Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2004, 08:50
Blondfun
Blondfun is offline
ik heb al 9 maanden een lief vriendje: in het begin was hij altijd heel lief voor me, en een best wel verlegen kereltje.
Op het gegeven moment is hij mijn vriendenkring binnengeslopen en nu vind hij zichzelf vet cool enzo en als ik er gewoon ook bij mijn vrienden ben, doet hij net alsof ik zijn vriendin niet ben: bijvoorbeeld gisteren toen we uit gingen: hij kwam het cafe niet in en ging dus poolen, maar mijn vriendinnen waren ook niet binnengekomen, dus na een uur ik ze bellen: waren ze in een ander cafe. Kom ik mn vriendje daar doodleuk tegen zeg ik: waarom bel je niet ff? 'oh had ik geen zin in'. En ik dacht echt jesus man ik ben je vriendin je kan toch wel ff normaal doen?
vervolgens mocht ik niet tegen hem praten want dat was ongezellig voor die gast die hij meegenomen had.

Hij is zovaak als er anderen bij zijn zo afstandelijk tegen me, of negeert me gewoon zoals hij gister deed en dat vind ik heel moeilijk want ik ben meer zo'n typje die af en toe wat voor hem doet (romantisch etentje ofzow maken) en hij vind dat allemaal maar onzin, terwijl ik het fijn vind als hij me zegmaar ook een xtje verwent( of klinkt dit heel triest?).

Ook had ik laatst iets aan hem gevraagd of hij bij me kwam eten: 'ik zou er overna denken'. Vervolgens hoor ik een week niks erover en zegt hij tegen me: ik ga morgenavond naar de film. Vond ik zo lullig dat ie niet tegen mij zegt dat ie niet wil ofzow..
dus ik aan hem vragen: ja je had het er niet meer over.
'vraag het dan' dacht ik.. nou hij was het ook deels vergeten.
Vond ik zo lullig want ik had allemaal dingetjes gekocht zegmaar om het gezellig te maken en hij kapt het zo af..

Ik hou echt heel veel van hem, als ik alleen met hem ben, is het echt zo'n schatje. Maar zoals hij af en toe tegen me doet met anderen derbij kan hij me echt zo kwetsen en een sorry kan er dan niet meer van af..
Ik wil hem echt niet kwijt, maar het heeft me de laatste maand meer verdriet dan plezier gedaan..
ik weet dus eigenlijk niet wat ik moet doen:
aanhouden of uitmaken? en waarom?
Oud 12-09-2004, 09:15
Maarten
Maarten is offline
Ik zou eerst een grondig gesprek met hem voeren, maar persoonlijk betwijfel ik of hij zal veranderen want hij gaat echt onbeschoft met je om en als hij dat niet beseft dan is het al helemaal erg want meeste mensen die een beetje inlevingsvermogen hebben kunnen zich wel voorstellen hoe lullig dit soort dingen overkomen.

Het is enorm jammer dat hij ten nadele veranderd is, maar dat zegt ook iets over zijn karakter. Persoonlijk denk ik dat vaak als mensen veranderen in een relatie dat komt doordat ze in het begin enorm bezig zijn geweest met hoe ze overkomen maar daarna gaan ze steeds meer doen zoals ze altijd doen en dit kan heel erg slecht uitpakken. Hij neemt jou voor zeker en daarom is hij niet bezig om het leuk te houden. Sterker nog: Kennelijk heeft hij niet zo veel zin in jou want anders zou hij toch je niet zo voor lul zetten en geen rekening met je houden en niet echt met je afspreken.

Wat ook het geval kan zijn, is dat jij het initiatief in de relatie vormt en daarom de hele tijd alles regelt en elk afspraakje opzet en dus is hij een beetje lui geworden en heeft hij zoiets van och als ik nee zeg vraagt ze het nog wel een keer dus geen enkel probleem. Vandaar dat hij misschien dat etentje vergeten was.

Als ik het verhaal van je lees is de rode lijn dat hij absoluut geen rekening met je houdt in het bijzijn van anderen en vaak vrienden voor laat gaan. Opzich is het niet erg als iemand zijn vrienden voor laat gaan, maar dan moet hij niet zo laks zijn en vergeten te zeggen dat hij niet naar het etentje komt want dat is gewoon zo lullig. Hij had ook wel kunnen bedenken dat jij er al veel moeite voor had gedaan en er zin in had.

Ik zou zeggen: Heb een grondig gesprek met hem hierover. Vertel aan hem hoe hij over komt. Dat het gewoon echt onredelijk is hoe hij je soms behandeld. Als hij vervolgens berouw toont en zegt dat hij meer er op zal letten en het gaat goed dan zou ik gewoon de boel zo laten maar als hij geen begrip toont zou ik er gewoon een eind aan maken (ook als hij zegt dat ie zal veranderen maar hetzelfde blijft doen).

Ik heb zelfs de neiging om te zeggen maakt het nu al uit, omdat het gewoon echt helemaal fout is wat hij doet. Maar misschien ligt dat ook een beetje aan hoe het gebracht wordt (onbewust) en ik denk ook dat je een situatie heel moeilijk kan kennen zonder dat je de bewuste personen goed kent qua karakter en ook de hele geschiedenis en voorgeschiedenis van de relatie.

Dus in andere woorden: Confronteer hem, kijk hoe hij reageert en als hij lullig reageert is ie echt geen lieverdje. Als hij echt van je houdt dan beseft hij zoiezo dat dit echt iets is dat belangrijk voor je is en zal hij proberen begrip op te brengen. Als hij bij voorbaat lullig en vervelend is dan voelt hij zichzelf te goed ofzo of het is gewoon een eikeltje geworden.

Veel succes! Ik zeg neit dat wat ik zeg de absolute waarheid is, maar misschien kun je er wat handigs uithalen en er zullen vast nog veel meer reacties komen en als je al die dingen bij elkaar plakt kun je vast zelf wel wat bedenken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:23
Verwijderd
hij is nog niet zo toe aan een relatie lijkt het.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 09:53
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 12-09-2004 @ 10:23 :
Zo kun je het ook stellen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:28
Carrera
Carrera is offline
Citaat:
Maarten schreef op 12-09-2004 @ 10:15 :
*verhaal*
Luister naar hem
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:29
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Carrera schreef op 12-09-2004 @ 11:28 :
Luister naar hem
Heb je het ook gelezen?

Of is het alleen maar omdat het zo lang is
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:34
Carrera
Carrera is offline
Citaat:
Maarten schreef op 12-09-2004 @ 11:29 :
Heb je het ook gelezen?

Of is het alleen maar omdat het zo lang is
Nee ik heb het gelezen
echt !
en het zegt alles dus extra reacties zijn overbodig (vind ik dan)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 11:58
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Carrera schreef op 12-09-2004 @ 11:34 :
Nee ik heb het gelezen
echt !
en het zegt alles dus extra reacties zijn overbodig (vind ik dan)
Bedankt

Maar ik vind dat extra reacties niet overbodig zijn want ik denk dat er mensen zijn die dingen nog duidelijker kunnen zeggen of een andere kijk kunnen geven die nog iets toevoegt enzo dus reageer gerust mensen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:11
Sparkles
Sparkles is offline
praat iig met hem, maar blijf niet bij hem omdat het zo leuk is als jullie samen zijn, het moet altijd leuk zijn als jullie bij elkaar zijn! ook als zijn of jouw vrienden er bij zijn. Toch?

Ik heb ook zoiets gehad en ik bleef maar denken dat het wel goedkwam, nou ik heb er nu spijt van dat ik het niet meteen heb uitgemaakt toen..

Ik zeg niet dat je het uit moet maken, je moet met hem praten en goed nadenken wat je nou eigenlijk wilt met hem, zie je jullie over 2 jaar nog samen? en over 5 jaar?

Als je nu al zoiets hebt van ik wil ermee stoppen, dan duurt het niet lang meer voordat je er echt mee stopt denk ik, als je eenmaal die gedachtes hebt gaan ze vaak niet meer weg...
echt ik heb er ervaring mee..

sterkte en succes
Oud 12-09-2004, 15:55
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon goed met hem er over praten. Maak hem duidelijk wat je soms wel eens dwars zit en kijk dan hoe hij er over denkt. Kan zijn dat hij geen initiatief wil of kan nemen, kan ook zijn dat hij een beetje stoer wil doen tegenover anderen, kan ook zijn met bijvoorbeeld dat etentje dat hij werkelijk zo vergeetachtig is. Je kunt daar alleen maar achter komen door met hem te gaan praten. En dan zie je wel hoe hij reageert. Als hij echt om je geeft zoals jij ook om hem geeft, ziet hij die dingetjes in en wil hij zich wel veranderen. Echter, als hij ongeïnteresseerd en egocentrisch reageert, is hij je niet waard.
Oud 12-09-2004, 16:00
Angeles
Angeles is offline
Ik snap ook niet echt dat jouw vrienden dat normaal vinden. Het waren toch in eerste instantie jouw vrienden? Hij zet je gewoon voor lul en zij vinden dat okee? Dat snap ik dus ook niet helemaal.

Ik zou hem er ook mee confronteren, maar zoals al gezegd, als hij zelf niet doorheeft wat hij aan het doen is dan klopt er ook al iets niet.
Oud 12-09-2004, 16:09
In_stilte
In_stilte is offline
Ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen, maar toen ik na een maand of 5 ook zulke "toch wel lullige dingen" over me heen ging is alles bergafwaards gegaan. Tegen mij deed hij zo omdat hij er geen zin meer in had, uiteindelijk ging hij vreemd en nu is het dus helemaal over.

Een tip voor jou, confronteer hem ermee en kijk wat hij wil doen. Ik heb er te lang mee gewacht, hij durfde het niet uit te maken, en daardoor heeft hij gewoon op een geven moment gedacht, kan me nix meer schelen en ging vreemd....
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 16:35
Baas-J
Baas-J is offline
gewoon met die vent erover praten, en als hij echt zo lullig is hem laten voor wat hij is...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 12-09-2004 @ 10:23 :
Ik weet niet of dat een kwestie is van 'nog', oftewel van ontwikkeling. Sommige mensen hebben gewoon een bepaald karakter en zijn daardoor niet echt geschikt voor bepaalde soorten relaties.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:18
DvoorA
DvoorA is offline
klinkt als een loser die je niet gelukkig maakt, anders had je deze tread niet gepost. in dat geval kun je het dus maar beter zo snel mogelijk uitmaken.
Oud 14-09-2004, 17:45
Verwijderd
Helemaal eens met Maarten.

Ik vind z'n gedrag in die vriendengroep enorm fout trouwens, ik zou het echt niet kunnen hebben en hem er al meteen op gewezen hebben... beetje lullig tegen je zitten doen omdat z'n vrienden erbij zijn, wat een belachelijk gedoe.

Jij doet erg veel moeite voor hem en hij kijkt wel ff of ie zin heeft. Daar word jij echt niet gelukkig van! Dus je moet er zo snel mogelijk een serieus gesprek over voeren. Probeer duidelijk de dingen te omschrijven en laat hem het niet afdoen als gezeur ofzo. Zijn gedrag is écht fout. Hij is blijkbaar niet bepaald bang om je kwijt te raken of hij weet dat je toch wel bij hem blijft.

Verder kun je ook nog zorgen dat hij de eerstvolgende keren het initiatief neemt. Dus jij gaat hem niet bellen, nee je wacht. Jij vraagt niet of hij binnenkort komt eten, nee je wacht totdat hij je uitnodigt. Gebeurt dat allemaal niet dan is het erg pijnlijk maar dan kun je er beter mee stoppen.. je wordt er anders alleen maar ongelukkig van.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:53
AngelLena
AngelLena is offline
Heel duidelijk maken dat je niet gediend bent van dat gedrag en dat het op die manier niet werkt, want wees eerlijk, het werkt niet zo. Als de balans tussen leuke tijd en verdriet meer richting de laatste schuift dan de eerste, dan is het geen goede relatie meer.

Geeft hij daar geen gehoor aan, dan weet je dat jullie relatie eenzijdig is. Schrikt ie ervan, dan kan je het nog een kans geven. Maar ga niet op deze manier door.
Oud 30-09-2004, 15:39
Baas-J
Baas-J is offline
Dan blijft het tog altijd de vraag he...

'Hoe is het nou afgelopen?'
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 16:28
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hem eerst duidelijk maken wat je van de situatie vind en als het dan nog niet duidelijk is voor hem; dumpen die gast!! je verdient wel beter!!
Reageren

Regels voor berichten