Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2004, 15:41
Silvie
Silvie is offline
Ik had een goeie vriendin op de Havo en we gingen het laatste jaar heel veel met elkaar om. We gingen elke week stappen en we zijn ook wezen shoppen etc, gewoon wat vriendinnen doen. We zouden volgend jaar op vakantie gaan, gezellig met een groepje en ze deed heel spontaan: ,,Ja je moet echt mee! Gaat heel leuk worden.'' Etc, je kent dat wel.
Nou ik vond het best.
Maar nou is zij, ik zal haar C. noemen, naar een andere school gegaan en ik ga een jaartje werken, dus we zien/spreken elkaar een stuk minder.

Twee weken geleden is ze op introductiekamp geweest en ik heb haar nog gesmst om te vragen hoe het was. Ik kreeg geen reactie terug. Oké, nou kan het smsje misschien niet aan zijn gekomen, maar op MSN praat ze ook al niet meer tegen me.
Ze laat gewoon van haar zelf niets meer horen. Net alsof ze is verdwenen. Ze negeert me gewoon. Nou is het ook zo dat ze sinds kort een vriendje heeft. Ze laat me gewoon vallen, zo lijkt het. Wat moet ik nou doen? Moet ik toch een mailtje sturen om te vertellen wat ik er van vind? Of moet ik het maar gewoon afwachten, haar uit zichzelf laten komen.

En zijn er tegenwoordig nog veel goeie, echte vrienden te vinden? Of zijn ze gewoon zeldzaam? Want ik merk dat ik er niet echt veel geluk in heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2004, 15:47
Lilything
Lilything is offline
Is zeldzaam. De meeste contacten zijn tijdelijk en de maatschappij is er ook naar geworden om alleen om te gaan met de mensen waar je op dat moment wat aan hebt.

Zoals Sex And The City girls komt bijna niet meer voor, omdat Miranda de baby heeft zou t in t echt verwaarlozen, omdat Carry veels te veel met haar column bezig is en Samantha helemaal opgaat in zichzelf
Oud 17-09-2004, 15:57
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb ook dat mijn vrienden van de middelbare school, of nog op de middelbare school zitten of een totaal andere studie zijn gaan doen. Nadat ik net begonnen was heb ik ze nog gezien, maar nu twee weken alweer niet (ik heb er ook nog geen tijd voor gehad daar niet van). Ik was ook een beetje teleurgesteld dat ze niets van zich hadden laten horen. Dus heb ik zelf maar het initiatief getoond, en dat werd gewaardeerd , immers anders verwijt ik hun iets van wat ik zelf ook gedaan heb.

Misschien is het handig (en zeker goed voor gemoedsrust) om haar toch nog een keer te bellen, met een voorstel om wat af te spreken. Doordat je haar belt (onbekend desnoods) moet ze wel antwoorden , en als ze niets wilt afspreken dan kan je alsnog om uitleg vragen. Misschien heeft ze het berichtje echt niet gehad.

Want het lijkt mij dat het niet per se zo hoeft te zijn, dat zij wilt dat het contact over is. Alleen doordat jullie andere dingen zijn gaan doen, tsjah daar moet je gewoon aan wennen. Geef haar het voordeel van de twijfel.

Echte vrienden bestaan wel, maar je moet er toch altijd moeite voor blijven doen.

eigenlijk heb ik geen antwoord op je vraag gegeven maar meer over je situatie
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:11
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik heb dit ook gehad, mijn (toen nog) beste vriendin ging naar een andere school. en opeens hoorde ik van iedereen van haar school dat zei rond lulde dat wij ruzie hadden. ik wist nergens wat van. echt vreselijk debiel. haar ouders en zussen doen nog steeds normaal, maar zij doet zo vreselijk, ze zegt niet eens hoi

maar goede vrienden bestaan nog wel hoor die heb ik namelijk ook!!!
Oud 17-09-2004, 17:10
Luna
Luna is offline
Citaat:
Lilything schreef op 17-09-2004 @ 16:47 :
Is zeldzaam. De meeste contacten zijn tijdelijk en de maatschappij is er ook naar geworden om alleen om te gaan met de mensen waar je op dat moment wat aan hebt.
So true.
Ik merk het in mijn omgeving ook. Er zijn vriendschappen die lang blijven en misschien wel voor het leven zijn maar die zijn inderdaad erg zeldzaam. Ik heb ook erg wisselende contacten.
Toch heb ik ook een paar echte vrienden, die ik ook niet meer wou kunnen (willlen) missen.
Oud 17-09-2004, 17:57
igfy
igfy is offline
tja.. ik herken het wel. toen ik ging studeren is het contact met vriendinnen ook behoorlijk achteruit gegaan. Waarschijnlijk omdat we allemaal een nieuw leven proberen op te bouwen oid. Het is nu elfs zo erg dat we alleen af en toe emailen. Maar toch ben ik nog uitgenodigd voor een feestje van een vriendin, en ik ga er ook maar naartoe denk ik. Eigenlijk heb ik er best wel spijt van, achteraf. Ik bedoel er zijn nu wel weer nieuwe mensen waarmee je omgaat, maar het vertrouwde is toch weg ofzoiets..

Ik denk dat het tegenwoordig idd heel moeilijk is om echt vrienden te kunnen maken en die ook te behouden. Mensen zijn vaak heel erg met zichzelf bezig..
Oud 17-09-2004, 18:03
Verwijderd
Silvie nog hier? niet meer online
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:39
Suzanne
Suzanne is offline
Goede vriendschap is zeker zeldzaam, anders was ik er niet zo zuinig mee ;-)
Oud 17-09-2004, 20:45
Lynn
Lynn is offline
Vorig jaar zijn de meesten van mijn vriendinnen gaan studeren (net als ikzelf) en in het begin van het schooljaar zagen we elkaar echt bijna niet. Af en toe een smsje of mailtje, maar iedereen was veel te druk zijn plaats te vinden in een nieuwe stad/bij een nieuwe opleiding. Nou we allemaal zo'n beetje "gesettled" zijn, zien en spreken (vooral via mail ) we elkaar heel regelmatig. Gelukkig maar, want mijn vriendinnen zijn me echt heel dierbaar.

Misschien heeft jouw vriendin ook tijd nodig om alles op zn plek te krijgen, en komt het contact vanzelf weer als ze wat meer rust heeft gevonden. Ik denk dat het wel een goed idee is om haar te mailen oid, dan weet ze dat jij er mee zit (want het kan best zijn dat zij het niet eens doorheeft omdat ze zelf heel druk is) en dat jullie vriendschap (erg) belangrijk is voor jou. Succes!
Oud 17-09-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 17-09-2004 @ 16:47 :

Zoals Sex And The City girls komt bijna niet meer voor, omdat Miranda de baby heeft zou t in t echt verwaarlozen, omdat Carry veels te veel met haar column bezig is en Samantha helemaal opgaat in zichzelf
Nou, ik heb het idee dat mijn vriendinnen en ik minstens zo druk zijn als de Sex and the City dames, maar we krijgen het toch echt wel voor elkaar om elkaar te zien als we dat willen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:06
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon vragen of ze nog contact wil blijven houden. Wil ze wel (weer) dan spreek weer eens wat af om bij te kletsen. Wil ze niet, dan gewoon vergeten.
Ach ja, verwaterende contacten, heeft iedereen wel eens. Tis gewoon klote, maar het gebeurt nou eenmaal.
Oud 18-09-2004, 09:37
Silvie
Silvie is offline
Mja, ik ben bang dat als ik vraag of we nog contact houden dat het in het begin dan heel enthousiast is maar na een tijd weer over gaat. Maar ik kan het proberen.

Thanks voor de reacties trouwens
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 09:44
A Sole Reminder
A Sole Reminder is offline
Ik heb zelf ook gemerkt dat het moeilijker wordt naarmate je niet meer bij elkaar op school zit en gaat studeren etc.
Nu heb ik met mijn 3 beste vriend(inn)en nog zeer regelmatig contact na het examenjaar. We zien elkaar nog regelmatig, al vonden we dat we hat afgelopen jaar elkaar toch wel te weinig gezien hebben, maar omdat we daar allemaal aan willen werken en dat ook gaan doen, moet dit zeker goedkomen. Alleen als je er allemaal voor wilt gaan dan heeft het een grote kans van slagen.
Andere mensen uit mijn oude examenklas zie ik soms nog wel als ik aan het reizen ben en ze toevallig tegenkom en dan praten we gezellig bij, maar verder zie je elkaar toch zeer weinig helaas.
De afgelopen maand heb ik wel weer contact gezocht met een paar mensen en die wardeerden dit en nu zien we elkaar ook weer regelmatig, maar dat komt ook omdat we in dezelfde plaats studeren.

De mensen uit mijn dorp die ik regelmatig zag, zie en spreek ik nu veel minder omdat ik nu alleen af en toe een weekend daar ben, maar we houden wel contact via MSN en als ik dan ook thuis ben spreek ik ze wel weer.

Ik heb ook sinds een aantal maanden een vriendin en aangezien ik daar ook graag ben in de weekenden.

Omdat ik geen zin heb om mijn andere vrienden te 'verwaarlozen' probeer ik al het bovenstaande zo veel mogelijk te combineren en ik moet kijken hoe me dat gaat lukken, maar aan mij al het hopelijk niet liggen, want ik ben iemand die toch wel vrienden nodig heeft en kan het niet om mensen met wie ik jaren lang goed contact heb opeens te laten vallen.

Maar: het moet idd van twee kanten komen, als maar één partij contact wil houden en de ander jouw vriendschap niet nodig lijkt te hebben, kan jij doen wat je wilt, maar dat is verspilde moeite.
Waar je wel mee moet oppassen is dat als het uit gaat tussen die vriendin en het vriendje. Als ze dan met hangende pootjes naar je toe komt lopen en denkt dat alles weer kan zoals het 'vroeger' ging, dan moet jij haar zeker de waarheid durven te vertellen en dat jij niet iemand wilt zijn die op het tweede plan komt en waar ze alleen bij is als het háár uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 08:55
Silvie
Silvie is offline
Alsof je het over de duivel hebt...
Ze spreekt me net uit haarzelf aan op msn. En het blijkt allemaal één groot misverstand.
Ze had toen namelijk teruggesmst, maar ze zijn niet aangekomen omdat er iets mis is met haar telefoon.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:35
Verwijderd
nou heb je dan iets gehoord, maar feit is wel dat vriendschappen nou eenmaal veranderen als je allemaal iets anders gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 09:50
PrimRose
PrimRose is offline
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Een meisje wat ik al vanaf de havo ken, en goed bevriend mee ben, heeft ineens allemaal nieuwe vrienden.Waardoor onze vriendschap op een zijspoor is komen te staan lijkt het. Dit is al vaker gebeurd, en steeds heb ik haar erop aangesproken. Dat ik het niet leuk vind dat het contact meestal van mijn kant moet komen enz.

Mensen in mijn omgeving vinden het ook niet bepaald aardig van haar, hoe ze mij behandeld. Ik heb haar altijd verdedigd, 'tpunt is namelijk, dat als we wel een keer afspreken, dat het dan altijd gezellig is. Maar ik geloof dat ik er nu ook een beetje klaar mee ben. (Steeds als ik iets wil afspreken heeft ze geen tijd of geen geld. En afgelopen week zei ze op msn doodleuk dat ze samen met een vriendin een vakantie ging boeken, voor over 4 weken. En dat is bij mij heel verkeerd gevallen...)

Mijn nieuwe plan van actie is te kijken hoe zeer ze onze vriendschap nog waardeert. IK heb besloten om geen contact meer op te nemen (het kwam toch al voornamelijk vanaf mij) en te kijken hoe lang het duurt voordat zij eens contact met mij opneemt. 't klinkt heel kinderachtig, ik weet het, maar ik heb al vaker in deze situatie met haar gezeten, en steeds heb ik haar ermee geconfronteerd, steeds zei ze dat ze onze vriendschap heel erg waardeert enzo. Nu vind ik dat ze alles wat ze gezegd heeft dan ook maar eens moet waarmaken.

*sorry voor een beetje negatieve reactie, maar ik zit er gewoon best wel mee*

*edit* ik lees net dat je wel iets van haar hebt gehoord, das dan wel weer tof
Oud 23-09-2004, 11:01
Verwijderd
ik en mijn beste vriendin gaan ook al een jaar in een andere stad naar unief, maar we zien elkaar nog ongeveer elk weekend, in de vakanties vaker. in het middelbaar zagen we elkaar zo'n zes keer per week (tijdens de vakanties minder), 't is natuurlijk een pak minder geworden dus, maar het contact is er nog, en 't is nog altijd even leuk, en we hebben elkaar uiteraard vreselijk veel te vertellen, dingen die we meemaken met onze nieuwe vrienden en onze vriendjes enzo...
het is zelfs zo dat heel onze vriendenkliek uit het middelbaar nog elke week in ons stamcafé samenkomt, dat we tijdens de vakantie met onze kliek dingen afspreken zoals gaan zwemmen, terrasjes doen, pretparken bezoeken, spelletjes spelen, terrasjes doen, bioscoop, tooghangen, terrasjes doen, barbecueën, voetballen en bier drinken. ze zeggen vaak dat zo'n dingen 'minderen' met het ouder worden en het verder uit elkaar 'wonen' (op kot zitten), maar volgens mij hangt het er allemaal maar van af... je moet je gewoon inzetten om vriendschappen te onderhouden, én die inzet moet van twee kanten komen...

xxx
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 12:26
miekmuis
miekmuis is offline
Mijn beste vriendin die ik al zo'n 12 jaar als vriendinnetje heb heb ik nogsteeds. We zien elkaar niet meer heel vaak, maar spreken elkaar toch echt nog wel elke week. Daarnaast heb ik een vriendin die ik nu zo'n 5 jaar ken en daar is het hetzelfde verhaal mee. Die twee wonen nu met elkaar in een flatje dus als ik de een zie zie ik de ander ook eigenlijk, en als ik de een bel bel ik de ander ook. Best makkelijk, alhoewel ik er liever bij had gewoont
Reageren

Regels voor berichten