Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 22:56
punkyfish
punkyfish is offline
ik heb nou al ongeveer driekwart jaar dat ik niet goed slaap en daardoor ben ik overdag heel erg moe. zelfs als ik heel erg moe ben, kan ik nog niet goed slapen. ik lig eerst uren wakker en als ik dan eindelijk slaap word ik zo weer wakker door bijv. gesnurk of gehoest van mijn vader. nou heb ik heel veel problemen met mjin vader/thuis, dat is waarschijnlijk ook een oorzaak van die slapeloosheid. ik ben al bij jeugdzorg geweest, vertrouwenspersoon, blablabla, haalt allemaal niks uit want het probleem ligt bij hem, hoe egoïstisch het ook klinkt. probleem is dat ik hier zeker nog een paar jaar moet slapen, waar ik echt verschrikkelijk tegenop zie, omdat ik er geen vooruitgang in zie. negeren/accepteren heeft geen zin, het lukt niet.

vrienden van me zeggen dat ik misschien om slaappillen o.i.d. moet vragen, maar volgens mij zijn die dingen helemaal niet goed. heb van mijn moeder al een soort druppels gekregen, waarvan je moe/rustig wordt, maar ik ben sowieso al rustig en moe dus dat heeft geen zin.

nja, lang verhaal, maar het komt er op neer dat ik me afvraag wat slaappillen precies doen, of het 'slecht' is als je slaappillen gebruikt, of je ze zomaar voorgeschreven krijgt, e.d. en of iemand misschien nog andere tips heeft om beter (door) te kunnen slapen...

alvast bedankt...
Oud 25-05-2002, 06:12
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Slaappillen zijn inderdaad niet de beste oplossing, want na verloop van tijd kun je niet zo snel meer zonder met als gevolg dat je nog moelijker kunt slapen. Slaappillen zijn ook niet bij de apotheek te krijgen toch?

Een echte oplossing heb ik zo niet.
Oud 25-05-2002, 16:18
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Slaappillen zijn inderdaad niet de beste oplossing, want na verloop van tijd kun je niet zo snel meer zonder met als gevolg dat je nog moelijker kunt slapen. Slaappillen zijn ook niet bij de apotheek te krijgen toch?
ja, daar ben ik ook bang voor... en die zijn volgens mij ook niet bij de apotheek te krijgen, vandaar dat ik me afvroeg wanneer je ze voorgeschreven krijgt.
Oud 25-05-2002, 16:36
Ilsch
Ilsch is offline
misschien is zo'n homeopatisch middeltje iets (hoe je dat ook schrijft :$) ?
Anders aan de dokter vragen of ie wat weet?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 16:52
ekki
ekki is offline
slaappillen zijn inderdaad rotzooi. je kan er ook aan verslaafd raken.

probeer anders 'ns valeriaan, als je dat al niet neemt.

want je zegt wel dat je rustig bent, maar dat ben je geestelijk blijkbaar niet, anders zou je wel slapen.

ps voor meer info over slapen zie ook nog http://www.vogel.nl/cgi/dyn/indicati...leriaan_%D8=D1
Oud 25-05-2002, 17:46
Ninnoc
Ninnoc is offline
douche heel heet voor je gaat slapen, dat helpt mij altijd

maar nee zou niet meteen aan slaappillen beginnen (een vriendin van me is er inmiddels aan verslaaft), probeer eerst de alternatieve weg, ga eens naar een alternatieve arts, kan je vast wel informatie bij krijgen van je huisarts of misschien staat er wat in de (gouden) gids
Oud 25-05-2002, 19:14
punkyfish
punkyfish is offline
ik neem nu Rescue Remedy van Bach, original flower remedies. volgens het flesje ontspant het en stelt het gerust. heb het nog maar een paar keer gebruikt; sommige nachten hielp het wel, sommigen niet... het is dus zo'n homeopatisch iets, neem ik aan, want het is van mijn moeder en die heeft heel veel van die homeopatische dingen. verder wil mijn moeder dat ik contact opneem met een homeopaat, die mij mogelijk kan helpen met slapen.

Citaat:
ekki schreef:
want je zegt wel dat je rustig bent, maar dat ben je geestelijk blijkbaar niet, anders zou je wel slapen.
ja, nja, ik heb zo'n soort drukkend gevoel, een 'moe' gevoel. ik heb geen fut, geen energie. voorbeeld; mijn neefjes zijn dit weekend hier logeren, en ik ben na 1 uur met ze spelen al helemaal bekaf. geestelijk ben ik idd niet rustig, maar het probleem is dus dat ik niet weet hóe ik geestelijk rustig kan worden...

Citaat:
Ninnoc schreef:
douche heel heet voor je gaat slapen, dat helpt mij altijd
vóór ik ga slapen neem ik altijd een warm/heet bad, maarja. dat helpt niet, want er is geen verschil tussen dagen waarop ik wel, en dagen waarop ik niet, in bad ga voor het slapen.
Oud 25-05-2002, 19:56
ekki
ekki is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
ik neem nu Rescue Remedy van Bach, original flower remedies. volgens het flesje ontspant het en stelt het gerust. heb het nog maar een paar keer gebruikt; sommige nachten hielp het wel, sommigen niet... het is dus zo'n homeopatisch iets, neem ik aan, want het is van mijn moeder en die heeft heel veel van die homeopatische dingen. verder wil mijn moeder dat ik contact opneem met een homeopaat, die mij mogelijk kan helpen met slapen.
ik weet niet of die rescue remedy van bach wel zo goed helpt. ik heb 't ook wel, maar ik heb tot nog toe er niet zo veel van gemerkt. volgens mij is het trouwens niet echt heel erg homeopatisch.

nouja, nogmaals, probeer valeriaan oid. en lees die tips van de vogel site.

sterkte ermee!
Oud 25-05-2002, 20:02
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
ekki schreef:
ik weet niet of die rescue remedy van bach wel zo goed helpt. ik heb 't ook wel, maar ik heb tot nog toe er niet zo veel van gemerkt. volgens mij is het trouwens niet echt heel erg homeopatisch.

nouja, nogmaals, probeer valeriaan oid. en lees die tips van de vogel site.

sterkte ermee!
zoals ik al zei werkt die rescue remedy soms wel en soms niet, maar dat kan ook aan andere dingen liggen, dat weet ik ook niet.

kun je dat valeriaan zo bij de apotheek halen, of waar/hoe anders?

die tips op die site die je gaf heb ik allemaal al een keer geprobeerd, maar helpen niet. ik ben nou meer informatie enzo aan het zoeken over slapeloosheid en ik herken mezelf precies in de beschrijving van het gezondheidsplein.
Oud 25-05-2002, 21:10
Moonnature
Moonnature is offline
Sjah ik kan het je ook niet verhelpen, ik heb er ook last van, ik slaap rond 2 uur *danword ik beetje moe* dan tot 3 uur half 4 en dan ben ik weer wakker.. het is *sollie* kut, slaappillen zijn niet goed, ik zet soms zachte rustige muziek aan, maar helpt ook nie bijster veel.. het enige wat ik doe is als ik wakker ben tv kijken op achter de comp kruipen, word ik weer beetje moe probeer ik weer te slapen, en op school kan je natuurlijk ook slapen
En door die heibel thuis... hmmz ik weet niet, ik en me vader liggen elkaar ook niet goed, maar ik denk niet dat je daardoor minder goed kan slapen *al weet ik niet waar het precies om gaat maar dat zijn mijn zaken ook niet*
Ik denk dat natuurlijke middelen veel beter helpen tegen slapeloosheid al helpt het mij ook geen zier, maar wie ben ik??

ik wens je veel sterkte ne veel goede nachten
Oud 26-05-2002, 13:07
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Valeriaan kun je gewoon bij de drogist halen, als capsules of als pilletjes geloof ik.

Misschien zijn oordopjes een idee. Ik snap ook wel dat dat het probleem nauwelijks oplost, maar je slaapt misschien iets makkelijker door geluiden heen...

succes ermee!
Oud 27-05-2002, 08:23
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Moonnature schreef:
het enige wat ik doe is als ik wakker ben tv kijken op achter de comp kruipen
ik heb helemaal niks te doen 's nachts... geen tv/pc... laatst ben ik mijn kamer op gaan ruimen om 5 uur 's ochtends...
Citaat:
Smiley_Knorretje schreef:
Misschien zijn oordopjes een idee. Ik snap ook wel dat dat het probleem nauwelijks oplost, maar je slaapt misschien iets makkelijker door geluiden heen...
ook al geprobeerd, maar die dingen vallen telkens uit mijn oren

Regels voor berichten