Dit is is geschreven voor een select publiek

een zeer speciaal persoon gaf me de inspiratie.
Als er iemand zegt dat het melig is, dan steek ik je in brand.
De dag ervoor had het gesneeuwd en alles was ingestopt onder een deken van wit. Mijn voeten kraakten zich er door heen. Ik werd omvat door kou, maar de croissants waren nog steeds aangenaam warm. Eindelijk stond ik voor je deur. Ik stak mijn hand uit om aan te bellen, maar draaide me om en bleef in het midden van de verlaten straat staan. Met mijn hiel tekende ik een hartje in de sneeuw, met de eerste letters van onze namen erin. Dan belde ik je op en vroeg je uit het raam te kijken. Daar stond ik. Een zak croissants in de ene hand, een fles champagne in de andere en mijn gsm tussen mijn oor en mijn schouder geklemd.
Jij lachte naar me en zwaaide met je vrije hand.
Je liet me binnen en we hadden ontbijt op bed. Champagne zo vroeg, dat vond jij decadent. Ik vond het romantisch.
We gingen buiten een sneeuwman maken. Je had geen wortels, dus namen we maar een haarborstel als neus. Je wangetjes en je neus waren rood van de kou, dus ik kuste er weer warmte in. Jij noemde mij een gekkerd en stak sneeuw in mijn nek. Ik holde achter je aan tot we allebei doodop waren en ons uitgeput in de sneeuw achterover lieten vallen om sneeuwengels te maken.
Later gingen we het bad in, om ons bloed weer warm te krijgen. Jij schepte schuim in je handen en blies het mijn gezicht in. Ik kriebelde jou en zeepte je haar in. Toen we helemaal warm tintelden rolden we ons in een badhanddoek en wreven elkaar droog.
Het werd middag en we aten de restjes quiche van gisterenavond op. Jij zei dat je moe was, dus gingen we naast elkaar op het bed liggen, gezichten naar elkaar toe. Ik dommelde eventjes in en toen ik wakker werd zag ik jouw blauwe ogen die me aankeken en je mond neigde naar een glimlach.
We gingen naar beneden en keken naar televisie, maar vooral naar elkaar. De kat lag tegen jou opgekruld en jouw voeten lagen in mijn schoot. Het werd tijd om te vertrekken. Ik kuste je voeten en jou, krabde de kat vaarwel en ging de deur uit.
Tot morgen.
Voor Mijn*