Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2002, 14:25
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
dit hoort hier wel denkik omdat t om een relatievorm gaat.

maar om voorbeeld te geven omdat mn ouders vaak verhuisden was mn broer (van bijna even oud) de enigste *leeftijdsgenoot* die niet telkens weer weg was uit mn leven daarbij heeft t in de tijd dat ik thuiswoonde er wel voor gezorgt dat ik hem ook echt wel mn beste vriend kon noemen..

wie heeft dit nog meer ? (want verder ken ik vooral mensen die hun broers en zussen vooral als broers en zussen zien en soms ze echt niet kunnen uitstaan)
Oud 12-02-2002, 14:55
Verwijderd
mijn broer is 21 en ik heb nooit echt een band gehad (nog steeds niet) hij had vanaf zn 17e vriendinnetjes waarmee hij alles deed en hij is erg into computers en zat heel de dag daar in zn kamer te compen.
Nu zie ik hem nog steeds haast nooit. hij werkt fulltime en savonds issie met zn vriendin.

mn broertje is 16 en is ook comp freak en zit echt heel de dag na school in zn kamer te compen. zelfs mn moeder ziet hem nauwelijks.

ikzelf zit ook veel in mn kamer savonds omdat ik nooit iets te doen heb en het in de woonkamer niet leuk is want dat hoor ik alleen maar geklaag. mijn vriend zie ik sweekends. dus nee, ik heb met niemand thuis echt een band ofzo. maar het is ook niet zo dat ik ze haat, ik ken ze gewoon nauwelijks
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 15:36
Tsoenami
Tsoenami is offline
ik heb wel een redelijke goede band met mijn zusje. Alhoewel we toch wel regelmatig wat ruzie maken ook, maar ik denk niet dat dat zo abnormaal is als dag in dag uit op elkaar lip zit
Maar ik weet wel dat ik mijn zusje niet zou kunnen missen. Niet om te zeggen dat ze echt mijn béste vriendin is, maar ik kan toch altijd bij haar terecht...
Oud 12-02-2002, 15:43
Zorkman
Zorkman is offline
rare verhouding tot mijn broer
als den enen in echte prblemen zit zal den anderen altijd wel helpen,
maar vriendelijk zijn is er van zijne kant nie al te veel bij
Oud 12-02-2002, 16:47
Verwijderd
ik kan het heeeeel goed met mijn kleine broertje vinden maar dat komt volgens mij ook door het grote leeftijdsverschil (7 jaar)
Enne naarmate mijn zusje (en ik) ouder worden mogen we elkaar ook steeds meer (lijkt wel)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 16:49
~tHe OnE aNd OnLy~
~tHe OnE aNd OnLy~ is offline
ik heb een broertje van 1 jaar oud.. 14 jaar leeftijdsverschil.. ik ben dol op 'm, ik kan echt niet meer zonder 'm
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 18:15
apart persoontje
apart persoontje is offline
Met mijn broer kan ik altijd wel goed opschieten, niet echt heel speciaal, maar ik denk wel beter dan de gemiddelde nederlander.

Met mijn zus heb ik een hele goeie band, je zou eik wel kunnen zeggen da we vriendinnen zijn. We doen echt nie alles samen, maar bijv uitgaan zouden we best met zijn tween kunnen doen, en een dagje winkelen is ok geen probleem!Zij is een van de weinige waarvan ik weet da die HELEMAAL eerlijk tegen mij is. Daar heb je echt wa aan.

Laatst zijn mijn zus en ik wezen winkelen en daarna bij mijn broer zijn kamer wezen kijken. was gewoon kei gezellig, dus ja ik kan eik wel zeggen da ik een goeie band met hen heb!
Oud 12-02-2002, 18:37
Penelopeia
Penelopeia is offline
mn zus en ik: soms een wereld van verschil..qua uiterlijk lijken we niet echt op elkaar (ik ben lang, zij is vrij klein..) we hebben nogal een ander gezicht enzo..alleen onze haarkleur komt overeen (jaja! ). onze kledingsmaak komt soms wel helemaal overeen, maar soms ook helemaal niet..qua innerlijk zijn we ook nogal verschillend; haar humeur kan echt omvliegen af en toe, terwijl ik altijd een beetje hetzelfde ben wat dat betreft

veel gaan we verder niet met elkaar om; zij heeft zo haar eigen vrienden en ik ook...af en toe hebben we wel eens een goed gesprek..vooral over jongens enzo. we hadden vooral wat aan elkaar toen het bijna tegelijkertijd uitging met onze vriendjes. maar verder zal mijn zus op dit moment nooit echt een supergoede vriendin van mij worden, we liggen elkaar niet helemaal..maar ze is wel echt een schat af en toe hoor
verder denk ik wel dat we over een aantal jaar wat meer als vriendinnen met elkaar om zullen gaan, maar nu zijn we gewoon blij met de vriendinnen die we hebben en hebben we elkaar niet direct nodig.
Oud 13-02-2002, 18:53
antientje
antientje is offline
mijn zusje en ik zijn elkaars tegenpolen, ongeveer met alles (lang en klein, jongensachtig en meisjesachtig, gehaast en altijd overal te laat komen etc) maar we weten wel ongeveer alles van elkaar. Misschien omdat je thuis toch je verhaaltje kwijt moet en de eerste die je dan tegenkomt zijn je broers/zussen. Ook een voordeel is dat je altijd eerlijk tegen elkaar bent denk ik, ik zou iig nooit tegen mijn zusje kunnen liegen en ik heb het altijd gelijk door bij haar wanneer ze liegt.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 19:04
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Mijn broertje (hij bijna 15 en ik 16) hebben wel een goede band met elkaar. Bijna nooit ruzie.. als hij nog wat ouder wordt wordt die band alleen maar beter denk ik want dan begrijp je elkaar steeds beter.. Op vakantie met hem en m'n ouders vind ik ook niet erg of zo...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 20:30
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
er zijn weinig mensen die me zo goed kennen als m'n broer, en het feit dat we elkaar net een lange tijd niet hebben gezien verandert daar niks aan
Oud 13-02-2002, 20:40
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik -> 17
zusje -> 15, geen goede band, eigenlijk helemaal geen band, geen raakvlakken qua interreses enzo, totaal verschillens
zusje -> 12, wel een band, maar ze is zoveel jonger dat ik niet echt met haar praten over dingen of kleding uitwisselen ofzo, ze is wel lief en mag als ze later ook problemen met mijn ouders krijgt altijd bij me komen wonen. We hebben wat meer hetzelfde karakter en ze begint een beetje dezelfde interreses te vormen als ik
Oud 14-02-2002, 19:36
Buffy
Buffy is offline
ik ben 16 en heb alleen een zus van 19; die sinds 1,5 jaar studeert en dus op kamers woont. als ze bij ons is kletsen we altijd gezellig bij; iets wat we vroeger nooit deden toen hadden we elke dag mot met elkaar...
ik kan wel zeggen dat onze band sterker is geworden sinds ze op kamers woont
Oud 14-02-2002, 19:37
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Ik ben 15 en mijn zusje is 14, we hebben gewoon BIJNA NOOIT ruzie, misschien 5 keer per jaar ofzo, maar echt niet vaker!!

*practical*
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 22:03
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
I love my brotha!!!
hij betekend superveel voor mij, en niet omdat ik zoveel met hem praat ofzo, maar omdat ik weet dat ik altijd ben hem terecht kan als er wat is, en we niet meer zo veel ruzie hebben nu hij wat ouder is, hij is 18 btw, en ik 16.
voor hem ben ik zijn kleine zusje how sweet!!!!
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 22:55
scala
scala is offline
Jah ik heb ook een goede band met m'n zusje
M'n ouders zijn inmiddels 6 jaar gescheiden en m'n zusje&ik zijn eigelijk altijd bij elkaar thuis doen we aan co ouderschap en dat betekend veel heen en weer, aanpassen en ga zo maar door. Daardoor zijn we echt naar elkaar toe getrokken..wij zijn de enige die weten hoe et is en voelt en niet m'n ouders. Ook door gedoetjes thuis en dat onze ouders weer relaties kregen werd dat steeds meer.

M'n zusje is 3 jaar jonger dan ik, dus dat is nie zo veel. We hebben alle2 btje maffe humor maar we kunnen ook heel goed praten enzo. We doen ook dingen samen net zoals vriendinnen..Ik weet niet, ik zou niet zonder haar kunnen!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 06:47
Joshua
Joshua is offline
ik heb een broer van 19 en zus van 22
mijn broer kan ik heel goed mee opschieten, maar heb ik afentoe nog wel een aanvaring mee en hij lijkt qua levenstijl absoluut niet op mij

mijn zus is echt mijn grote vriendin, ze is precies hetzelfde als ik, we gaan ook weleens uit, zit wil goed...
Oud 15-02-2002, 15:32
xsten
xsten is offline
Ik kan wel redelijk met m'n broertje (15) opschieten hoewel hij af en toe echt ontzettend vervelend is!
Ik geef wel veel meer om hem dan hij om mij.... Maar ja dat is omdat hij bepaalde dingen van vroeger niet weet...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 19:39
sweetgoth
sweetgoth is offline
ik geef heel veel om mn broertje!
we hebben echt bijna nooit ruzie..jah wel eens maar das normaal
hij weet dingetjes van mij en ik van hem..
ik heb ook nog 4 halfzussen maar daar heb k verder niet zo heel veel contact meej
ze wonen namenlijk allemaal ver weg en ze zijn allemaal 2 x of meer mijn leeftijd! duzz...
anders zou k ze wel vaker zien denk ik
-xxxxxxx-
gizmo
Oud 17-02-2002, 20:16
Onlyme
Onlyme is offline
beste vriend niet...

alhoelwel...ik weet niet of je een familielid kan vergelijken met een vriend.

wat wel zo is bij mij en mn broertje is dat we in sommige situaties precies hetzelfde reageren.
Bijvoorbeeld als hij aan het liegen is dan merk ik dat omdat ik me hetzelfde zou gedragen als hij dan doet.

Maar van een goeie band kan je wel spreken ja..
Oud 19-02-2002, 15:07
Verwijderd
Mijn broertje is niet mijn beste vriend (daar is hij was jong voor, 15). Ik kan wel zzeggen dat ik een hele speciale band met hem heb. Ik heb met de rest van het gezin (heb in totaal 5 broers en zussen) niet zo veel contact, maar met hem is er wel iets speciaals zeg maar. Alleen is de relatie niet als een echte vriendschap te omschrijven omdat ik het een typische broer-relatie vind zeg maar
Als hij er bij mijn ouders niet was zou ik me zeker rotvervelen omdat ik veel met hem doe en hij is ook wel degene van het gezin die ik het meeste mis sinds ik op kamers zit.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 15:10
Verwijderd
dat ligt er maar net aan.
Bij mijn broer(tje) geld de omgekeerde psychologie.
Over het algemeen kan het hem weinig schelen wat ik doe of wat er met me gebeurd.
Behalve als ik met iemand ruzie heb of iemand komt aan mij,dan wordt hij de beschermende broer(tje)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 15:15
@pie
@pie is offline
absoluut geen goede band..

omdat mijn broertje en zusje tweeling zijn, en ik de oudste was wisten ze vroeger altijd mij alles op te naaien.. nu weet mijn broertje niet hoe hij geaard is, en mijn zusje danst in een disco en heeft elke week een nieuw vriendje, en ze zeggen geen van beide een fatsoenlijk 'hallo' ofzo tegen mijn ouders of mij..

enige leuke aan het gezin is dus dat mijn ouders er aan het achterkomen zijn dat ik niet zo 'slecht' ben als ze altijd dachten :-)
Oud 19-02-2002, 15:17
Paulaah
Paulaah is offline
Mijn broer van 19 kan ik niet goed uitstaan. maar met mijn zus van bijna 18 kan ik het super goed vinden... Jaa af en toe wel ruzie, maar wel dezelfde humor en zij kan me broer ook niet goed uitstaaan..
Met mijn zus kan ik dus super goed lachen enzo..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten