Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Bekijk resultaten poll: EA moet:
Groter worden, des te meer goede games! 6 15.79%
Groter worden, de gamesindustrie moet dood! 1 2.63%
Kleiner worden of in ieder geval niet meer groeien. 16 42.11%
DOOD! WEG! OPROTTEN! 15 39.47%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2005, 17:24
Verwijderd
Wat vinden jullie nou eigenlijk van EA? Sommige vinden dat ze alleen maar zooi uitbrengen en gewoon helemaal weg mogen, andere vinden het alleen maar goed dat het bedrijf blijft groeien. Wat vinden jullie ervan?

Ikzelf vind dat ze leuke, en minder leuke games uit brengen, maar wel teveel voor de makkelijke (commerciele) weg kiezen. Groter moeten ze zeker niet meer worden, ze brengen al meer dan genoeg uit en het word zo steeds moeilijker voor concurrerende uitgevers, en dat moeten we niet hebben. Des te meer concurrentie, des te beter de spellen moeten zijn om goed verkocht te worden.

Laatst gewijzigd op 06-10-2005 om 17:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2005, 18:16
Someboy
Someboy is offline
Ea hoeft van mij niet te groeien hoor. Ze zijn veel te commercieel en alles draait om geld. Zodra een game af is en verkoopt vinden ze het best en de patches die ze uitbrengen zijn 9 van de 10 keer waardeloos. Want ja, daarmee kunnen ze geen geld verdienen he! Bovendien de reeks fifa, nba en alle andere sportspelletjes... elk jaar hetzelfde met een aantal aanpassingen... bah!

HEt hoeft niet weg want ze hebben zeker leuke spellen maar ze moeten zeker niet groeien!

Wat wil je eigenlijk bereiken met het topic?
Oud 06-10-2005, 18:32
Verwijderd
Werkstuk voor school , maar vind het zo en zo wel interesant om te weten wat andere er van vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 18:42
Captain N
Captain N is offline
Ik zie anders veel debielere topics waar hevig gediscussiert wordt.

Wat EA betreft, dr kunnen best goeie games vandaan komen, de battlefield series bijvoorbeeld.
Mijn grootste kritiek met EA is het uitmelken en het gebrek aan innovatie...na 30 fifa's met nihile verbeteringen heb je het ook wel gezien, zelfde geldt voor de NFS series.
Neem een ontwikkelaar als Ubisoft, hoewel we nu al 3 Splinter cells voor ons kiezen gekregen hebben is er toch veel moeite ingestoken om de nieuwe delen ook daadwerkelijk te verbeteren, geweldige games als Beyond good and evil en Prince of persia zijn niet voor EA weggelegt, ik ben dan ook bang dat als EA dalijk nog meer macht over de markt krijgt we enkel commerciele games voorgeschotelt krijgen.

Neem de laatste Timesplitters bijvoorbeeld, prachtige game maar laat in vergelijking met TS2 behoorlijk wat steken vallen, hij was gewoon nog niet helemaal af en ik durf te wedden dat EA daar een handje in had, het is gewoon een incash mentaliteit terwijl een its done when its done mentaliteit voor beter afgewerkte games zou zorgen.
Oud 06-10-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 06-10-2005 @ 19:42 :
Wat EA betreft, dr kunnen best goeie games vandaan komen, de battlefield series bijvoorbeeld.
Mijn grootste kritiek met EA is het uitmelken en het gebrek aan innovatie...na 30 fifa's met nihile verbeteringen heb je het ook wel gezien, zelfde geldt voor de NFS series en de Sims.
Neem een ontwikkelaar als Ubisoft, hoewel we nu al 3 Splinter cells voor ons kiezen gekregen hebben is er toch veel moeite ingestoken om de nieuwe delen ook daadwerkelijk te verbeteren, geweldige games als Beyond good and evil en Prince of persia zijn niet voor EA weggelegt, ik ben dan ook bang dat als EA dalijk nog meer macht over de markt krijgt we enkel commerciele games voorgeschotelt krijgen.
Ben het helemaal met je eens. even 1tje aan de rij toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 06-10-2005 @ 20:50 :
Ben het helemaal met je eens. even 1tje aan de rij toevoegen.
Maar jij zou EA dus gewoon weg willen hebben? Waarom dan? Burnout, Battlefield, Black & White zijn toch gewoon goede spellen?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 20:12
Wammus
Wammus is offline
Voor zover ik weet is EA niet alleen procucent maar ook uitgever van games. De games die ze zelf produceren zijn inderdaad over het algemeen zo commercieel als het maar kan.

De games die niet door EA zelf worden geproduceert maar inderdaad door andere studio's die besteden over het algemeen veel meer aandacht aan hun games en die zijn over het algemeen inderdaad beter afgewerkt. Neem bijvoorbeeld het al eerder genoemde Black & White. Dit is door Lionhead geproduceert en dat verklaart al een hele hoop .

Verder vind ik die poll eigenlijk bar weinig toevoegen vandaar dat ik ook niet gestemd heb.
Oud 06-10-2005, 20:17
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Die F1 manager spellen van ze waren echte boutgames.. Wizard GP manager uit 1991 ofzo was gewoon veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker.
Oud 06-10-2005, 20:28
Verwijderd
De spellen met hun naam erop speel ik toch vrijwel nooit (behalve burnout dan)

Couldn't care less tbh.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 20:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
EA is een soort Capcom, maar dan op een wat lager artistiek niveau en veel groter. Ze zijn Capcom in de zin dat ze meerdere gezichten hebben, die allemaal wat anders lijken te zeggen over het bedrijf als geheel. Goede of originele games door team A die in schril contrast staan met baggere, uitgemolken fabrieksproducten van Team B. Ook zijn ze actief in een vrijwel alle genres, en daarbij gebruik makend van drastisch uiteenlopende resources, budgets, en development times. Het resultaat is games waarvan je niet zou zeggen dat ze door hetzelfde bedrijf zijn gemaakt.

De goede games van Capcom (in kwantitatief opzicht nemen ze de laatste jaren af, maar ze hebben een ijzersterke back catalogue opgebouwd in de afgelopen twintig jaar), echter, zijn wel allemaal pareltjes, terwijl EA eigenlijk nooit is verder gekomen dan hooguit "goed te spelen games". Komt nog bij dat, hoewel ik Capcom regelmatig verfoei om haar eeuwige, gemakzuchtige herkauwerij, EA er echt een potje van maakt. Ik bedoel, Street fighter heeft inmiddels paars-blauwe uiers van al dat gemelk, maar dat is tenminste nog een geweldig spel met leuke karakters. Zoiets als FIFA, Madden, of Need For Speed U ofzo is alweer een heel stuk minder solide.

En daar komen de harde verkoopcijfers om de hoek kijken. Daar waar Capcom met haar aftreksels uitsluitend aan een niche markt blijft appelleren, zal EA zich steeds verder(en op verschilllende manieren) willen opdringen aan de gemiddelde gamer door middel van o.a bovengenoemde meuk. Uiteraard deinzen ze er daarbij niet voor terug om het hele wereldje in de kwalitatieve uitverkoop te gooien, als ze daarmee hun winstjes eenvoudig kunnen opstrijken. Nou ben ik natuurlijk geen naieve spring-in-'t-veld, dus ik heb echt niet de illusie dat Capcom (of welk ander games bedrijf dan ook) wél het schoolvoorbeeld is commerciele integriteit. Maar er zijn gewoon grenzen, zelfs in deze hoerige industrie.
Oud 06-10-2005, 21:02
CrazY G
CrazY G is offline
Ea neemt zoveel gameproducenten over, neem nou Sims was oorspronkelijk van Maxis en toen door ea overgenomen. Als dat niet was gebeurd, was Sims misschien wel niet zo uitgemolken.

Ok er komen ook goeie games uit onder de naam van EA, maar ze brengen voor het grotendeel slechte oppervlakkige spellen uit en vervolgens gooien ze het publiek dood met commercie zodat de mainstream gamer het toch koopt. EA kaapt alle kopers weg van de kleinere gamedevelopers, die wel een goeie game hebben gemaakt. Gevolg minder goede games op de markt.

Fifa is ook een voorbeeld. EA heeft een exclusive deal voor de Fifa liscentie. Hierdoor kan directe concurrent Konami met PES geen liscentie verkrijgen, terwijl dat volgens vele toch het betere voetbal spel is. EA concurreerd hier weer de tegenstanders uit met puur geld ipv goede games.

En zo worden wel meerdere benadeeld door EA's macht. Het is allemaal ten nadele van de echte gameliefhebber.
Oud 06-10-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 06-10-2005 @ 21:12 :
Verder vind ik die poll eigenlijk bar weinig toevoegen vandaar dat ik ook niet gestemd heb.
Die poll voegt niks toe maar is een uh... ja, poll. Om een overzicht te hebben dus.

@ Dinalfos: Met FIFA, Madden en NFSU is opzich weinig mis hoor. Vooral Madden moet heel leuk zijn, maar daar moet je natuurlijk de regels van die sport kennen. En NFSU 2 was redelijk vernieuwend, het idee om door die hele stad te kunnen rijden. Maar nu ik erover nadenk, de spellen van EA die ik speel zijn idd allemaal door een andere developer gemaakt... Behalve NFSU 2 maar daar vond ik maar weinig aan.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 06-10-2005 @ 22:02 :
Ea neemt zoveel gameproducenten over, neem nou Sims was oorspronkelijk van Maxis en toen door ea overgenomen. Als dat niet was gebeurd, was Sims misschien wel niet zo uitgemolken.

Ok er komen ook goeie games uit onder de naam van EA, maar ze brengen voor het grotendeel slechte oppervlakkige spellen uit en vervolgens gooien ze het publiek dood met commercie zodat de mainstream gamer het toch koopt. EA kaapt alle kopers weg van de kleinere gamedevelopers, die wel een goeie game hebben gemaakt. Gevolg minder goede games op de markt.

Fifa is ook een voorbeeld. EA heeft een exclusive deal voor de Fifa liscentie. Hierdoor kan directe concurrent Konami met PES geen liscentie verkrijgen, terwijl dat volgens vele toch het betere voetbal spel is. EA concurreerd hier weer de tegenstanders uit met puur geld ipv goede games.

En zo worden wel meerdere benadeeld door EA's macht. Het is allemaal ten nadele van de echte gameliefhebber.
Ja dat zei ik idd ook al, hoe groter EA, hoe kleiner de concurrentie, hoe minder groot de drang voor EA om nog degelijke spellen uit te brengen, aangezien er toch niet erg veel te koop is van de concurrent. En als EA straks zo groot is, zijn de enige die eigenlijk nog iets uit kunnen brengen de bedrijven die zn naam al hebben gevestigt, zoals codemasters, ubisoft, capcom enzo. Er is dan bijna geen kans meer voor kleine ontwikkelaars/uitgevers groot te worden, en dat zou gewoon dood voor de gamesindustrie betekenen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 21:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Bossen schreef op 06-10-2005 @ 22:05 :

@ Dinalfos: Met FIFA, Madden en NFSU is opzich weinig mis hoor. Vooral Madden moet heel leuk zijn, maar daar moet je natuurlijk de regels van die sport kennen. En NFSU 2 was redelijk vernieuwend, het idee om door die hele stad te kunnen rijden. Maar nu ik erover nadenk, de spellen van EA die ik speel zijn idd allemaal door een andere developer gemaakt... Behalve NFSU 2 maar daar vond ik maar weinig aan.
ík vind wel dat er veel mis mee is. De spellen mogen technisch redelijk in elkaar steken, maar ze stellen echt helemaal niets voor op gameplay gebied. En nogmaals, EA heeft wel goede spellen gemaakt, maar nog nooit een echt meesterwerk. Hun ronduit groteske multi-national dollar bill crackah -aspiraties hebben dat tot op de dag van vandaag weten te verhinderen.

Ja, óf ik moet de toppers gemist hebben toen ze stiekem langs me heen slopen terwijl ik lag te slapen.....
Oud 06-10-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Someboy schreef op 06-10-2005 @ 19:16 :
Ea hoeft van mij niet te groeien hoor. Ze zijn veel te commercieel en alles draait om geld. Zodra een game af is en verkoopt vinden ze het best en de patches die ze uitbrengen zijn 9 van de 10 keer waardeloos. Want ja, daarmee kunnen ze geen geld verdienen he! Bovendien de reeks fifa, nba en alle andere sportspelletjes... elk jaar hetzelfde met een aantal aanpassingen... bah!
Sportspellen zijn een van de weinige soorten spellen waarbij het vaak niet goed is om de gameplay grondig te herzien; als je de gameplay verandert zal het spel minder in overeenstemming zijn met de werkelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 21:56
Benteknol
Benteknol is offline
nee geen EA ik hoef geen elk jaar een kopie van het spel van vorig jaar please laat er kleine bedrijfjes zijn in de gamewereld

maar omdat dankzij de groei van de graphics *fuck 3d 2d de gekste* is dat onmogelijk voor de kleine ontwerper leuk mooie spellen voor 80 euro perstuk

ik hou alle hoop vast aan nintendo
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 22:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bossen schreef op 06-10-2005 @ 21:01 :
Maar jij zou EA dus gewoon weg willen hebben? Waarom dan? Burnout, Battlefield, Black & White zijn toch gewoon goede spellen?
EA is een uitgever, geen developer. (niet bij die spellen tenminste)

En EA heeft simpelweg het Microsoft-effect tegen zich. Verder maken ze zich met allerlei kleine dingen ongeliefd gemaakt bij hun doelgroep, zo zijn ze de uitvinders van de niet te skippen developer intro's, het is klein, maar iedere keer dat iedere klant hun product gebruikt toch weer een irritatie.

En dan kickt de Robin Hood mentaliteit erin en zullen sommigen doelbewust EA producten downloaden in plaats van kopen.
Oud 06-10-2005, 22:13
Baka-san
Baka-san is offline
Zolang ze niet de japanse industrie proberen te domineren vind ik het best. (wat ze zeer waarschijnlijk ook niet zal lukken)
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:51
Verwijderd
Tsja, de klant is koning. De klant wil addons en updates die eigenlijk niks toevoegen dus koopt de klant die en maakt EA ze.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 14:55
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-10-2005 @ 12:51 :
Tsja, de klant is koning. De klant wil addons en updates die eigenlijk niks toevoegen dus koopt de klant die en maakt EA ze.
Offtopic: kopen?
Oud 07-10-2005, 16:18
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 07-10-2005 @ 15:55 :
Nee, jij niet stoere jongen
Oud 07-10-2005, 23:24
JCG
JCG is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 07-10-2005 @ 15:55 :
Dan gaan je naar de winkel en geef je geld voor iets dat je wilt.
Een normaal mens dat min of meer opgevoed is weet dit soort dingen
Oud 08-10-2005, 10:23
Verwijderd
Wie heeft gestemd dat EA groter moet worden?!?! En waarom?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 10:57
Jolt
Jolt is offline
Battle For Middle Earth was de enigste leuke game, de rests is bagger.
Oud 08-10-2005, 15:06
HFL!
HFL! is offline
ea moet gewoon weg. de goede games zoals battlefield worden niet door ea gemaakt (battlefield is van dice) maar ze verdienen er toch teveel geld mee. ze kopen elk bedrijf om vervolgens alleen maar lame vervolgen ervan te maken die eigenlijk elke keer hetzelfde zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2005, 20:24
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
JCG schreef op 08-10-2005 @ 00:24 :
Dan gaan je naar de winkel en geef je geld voor iets dat je wilt.
Een normaal mens dat min of meer opgevoed is weet dit soort dingen
Ik koop voor dingen die ik leuk vind dus don't worry
Ik ben ook goed opgevoed, dus dat is ook geen probleem.

Maar ik weiger te betalen voor een melkkoe En meestal boeien mij die spellen ook niet dus even downloaden, kijken of het leuk is en dan verwijderen.
IK heb ook orginele spellen van EA hoor, zoals BF 1942 en BF 2.
Maar the sims zal ik dus nimmer en nooit orgineel kopen.
Oud 09-10-2005, 00:16
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
"DOOD! WEG! OPROTTEN!"

Reden?
Ik houd niet van dat lelijke EA logo dat ze zo mooi middenonder op de voorkant van het doosje plaatsen. DOOD AAN HET EA LOGO!!!

Ik ben wel een beetje aant mierenneuken hè?
Oud 09-10-2005, 00:51
Onorthodox
Onorthodox is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 09-10-2005 @ 01:16 :
"DOOD! WEG! OPROTTEN!"

Reden?
Ik houd niet van dat lelijke EA logo dat ze zo mooi middenonder op de voorkant van het doosje plaatsen. DOOD AAN HET EA LOGO!!!

Ik ben wel een beetje aant mierenneuken hè?
Mierenneuken? Overdrijven zul je bedoelen
Oud 09-10-2005, 02:12
Jolt
Jolt is offline
Logo is niet zo erg, je kan het niet eens doorskippen !
Oud 09-10-2005, 10:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-10-2005 @ 03:12 :
Logo is niet zo erg, je kan het niet eens doorskippen !
Vroeger pleurde ik gewoon altijd de bestanden die de developer intro's bevatten weg, maar tegenwoordig lopen EA spellen vast als je dat doet.
Oud 10-10-2005, 10:25
Jolt
Jolt is offline
whawhawhahwha, meesterlijk, dat heb ik in mijn hele leven echt nog nooit gehoord

Ach jah, ik heb altijd een boekje naast mijn pc liggen, dus dan ga ik altijd eventjes lezen
Oud 10-10-2005, 11:03
Stevill
Stevill is offline
Ik vroeg me net af of ik ubehaubt spul waardeer van Ea en eh Black & White een blauwe maandag maar meer ook niet.
Iig stoppen met groeien, helemaal stoppen mag ook maakt me niks uit nee.
Oud 10-10-2005, 14:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-10-2005 @ 11:25 :
whawhawhahwha, meesterlijk, dat heb ik in mijn hele leven echt nog nooit gehoord

Ach jah, ik heb altijd een boekje naast mijn pc liggen, dus dan ga ik altijd eventjes lezen
Daar is trouwens een oplossing voor: gewoon een video van hetzelfde formaat van exact 1 seconde lang er overheen kopiëren. Zo schaafde ik bij Fifa 2004 bijna 30 seconden intro's kijken weg, hetzelfde laken een pak bij Battlefield.

Het is maar hoe erg je je aan die intro's gaat ergeren.
Oud 10-10-2005, 14:05
Jolt
Jolt is offline
Oud 10-10-2005, 15:22
Verwijderd
EA koopt gamebedrijven op en streept dan de leuke games die die bedrijven maakte weg...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 15:04 :
Daar is trouwens een oplossing voor: gewoon een video van hetzelfde formaat van exact 1 seconde lang er overheen kopiëren. Zo schaafde ik bij Fifa 2004 bijna 30 seconden intro's kijken weg, hetzelfde laken een pak bij Battlefield.

Het is maar hoe erg je je aan die intro's gaat ergeren.
, heb ik idd ook wel eens gedaan, een vreemd uber melig filmpje over de intro van een spel gekopieert. Maar bij een vriend .
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 19:31
freyk
freyk is offline
Over EA gesproken,...

Oud 10-10-2005, 19:43
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 06-10-2005 @ 22:02 :
Het is allemaal ten nadele van de echte gameliefhebber.
mooi gezegd
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 10-10-2005 @ 17:15 :
, heb ik idd ook wel eens gedaan, een vreemd uber melig filmpje over de intro van een spel gekopieert. Maar bij een vriend .
pr0n?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-10-2005 @ 20:51 :
pr0n?
?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 21:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bossen schreef op 10-10-2005 @ 21:45 :
?
Of dat filmpje dat je eroverheen had gezet toevallig een pornofilm was.
Reageren

Regels voor berichten