Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2004, 19:36
halilo
halilo is offline
hallo jongens ik moest een tekst maken. in engels dan. ik weet zeker dat ik het niet goed heb gedaan. kunnen jullie het aub verbeteren.

last year i was asked to organise our annuel school trip.
i had severed idea's like walking through the mountain, to climb a mountain or to lay on the beach. i told my class about my idea's and they chose to climb a mountain. i had asked the next morning a travel agency for information and they told me somthing about this sport and gave me a brochure and some folders. next day i gave them to my class friends. we readed them and changed our opinion we through to walk trhough the mountains is a better idea, because it's more easer and saver. the next week we went on our school trip and we had very fun..

ik hoop dat u het begrepen hebt.

alvast bedankt,

groetjes, Halil
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2004, 19:53
Verwijderd
ik ben niet heel goed in engels, maar ik zou zowiezo je i in I veranderen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:59
Verwijderd
Sowieso is hoofdlettergebruik aangeraden.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:59
Verwijderd
Last year I was asked to organize our annual school trip.
I had several ideas; walking through the mountain, climbing a mountain or laying on the beach. I told my class about my ideas and they chose to climb a mountain. The next morning, I asked a travel agency for information and there they told me something about mountain climbing. They gave me a brochure and some folders. The next day I gave them to my classmates. We read them and changed our minds; we wanted to walk through the mountains. It is a better idea, because it is easier and safer. The next week, we went on our school trip and we had a lot of fun.

Ik denk dat dit wel ok is, ik snap alleen niet wat je met 'walking through the mountain' bedoeld. Door een berg wandelen?

[edit] 'safer' en 'ideas' verbetert[/edit]

Laatst gewijzigd op 13-09-2004 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 20:25
Konijn
Konijn is offline
Ik denk dat saver geen woord is. Easier trouwens ook niet denk ik.
Oud 13-09-2004, 20:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
halilo schreef op 13-09-2004 @ 20:36 :
hallo jongens ik moest een tekst maken. in engels dan. ik weet zeker dat ik het niet goed heb gedaan. kunnen jullie het aub verbeteren.

last year i was asked to organise our annuel school trip.
i had severed idea's like walking through the mountain, to climb a mountain or to lay on the beach. i told my class about my idea's and they chose to climb a mountain. i had asked the next morning a travel agency for information and they told me somthing about this sport and gave me a brochure and some folders. next day i gave them to my class friends. we readed them and changed our opinion we through to walk trhough the mountains is a better idea, because it's more easer and saver. the next week we went on our school trip and we had very fun..

ik hoop dat u het begrepen hebt.

alvast bedankt,

groetjes, Halil
het meervoud van idea is volgens mij ideas.
als ik het me goed herinner gebruik je voor een meervoud nooit 's in het engels.
Oud 13-09-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 13-09-2004 @ 21:25 :
Ik denk dat saver geen woord is. Easier trouwens ook niet denk ik.
'easier' is zeker goed, 'saver' moet natuurlijk 'safer' zijn.
En 'idea's' idd 'ideas'.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 21:49
Verwijderd
I had several ideas: walking through the mountains, climbing a mountain or going to the beach. I told my classmates about my ideas and they preferred climbing a mountain. The next morning, I asked a travel agency for information and there they told me something about mountain climbing. They gave me a brochure and some folders. The next day I handed them to my classmates. We read them and changed our minds; we wanted to walk through the mountains. It is a better idea, because it is easier and safer. We went on our school trip the next week and we had much fun.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 13-09-2004 @ 21:43 :
het meervoud van idea is volgens mij ideas.
als ik het me goed herinner gebruik je voor een meervoud nooit 's in het engels.
Inderdaad. Dit is een veel voorkomende fout, die zelfs door veel native speakers gemaakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-09-2004 @ 22:49 :
I had several ideas: walking through the mountains, climbing a mountain or going to the beach. I told my classmates about my ideas and they preferred climbing a mountain. The next morning, I asked a travel agency for information and there they told me something about mountain climbing. They gave me a brochure and some folders. The next day I handed them to my classmates. We read them and changed our minds; we wanted to walk through the mountains. It is a better idea, because it is easier and safer. We went on our school trip the next week and we had much fun.
Kan je 'much fun' zeggen?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 13-09-2004 @ 22:52 :
Ik zou niet weten waarom niet, maar mijn kennis van de Engelse taal is natuurlijk niet onfeilbaar.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-09-2004 @ 23:19 :
Ik zou niet weten waarom niet, maar mijn kennis van de Engelse taal is natuurlijk niet onfeilbaar.
Volgens mij kan je het idd wel zo zeggen ('we had much fun' dus) maar met 'so' ervoor klinkt het in mijn oren natuurlijker ('we had so much fun'). En ik lees het ook vaak met 'a lot of' ('we had a lot of fun').
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 00:21
Verwijderd
Het is organise. Stond in de originele tekst dus goed.
Organize is Amerikaanse.
En Amerikaans is gay.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 13-09-2004 @ 22:52 :
Ik herinner me een lied uit m'n playlist met de tekst:
"I can't remember having so much fun"
Met citaat reageren
Advertentie