
ik zou zowiezo eerst even wat info vragen bij je dierenarts, en in de bieb vind je ook veel info over hoe je kittens kunt verzorgen/wat te doen bij ziekten
groets sjaan
Oud 13-08-2004, 22:29
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Hai!
Hij heeft het allemaal overleefd hoor, het gaat nu erg goed, en hij is een normale kitten geworden!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 06:25
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef op 13-08-2004 @ 23:29 :
Hai!
Hij heeft het allemaal overleefd hoor, het gaat nu erg goed, en hij is een normale kitten geworden!
dat verdient een

veel plezier dr nog mee
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 11:38
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
dank je wel!!!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 19:31
telly
telly is offline
dat ze dat met zo'n katje doen da's niet normaal( )
trouwens,onze hond die gaf n baby katje van ons altijd eten,zogen dus het katje zoog gewoon onze hond(is nu al 2 jaar of 1 jaar gestorven ( I miss you),maar je kunt of heb je al een teefje,je legt er t katje bij mis. doet dat katje t ook.
namen:
sippy(niet echt mn smaak)
fluffy(!)
kiwi(is wel grappig)
sammy(spreek je uit als semmy maar kan ook gewoon sammy)
Oud 30-08-2004, 21:34
Verwijderd
pippeloentje!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:57
Suzanne
Suzanne is offline
wat lief dat je voor het gedumpte kittentje zorgt!
Oud 31-08-2004, 17:45
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
het is geen moeite hoor, in het begin was hij erg schuw, maar nu gaat het super, hij is een donder, alles omgooien en schooieren om eten! maar wel heel gezellig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten