Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2005, 21:23
DreamyTheater
Ik weet niet of dit hier thuis hoort, zo niet dan verplaats het maar.
Maar iig, bij mij duurt het meestal een paar uur voordat ik snachts in slaap val (maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga, het duurt altijd lang), en dan ga ik weer nadenken en dan duurt het soms nog langer en langer... Soms val ik iets sneller in slaap, maar dat is meestal als ik echt ubermoe ben ofzo (als ik al een week slecht heb geslapen gaat het meestal 1 dag goed). en snachts word ik ook nogal eens wakker, soms van een nachtmerrie, soms om een voor mij onbekende reden. en heel vaak word ik rond half 6 ofzo wakker smorgens, en kan ik niet meer in slaap komen. om vervolgens heel moe op te staan en de hele dag moe te zijn. terwijl sommige mensen ongeveer fit uit bed springen...

hebben meer mensen hier last van? en hoe ga je er dan mee om? en is dit wel normaal? is er iets aan te doen? iemand tips?
alvast bedankt...

Grtz. Wendy
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:32
Verwijderd
Ik heb het ook gehad, bij mij kwam het vooral door stress (ik kwam er pas achter dat ik stress had gehad toen het er niet meer was).

Mja, ik kreeg de standaard tips, en die kan ik jou ook geven natuurlijk:

Doe een uur voor je gaat slapen niets meer met beeldschermen, dus geen tv kijken, niet achter de pc zitten. Ik maakte het altijd een beetje donkerder voor ik ging slapen, dus doe wat lampen uit, of dim ze een beetje.

Drink geen cola of koffie, of ander drinken met veel suiker of caffeïne. Sommige mensen zweren bij melk, maar bij mij werkte dat echt niet. Ook niet warm. Ik dronk altijd een half uur voor ik ging slapen - en dat doe ik nog steeds - een kop kruidenthee, voor ontspanning en een goede nachtrust. Geen idee of het helpt hoor, ik werd er in ieder geval rustig van.

Sporten kan goed helpen, zorg dat je goed je energie kwijt kan. Sporten is natuurlijk heel goed daarvoor, maar sommige mensen liggen wakker omdat ze gewoon te veel hebben gegeten en daardoor te veel energie over hebben. Zorg dus voor een goede balans tussen eten en bewegen.

Doe in bed niets anders dan proberen te slapen, ga dus niet lezen of tv kijken in bed. Als je echt niet kan slapen, ga dan naar een andere kamer even iets anders doen. Blader een tijdschrift door, of doe niets en denk een beetje na. Na een kwartier ga je weer in bed liggen en probeer je weer te slapen.

Als je wakker wordt midden in de nacht, sta dan heel even op. Ga wat water drinken, of kijk even uit het raam. Ga dan weer in bed liggen en probeer te slapen.

Er zijn nog wel meer standaard tips, maar dit zijn de eerste tips waar ik op kom.

Je kan natuurlijk ook een homeopatisch middel proberen, mijn moeder heeft mij een paar dingen gegeven die ze zelf tijdens nachtdiensten gebruikt - of meer wanneer ze overdag moet slapen dus, wanneer ze uit de nachtdiensten komt. Maar ja, ik nam ze braaf in, geen idee of het helpt hoor, maar het doet in ieder geval geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:33
bindmiddel
Avatar van bindmiddel
bindmiddel is offline
Ja hier hebben meer mensen last van...
Ik

Ik pieker teveel
over iedereen
ik denk dat ik voor iedereen moet zorgen is mij verteld

en heb een hele vage ervaring met geesten ofsu gehad in me slaap :$ en ben doodsbang dat die terugkomen ofzu

en allemaal stress door alles wat in een keer op me afkomt.....

alle kom goed
__________________
wooptiediddleyf*ckingdoo
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
bindmiddel schreef op 24-02-2005 @ 22:33 :
Ja hier hebben meer mensen last van...
Ik

Ik pieker teveel
over iedereen
ik denk dat ik voor iedereen moet zorgen

en heb een hele vage ervaring met geesten ofsu gehad in me slaap :$ en ben doodsbang dat die terugkomen ofzu
jezus ik ben vaag
Ik pieker dus ook veel, nu echt veel minder in bed. Geen idee waarom, maar ik denk dat ik mezelf heb aangeleerd niet te piekeren in bed. Dat scheelt echt heel veel Geef jezelf tijd om te piekeren vóór je naar bed gaat, daarna mag je niet meer piekeren.

Ik denk ook altijd aan een voorwerp wanneer ik niet kan slapen. Aan een blauwe doos. Niet heel geconcentreerd, in tegendeel, heel ontspannen. Soms duurt het heel lang, maar op een gegeven moment verandert die blauwe doos dan in vanalles, en dan val ik langzaam in slaap.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:37
MyrnaMeiszje
Avatar van MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
Citaat:
bindmiddel schreef op 24-02-2005 @ 22:33 :
Ja hier hebben meer mensen last van...
Ik

Ik pieker teveel
over iedereen
ik denk dat ik voor iedereen moet zorgen is mij verteld

en heb een hele vage ervaring met geesten ofsu gehad in me slaap :$ en ben doodsbang dat die terugkomen ofzu

en allemaal stress door alles wat in een keer op me afkomt.....

alle kom goed
Mja ik heb het ook gehad........en het was een fucking nare ervaring ook, Maar dat nare is maar tijdelijk geweest.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:39
DreamyTheater
Citaat:
Andijvie schreef op 24-02-2005 @ 22:32 :
Ik heb het ook gehad, bij mij kwam het vooral door stress (ik kwam er pas achter dat ik stress had gehad toen het er niet meer was).

Mja, ik kreeg de standaard tips, en die kan ik jou ook geven natuurlijk:

Doe een uur voor je gaat slapen niets meer met beeldschermen, dus geen tv kijken, niet achter de pc zitten. Ik maakte het altijd een beetje donkerder voor ik ging slapen, dus doe wat lampen uit, of dim ze een beetje.

Drink geen cola of koffie, of ander drinken met veel suiker of caffeïne. Sommige mensen zweren bij melk, maar bij mij werkte dat echt niet. Ook niet warm. Ik dronk altijd een half uur voor ik ging slapen - en dat doe ik nog steeds - een kop kruidenthee, voor ontspanning en een goede nachtrust. Geen idee of het helpt hoor, ik werd er in ieder geval rustig van.

Sporten kan goed helpen, zorg dat je goed je energie kwijt kan. Sporten is natuurlijk heel goed daarvoor, maar sommige mensen liggen wakker omdat ze gewoon te veel hebben gegeten en daardoor te veel energie over hebben. Zorg dus voor een goede balans tussen eten en bewegen.

Doe in bed niets anders dan proberen te slapen, ga dus niet lezen of tv kijken in bed. Als je echt niet kan slapen, ga dan naar een andere kamer even iets anders doen. Blader een tijdschrift door, of doe niets en denk een beetje na. Na een kwartier ga je weer in bed liggen en probeer je weer te slapen.

Als je wakker wordt midden in de nacht, sta dan heel even op. Ga wat water drinken, of kijk even uit het raam. Ga dan weer in bed liggen en probeer te slapen.

Er zijn nog wel meer standaard tips, maar dit zijn de eerste tips waar ik op kom.

Je kan natuurlijk ook een homeopatisch middel proberen, mijn moeder heeft mij een paar dingen gegeven die ze zelf tijdens nachtdiensten gebruikt - of meer wanneer ze overdag moet slapen dus, wanneer ze uit de nachtdiensten komt. Maar ja, ik nam ze braaf in, geen idee of het helpt hoor, maar het doet in ieder geval geen kwaad.
bedankt hier zitten wel goede dingen bij... vooral dat met beeldschermen zal ik eens uitproberen, zit bijna de hele dag achter computer of tv, en mss moet ik dan toch maar eens gaan bewegen, want dat doe ik ook bijna niet... en cola, tsja niet aan ged8 dat daar ookal caffeine in zit en het is mss idd niet zo'n slecht idee om snachts uit bed te gaan en even later weer trug... bedankt voor de tips, mss gaat dit wel helpen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:40
DreamyTheater
Citaat:
Andijvie schreef op 24-02-2005 @ 22:35 :
Ik pieker dus ook veel, nu echt veel minder in bed. Geen idee waarom, maar ik denk dat ik mezelf heb aangeleerd niet te piekeren in bed. Dat scheelt echt heel veel Geef jezelf tijd om te piekeren vóór je naar bed gaat, daarna mag je niet meer piekeren.

Ik denk ook altijd aan een voorwerp wanneer ik niet kan slapen. Aan een blauwe doos. Niet heel geconcentreerd, in tegendeel, heel ontspannen. Soms duurt het heel lang, maar op een gegeven moment verandert die blauwe doos dan in vanalles, en dan val ik langzaam in slaap.
ookal zoiets slims
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:47
heavyukkie
heavyukkie is offline
een paar handige tips. je gaat wiegen met je been. heel zachtjes en je gaat die wiegingen tellen. ben je de tel kwijt begin je op nieuw. warme melk met anijs. onder de warme douche.en anders op je rug gaan liggen met je hoofd tege de muur/bed dus wat hoger. handen ongeveer op je navel leggen, dan word je steeds moeier. als je dan bijna slaapt draai je je op je zij of buik en slaap je zo.




suces
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:31
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ik heb het ook
heb wel tips voor wat je kan doen als je je verveelt om 3uur snachts
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:36
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
laat slapen is trouwens ook niet echt gezond

je schijnt verhoogde kans op borstkanker te krijgen
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=11604480

mannen krijgen iets met problemen met prostaat en darmkanker ofzo
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 09:44
DreamyTheater
Citaat:
bamiPoep schreef op 25-02-2005 @ 01:36 :
laat slapen is trouwens ook niet echt gezond

je schijnt verhoogde kans op borstkanker te krijgen
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=11604480

mannen krijgen iets met problemen met prostaat en darmkanker ofzo
raar da wist ik nie
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 10:14
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 25-02-2005 @ 01:36 :
laat slapen is trouwens ook niet echt gezond

je schijnt verhoogde kans op borstkanker te krijgen
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=11604480

mannen krijgen iets met problemen met prostaat en darmkanker ofzo
dan moet ik allang bijna dood zijn zo weinig slaap heb ik gehad....ik heb nu slaap medicatie!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 21:04
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ademhalingen tellen, werkt altijd. Of van achter naar voren bedenken wat je die dag hebt gedaan (dus eerst wat je als laatst deed, en dan dat daarvoor etc.).
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Roosieh schreef op 25-02-2005 @ 22:04 :
Ademhalingen tellen, werkt altijd. Of van achter naar voren bedenken wat je die dag hebt gedaan (dus eerst wat je als laatst deed, en dan dat daarvoor etc.).
Als ik m'n ademhalingen ga tellen, ga ik heel raar ademen, en word ik heel benauwd Echt stom, ik lig dan echt te hijgen op een gegeven moment en moet mezelf dan enorm afleiden zodat ik weer normaal ga ademen.. Achterstevoren bedenken wat je gedaan hebt klinkt wel leuk
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 21:14
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ik heb toevallig laatst ergens gehoord dat je voor je gaat slapen wat bleekselderij moet eten, het schijnt als een soort van natuurlijke slaappil te werken.

Ik weet niet of het werkt, maar ik ga het vanavond zelf eens proberen
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 21:29
DreamyTheater
Citaat:
Tsu schreef op 25-02-2005 @ 22:14 :
Ik heb toevallig laatst ergens gehoord dat je voor je gaat slapen wat bleekselderij moet eten, het schijnt als een soort van natuurlijke slaappil te werken.

Ik weet niet of het werkt, maar ik ga het vanavond zelf eens proberen
post anders morgen ff of het werkte of niet ben k wel benieuwd naar ^^ al zal dat mss toch wel voor iedereen anders zijn...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 13:12
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Gebruik de zoekfunctie eens. Er zijn sowieso twee redelijk recente topics over hetzelfde onderwerp met tips etc.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 13:41
Mingster
Mingster is offline
Voor de mensen die piekeren, een tip.

Plan voor jezelf een uurtje per dag in waar je met jezelf afspreekt dat je in dat uurtje mag piekeren. De rest van de dag ben je gewoon voor 100% bezig met waar je mee bezig bent. In dat uurtje geef je jezelf dus toestemming, hierbuiten mag het niet.
Je gaat dan vanzelf minder piekeren, je minder zorger maken, je stress neemt af, en wellicht zul je beter slapen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Niet kunnen slapen!
Zowieso
14 15-05-2008 20:13
Lichaam & Gezondheid niet kunnen slapen
Parrhasis
9 12-12-2004 12:33
Lichaam & Gezondheid helderhorend: snachts niet kunnen slapen
Fainne
9 02-02-2004 21:48
Psychologie 's nacht niet kunnen slapen
~~dolce~~
32 14-08-2003 19:52
Lichaam & Gezondheid niet kunnen slapen, moe
punkyfish
11 27-05-2002 08:23
Lichaam & Gezondheid Niet kunnen slapen...
Kippetje
21 02-03-2002 16:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.