Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 20:23
elledc
elledc is offline
Wat vinden jullie mannen van vrouwen die werken?
Zou je het prima vinden indien je vriendin een voltijdse job zou hebben?
Of vind je dat de vrouw beter in het huishouden is?
En hoe staan de vrouwen daar tegenover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2004, 20:30
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Beiden moeten werken, vrouwen horen net zo min achter het aanrecht thuis als mannen. Het werk moet gewoon verdeeld worden.

We leven niet meer in de middeleeuwen, beiden moeten de kans krijgen om een baan te hebben.
Oud 16-09-2004, 20:33
Energie
Energie is offline
Het is gewoon een feit dat vrouwen niet en ook nooit gelijk zullen staan aan mannen, vrouwen hebben de taak om de kinderen op te voeden . Vrouwen zijn fysiek ook minder sterk voor hardere werk enz .. dusja. Ook als werkgever heb je in je achterhoofd dat vrouwen vrij zullen nemen voor zwangerschaps verlof etc .. en ga zo maar door. Vandaar dat de meeste leidinggevende banen door mannen worden vervult.

niet dat ik erop tegen ben ofzo hoor.
Oud 16-09-2004, 20:46
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Energie schreef op 16-09-2004 @ 21:33 :
Het is gewoon een feit dat vrouwen niet en ook nooit gelijk zullen staan aan mannen, vrouwen hebben de taak om de kinderen op te voeden . Vrouwen zijn fysiek ook minder sterk voor hardere werk enz .. dusja. Ook als werkgever heb je in je achterhoofd dat vrouwen vrij zullen nemen voor zwangerschaps verlof etc .. en ga zo maar door. Vandaar dat de meeste leidinggevende banen door mannen worden vervult.

niet dat ik erop tegen ben ofzo hoor.
omg hoe prehistorisch kun je denken

Je doet alsof vrouwen een soort baarmachines zijn die constant kinderen op de wereld zetten en daar dan ook maar alleen voor dienen te zorgen.

Niet alle vrouwen krijgen kinderen slimpie.
Dat vrouwen de taak hebben om kinderen op te voeden dat vind jij, maar is echt geen vaststaand feit hoor en het zou heeeeel goed kunnen dat jouw (evt) toekomstige vrouw daar ook heel anders over zal denken.

Àls een vrouw zwanger wordt dan zal ze met zwangerschapsverlof gaan ja, ook mannen zullen na de geboorte in veel gevallen wat meer vrij nemen. Wat je met "en ga zo maar door" bedoeld is me niet helemaal duidelijk. Want naast het eventueel baren van kinderen en dan met zwangerschapsverlof gaan verschillen mannen en vrouwen op de werkvloer naar mijn idee niet.

Ik zou niet weten waarom een vrouw geen fulltime baan zou kunnen/mogen hebben en kan me ook niet goed voorstellen dat er iemand is die daar op tegen is.
Ik werk zelf ook fulltime, woohooo, en met mij vele vrouwen.
Oud 16-09-2004, 20:50
Balance
Balance is offline
Ik vind dat mannen ook prima voor de kinderen en het huishouden kunnen zorgen en dat vrouwen ook prima kunnen werken. De vraag is alleen wie wat wil doen.
Er zijn maar wat veel vrouwen die er zelf voor kiezen om thuis te zitten om voor de kinderen te zorgen. Als ik eerlijk ben ben ik ook zo ouderwets en hoef ik later niet zo nodig voor 'n inkomen te zorgen. Als m'n man het daarmee eens is, vind ik het prima om thuis te zitten.
Oud 16-09-2004, 20:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleur schreef op 16-09-2004 @ 21:46 :
Àls een vrouw zwanger wordt dan zal ze met zwangerschapsverlof gaan ja, ook mannen zullen na de geboorte in veel gevallen wat meer vrij nemen.
mannen mogen maar 2 dagen vrij nemen, als ik het me goed herinner. Daarna mogen ze wel vakantiedagen opnemen, maar dat mag altijd (als je die hebt) natuurlijk. Wat dat betreft heeft de vrouw toch een stuk meer vrij (logisch, maar dus wel een last voor de werkgever).
Oud 16-09-2004, 20:59
Briseïs
Briseïs is offline
Rot op ik ga echt niet de hele week thuiszitten met die kutkoters hoor. Of net als mijn ouders een 'eerlijk' verdeeld huishouden te hebben met een vent die dan toch weigert de wc of de badkamer schoon te maken of te strijken.

En ik word later rijk en belangrijk dus dan hoeft mn vent het geld niet te verdienen. Ik heb daar geloof ik alleen een beetje de verkeerde studie voor gekozen. Kut. Dus als ik werkloos ben ben ik gedoemd om alleen thuis te zitten met mn kutkoters.
Oud 16-09-2004, 21:18
Energie
Energie is offline
Ik zie dat jullie allemaal wel blij zijn met een dak boven je hoofd... ik zie vrouwen niet bepaald 1 2 3 in de bouw werken..
en nee ik denk niet prehistorisch, vrouwen kunnen fysiek gewoon veel minder aan.. hoe je het ook went of keert

en dat meer dan 50% van de vrouwen kinderen wil zegt ook iets over de fulltime kunnen werken van vrouwen.. zoals ik dus al zei vandaar vaak ook de mindere posities in het bedrijfsleven..

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 21:20
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-09-2004 @ 21:52 :
mannen mogen maar 2 dagen vrij nemen, als ik het me goed herinner. Daarna mogen ze wel vakantiedagen opnemen, maar dat mag altijd (als je die hebt) natuurlijk. Wat dat betreft heeft de vrouw toch een stuk meer vrij (logisch, maar dus wel een last voor de werkgever).
Een man kan een aantal dagen 'bevallings'verlof krijgen, dit is eigenlijk bedoelt om aangifte te kunnen doen van het kind.
Verder heeft een man evenveel recht op ouderschapsverlof (een kwart van het aantal te werken uren op jaarbasis) als een vrouw. Het verschil zit 'm dus in het zwangerschaps/bevallingsverlof dat is max. 16 weken.
Verder bestaat er bij de overheid nog zoiets als een terugkomregeling (ik weet niet of dat in de private sector dat ook bestaat). Een man of vrouw kan er een aantal jaren (ik dacht uit mijn hoofd een jaar of 6) tussenuit gaan om zich helemaal op de zorg van een kind te richten. Hierbij wordt dan gegarandeerd dat men na deze 6 jaar weer terug kan komen.

Buiten die 16 weken staat er dus niets in de weg om een gelijke verdeling van werk/huishouden te maken. Het punt is gewoon dat vrouwen zich veel sneller de rol van verzorger laten toebedelen en dus met hun baan stoppen. Ik ben het absoluut met iedereen eens die zegt dat de rolverdeling tussen man en vrouw gelijk moet zijn, maar dat is dus iets wat gewoon niet gebeurt in de praktijk.
Als ik bij mij op werk kijk is het percentage deeltijders het grootst onder de vrouwen.
De verzoeken voor ontslag met bovengenoemde terugkeerregeling (zijn er niet veel) worden door vrouwen ingediend. Verzoeken voor zorgverlof of calamiteitenverlof omdat er een kind ziek is, komt merendeel ook weer van vrouwen.
Met dit soort zaken kom je dus niet echt toe om carriere te maken en zitten er dus ook minder vrouwen op leidinggevende functies.

Verder zou ik altijd zelf geld willen verdienen omdat ik niet (helemaal) afhankelijk wil zijn van een ander en ik gewoon niet het type ben om heel de dag 'huisvrouw' te spelen.
Oud 16-09-2004, 21:20
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Energie schreef op 16-09-2004 @ 22:18 :
Ik zie dat jullie allemaal wel blij zijn met een dak boven je hoofd... ik zie vrouwen niet bepaald 1 2 3 in de bouw werken..

en nee ik denk niet prehistorisch, vrouwen kunnen fysiek gewoon veel minder aan.. hoe je het ook went of keert
Ok, maar er zijn nog zoveel andere banen waarbij de fysiek van een man niet nodig is en een vrouw aan de slag kan gaan.
Oud 16-09-2004, 21:21
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 16-09-2004 @ 21:59 :
Rot op ik ga echt niet de hele week thuiszitten met die kutkoters hoor. Of net als mijn ouders een 'eerlijk' verdeeld huishouden te hebben met een vent die dan toch weigert de wc of de badkamer schoon te maken of te strijken.

En ik word later rijk en belangrijk dus dan hoeft mn vent het geld niet te verdienen. Ik heb daar geloof ik alleen een beetje de verkeerde studie voor gekozen. Kut. Dus als ik werkloos ben ben ik gedoemd om alleen thuis te zitten met mn kutkoters.
Wat een vooruitzicht
Oud 16-09-2004, 21:22
Energie
Energie is offline
me kapper heeft nu trouwens ook zwangersschap verlof .. die is nu al meer dan een maand weg en komt pas over een maand of 2 terug ..

Tis gewoon een feit over de boven genoemde punten die ik vertelde
Oud 16-09-2004, 21:25
Briseïs
Briseïs is offline
Wat is nou precies een feit volgens jou?

Want ik heb je eigenlijk nog niets zinnigs zien zeggen.
Oud 16-09-2004, 21:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
whatever...alle 2 een beetje is het beste geloof ik niet full time, ik ga echt niet in mijn ukkie het huishouden doen en shit
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 21:27
Energie
Energie is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 16-09-2004 @ 22:25 :
Wat is nou precies een feit volgens jou?

Want ik heb je eigenlijk nog niets zinnigs zien zeggen.
Het enige recht dat jij hebt is het aanrecht .. ha ha ha
Als je een beetje hersens heb kan je me feiten afleiden uit de boven staande reply's van mij... geleerd door een economische juf
Oud 16-09-2004, 21:44
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 16-09-2004 @ 21:23 :
Wat vinden jullie mannen van vrouwen die werken?
Zou je het prima vinden indien je vriendin een voltijdse job zou hebben?
Of vind je dat de vrouw beter in het huishouden is?
En hoe staan de vrouwen daar tegenover?
Ik hoef later niet zo nodig een voltijdbaan te hebben,maar ik wil wel werken.Dus een man die vindt dat mijn enige recht het aanrecht is, hoef ik niet. Hij moet ook maar wat doen in het huishouden.

Van alleen het huishouden doen zou ik alleen maar depressief worden, want daar zit totaal geen uitdaging in. En aan een depressieve vrouw heeft manlief ook niet veel, dunkt me. Ook ben ik liever niet volledig afhankelijk van een man qua inkomen. Stel dat we weer uit elkaar gaan, en ik heb jaren niet gewerkt, dan zal het nog moeilijk worden om weer aan werk te komen....
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 21:48
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Energie schreef op 16-09-2004 @ 22:27 :
Het enige recht dat jij hebt is het aanrecht .. ha ha ha
Als je een beetje hersens heb kan je me feiten afleiden uit de boven staande reply's van mij... geleerd door een economische juf
Jij zegt dat vrouwen fysiek minder zwaar werk aankunnen dan vrouwen. Dat is waar. Maar daarna begin je over leidinggevende functies, terwijl leidinggevende fucnties nou juist niet fysiek zwaar zijn.
Dan heb je het over 50% van de vrouwen die kinderen wilt, dús kunnen vrouwen niet fulltime werken? Ten eerste ken ik genoeg vrouwen die én fulltime werken én kinderen hebben, ten tweede blijft er dan ook nog eens 50% van de vrouwen over die geen kinderen willen.

En verder heb je alleen maar slap lopen lullen en geen antwoord gegeven op de vragen van de TS.
Oud 16-09-2004, 21:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 16-09-2004 @ 22:20 :
Een man kan een aantal dagen 'bevallings'verlof krijgen, dit is eigenlijk bedoelt om aangifte te kunnen doen van het kind.
Verder heeft een man evenveel recht op ouderschapsverlof (een kwart van het aantal te werken uren op jaarbasis) als een vrouw. Het verschil zit 'm dus in het zwangerschaps/bevallingsverlof dat is max. 16 weken.
Verder bestaat er bij de overheid nog zoiets als een terugkomregeling (ik weet niet of dat in de private sector dat ook bestaat). Een man of vrouw kan er een aantal jaren (ik dacht uit mijn hoofd een jaar of 6) tussenuit gaan om zich helemaal op de zorg van een kind te richten. Hierbij wordt dan gegarandeerd dat men na deze 6 jaar weer terug kan komen.

Buiten die 16 weken staat er dus niets in de weg om een gelijke verdeling van werk/huishouden te maken. Het punt is gewoon dat vrouwen zich veel sneller de rol van verzorger laten toebedelen en dus met hun baan stoppen. Ik ben het absoluut met iedereen eens die zegt dat de rolverdeling tussen man en vrouw gelijk moet zijn, maar dat is dus iets wat gewoon niet gebeurt in de praktijk.
Als ik bij mij op werk kijk is het percentage deeltijders het grootst onder de vrouwen.
De verzoeken voor ontslag met bovengenoemde terugkeerregeling (zijn er niet veel) worden door vrouwen ingediend. Verzoeken voor zorgverlof of calamiteitenverlof omdat er een kind ziek is, komt merendeel ook weer van vrouwen.
Met dit soort zaken kom je dus niet echt toe om carriere te maken en zitten er dus ook minder vrouwen op leidinggevende functies.
geweldig, maar ik ben totaal niet geïnteresseerd in de rechten die beide partijen hebben. Ik had het over de verschillen tussen de man en de vrouw. De persoon die ik quotte stelde dat een man net zo goed als de vrouw vrij neemt bij een zwangerschap/bevalling. Ik reageerde daarop dat hij niet zoveel vrij krijgt als de vrouw (en ik doelde idd op die 16 weken verlof), maar dat hij slechts enkele dagen vrij krijgt daarvoor. Daarna legde ik uit dat er allerlei andere manieren zijn om vrij te krijgen zoals het opnemen van vakantiedagen, maar die hebben niks met de bevalling te maken. Zowel man als vrouw hebben hier recht op. Hetzelfde geldt voor de andere mogelijkheden die jij noemt.
Oud 16-09-2004, 21:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 16-09-2004 @ 22:44 :
Ik hoef later niet zo nodig een voltijdbaan te hebben,maar ik wil wel werken.Dus een man die vindt dat mijn enige recht het aanrecht is, hoef ik niet. Hij moet ook maar wat doen in het huishouden.
Ik denk dat je daar een goed punt hebt.
Vindt een man dat ik achter het aanrecht hoor en dat ik geen recht heb op werken, dan mag hij ophoepelen. Blijkbaar ben ik dan niet gelijkwaardig voor hem en zo'n man hoef ik niet.
Maar mag ik werken zoveel als dat ik wil en is hij bereid ook het een en ander in te geven wanneer dit nodig is, dan is het al een heel ander verhaal. Als IK er dan voor KIES om thuis te blijven, zou ik het niet erg vinden.

Maar het moet dus niet zo zijn dat de man dat bepaalt. Dat moet imo in overleg gebeuren waarbij beide partijen evenveel te zeggen hebben over de situatie.
Oud 16-09-2004, 22:01
Briseïs
Briseïs is offline
En als je nou van je vent zou móeten werken?
Oud 16-09-2004, 22:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 16-09-2004 @ 23:01 :
En als je nou van je vent zou móeten werken?
hehe, ik ben lui ingesteld, dus een ieder die mij verplicht te werken mag vertrekken
Oud 16-09-2004, 22:14
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-09-2004 @ 23:12 :
hehe, ik ben lui ingesteld, dus een ieder die mij verplicht te werken mag vertrekken
Pff, je bent wel veeleisend he
Oud 16-09-2004, 22:28
Energie
Energie is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 16-09-2004 @ 22:48 :
Jij zegt dat vrouwen fysiek minder zwaar werk aankunnen dan vrouwen. Dat is waar. Maar daarna begin je over leidinggevende functies, terwijl leidinggevende fucnties nou juist niet fysiek zwaar zijn.
Dan heb je het over 50% van de vrouwen die kinderen wilt, dús kunnen vrouwen niet fulltime werken? Ten eerste ken ik genoeg vrouwen die én fulltime werken én kinderen hebben, ten tweede blijft er dan ook nog eens 50% van de vrouwen over die geen kinderen willen.

En verder heb je alleen maar slap lopen lullen en geen antwoord gegeven op de vragen van de TS.
Mijn antwoorden zijn vrijwel gebasseert op mijn economische en geschiedenis kennis.
En nee ik loop niet slap te lullen, jouw antwoorden zijn vrijwel gewoon gebasseert op om het beeld die voor vrouwen geld goed te praten. Als een voorbeeld zei ik bijvoorbeeld meer als 50% van de vrouwen, jij verdraait mijn woorden door te zeggen
50% / 50% in de bovenstaande quote. En nee ik heb het niet over dat vrouwen niet mogen werken afleidend uit je antwoorden waarover je een beeld van me schept. Als toevoeging.
En het is gewoon een feit dat werkgevers op de bovenstaande punten die je kan afleiden uit me reply's vrouwen minder snel zullen aannemen, maar vrouwen zelf zullen zelf ook minder snel zelf een Voltijd baan aannemen. Vandaar dat je overheid plannen maakt en soms dus ook uitvoert om de vrouwen participatie graad op de banen markt te vergroten door bijv kindercrashes of meer deeltijd werk. Hieruit kan je dus weer afleiden dat vrouwen minder snel een leidinggevende functie binnen een bedrijf zullen vervullen aangezien ze vaak ook minder aanwezig zijn binnen een bedrijf, hierbij komt dat zwanger zijn etc en de rest ook nog kijken.
en uit dit hele gedoe kan ik weer afleiden dat niet ik slap loop te lullen maar jij simpel gezegt er gewoon nix van begrijpt
[met dank aan me vorige economische juf ]

Zo misschien dat je het nu wel snapt ...

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:33
Briseïs
Briseïs is offline
Man je zinnen kloppen niet eens en je post barst van de spelfouten, ik heb zo geeneens meer zin om t te lezen!

De overheid wil de participatiegraad van vrouwen op de arbeidsmarkt vergroten en dús vervullen vrouwen minder snel een leidinggevende functie? Wat trek jij voor een achterlijke conclusies dan?
Oud 16-09-2004, 22:57
Energie
Energie is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 16-09-2004 @ 23:33 :
Man je zinnen kloppen niet eens en je post barst van de spelfouten, ik heb zo geeneens meer zin om t te lezen!

De overheid wil de participatiegraad van vrouwen op de arbeidsmarkt vergroten en dús vervullen vrouwen minder snel een leidinggevende functie? Wat trek jij voor een achterlijke conclusies dan?
jah heel achterlijk ja, misschien zijn me conclusies wel zo achterlijk dat jij met je achterlijke hersenen er gewoon nix van begrijpt en dus zulke opmerkingen maakt.

Leuk dat je me conclusies niet goed vind, ze komen namelijk regelrecht van me vorige vrouwelijk ecnomische leerkracht af die ons mede op dit gebiedt kenbaar heeft gemaakt. Misschien bakken vrouwen er dus toch nix van volgens jouw

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 23:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2004, 23:00
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Energie schreef op 16-09-2004 @ 23:57 :
jah heel achterlijk ja, misschien zijn me conclusies wel zo achterlijk dat jij met je achterlijke hersenen er gewoon nix van begrijpt en dus zulke opmerkingen maakt.

Is het misschien in je opgekomen dat je niet zo duidelijk argumenteert?
Oud 16-09-2004, 23:02
Energie
Energie is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 17-09-2004 @ 00:00 :

Is het misschien in je opgekomen dat je niet zo duidelijk argumenteert?
Ik denk toch better als jouw, aangezien jij begint over mijn spelfouten ..

en ik ben moe en heb de heletijd al gelijk ...
Oud 16-09-2004, 23:09
Briseïs
Briseïs is offline
En wat zit je nou te geilen op die economielerares van je dan? Als jij precies herkauwt wat zij zegt 1. heb je geen eigen mening 2. neem jij alles wat je leraren zeggen voor waar aan zonder er vraagtekens bij te zetten als het nergens op slaat 3. kan je economielerares verdomd slecht spellen 4. is het gewoon een dom wijf die niet weet waar ze het over heeft.

Verder heb ik in dit topic alleen mijn eigen mening gegeven en vraagtekens gezet bij jouw reacties, dus zijn mijn antwoorden niet 'vrijwel gewoon gebasseert op om het beeld die voor vrouwen geld goed te praten' ( )

En iemand die niet kan spellen ben ik geneigd niet echt serieus te nemen, en velen op dit forum met mij. Als jij even op je spelling gaat letten en logisch gaat redeneren ben ik bereid om echt in discussie te gaan.

En oja, omdat ik vind dat één vrouw dom is vind ik dat het hele vrouwelijke geslacht dom is?
Mijn ideeën over jouw intelligentie zijn dan niet echt veelbelovend voor de rest van de mannelijke bevolking.
Oud 17-09-2004, 08:13
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Energie schreef op 17-09-2004 @ 00:02 :
Ik denk toch better als jouw, aangezien jij begint over mijn spelfouten ..

en ik ben moe en heb de heletijd al gelijk ...
hahaha dr zijn wel vaker van die discussies met jou waarin echt iedereen doorheeft dat je onzin praat behalve jijzelf... vermakelijk

ontopic: als ik met iemand zou gaan samenwonen die niet veel werkt of parttime werkt & een voltijdsopleiding doet dan gaat het niet lang duren. ik wil echt niet iemand thuiszitten die vrijwel geheel afhankelijk is van mij.
Oud 17-09-2004, 11:07
Vice
Vice is offline
Ik zou het niet erg vinden als m'n toekomstige vriendin fulltime zou werken. Dat is haar keuze en als ze zich daar fijn bij voelt, waarom niet? Zolang ze maar niet te afhankelijk van mij wordt.
Oud 19-09-2004, 16:10
elledc
elledc is offline
Ik zou het zelf bijvoorbeeld moeilijk hebben de taak als huismoeder volledig op mij te nemen.
Ik zie nu in hoe saai het moet zijn voor een vrouw om huismoeder te zijn en niet te werken. Mijn moeder heeft 5 kinderen opgevoed en nooit gewerkt, nu we bijna alle 5 waaronder ik het huis uit zijn en op eigen poten staan, valt ze als het ware in een zwart gat.
Het positieve aan werken is ook dat het sociale aspect wat betreft omgaan met mensen, wordt versterkt wat zeer belangrijk is vind ik.
Ik heb zoiets van, ik ga ervoor, ik werk voltijds, mijn vriend ook, en als we kinderen hebben, zorgen we beiden evengoed voor hen. Haal de vrouw van het aanrecht, het fornuis.
Ik voel me dan ook veel beter als ik bezig ben, als ik doe wat nuttig is. Geef me twee maanden verlof en ik zal na twee weken al smeken om werk
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 16:27
Bartje
Bartje is offline
Energie heeft aan de ene kant wel een punt, al is het duister om te ontdekken.
Vrouwen zijn, uit economisch oogpunt, 'zwakker' dan mannen.
Dit ontstaat door aan de ene kant fysiek, en aan de andere kant zit er ook een punt in het zwangerschapsverlof.
Vrouwen kunnen net zo hard werken als mannen daar is geen twijfel over, maar werknemers zien vrouwen vaak nog wel als het 'zwakkere' geslacht.

Overigens zou ik het niet meer dan normaal vinden de helft of meer bij te dragen in het huishouden etc.
Dat lijkt me toch normaal, als je met elkaar samen leeft?
Oud 19-09-2004, 16:56
girltje
girltje is offline
Ik vind dat vrouwen net zoveel recht hebben als mannen om te werken , er is geen verschil. Misschien zijn vrouwen juist wel sterker dan mannen, want vrouwen baren altijd nog kinderen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 17:07
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
girltje schreef op 19-09-2004 @ 17:56 :
Ik vind dat vrouwen net zoveel recht hebben als mannen om te werken , er is geen verschil. Misschien zijn vrouwen juist wel sterker dan mannen, want vrouwen baren altijd nog kinderen.
...zoveel oefenen vrouwen niet met kinderen baren, dus ik vraag me af of ze er idd zoveel sterker door worden
Oud 19-09-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 19-09-2004 @ 18:07 :
...zoveel oefenen vrouwen niet met kinderen baren, dus ik vraag me af of ze er idd zoveel sterker door worden
Ooit van evolutie gehoord?

Of hoe je het ook wilt noemen...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 19:46
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Laat d'r maar lekker de andere helft van het brood op de plank brengen, kunnen we een paar biertjes extra drinken
Oud 19-09-2004, 19:51
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
girltje schreef op 19-09-2004 @ 17:56 :
Wat maakt dat ze nou sterker? Dat vind ik nog altijd de grootste bullshit die ik gehoord heb.

Jullie lopen 9 maanden met een iets dikkere buik te zeulen, wij mannen doen dat vanaf ons 25e levensjaar totdat we dood gaan!

Uiteindelijk persen jullie het er in 1 klap weer uit, als wij dat moeten doen, moeten we jaren hardlopen.

En aan het eind van het liedje moet er nog een knoop in onze zak ook!

Pff, vrouwen sterker "omdat ze een kind baren", ga fietsen!
Oud 19-09-2004, 20:00
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Bartje schreef op 19-09-2004 @ 17:27 :
Dit ontstaat door aan de ene kant fysiek, en aan de andere kant zit er ook een punt in het zwangerschapsverlof.
Vrouwen kunnen net zo hard werken als mannen daar is geen twijfel over, maar werknemers zien vrouwen vaak nog wel als het 'zwakkere' geslacht.
Je spreekt jezelf tegen.
Oud 19-09-2004, 21:52
Verwijderd
Onbegrijpelijk dat zoiets als dat hierboven nog HBO kan doen. Het spelt verkeerd en houdt er archaïsche denkbeelden op na. Je zou zoiets eerder in een koeienstal verwachten, achter de melkmachine. Maar goed.

Ontopic, ik heb geen enkel probleem met een ambitieuze vriendin die hard werkt. Sterker nog, ik zou niet kunnen leven met iemand die op haar luie reet zit en geen ambities heeft. Ik ben zelf behoorlijk fanatiek op het gebied van mijn vak en aangezien ik me vrij snel erger aan mensen die lui zijn op hun vakgebied, zou dat niet bepaald gaan werken op de lange duur.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 22:13
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2004 @ 18:48 :

...maar de spieren die dan sterker zijn zijn verder toch compleet onboeiend
Oud 19-09-2004, 22:14
Energie
Energie is offline
vrouwen A.K.A dienstmeisjes
@nare man, ik hoop niet dat je mij bedoelt. Want het klopt gewoon wat ik zei hoor.
Oud 19-09-2004, 22:15
Energie
Energie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2004 @ 18:48 :

Ik heb er wel van gehoord, het is alleen nog nooit bewezen. Het feit dat het word aangeleerd en dat iedereen er vanuit gaat dat het klopt betekent niet dat het ook daad werkelijk klopt.
Oud 19-09-2004, 22:16
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 19-09-2004 @ 23:13 :
...maar de spieren die dan sterker zijn zijn verder toch compleet onboeiend
Het gaat er meer om dat vrouwen pijn beter kunnen verdragen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 22:19
Energie
Energie is offline
Citaat:
zuster schreef op 19-09-2004 @ 23:16 :
Het gaat er meer om dat vrouwen pijn beter kunnen verdragen.
Lijkt mij niet, Lichaam van mannen is vele malen sterker. Dus ik denk als jij een klap op je neus krijgt van een man dat het pijner doet dan als jij hetzelfde bij hem zou doen
Oud 19-09-2004, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 19-09-2004 @ 23:19 :
Lijkt mij niet, Lichaam van mannen is vele malen sterker. Dus ik denk als jij een klap op je neus krijgt van een man dat het pijner doet dan als jij hetzelfde bij hem zou doen
Doet het vele malen pijner? *grin*

Ja, een man zal mij waarschijnlijk harder kunnen slaan dan ik hem, maar zoals ik al zei: vrouwen kunnen beter omgaan met pijn. Zodra een vrouw pijn heeft, begint ze zich aan te passen aan de pijn. Mannen kunnen alleen aan de pijn denken.

Ik heb het kortgeleden ergens gelezen, als je echt wilt kan ik het wel gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 22:25
Energie
Energie is offline
Citaat:
zuster schreef op 19-09-2004 @ 23:22 :
Doet het vele malen pijner? *grin*

Ja, een man zal mij waarschijnlijk harder kunnen slaan dan ik hem, maar zoals ik al zei: vrouwen kunnen beter omgaan met pijn. Zodra een vrouw pijn heeft, begint ze zich aan te passen aan de pijn. Mannen kunnen alleen aan de pijn denken.

Ik heb het kortgeleden ergens gelezen, als je echt wilt kan ik het wel gaan zoeken.
Ik denk dat pijn verschilt van persoon tot persoon hoor.
Oud 19-09-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 19-09-2004 @ 23:25 :
Ik denk dat pijn verschilt van persoon tot persoon hoor.
Natuurlijk, maar over het geheel genomen zijn dat de verschillen tussen mannen en vrouwen. Overigens ben jij hier degene die begint met generaliseren. Doe je echt HBO?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Bartje schreef op 19-09-2004 @ 17:27 :

Overigens zou ik het niet meer dan normaal vinden de helft of meer bij te dragen in het huishouden etc.
Dat lijkt me toch normaal, als je met elkaar samen leeft?
Vrouwen zijn vanuit 'economisch oogpunt' sterker dan mannen. Vrouwen zijn goedkopere krachten en kunnen evenveel uren werken als mannen. Bijv in de depressie van 1930: mannen werden overal ontslagen omdat ze te duur waren en daarvoor in de plaats werden 2 vrouwen aangenomen. In principe kon een vrouw dus voor meer financiele zekerheid zorgen dan een man; het loon was beduidend lager maar er was tenminste een inkomen.
Het hele probleem is inderdaad dat mannen vrouwen als het zwakkere geslacht beschouwen en ook zo behandelen. Een jeuk gevolg van religie.

Citaat:
Ja, een man zal mij waarschijnlijk harder kunnen slaan dan ik hem, maar zoals ik al zei: vrouwen kunnen beter omgaan met pijn. Zodra een vrouw pijn heeft, begint ze zich aan te passen aan de pijn. Mannen kunnen alleen aan de pijn denken
Mannen kunnen goed tegen acute pijn, vrouwen tegen langdurige pijn.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:07
Energie
Energie is offline
hier laat het nu eens tot je door dringen dat ik gelijk heb..

http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table...DR=G2&LYR=G1:0

kijk een naar de arbeids volume van vrouwen in verhouding van mannen. Ligt het nou aan mij of werken ze gewoon veel minder !
http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table...TB=G3&LYR=G1:0

cijfers liegen niet
//en dan heb ik nog geen tabel kunnen vinden van zwangersschaps verlof.. aangzien er overal staat exc zwangersschaps verlof

of heeft het cbs het ook fout en denken ze prehistorisch

Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 16:16.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:19
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik zie geen enkel probleem in vrouwen die werken en ik zou ook niet weten waarom ik er wel een probleem in zou moeten zien.
Reageren

Regels voor berichten