Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Je doet alsof vrouwen een soort baarmachines zijn die constant kinderen op de wereld zetten en daar dan ook maar alleen voor dienen te zorgen. Niet alle vrouwen krijgen kinderen slimpie. Dat vrouwen de taak hebben om kinderen op te voeden dat vind jij, maar is echt geen vaststaand feit hoor en het zou heeeeel goed kunnen dat jouw (evt) toekomstige vrouw daar ook heel anders over zal denken. Àls een vrouw zwanger wordt dan zal ze met zwangerschapsverlof gaan ja, ook mannen zullen na de geboorte in veel gevallen wat meer vrij nemen. Wat je met "en ga zo maar door" bedoeld is me niet helemaal duidelijk. Want naast het eventueel baren van kinderen en dan met zwangerschapsverlof gaan verschillen mannen en vrouwen op de werkvloer naar mijn idee niet. Ik zou niet weten waarom een vrouw geen fulltime baan zou kunnen/mogen hebben en kan me ook niet goed voorstellen dat er iemand is die daar op tegen is. Ik werk zelf ook fulltime, woohooo, en met mij vele vrouwen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder heeft een man evenveel recht op ouderschapsverlof (een kwart van het aantal te werken uren op jaarbasis) als een vrouw. Het verschil zit 'm dus in het zwangerschaps/bevallingsverlof dat is max. 16 weken. Verder bestaat er bij de overheid nog zoiets als een terugkomregeling (ik weet niet of dat in de private sector dat ook bestaat). Een man of vrouw kan er een aantal jaren (ik dacht uit mijn hoofd een jaar of 6) tussenuit gaan om zich helemaal op de zorg van een kind te richten. Hierbij wordt dan gegarandeerd dat men na deze 6 jaar weer terug kan komen. Buiten die 16 weken staat er dus niets in de weg om een gelijke verdeling van werk/huishouden te maken. Het punt is gewoon dat vrouwen zich veel sneller de rol van verzorger laten toebedelen en dus met hun baan stoppen. Ik ben het absoluut met iedereen eens die zegt dat de rolverdeling tussen man en vrouw gelijk moet zijn, maar dat is dus iets wat gewoon niet gebeurt in de praktijk. Als ik bij mij op werk kijk is het percentage deeltijders het grootst onder de vrouwen. De verzoeken voor ontslag met bovengenoemde terugkeerregeling (zijn er niet veel) worden door vrouwen ingediend. Verzoeken voor zorgverlof of calamiteitenverlof omdat er een kind ziek is, komt merendeel ook weer van vrouwen. Met dit soort zaken kom je dus niet echt toe om carriere te maken en zitten er dus ook minder vrouwen op leidinggevende functies. Verder zou ik altijd zelf geld willen verdienen omdat ik niet (helemaal) afhankelijk wil zijn van een ander en ik gewoon niet het type ben om heel de dag 'huisvrouw' te spelen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je een beetje hersens heb kan je me feiten afleiden uit de boven staande reply's van mij... geleerd door een economische juf ![]()
||
Citaat:
![]() Van alleen het huishouden doen zou ik alleen maar depressief worden, want daar zit totaal geen uitdaging in. En aan een depressieve vrouw heeft manlief ook niet veel, dunkt me. Ook ben ik liever niet volledig afhankelijk van een man qua inkomen. Stel dat we weer uit elkaar gaan, en ik heb jaren niet gewerkt, dan zal het nog moeilijk worden om weer aan werk te komen.... |
![]() |
||
Citaat:
Dan heb je het over 50% van de vrouwen die kinderen wilt, dús kunnen vrouwen niet fulltime werken? Ten eerste ken ik genoeg vrouwen die én fulltime werken én kinderen hebben, ten tweede blijft er dan ook nog eens 50% van de vrouwen over die geen kinderen willen. En verder heb je alleen maar slap lopen lullen en geen antwoord gegeven op de vragen van de TS.
||
Citaat:
||
Citaat:
Vindt een man dat ik achter het aanrecht hoor en dat ik geen recht heb op werken, dan mag hij ophoepelen. Blijkbaar ben ik dan niet gelijkwaardig voor hem en zo'n man hoef ik niet. Maar mag ik werken zoveel als dat ik wil en is hij bereid ook het een en ander in te geven wanneer dit nodig is, dan is het al een heel ander verhaal. Als IK er dan voor KIES om thuis te blijven, zou ik het niet erg vinden. Maar het moet dus niet zo zijn dat de man dat bepaalt. Dat moet imo in overleg gebeuren waarbij beide partijen evenveel te zeggen hebben over de situatie.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En nee ik loop niet slap te lullen, jouw antwoorden zijn vrijwel gewoon gebasseert op om het beeld die voor vrouwen geld goed te praten. Als een voorbeeld zei ik bijvoorbeeld meer als 50% van de vrouwen, jij verdraait mijn woorden door te zeggen 50% / 50% in de bovenstaande quote. En nee ik heb het niet over dat vrouwen niet mogen werken afleidend uit je antwoorden waarover je een beeld van me schept. Als toevoeging. En het is gewoon een feit dat werkgevers op de bovenstaande punten die je kan afleiden uit me reply's vrouwen minder snel zullen aannemen, maar vrouwen zelf zullen zelf ook minder snel zelf een Voltijd baan aannemen. Vandaar dat je overheid plannen maakt en soms dus ook uitvoert om de vrouwen participatie graad op de banen markt te vergroten door bijv kindercrashes of meer deeltijd werk. Hieruit kan je dus weer afleiden dat vrouwen minder snel een leidinggevende functie binnen een bedrijf zullen vervullen aangezien ze vaak ook minder aanwezig zijn binnen een bedrijf, hierbij komt dat zwanger zijn etc en de rest ook nog kijken. en uit dit hele gedoe kan ik weer afleiden dat niet ik slap loop te lullen maar jij simpel gezegt er gewoon nix van begrijpt [met dank aan me vorige economische juf ![]() Zo misschien dat je het nu wel snapt ...
Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 22:31. |
![]() |
||
Citaat:
Leuk dat je me conclusies niet goed vind, ze komen namelijk regelrecht van me vorige vrouwelijk ecnomische leerkracht af die ons mede op dit gebiedt kenbaar heeft gemaakt. Misschien bakken vrouwen er dus toch nix van volgens jouw ![]()
Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 23:00. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Is het misschien in je opgekomen dat je niet zo duidelijk argumenteert?
||
Citaat:
en ik ben moe en heb de heletijd al gelijk ![]()
||
Citaat:
![]() ontopic: als ik met iemand zou gaan samenwonen die niet veel werkt of parttime werkt & een voltijdsopleiding doet dan gaat het niet lang duren. ik wil echt niet iemand thuiszitten die vrijwel geheel afhankelijk is van mij.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of hoe je het ook wilt noemen... |
![]() |
||
Citaat:
Jullie lopen 9 maanden met een iets dikkere buik te zeulen, wij mannen doen dat vanaf ons 25e levensjaar totdat we dood gaan! Uiteindelijk persen jullie het er in 1 klap weer uit, als wij dat moeten doen, moeten we jaren hardlopen. En aan het eind van het liedje moet er nog een knoop in onze zak ook! Pff, vrouwen sterker "omdat ze een kind baren", ga fietsen!
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, een man zal mij waarschijnlijk harder kunnen slaan dan ik hem, maar zoals ik al zei: vrouwen kunnen beter omgaan met pijn. Zodra een vrouw pijn heeft, begint ze zich aan te passen aan de pijn. Mannen kunnen alleen aan de pijn denken. Ik heb het kortgeleden ergens gelezen, als je echt wilt kan ik het wel gaan zoeken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Het hele probleem is inderdaad dat mannen vrouwen als het zwakkere geslacht beschouwen en ook zo behandelen. Een jeuk gevolg van religie. Citaat:
|
![]() |
|
hier laat het nu eens tot je door dringen dat ik gelijk heb..
http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table...DR=G2&LYR=G1:0 kijk een naar de arbeids volume van vrouwen in verhouding van mannen. Ligt het nou aan mij of werken ze gewoon veel minder ! http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table...TB=G3&LYR=G1:0 cijfers liegen niet ![]() //en dan heb ik nog geen tabel kunnen vinden van zwangersschaps verlof.. aangzien er overal staat exc zwangersschaps verlof ![]() of heeft het cbs het ook fout en denken ze prehistorisch ![]()
Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 16:16. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Aantrekkingskracht: de wanhopige man en de onbereikbare vrouw. Egoconstructie | 99 | 15-01-2020 13:47 | |
De Kantine |
Huismoeder of werkende moeders beter voor kind? Missy | 41 | 06-01-2008 02:33 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NEDERLANDS] Betoog Kinderopvang temptsun | 1 | 15-10-2007 18:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 11-01-2007 14:18 | |
Liefde & Relatie |
Je vriend/man die vreemdgaat.... Faerie | 10 | 11-06-2005 09:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
vrouwen meer zin in sex door pleister.. MissBi@tch | 39 | 26-10-2003 21:36 |