Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 23:33
Verwijderd
Van iedereen krijg ik te horen dat ze na xtc te hebben gebruikt moeilijk in slaap komen, en soms zelfs een dag slaap overslaan.

Als ík xtc heb gebruikt, val ik altijd binnen een half uur nadat het is uitgewerkt in slaap, en kan dan makkelijk 10 uur aan een stuk doorslapen (terwijl ik zelf normaal met slaapproblemen kamp, en vaak echt niet langer dan 5 uur in slaap kan blijven).
Als ik wakker word ben ik vaak ook nog eens érg energiek.

heeft iemand hier een verklaring voor ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2004, 23:52
Verwijderd
jij bent anders dan de rest
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 00:50
Quincy
Quincy is offline
Ik denk niet dat je moet afgaan op wat andere mensen zeggen. Ik denk ook niet dat je je geen zorgen moet maken over jouw slaapgedrag. Ik herken het wel. Ik heb nooit meer dan soft-drugs gebruikt maar het effect is hetzelfde. Als ik jou was zou ik op internet gaan zoeken naar wetenschappelijke artikelen die over dit onderwerp gaan.

Een ding, wat verleidelijk is met drugs, zou ik niet doen: het op zijn beloop laten gaan. Ga in ieder geval uitzoeken wat dat spul met je doet (ook tijdens je slaap) voordat je het weer slikt.

Persoonlijk vind ik XTC erg gevaarlijk en raad het iedereen af te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 10:55
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
na xtc kan ik ook gewoon slapen hoor
heerlijk lang ook..
ik ken ook niet veel mensen die niet kunnen slapen..
met speed is het ander verhaal
Oud 01-09-2004, 10:55
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Quincy schreef op 01-09-2004 @ 01:50 :

Persoonlijk vind ik XTC erg gevaarlijk en raad het iedereen af te gebruiken.
Oud 01-09-2004, 10:59
Verwijderd
idd is toch vrij normaal dat je kan slapen als het uitgewerkt is. Je hebt dan waarschijnlijk zoveel energie verbuikt daarvoor, dat je daarna gewoon uitgeput bent. XTC werkt ook niet zo extreem lang door en come down is meestal veel minder heftig dan bij speed.
Euh ik ben ook raar op drugs hoor, bijna al mijn vrienden gaan vet uit hun dak als ze pillen of pep ophebben...ik niet, ik blijf zitten in me stoel, probeer te dansen, vind er geen reet aan en ga weer zitten
beetje jammerr
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 11:06
Verwijderd
ik kan ook heerlijk chillen op pillen

En ja je kunt makkelijk lang wakker blijven op pillen (ten minste ik wel) alleen dan wordt ik brak en dat zijn allemaal reserves. Meestal ga ik gewoon slapen, dan ben je naderhand ook gewoon weer het friste
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 15:17
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met harddrugs, maar ik heb wél heel veel ervaring met slaapmiddelen en ik weet niet of je dat van plan bent, maar ik kan je ten zeerste afraden pillen of alcohol te gebruiken om in slaap te komen, want je raakt gewoon verslaafd aan al die troep, echt gezond is het niet. XTC gebruiken om moe te worden lijkt me al helemaal niet slim, het beste dat je, volgens mij, kunt doen is veel sporten voor het slapen gaan, een paar uur fietsen of krachttraining bijvoorbeeld. Je maaltijden nuttigen in een regelmatig patroon en niet veel eten voor het slapen gaan kan ik je ook aanraden, helaas ben ik zelf niet goed in regelmaat houden, maar ik kan je zeggen dat het wel werkt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 16:09
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
perseus schreef op 01-09-2004 @ 16:17 :
XTC gebruiken om moe te worden lijkt me al helemaal niet slim,
?? daar gaat t toch helemaal niet om, hij vraagt zich gewoon af waarom hij wel kan slapen na xtc en andere mensen niet.

verder heb ik geen idee hoe het zit, veel verder dan 'dat is kennelijk zo bij TS' kom ik niet'
Oud 01-09-2004, 16:47
Toddek
Toddek is offline
het kan ook aan de pillen liggen, in sommige pillen zitten meer oppepende soffen dan andere.
ik heb ook wel eens pillen gehad waar ik alleen maar van wilde liggen [en dan het liefs me iemand maarja hehe] of juist waar ik heel speedy van werd...
Oud 01-09-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 01-09-2004 @ 17:09 :
?? daar gaat t toch helemaal niet om, hij vraagt zich gewoon af waarom hij wel kan slapen na xtc en andere mensen niet.
(...)
Dat weet ik. Maar ik ken de verleiding: je slaapt slecht en je merkt dat je veel sneller in slaap valt, veel makkelijker weer opstaat en nog meer slaapt ook, daarom ga je het soms misschien ook eens gebruiken met het doel je fitter te voelen. Die verleiding heb ik zelf altijd vrij groot gevonden en ik heb me er heel vaak aan overgegeven. Maar achteraf vind ik dat ik daar nooit mijn doel beter te slapen mee heb bereikt, eerder het tegenovergestelde, bovendien wordt zoiets al heel snel ongemerkt een gewoonte. Dat is althans mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:16
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
perseus schreef op 01-09-2004 @ 18:01 :
Dat weet ik. Maar ik ken de verleiding: je slaapt slecht en je merkt dat je veel sneller in slaap valt, veel makkelijker weer opstaat en nog meer slaapt ook, daarom ga je het soms misschien ook eens gebruiken met het doel je fitter te voelen. Die verleiding heb ik zelf altijd vrij groot gevonden en ik heb me er heel vaak aan overgegeven. Maar achteraf vind ik dat ik daar nooit mijn doel beter te slapen mee heb bereikt, eerder het tegenovergestelde, bovendien wordt zoiets al heel snel ongemerkt een gewoonte. Dat is althans mijn ervaring.
Ja, een goede opmerking. Ik zou inderdaad uitkijken met het goed in slaap komen syndroom want anders krijgt XTC straks voor jou een heel andere functie. Die XTC is gewoon teringspul daar moet je gewoon van afblijven. Als je normaal gesproken niet goed slaapt, dan heeft dat een reden.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 18:30
Verwijderd
Quincy, ik denk niet dat jij commentaar hoeft te leveren op mijn gebruik, die is namelijk zéér beperkt, en het heeft zéker niet 'om beter te kunnen slapen' als reden.

verder bedankt voor de reacties iig
heeft iemand misschien een link naar iets waar precies wordt uitgelegd waardoor het goed in slaap komen komt ?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 18:33
Verwijderd
@persus:
ik heb ooit zelfs valium op recept gekregen, en dat hielp uiteindelijk ook niet idd.
mijn xtc-gebruik heeft echt een totaal andere reden, en ik vind het niet bepaald verleidelijk om nog een keer te gebruiken om alleen maar in slaap te komen.

het enige wat ik wil weten is wáárom het zo is dat ik makkelijk in slaap val, meer niet.

Laatst gewijzigd op 01-09-2004 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 20:04
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Neti-Zen schreef op 01-09-2004 @ 19:33 :
@persus:
ik heb ooit zelfs valium op recept gekregen, en dat hielp uiteindelijk ook niet idd.
mijn xtc-gebruik heeft echt een totaal andere reden, en ik vind het niet bepaald verleidelijk om nog een keer te gebruiken om alleen maar in slaap te komen.

het enige wat ik wil weten is wáárom het zo is dat ik makkelijk in slaap val, meer niet.
Wat ik met dit commentaar wil zeggen is dat als jij niet weet waar het door komt, het gevaarlijk is door te gaan met het gebruik.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 20:35
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Als je "goede" XTC pillen heb (dus als er alleen mdma inzit, of in iedergeval geen speed) moet je gewoon kunnen slapen als het uitgewerkt is.

Het is als er speed inzit dat je problemen krijg en jammer genoeg zitten in veel pillen speed verwerkt, soms is het alleen maar speed.

Kweet nie precies hoe het met mda zit volgens mij kan je daar ook gewoon van slapen. Maar goe zolang je kan slapen; beter toch???
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 01-09-2004 @ 21:04 :
Wat ik met dit commentaar wil zeggen is dat als jij niet weet waar het door komt, het gevaarlijk is door te gaan met het gebruik.
vandaar dus mijn vraag ?
Maar ik weet genoeg, bedankt

Laatst gewijzigd op 01-09-2004 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:43
Verwijderd
Na het spacen gewoon een dikke damp roken en klaar. Slaap je als een blok. Ik dan .
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 06:26
Verwijderd
Ik merk de dagen erna vrij weinig van thc
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:23
Verwijderd
Bij mij werkt het anders dan, maar merk eht wel.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 14:36
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
als ie uitgewerkt is kan ik ook slapen de enige redenen wrom ik niet zou kunnen slapen is vanwege de fucking kaakpijn en de koppijn.. maar nu weet ik dat als je dan effe je neus poedert met een beetje coke je weer helder word dus ook dat is dan geen probleem meer
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 08-09-2004 @ 15:36 :
als ie uitgewerkt is kan ik ook slapen de enige redenen wrom ik niet zou kunnen slapen is vanwege de fucking kaakpijn en de koppijn.. maar nu weet ik dat als je dan effe je neus poedert met een beetje coke je weer helder word dus ook dat is dan geen probleem meer
lijkt me niet heel slim, beter leer je het kauwen af en hoe je aan de koppijn komt weet ik niet, maar daarvoor is beter een asprientje. Als je coke gaat doen, dan ben je en veel geld kwijt en je bent daarna nog brakker als dat je al was.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:58
funkypunk
funkypunk is offline
ik slaap ook heerlijk op pillen!!!! het zal wel in twee groepen verdeeld zijn, welslapers en nietslapers
Oud 12-09-2004, 17:20
substantial
substantial is offline
ik heb vanacht heerlijk geslapen
maar ik lag er dan ook pas om 9 uur in

goeiemorgen trouwens
Oud 12-09-2004, 17:33
Luna
Luna is offline
Citaat:
substantial schreef op 12-09-2004 @ 18:20 :
ik heb vanacht heerlijk geslapen
maar ik lag er dan ook pas om 9 uur in

goeiemorgen trouwens
same here.
Oud 12-09-2004, 20:10
substantial
substantial is offline
Citaat:
Luna schreef op 12-09-2004 @ 18:33 :
same here.
leuke nacht geweest?? (hoe retorisch)
Oud 12-09-2004, 22:28
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
soms slaap ik makkelijk soms niet, met coke eigenlijk helemaal niet goed... Als ik eenmaal wel slaap met coke op, dan slaap ik gewoon een volle 8 uur vol of langer... xtc slaap ik makkelijk op, tenzij het nog echt actief werkt... Maar hoe dan ook, ik slaap dan zowiezo maar 3 of 4 uur :--(

Gisteren naar house classics geweest, 5 pillen gebruikt, sliep binnen een kwartier, maar was wel weer na 4 uur wakker.
Oud 12-09-2004, 22:36
Luna
Luna is offline
Citaat:
substantial schreef op 12-09-2004 @ 21:10 :
leuke nacht geweest?? (hoe retorisch)
uhu was vett, was in de vrankrijk bij afa benefiet, gabberfeest
En daarna nog uuren op een bank gezeten&geknuffeld met vriendjes<3
En jouwe?
Oud 13-09-2004, 16:11
Griller
Griller is offline
Ik kan altijd heerlijk slapen op pilletjes zoo heerlijkfijn is fantastisch kan niet beter heerlijk hmmmm , altijd noog eventjes nagenieten van allesd wat ik weer heb gedaan die avond.
Oud 13-09-2004, 16:20
Verwijderd
oja nou ik niet, ik blijf altijd net zo lang zitten tot ik denk dat het is uitgewerkt. Maar vaak lijkt het uitgewerkt, maar dan ken ik nog duidelijk niet slapen. Dan lig ik nog lang wakker en dan lig ik vet te draaien (en heb ik het gevoel dat ik in honderden gekleurde dekens lig te woelen ) en dan betrap ik mezelf erop dat ik in mezelf loop te brabbelen en opeens vet hard CONCENTRATIE schreeuw.
ehhhh dat was laatste keer
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 16:25
qghp
qghp is offline
Citaat:
Oma schreef op 13-09-2004 @ 17:20 :
oja nou ik niet, ik blijf altijd net zo lang zitten tot ik denk dat het is uitgewerkt. Maar vaak lijkt het uitgewerkt, maar dan ken ik nog duidelijk niet slapen. Dan lig ik nog lang wakker en dan lig ik vet te draaien (en heb ik het gevoel dat ik in honderden gekleurde dekens lig te woelen ) en dan betrap ik mezelf erop dat ik in mezelf loop te brabbelen en opeens vet hard CONCENTRATIE schreeuw.
ehhhh dat was laatste keer

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten