Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En als je een langere periode op kamp gaat ofzo, ga je je dan niet per persoon aanpassen?
||
Citaat:
Iedereen weet wel een paar karaktereigenschappen van zichzelf...maar als je af en toe eigenwijs bent, dan betekent dat niet meteen dat je karakter eigenwijs is....toch? Ik denk dat het heel moeilijk te bepalen is wanneer je echt jezelf bent...
||
Citaat:
nog mensen met andere ideeen hierover??
||
Citaat:
Ik denk dat je jezelf bent als je je goed voelt omdat je dan vaak vanzelf die dingen doet die je leuk vindt en belangrijk. Verder denk ik dat jezelf kennen ook een soort gevoel is wat je moet hebben. Je kan nog zo goed weten wat je belangrijk vindt en leuk en wat jouw mening is over dingen, dat maakt nog niet dat je weet wie je bent. (bij mij in ieder geval niet) ( ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik zit hier nu al een hele tijd over na te denken maar ik kan er zelf eigenlijk ook geen sluitend antwoord op verzinnen. Ik dacht eerst: als je alleen bent, weet je idd alleen wat je denkt en voelt, dat komt dan toch van binnenuit? Dat moet dan toch je diepste zelf zijn? Maar over bepaalde karaktertrekken heb je soms zelf geen weet. Die zitten gewoon gevangen in jou, en komen naar buiten, maar ze lijken precies de hersenen niet te passeren. Ikzelf ben bv heel stil. Dan denk ik soms: nu heb ik toch wel meer gezegd. Maar dan zeggen ze me nog steeds: jij bent wel stil. Ik besef dus kennelijk niet dat ik zo weinig vertel. ![]() Er moet dus al zeker een opsplitsing zijn tussen je diepste ik(gedachten en gevoelens) en hoe je overkomt naar de buitenwereld toe. Een rolletje, dat is dan weer iets dat je hersenen uitdokteren. Gedachten en gevoelens, daar denk je niet over na, die komen ineens op. Maar dan zijn er nog zoveel dingen die niet kloppen zoals: je kan jezelf ook wijsmaken dat je zo of zo bent, alle mensen interpreteren karaktertrekken anders,... Rotvraag ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
haha dankje..Ik denk dat je jezelf wel een beetje kent, je weet soms wel hoe je gaat reageren, daarom ontwijk je bepaalde situaties. Je weet dat je eigenwijs bent, of verlegen...dat zijn toch dingen die je kent van jezelf...maar weten wanneer je jezelf bent, of jezelf helemaal door en door kennen, volgens mij is dat onmogelijk... ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
dat denk ik niet.....
||
Citaat:
geldt voor mij pcies hetzelfde....raar is dat he...of eigenlijk ook weer niet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar als ik het achteraf gezien nog eens voor die keuze zou staan, wel of niet in huis nemen, zou ik het niet doen. |
![]() |
||
Citaat:
jepzz ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
In je opvoeding heb je bepaalde normen meegekregen, maar als je alleen bent gedraag je je vaak ook naar die normen die je hebt meegekregen terwijl er niemand is om je te controleren. Misschien is het heel vaag en niet wat je bedoeld, maar, vooral kinderen 'gehoorzamen' ook aan hun ouders wanneer zij er niet bij zijn en er ook nooit achter kunnen komen waardoor ze, denk ik, niet helemaal hunzelf zijn, ookal zijn ze alleen. Natuurlijk is het wel zo dat mensen de dingen die ze in hun opvoeding hebben meegekregen zich 'eigen' gaan maken. Wanneer dat eenmaal is gebeurd ben je misschien wel 'jezelf' als je alleen bent. Maar vooral in de fasen waarin goed en slecht nog wordt gekenmerkt door straf en beloning gedraag je je, ook als je alleen bent, niet zoals je zelf bent, maar zoals je wordt opgevoed.
||
Citaat:
Anders ben je gewoon het product van de vermening van de genen van je ouders... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hmmm das ook wel weer zo...moeilijk is dit he..maar je merkt wel dat iedereen er anders over denkt..
||
Verwijderd
|
Citaat:
(misschien wat warrig geformuleerd, hoop dat je het snapt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Moet dit even kwijt JamesR10 | 9 | 20-05-2016 19:23 | |
Psychologie |
Zelfkennis, hoe vorm je het of hoe werk je er mee? herby | 18 | 27-11-2006 14:22 | |
Psychologie |
is dit normaal? groot-kleintje | 13 | 15-06-2006 19:30 | |
Psychologie |
Hoe goed ken jij jezelf? Verwijderd | 36 | 29-05-2005 00:11 | |
Beleidszaken |
forum.scholieren.com gaat veranderen! Enlightenment | 281 | 26-04-2005 23:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geen schepper maar geloof in jezelf. hamer&sikkel | 11 | 20-08-2003 19:36 |