Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Bovend'Eert <3
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Jij vind dus ook dat als je niet in staat bent een politieke partij op te richten, je ook geen recht hebt op stemmen op iets waar je achter staat??
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
punt 2. het mag duidelijk zijn dat de LPF aanzienlijk minder stemmen kreeg nadat Fortuyn (wat langer) dood was...
||
![]() |
Citaat:
Mensen met dezelfde politieke visie zullen proberen elkaar op te zoeken en wellicht een partij op te richten. Zo kan je stemmen binnenhalen en macht krijgen in Nederland. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo werd het in ieder geval wel door de media gebracht. Dat de partij nu nog bestaat vind ik eigenlijk iets onnatuurlijks en zal niet goed zijn voor de politiek. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar vertel jij mij eens, hoe zie je het dan voor je als iemand geen partij op kan richten, ook niet op een andere partij wil stemmen maar toch vertegenwoordigd wil zijn? Wat moet er dan gebeureN? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() @ nare man: volgens mij heeft mijn maatschappijboekje het niet fout, ik zal het nog wel een keer opzoeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb zelf die boekjes ook wel gelezen toen ik nog op de middelbare school zat en teruggelezen nu ik bijna afgestudeerd ben. Ze stellen gewoon zo'n versimpeld beeld van de werkelijkheid voor dat je je in een serieuze discussie er niet op moet baseren. |
![]() |
||
Citaat:
en dan nog, net alsof er in de buitenlandse politiek geen bokken geschoten worden.
||
Citaat:
Toen Pim dood was, had het toch al geen zin meer, en hadden ze 't beter op kunnen doeken.
||
Citaat:
||
Citaat:
2. als je niet stemt wordt er nog steeds een andere partij de grootste.. 3. Ik heb geen idee hoe het anders zou moeten maar daar gaat het nu ook niet om (ik weet het dat is een makkelijke manier om kritiek te hebben maar toch) ik wil lalleen weten of jullie er niks in zien..
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat mensen stemmen op een partij die ze niet of niet helemaal aanstaat, ben ik wel met je eens. Maar het is nog steeds hun eigen keuze om op die partij te stemmen. Citaat:
Verder moet je de grootte van een partij niet als absoluut doorslaggevend beschouwen. Absolute meerderheden komen in de Nederlandse democratie niet zo snel voor. Ook een grote partij is dus altijd aangewezen op de steun (of het oogluikend toestaan) van anderen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- Als een nieuwe partij niet gewild is in den haag en niemand wil ermee in een coalitie, kunnen ze nog opdoeken ookal zijn ze de grootste, lekker democratisch... -------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
Dat betekent dus dat uiteindelijk de politieke ideeën van Pim Fortuyn uiteindelijk ook wel verzacht zouden zijn door andere partijen. Aan de andere kant heeft elke partij een aantal van zijn extreem rechtse ideeën overgenomen. Zo blijft de wil van de mens in Nederland in balans. |
![]() |
|
De democratie is gebaseerd op het idee dat mensen kunnen stemmen voor iets waar zij achter staan.
Dit doen ze door op de bij hun passende partijen te stemmen. Op het moment dat je mensen laat stemmen die niet weten wat een partij doet en hierdoor achter een partij gaan staan zonder dat ze weten waar die partij voor staat staan ze dus niet meer achter iets waar zij achter staan. Dus, dan werkt het IDEE achter de democratie niet meer, natuurlijk: iedereen mag stemmen en DUS is het een democratie, echter deze is niet meer gezond en functioneert niet meer/haalt het doel niet meer. Dan kunnen we net zo goed de varkens en de koeien ook laten stemmen ![]() DUS: Stembewijs alstublieft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vragen zoals bijvoorbeeld: Welke van de volgende twee partijen heeft Milieu hoger op de Agenda staan (VVD/Groenlinks)? of Welke van de volgende partijen is tegen het inzetten van soldaten in Irak (SP/CDA)? of Welke partij is voor zo min mogelijk ingrijpen van overheid en zoveel mogelijk vrijheid voor overheid en burger (PvdA/VVD)? als mensen bij zo'n vragenlijstje meer dan een xx% fout antwoorden zijn ze imho niet competent om hun stem uit te brengen. Er zou zelfs een nog slimmere test kunnen worden gemaakt waarbij mensen eerst aangeven wat voor dingen ze belangrijk vinden (welke punten wel en niet, zodat iemand niet 'zakt' op punten die hem niet interesseren... een lijstje met 'partijpunten' of 'problemen' ontstaat waar mensen vragen over moeten beantwoorden). |
![]() |
||
Citaat:
en blijkbaar ben je nog dom ook want je snapt er weer geen reet van. als VVD-ers (over het algemeen prima mensen) niet weten waar hun partij voor staat, NEE dan kunnen ze idd niet stemmen, en gelukkig maar voor hun want stel je voor dat ze per ongeluk op de PvdA stemmen. als ze dat wel weten zijn ze vrij om OVERAL op te stemmen wie ze maar willen, zelfs al zouden ze op Aboe Bah bah stemmen of CD vent Janmaat (of was die al gesneuveld?) Maar als politiek en logica te ingewikkeld voor je is: neem dan deze reactie niet te hoog op, tis allemaal niet van jou niveau. Ik wil alleen voortaan de bijstandsmensjes uit de volksbuurtjes beschermen tegen een uitgebrachte stem op een rijkelui's-partij die niets voor hun betekend. Natuurlijk: als ze de test halen mogen ze stemmen naar hartelust, maar nee: mensen die NIETS over politiek weten, totaaaaal niets, maar wel moeten lachen om Pim Fortuyn, de praatjesmaker, op TV, die hoeven imho niet naar de stembus te gaan. |
![]() |
|
waarom hebben we trouwens nog Ministeries in dit land? Als iedereen toch zijn mening kan geven over Onderwijs, Vervoer, Defensie, Financien?
Waarom laten we jou tante Ko niet meebeslissen over de Defensie besluiten, laten we het hele land bepalen wat voor onderwijsplannen krijgen en mag iedere automobilist voortaan zelf meekiezen wat voor dingen we doen aan infrastructuur? OMDAT DIE MONGOLEN DAAR TOTAAL NIETS VAN AFWETEN!!! DAAROM NIET!! OMDAT WE ER GEEN TERINGZOOI VAN WILLEN MAKEN.... maargoed, probeer het niet te begrijpen, like I said, het is boven je niveau... you may call me nazi, dat doen de school-dropouts hier uit de buurt ook ![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Waar het op neerkomt is gewoon dat jij de zoveelste zielige poging bepleit om een lat te leggen voordat mensen mogen stemmen, en de inhoud van die toets is precies toegesneden op het doel dat jíj met de samenleving wilt bereiken. Je bent gewoon té doorzichtig, kom met iets nieuws. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat zijn dan de domme mensen partijen? en wat zijn de slimme mensen partijen?? En wat voor DOEL heb ik met deze samenleving? je bent zo suggestief als wat maar eigenlijk zeg je NIKS |
![]() |
||
Citaat:
(of meten we met 2 maten hier?) zie ook: http://forum.scholieren.com/showthre...9#post13112309 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Godsallemachtig, ik scheld je toch niet uit voor nazi, ik zeg alleen dat je niet veel beter bent dan een nazi als je op grond van een bepaalde, door jou vastgestelde toets mensen hun stemrecht wilt ontnemen. Da's vrij fascistisch.
Verder heb ik eigenlijk helemaal niet meer zoveel zin om hier nog op in te gaan. Jammer, want ik vond het wel een leuke discussie. Ik heb bij jou alleen altijd het gevoel dat ik tegen een houten tafelpoot sta te praten, dus ik hou wel op. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
AIVD-baas wil SP in 'Commissie Stiekem' Love & Peace | 27 | 07-12-2007 10:47 | |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Wilders: schrap artikel 1 van de Grondwet Verwijderd | 210 | 01-04-2006 03:17 | |
Hamas aan de macht T_ID | 500 | 30-01-2006 18:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wrom is het verkeerd als je een tegenstander bent van de democratie? Verwijderd | 97 | 04-05-2004 12:49 | |
Stelling: Het CDA moet zijn naam veranderen in DA marlies | 28 | 17-09-2003 18:50 |