Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2004, 21:45
amz
amz is offline
Gegeven:
Netto-omzet (x 1000) = 207.187
Aantal werknemers = 1.612
Aantal werknemers fulltime = 1.093

Op basis van deze gegevens wil ik de omzet per werknemer berekenen:
'Omzet per werknemer = Omzet boekjaar gedeeld door het gemiddeld aantal werknemers in dat boekjaar; is een indicatie voor de arbeidsproductiviteit --> dus: omzet/werknemers) Hoe neem i het GEMIDDELD aantal werknemers? Is dat 'gewoon' het aantal werknemers, en zo ja, fulltime, of gewoon ALLE werknemers?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2004, 22:09
Verwijderd
Je hebt een aantal werknemers maar die werken niet allemaal fulltime. Het lijkt me dat je toch tenminste moet weten hoeveel uur die parttime werknemers dan draaien, anders kun je nooit het gemiddelde uitrekenen.

Overigens sowieso een achterlijke vraag, want tegenwoordig wordt helemaal niet meer gerekend in werknemers, maar in fte (waarbij 1,0 fte een volledig fulltime dienstverband is). Je zegt niet 'in dit team zitten 2 fulltimers en 4 parttimers' maar gewoon 'dit team telt 3,0 fte'.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 22:14
amz
amz is offline
Achterlijke vraag had ik zelf geformuleerd, had er blijkbaar iets te makkelijk over gedacht
Op basis van de gegevens op
http://www.freerecordshop.com/shop/h...erslag/001.PDF moet ik een aantal ratio's berekenen die ikzelf het belangrijkst vind voor het bedrijf. Mij leek de omzet per werknemers wel goed te berekenen, valt dus een beetje tegen
Maar in ieder geval bedankt, NM!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 09:13
Bartje
Bartje is offline
Voor de FRS zou ik het interessant vinden om te kijken hoe de omloopsnelheid van de voorraad is.
Aangezien cd's meestal snel in waarde dalen.
Oud 28-10-2004, 13:58
amz
amz is offline
merci! Weet iemand trouwens nog een concurrent van Free record Shop Holding waarvan jaarverslagen online beschikbaar zijn? Mediamarkt heeft daarover bijna geen informatie.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:40
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Misschien de Music Store?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:43
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
amz schreef op 28-10-2004 @ 14:58 :
merci! Weet iemand trouwens nog een concurrent van Free record Shop Holding waarvan jaarverslagen online beschikbaar zijn? Mediamarkt heeft daarover bijna geen informatie.
lijkt mij niet. Die bedrijven zijn niet beursgenoteerd en hoeven hun gegevens dus niet publiek openbaar te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten