Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2004, 21:26
Jaap007
Jaap007 is offline
De dood, het volgt je hele leven en brengt veel vragen met zich mee.
Je hoofd blijft ermee gevangen, je bent niet meer als een vis zo vrij in de zee.

Dat mensen bang zijn voor de dood is wel te verklaren.
Het leven is ingewikkeld, vol met momenten van gelukzaligheid, maar ook momenten met veel gevaren.

De dood is het laatste hoofdstuk in het boek van je leven.
Dat moet je durven toe te geven.

Maak daarom van dat boek iets onbeschrijvelijks moois.
Durf te leven zonder bang te zijn voor de dood.

Dan kunnen anderen terug denken aan dat boek en dan kunnen ze zeggen: 'Dat was een goed mens, die was groot.

Dan ben je toch niet helemaal dood, want mensen kunnen dan positief aan je terug denken.
Dat is iets wat de dood aan je kan schenken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 15:45
lovetear
lovetear is offline
Aan het begin dacht ik dat het mooi zou worden, maar daarna werd het zo simpel en flauw gerijmd dat ik het eigenlijk helemaal niet mooi vind. Er is maar een strofe waarin het woord "dood" niet voorkomt, ik zou het leuker vinden als je wat creatiever was met je woordkeuze. De lange zinnen vind ik wel wat hebben en het rijmt niet te vaak, maar het komt zo simpel over . Jammer.
Oud 29-09-2004, 15:58
Jaap007
Jaap007 is offline
Citaat:
lovetear schreef op 28-09-2004 @ 16:45 :
Aan het begin dacht ik dat het mooi zou worden, maar daarna werd het zo simpel en flauw gerijmd dat ik het eigenlijk helemaal niet mooi vind. Er is maar een strofe waarin het woord "dood" niet voorkomt, ik zou het leuker vinden als je wat creatiever was met je woordkeuze. De lange zinnen vind ik wel wat hebben en het rijmt niet te vaak, maar het komt zo simpel over . Jammer.
Zo simpel? Flauw gerijmt? Nou, ik heb dit gedicht toch echt niet zomaar uit m'n mouw geschud hoor. Je mag er natuurlijk van vinden wat jij wilt, maar hiermee ben ik het echt niet eens. Wat is dan niet te simpel en niet flauw gerijmd?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 19:12
lovetear
lovetear is offline
Als de rijm iets minder voorspelbaar zou zijn zou ik dat waarderen. Bij het woord vis kan ik al raden dat je het woord zee gaat gebruiken, wat eigenlijk betekent dat het een beetje een open deur is om dat woord te gebruiken, het spreekt voor zich dat een vis zich in het water bevind, vind ik.
Oud 30-09-2004, 11:12
Anno 1986
Anno 1986 is offline
ben het met lovetear eens....
weinig actie in je gedicht, standaard, en geforceerd...
sorry.

Grtjs.
Oud 30-09-2004, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Jaap007 schreef op 29-09-2004 @ 16:58 :
Zo simpel? Flauw gerijmt? Nou, ik heb dit gedicht toch echt niet zomaar uit m'n mouw geschud hoor. Je mag er natuurlijk van vinden wat jij wilt, maar hiermee ben ik het echt niet eens. Wat is dan niet te simpel en niet flauw gerijmd?
Gedichten worden nooit zomaar uit mouwen geschud. Ze worden wel eens uit mouwen geschud, maar beogen dan nog een ander effect. Dat wil nog niet inhouden dat elk gedicht mooi is of kwalitatief of aanspreekt of...

Daarbij is het gerijmd met een d.

Je kunt het er makkelijk niet mee eens zijn, maar je moet begrijpen dat we hier heel wat standaard gedichten onder ogen krijgen, gedichten waar elke puber mee op de proppen komt, standaard sinterklaasrijm enz. Als je wilt schrijven voor anderen, zul je toch aan je vorm moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 04:16
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Luister eens dat ene liedje van Het Klein Orkest. Ballade van de Dood heet het. Leuke variaties op het thema, weetjewel.
Oud 05-10-2004, 15:23
De Dood
De Dood is offline
ik vind het een beetje een "dood" gedicht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten