Advertentie | |
|
![]() |
|
ten eerste zal een ieder, die zoiets dergelijks meemaakt, er anders mee omgaan/ er anders over praten, het anders uiten; daar Kán je Niet over oordelen.
ten tweede, ik kan het mij voorstellen dat je juist eerder op internet, je verhaal verteld, omdat je anoniem kan blijven.(ja en er staan namen en dat maakt het misschien wat minder anoniem, maar daarmee hoeft het toch niet meteen ongeloofwaardiger te worden?). als laatste; ga er vanuit dat dit verhaal gewoon klopt(er zal misschien een enkeling zijn die het verzint en dan heeft die persoon een ander probleem), wat lullig komen die wantrouwige opmerkingen dan over, vind je niet?, dat zal het vertrouwen niet versterken van de topicstarter.
||
Citaat:
en zo wel, er zijn meer mensen met dezelfde naam hoor... en Amstelveen is een grote stad.
||
Citaat:
(de kans dat iemand het al zou lezen is....)
|
Aangifte doen. En het je vriend vertellen. Hoe lullig het voor hem ook lijkt, voor jou is het erger. Jij bent tot iets gedwongen wat je absoluut niet wil. Praat er iig met iemand over, maar die zal hetzelfde zeggen: aangifte doen
||
Citaat:
@pinguinnetje: Echt een eikel is die vader trouwens. Ik snap alleen niet waarom je alleen bij die vader ging zitten. Normaal gesproken kan dat misschien wel, maar als hij toch ook al vaker handtastelijk was geweest... Nou ja, dat is ook allemaal achteraf gepraat. Jij kon er niets aan doen, het is zijn fout. Het lijkt me het beste om het aan je ouders (of iemand anders) te vertellen en dan aangifte te doen. Jordan zal er hoe dan ook wel achter komen, dus je moet beslissen of je het hem zelf wilt vertellen... Het lijkt me heel moeilijk voor je, ook omdat je je vriendje misschien kwijt kan raken (als hij voor zijn vader kiest), maar ik denk toch dat je aangifte moet doen. |
![]() |
|
![]() |
Hej!
Echt erg wat dr met je is gebeurd zeg... Wat Peter heeft gedaan is echt heel erg fout en je moet er iets aan doen. Ik snap dat je het vervelend vind, je wil Jordan niet kwijt en als je hoort dat je vader je vriendin heeft verkracht...dat is nogal wat. Maar ik denk dat het voor jou het beste is als je het er uit gooit, je hoeft niet per se aangifte te doen(alleen als je wraak wil op die man of als je hem nooit meer tegen wil komen), maar je kan er met je ouders over praten of met een vriendin of met Jordan zelf. Je kan hier echt niet mee rondlopen, dat is alleen maar slecht voor je zelf!! Het zal niet makkelijk zijn, maar het is denk ik de enige manier voor jou om verder te gaan met je leven en achter te laten wat er gebeurd is! Succes, Carlie |
![]() |
|
Het spijt me erg wat je hebt mee moeten maken maar misschien kun je hem schrijven of mailen zodat hij 't toch weet?
Dat zou makkelijker voor je kunnen zijn. Ik zou je graag willen helpen maar weet niet hoe, ik en 'n paar vrienden hebben ooit afgesproken om iedereen die een ander ongewenst seksueel iest aan doet aan te pakken, tijd en anderen mensen hebben me geleerd dat zoiets niet kan, hoe woedend ik ook op dat soort lui ben ik kan niet zomaar ingrijpen in iets waar ik niks mee te maken heb. Dat soort mensen horen gewoon achter tralies, of ze moeten de doodstraf weer invoeren, iemand seksueel iets aan doen tegen zijn/haar wil is ergers als moord vind ik Sterkte meid! |
![]() |
|
![]() |
het is inderdaad moeilijk om er iets tegen te doen als buitenstaander... helaas...
nou ik probeer er maar het beste van te maken en er zo weinig mogelijk aan te denken. toch durf ik nog steeds niets te vertellen aan iemand. heeft iemand nog een idee hoe je dat het beste kan doen. ik bedoel het is al zo lang geleden, ik heb t gevoel dat als ik iets vertel dat ik dan een reactie krijg als: kom je daar nu nog mee aanzetten, ben je dr nog nie overheen. k ben een beetje bang voor de confrontatie met iemand... |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet ook niet zo goed hoe je dit aan iemand moet vertellen. Als je dat echt heel moeilijk vindt, kun je het misschien opschrijven ofzo en dan die brief geven. Misschien kun je zelfs het verhaal uitprinten dat je hier hebt getypt... Tja.. en anders misschien gewoon zeggen dat je even ergens over wilt praten (waarschijnlijk kan iemand aan de manier waarop je dat zegt wel bedenken dat het ernstig is). De meeste mensen zullen echt wel goed reageren. Dus je moet even kijken aan wie je het vertelt. Je ouders lijken me in principe het beste. De enige die misschien wat minder goed zal reageren is Jordan, omdat het toch zijn vader is. Misschien zal hij het niet willen geloven en zijn vader verdedigen enzo. Uiteindelijk zal je het hem denk ik wel moeten vertellen, maar ik zou eerst maar eens beginnen met je ouders. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
toen zoiets mij gebeurde was ik 11. dat is 5 jaar terug (!!) en ik heb er nu nóg last van, jij bent nog niet eens een jaar verder...
||
Citaat:
maar ook zij begreep me later, dat ik het niet durfde te vertellen. komop meizzie! zolang geleden is het niet hoor, vind ik dan....
|
jezus dit is echt erg!
ik denk dat het heel belangrijk is dat je dit aan iemand verteld. anders kun je er misschien wel geestelijke schade aan overhouden als je het blijft opkroppen en nooit verwerkt. misschien moet je eens gaan praten of mailen met iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, die kan je warschijnlijk beter vertellen hoe je dit het beste kan aanpakken! suc6 ermee! |
![]() |
|
Hallo pinguinnetje,
Wat erg dat iemand die je zo erg vertrouwde zoiets kon doen! Ik weet dat ze zeggen: doe aangifte! Ook weet ik dat dit niet makkelijk is, zelfs verre van. Het is lastig iemand iets te vertellen, je voelt je waardeloos, en wilt niemand ermee tot last zijn. Bij mij heeft het 5 jaar geduurd totdat ik het 1 iemand kon vertellen wat er met mij aan de hand was. Was een heel grote stap, en was ook gigantisch bang dat het fout zou gaan. maar ze pikte het echt heel goed op, en helpt me ook onwijs. Meis, ik wil niet dat jij er 5 jaar over doet. Wil je even zeggen, dat is dus echt een hel. Het voelt nu veel beter dat iemand weet wat er aan de hand is. En er dus rekening mee houdt, dat als er een gesprek met dat onderwerp komt, dat ze een ander onderwerp brengt..Geloof me, het helpt echt heel erg. Weet hoe bang je bent, maar zet je daar overheen. Want die pijn en eenzaamheid alleen dragen is pijn... XxX Shadow XxX |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Nederlandse journaliste verkracht door Taliban' Gatara | 39 | 02-06-2009 16:50 | |
Slavenkinderen Sudan verkracht. Phanoxyl | 261 | 03-02-2005 13:12 | |
Acht jongeren verkrachten meisje Verwijderd | 196 | 12-11-2002 12:50 | |
Meisje (13) toch niet verkracht.... Demeter | 10 | 12-10-2002 15:41 | |
Te lage straffen voor verkrachting Verwijderd | 22 | 08-05-2002 19:59 |