Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2004, 16:59
Verwijderd
ik heb mijn arm laatst gestoten tegen een heet strijkijzer. Eerst was er weinig te zien (deed wel pijn). Nu is het een rode vlek en het is een soort kuiltje, een behoorlijke vleeswond dus, met velletjes erom heen. Wat kan je hieraan het beste doen? Het is niet ontstoken.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 18:01
Thee Muts
Thee Muts is offline
Het beste kun je hier niks aan doen en het gewoon laten genezen . Zeker als het niet ontstoken is en als je er geen pijn aan hebt, geneest het gewoon spontaan. Wat je in ieder geval zeker níet moet doen, is er een zalfje of wat dan ook op gaan smeren. Als je er toch iets overheen wil doen, kun je het het beste lichtjes verbinden met een elastisch verbandje.
En alsnog naar de huisarts gaan als er iets aan de wond verandert.
Oud 07-10-2004, 18:12
Verwijderd
Wat je wel zou kunnen doen is verband of een pleister erom heen doen, zodat er minder bacterieen naar binnen kunnen. Dus zorgen dat het niet alsnog gaat ontsteken.
Verder tsjaa gezond eten dan genezen wonden sneller.
Enne als het veel pijn gaat doen of erg gaat ontsteken kan je mss wel even langs de dokter gaan,
Suc6 ermee
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:07
Verwijderd
het doet best wel veel pijn en ik had er zo'n gelpleister opgedaan maar nu ziet het er erger uit dan eerst...

nouja even afwachten dan maar.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:15
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
bugge schreef op 07-10-2004 @ 23:07 :
het doet best wel veel pijn en ik had er zo'n gelpleister opgedaan maar nu ziet het er erger uit dan eerst...

nouja even afwachten dan maar.
Je moet het ook niet af gaan dekken met iets vochtigs, daar wordt het alleen maar weker van, terwijl een brandwond juist uit moet kunnen drogen. Vandaar ook mijn opmerking dat je er geen zalf oid op moet smeren . Als je het toch toe wil dekken, gebruik dan gewoon een droog gaasje.
Oud 08-10-2004, 09:04
Verwijderd
Als ik brandwonden heb, doe ik er altijd biogaas over (dat groene kleverige spul). Helpt bij mij het best.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 20:56
bokky
bokky is offline
ik heb ook een keer een brandwond gehad op mijn schouder door een strijkijzer....lang verhaal

Ik heb er eerst gewoon een pleister op gehad, maar later heb ik het gewoon als een normale wond in de open lucht gehad en het heelde daarna gewoon. Ik zie er bijna niets meer van terug
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 22:52
boer
boer is offline
Ik dacht dat een brandwond een ontsteking was. Er is trouwens nu niks meer aan te doen behalve het gewoon te laten genezen.

Regels voor berichten