Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2004, 16:25
Verwijderd
Met leren heb ik eigenlijk nooit een probleem gehad, behalve de planning. Echter door omstandigheden, heb ik het laatste halve jaar ontiegelijk leren blokken, en dat gaf mij een bevredigend resultaat.

Nu heb ik bij mijn opleiding, HBO Communicatie aan de HVU, nog steeds het gevoel, dat het 'te makkelijk is', met een klein beetje leerwerk presteer ik goed.

Het gevolg is, dat ik nu het idee heb ik dat ik onder mijn 'niveau' werk, en dat wat ik nu op mijn slofjes doe, later de norm wordt. Eigenlijk wil ik dus mijn eigen lat verhogen, want NU is het nog mogelijk, misschien over 2 ~ 3 jaar niet.

Of te wel, ik wil graag er bij wat doen. Helaas, krijg ik van mijn eigen opleiding daar weinig steun bij, en het versnelde project is zo slecht geregeld dat ik er toch van af zag.

Wat kan ik voor extra vakken/opleiding erbij doen? Is het LOI nou werkelijk iets, of moet ik voor een 'minor' kiezen? Is het behalen van een MSCE diploma nog wat, of krijg ik het advies: "doe wat meer aan sport en zit voor de rest in de kroeg"?

(K) ridd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2004, 18:39
Energie
Energie is offline
ik heb zelfde probleem, behalve dat dat blokken niet voor mij geldt..

nu krijgen wij weer colleges .. over weer!! dingen die ik gewoon in havo al heb geleerd met misschien kleine dingen extra erbij pff
Oud 12-11-2004, 19:02
Verwijderd
Stap over naar de universiteit?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 19:29
Lente
Lente is offline
zou je geen vakken van andere opleidingen erbij kunnen volgen? keuzevak-achtig dus.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 19:48
Snufje
Snufje is offline
Volgens mij kan je er gewoon een opleiding bij doen hoor? Ik weet dat je bij ons op de ut bijvoorbeeld twee opleidingen tegelijk kan doen. Je betaald hierbij slechts 1x collegegeld...

Volgens mij moet dat op het HBO ook kunnen, dus ik zou even informeren bij iemand die daar over gaat?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 20:03
Energie
Energie is offline
misschien ligt het gewoon aan de school zelf.. dat ze slecht onderwijs geven misschien
Oud 12-11-2004, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 12-11-2004 @ 20:48 :
Volgens mij kan je er gewoon een opleiding bij doen hoor? Ik weet dat je bij ons op de ut bijvoorbeeld twee opleidingen tegelijk kan doen. Je betaald hierbij slechts 1x collegegeld...

Volgens mij moet dat op het HBO ook kunnen, dus ik zou even informeren bij iemand die daar over gaat?
Alleen kan je op de ut waarschijnlijk je eigen rooster samenstellen, wat op een hbo niet kan...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 00:23
Energie
Energie is offline
Citaat:
stefano schreef op 12-11-2004 @ 22:09 :
Alleen kan je op de ut waarschijnlijk je eigen rooster samenstellen, wat op een hbo niet kan...
jawel hoor, ik stap zo een andere klas binnen voor een college ofzo was me woensdag nog overkomen... had eigenlijk donderdag les (was zelfde les), maar ik keek niet goed op me rooster. Nja was wel gezellig, waren ook mensen die ik kende enz.
Oud 13-11-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 13-11-2004 @ 01:23 :
jawel hoor, ik stap zo een andere klas binnen voor een college ofzo was me woensdag nog overkomen... had eigenlijk donderdag les (was zelfde les), maar ik keek niet goed op me rooster. Nja was wel gezellig, waren ook mensen die ik kende enz.
Alleen mis je in dat geval wel je eigen les denk ik...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 21:19
Verwijderd
Ik zou eerder voor een minor kiezen dan voor LOI. Of voor een opleiding in deeltijd of een aantal vakken bij bv. een universiteit te gaan volgen.

(Dat laatste doe/probeer ik sinds dit jaar.)

Citaat:
stefano schreef op 13-11-2004 @ 22:15 :
Alleen mis je in dat geval wel je eigen les denk ik...
Je hebt niet elke dag de hele dag les.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 01:05
Verwijderd
Uhm, het is het eerste jaar, duh dat dat simpel is.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 09:06
Verwijderd
Ik weet niet hoe het met de opleiding van Ridder zit, maar ik zit op dit moment in het derde jaar van mijn opleiding en dat is net zo goed ook simpel (simpeler dan het eerste jaar als ik de mensen mag geloven die wel in het eerste jaar hebben gezeten).
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:11
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Energie schreef op 12-11-2004 @ 19:39 :
ik heb zelfde probleem, behalve dat dat blokken niet voor mij geldt..

nu krijgen wij weer colleges .. over weer!! dingen die ik gewoon in havo al heb geleerd met misschien kleine dingen extra erbij pff
Energie wees blij.
Je hebt er nu nog geen half jaar op zitten.
en het oogt mij alleen gezond aangezien de druk wel hoger wordt .

Hoe ik dat weet?
Je was namelijk vrij actief in het eindexamen forum vorig jaar .

Ik heb dat ook namelijk. Maar mijn huisgenoot (zelfde opleiding maar dan 2e jaars) zegt dat je op ten duur wel meer werk krijgt.
Reageren

Regels voor berichten