Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2004, 19:09
Peace
Peace is offline
Hoi
ik heb me al langer afgevraagd waarom bij bepaalde mensen de biceps echt in het midden van de bovenarm is geconcentreerd, terwijl ik andere mensen zie, waarbij de biceps zich over de hele bovenarm strekken (ook gespannen)?
Weet iemand misschien hoe dat komt en of het mogelijk is van het ene naar het andere te veranderen?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2004, 21:13
MightyDuck
MightyDuck is offline
Nee, niet veranderbaar. Hangt af van de lengte van de pees. Heel veel mensen hebben last van een ( cosmetisch gezien ) te lange pees, in 9 van de 10 gevallen is dat aan de distale zijde, de kant van de elleboog dus.

De lengte van die pees is genetisch bepaald. Idealiter zou er geen pees zichtbaar moeten zijn en zou de biceps vanuit de elleboog op moeten zwellen om daarna weer onder de schouderkoppen te verdwijnen. Zijn helaas niet alle mensen mee gezegend. Niets aan te doen. ( tenminste, zonder operatie, en niemand gaat die operatie voor de lol doen )

Bij kuiten zie je het ook, vooral bij negroide mensen. Er zijn maar heel weinig mensen bij die de kuitspier doorloopt tot op de hiel. Bij de meesten houd de spierbolling op halverwege het been en word de rest bedekt door de lange pees.

Zie daar, je antwoord

http://i.b5z.net/i/u/230085/i/Ronnie_Coleman.jpg

korte biceps ( langere pees )

http://www.bodybrasil.com.br/fotos/76-wheeler1.jpg

lange biceps ( geen pees zichtbaar )

Laatst gewijzigd op 01-09-2004 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 10:44
Upke
Upke is offline
Citaat:
Peace schreef op 01-09-2004 @ 20:09 :
Hoi
ik heb me al langer afgevraagd waarom bij bepaalde mensen de biceps echt in het midden van de bovenarm is geconcentreerd, terwijl ik andere mensen zie, waarbij de biceps zich over de hele bovenarm strekken (ook gespannen)?
Weet iemand misschien hoe dat komt en of het mogelijk is van het ene naar het andere te veranderen?
Alvast bedankt!
Span je spierenballen aan, dan is de spier verdeelt over de arm. Draai nu je pols naar binnen en de spier word als het ware een balletje dat zich omhoog rolt.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 21:42
Verwijderd
lijkt me lastig, een kuitspier tot op je hier... Tussen mijn kuiten en mijn hiel zie je duidelijk zon 15 cm achillespees... zijn er mensen waarbij je die pees niet ziet
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:55
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 03-09-2004 @ 22:42 :
lijkt me lastig, een kuitspier tot op je hier... Tussen mijn kuiten en mijn hiel zie je duidelijk zon 15 cm achillespees... zijn er mensen waarbij je die pees niet ziet
http://members.home.nl/petcho/art.JPG

Zie je zn kuiten ?

Ik heb ze nog wel eens lager zien hangen, oke, voorwaarde is wel dat ze redelijk gespierd zijn, vooral bij voetballers zie je dit vaker.

Het zijn genetische uitzonderingen, maar de meeste mensen hebben de buik van hun kuit iig boven de helft van hun onderbeen ergens pas zitten.
Oud 07-09-2004, 15:07
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 01-09-2004 @ 22:13 :
Nee, niet veranderbaar. Hangt af van de lengte van de pees. Heel veel mensen hebben last van een ( cosmetisch gezien ) te lange pees, in 9 van de 10 gevallen is dat aan de distale zijde, de kant van de elleboog dus.

De lengte van die pees is genetisch bepaald. Idealiter zou er geen pees zichtbaar moeten zijn en zou de biceps vanuit de elleboog op moeten zwellen om daarna weer onder de schouderkoppen te verdwijnen. Zijn helaas niet alle mensen mee gezegend. Niets aan te doen. ( tenminste, zonder operatie, en niemand gaat die operatie voor de lol doen )

Bij kuiten zie je het ook, vooral bij negroide mensen. Er zijn maar heel weinig mensen bij die de kuitspier doorloopt tot op de hiel. Bij de meesten houd de spierbolling op halverwege het been en word de rest bedekt door de lange pees.

Zie daar, je antwoord

Ikzelf vind een korte biceps indrukwekkender dan een langgerekte biceps
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 19:21
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
Skoolboy schreef op 07-09-2004 @ 16:07 :
Ikzelf vind een korte biceps indrukwekkender dan een langgerekte biceps
k heb zelf ook een korte biceps
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 19:23
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 01-09-2004 @ 22:13 :

Zie daar, je antwoord

studeer jij ook fysiotherapie?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:15
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 15-09-2004 @ 20:23 :
studeer jij ook fysiotherapie?
Eh nee ? Why ?

Ik studeer van alles in mijn vrije tijd ja net wat me interesseert maar officieel doe ik psychologie
Reageren

Regels voor berichten