Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2005, 21:51
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een forum-systeem (eventueel door een hack) waarbij je sub-admins aan kan maken.
Dat je dus eigenlijk geheel aparte fora krijgt, maar met 1 oofd admin en dan voor iedere fora een sub-admin die ook nieuwe fora ed aan kan maken.
De sub-admin moet eigenlijk alles kunnen wat de hoofd admin kan, behalve andermans fora beheren

Weet iemand hier een forum/hack die dat kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2005, 17:11
Verwijderd
Als ik dat zo lees denk ik aan phpBB2
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:11
Verwijderd
ik heb niet zo veel verstand van fora maar je kan toch heel makkelijk al je fora binair nummeren (1,2,4,8,16,32 etc) en dan heeft iedereen een 'admin level' in de database wat aangeeft waar die persoon admin is (13 geeft dus adminrechten op 1, 4 en 8) en gewone users hebben heel simpel level 0 en de fuhrer heeft gewoon als nummer alles opgetelt.

hopelijk kan je er iets mee.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Ulfheðin schreef op 28-02-2005 @ 18:11 :
Als ik dat zo lees denk ik aan phpBB2
Ja, of vB pf OpenBB of IVB etctec
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
fosje schreef op 28-02-2005 @ 18:11 :
ik heb niet zo veel verstand van fora maar je kan toch heel makkelijk al je fora binair nummeren (1,2,4,8,16,32 etc) en dan heeft iedereen een 'admin level' in de database wat aangeeft waar die persoon admin is (13 geeft dus adminrechten op 1, 4 en 8) en gewone users hebben heel simpel level 0 en de fuhrer heeft gewoon als nummer alles opgetelt.

hopelijk kan je er iets mee.
Je moet wel met iets meer dingen rekening houden hoor

Subadmins moeten fora aan kunnen maken
Gebruikers mogen dus niet compleet uniek zijn, maar wel uniek per subforum.
Subadmins moeten ook layout etc kunnen bepalen.
Er dient dus herkenning van hostname oid te zijn...

En zo zijn er vast nog een hoop interne zaken
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 18:15
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 28-02-2005 @ 18:54 :
Je moet wel met iets meer dingen rekening houden hoor

Subadmins moeten fora aan kunnen maken
geen probleem het nummer van dat nieuwe fora wordt bij hun huidige nummer opgeteld waardoor zij vanzelf rechten krijgen op het door hun aangemaakte subforum.

Gebruikers mogen dus niet compleet uniek zijn, maar wel uniek per subforum. Hoe wil je een gebruiker verplichten niet uniek te zijn? deze zin snap ik niet echt...

Subadmins moeten ook layout etc kunnen bepalen. Omdat je adminrechten hebt op een bepaald subfora neem ik aan dat je daar dan ook een menu krijgt om de eigenschappen van dat fora aan te passen, dat menu heb je dus niet als je een forum browsed waar jij geen admin rechten hebt. of je rechten hebt wordt bepaald door het bovenuitgelegde systeem.

Er dient dus herkenning van hostname oid te zijn... ook deze zin volg ik niet echt

En zo zijn er vast nog een hoop interne zaken
maar te zien aan je andere post ben je volgens mij meer opzoek naar een kant en klaar fora als een manier om het zelf (erin) te coden
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 18:20
Verwijderd
Zelf erin coden kan ik wel als ik dat wil...
Ik heb er alleen geen tijd voor..

Dus ik zoek idd een kant en klaar forum die dit kan, eventueel met een bijbehorende mod..

Edit:
Ok, vBulletin valt af want je mag niet met meerdere hosts werken

Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 18:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten