Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2008, 10:46
YvanSoftware
YvanSoftware is offline
Is dit illegaal? Ik heb er nu wel 1tje, maar die gebruik ik alleen voor lan parties 's avonds op internaat . Nu zou ik die on-line willen brengen, maar mag dat wel. Als er iemand wilt weten hoe hij dat moet doen, PM me maar, dan start ik wel een topic
Oud 24-08-2008, 10:52
Verwijderd
Natuurlijk is dat illegaal.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 12:25
Koning
Koning is offline
Waarom zou dat illegaal zijn, betaald je maandelijkse bedrag puur voor het gebruik van de servers van Blizzard. Dat levert vele voordelen op, zoals medespelers en fatsoenlijke updates. Maar het lijkt me niet dat het moet. Het zal wel weer illegaal zijn maar ik snap niet echt waarom.
Oud 24-08-2008, 14:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Natuurlijk is dat illegaal.
Ik zie niet echt waarom. Zolang je eigenaar bent van de software mag je die gebruiken.

Het lijkt me bovendien niet dat Blizzard een beding kan gebruiken waarin ze zichzelf tot monopolist verheffen door je te verplichten van hun servers gebruik te maken. Dat zou in strijd zijn met de mededingingsregels. Microsoft heeft over minder dwingende verplichtingen (meeleveren van applicaties met windows) processen over eerlijke concurrentie verloren, dus..
Oud 24-08-2008, 19:14
mepsteen
mepsteen is offline
van wat ik me er van kan herinneren is het illegaal omdat je het spel dan moet reverse engineeren om het te kunnen laten werken, dat is hetgeen wat private servers illegaal maken.

verder zijn ze vaak instabiel en bagger om op te spelen.
Oud 24-08-2008, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Ik zie niet echt waarom. Zolang je eigenaar bent van de software mag je die gebruiken.
Klopt, daarom mag Blizzard ook servers draaien met WoW. Als je een WoW-privéserver draait, maak je gebruik van het intellectuele eigendom van Blizzard zonder daar (even veel) voor te betalen.
Citaat:
Het lijkt me bovendien niet dat Blizzard een beding kan gebruiken waarin ze zichzelf tot monopolist verheffen door je te verplichten van hun servers gebruik te maken. Dat zou in strijd zijn met de mededingingsregels. Microsoft heeft over minder dwingende verplichtingen (meeleveren van applicaties met windows) processen over eerlijke concurrentie verloren, dus..
Beetje een kromme vergelijking, aangezien een game spelen natuurlijk nooit nodig is, en je zonder beperking andere games kan spelen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 06:48
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ach, wat is illegaal. De meeste mensen gaan op private servers omdat ze een gedownloade versie hebben van het spel, wat natuurlijk niet mag.

Maar aangezien Blizzard geen private server mensen bant, en dan ga ik er voor het gemak van uit dat ze dat wel kunnen zien, zal het allemaal wel meevallen.
Oud 25-08-2008, 08:26
Q
Q is offline
Is dit illegaal? Ja.

"Only Blizzard or its licensees have the right to host the Game. You may not host or provide matchmaking services for the Game, or intercept, emulate or redirect the proprietary communication protocols used by Blizzard in connection with the Program, regardless of the method used to do so. Such prohibited methods may include, but are not limited to, protocol emulation, reverse engineering, modifying the Program, adding unauthorized components to the Program, or using a packet sniffer while the Program is running."

"You agree that you will not (i) modify or cause to be modified any files that are a part of the Program or the Service; (ii) create or use cheats, bots, "mods", and/or hacks, or any other third-party software designed to modify the World of Warcraft experience; or (iii) use any third-party software that intercepts, "mines", or otherwise collects information from or through the Program or the Service. Notwithstanding the foregoing, you may update the Program with authorized patches and updates distributed by Blizzard, and Blizzard may, at its sole and absolute discretion, allow the use of certain third party user interfaces."

Dus het is niet toegestaan en ze kunnen je account er ook voor bannen, naar wat ik dus lees. Verder is het natuurlijk niet verstandig om te doen aangezien ze op elke site ook waarschuwen over hackers en virussen die maar al te graag je account willen hacken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 11:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Verder is het natuurlijk niet verstandig om te doen aangezien ze op elke site ook waarschuwen over hackers en virussen die maar al te graag je account willen hacken.
Laten we dat maar met een korreltje zout nemen. Volgens stichting Brein is ten slotte zelfs elk bestand op bittorent geïnfecteerd met virussen.
Oud 25-08-2008, 13:55
Q
Q is offline
Citaat:
Laten we dat maar met een korreltje zout nemen. Volgens stichting Brein is ten slotte zelfs elk bestand op bittorent geïnfecteerd met virussen.
Ja OK die Brein mag je met een vrachtwagen zout nemen inderdaad, die beweren zelfs dat een kopie zelfs informatie mist (dat een spel niet compleet zou zijn).

Het zal ook niet zo zijn dat elke illegale server hacks en virussen bevatten, maar die kans is er wel en het is wel redelijk makkelijk om mee te liften met de WoW updates.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 14:56
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Ja OK die Brein mag je met een vrachtwagen zout nemen inderdaad, die beweren zelfs dat een kopie zelfs informatie mist (dat een spel niet compleet zou zijn).

Het zal ook niet zo zijn dat elke illegale server hacks en virussen bevatten, maar die kans is er wel en het is wel redelijk makkelijk om mee te liften met de WoW updates.
mwah, misschien als je een of andere vage neemt, maar er zijn best wel grote en oude (aantal jaren) communities van 2000+ mensen.
Oud 25-08-2008, 16:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, daarin hebben ze soms gelijk. Mijn rips van Fifa 2007 en Battlefield Vietnam hadden beiden de ellenlange licentietroep en filmpjes eruit gesloopt. Gewoon opstarten en hoppa, het menu staat er.

De officieuze tegenbeweging tegen de niet-overslabare filmpjes die onder EA binnengeslopen zijn.
Oud 21-09-2008, 13:29
Website4U
Website4U is offline
Mensen downloaden illegale software: Dat is normaal.
Waarom? Omdat alle software tegenwoordig te duur is, vooral voor studenten.
Een voorbeeld:
Adobe PhotoShop CS3: 250 €
Stel dat een student PhotoShop op school krijgt in bijvoorbeeld Informatica en hij/zij krijgt een taak voor thuis. Dan moét die persoon in kwestie 250 € uitgeven.
Daarom zeg ik: Léve de torrents!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 14:30
Lorelei
Lorelei is offline
Dat het normaal is, maakt het nog niet legaal
Oud 21-09-2008, 14:38
Koning
Koning is offline
Citaat:
Een voorbeeld:
Stel dat een student PhotoShop op school krijgt in bijvoorbeeld Informatica en hij/zij krijgt een taak voor thuis. Dan moét die persoon in kwestie 250 € uitgeven.
Ja zo lijkt het allemaal inderdaad als je 14 bent. Echter krijg je voor thuisgebruik doorgaands aparte licenties, studenten licenties voor echt belachelijk lage bedragen. Zoals XP Pro voor 10 euro. En je school heeft meestal de software gewoon op de pc's staan.
Oud 22-09-2008, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Ja zo lijkt het allemaal inderdaad als je 14 bent. Echter krijg je voor thuisgebruik doorgaands aparte licenties, studenten licenties voor echt belachelijk lage bedragen. Zoals XP Pro voor 10 euro. En je school heeft meestal de software gewoon op de pc's staan.
Het verbaast me dat niet alle universiteiten zijn overgestapt op een notebookprogramma zoals ze dat ook bij ons op de TU/e hebben. Dan heb je alle belangrijke programma's altijd bij de hand.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 11:35
Batave
Batave is offline
Citaat:
Dat het normaal is, maakt het nog niet legaal
dit
Oud 09-10-2008, 18:51
aydin
aydin is offline
HET IS ILLEGAAL!
je betaalt niets voor de private servers, mensen geven dus ook geen geld meer aan blizzard.
het is zoms bugged, en er zijn altijd kansen op verlies van je character, met alle gevolgen van dien.
ik raad het neit af ofzo, ik doe het ook, maar het is en blijft illegaal, je kan hem legaal maken maar alleen als jij heel grote bedragen betaalt aan blizzard zoals iets van 100 euro per maand voor al die gratis spelers, maar die doneren ook vaak geld in ruil voor wapens ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 21:10
Verwijderd
-_-
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 14:49
T_ID
T_ID is offline
omfg, oftwel oh my fictieve god
Oud 10-10-2008, 17:50
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Bij mij op school is het anders heel gebruikelijk om met illegale versies te werken. De studenten dan. De school zelf heeft gewoon voor de licenties betaald.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Is dit illegaal? Ja.

"Only Blizzard or its licensees have the right to host the Game. You may not host or provide matchmaking services for the Game, or intercept, emulate or redirect the proprietary communication protocols used by Blizzard in connection with the Program, regardless of the method used to do so. Such prohibited methods may include, but are not limited to, protocol emulation, reverse engineering, modifying the Program, adding unauthorized components to the Program, or using a packet sniffer while the Program is running."

"You agree that you will not (i) modify or cause to be modified any files that are a part of the Program or the Service; (ii) create or use cheats, bots, "mods", and/or hacks, or any other third-party software designed to modify the World of Warcraft experience; or (iii) use any third-party software that intercepts, "mines", or otherwise collects information from or through the Program or the Service. Notwithstanding the foregoing, you may update the Program with authorized patches and updates distributed by Blizzard, and Blizzard may, at its sole and absolute discretion, allow the use of certain third party user interfaces."

Dus het is niet toegestaan en ze kunnen je account er ook voor bannen, naar wat ik dus lees. Verder is het natuurlijk niet verstandig om te doen aangezien ze op elke site ook waarschuwen over hackers en virussen die maar al te graag je account willen hacken.
Ik neem aan dat dit in de algemene voorwaarden staat? Dat maakt het niet illegaal, het betekent dat als je het wel doet je in beginsel wanprestatie pleegt ten opzichte van Blizzard. In beginsel, want ik vraag me af of dit beding niet onredelijk bezwarend is.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 00:23
Verwijderd
Laat me raden, je hebt net voor het eerst een vak over verbintenissenrecht gevolgd?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 05:10
Verwijderd
Nee hoor, dat is toch echt al een jaar of 2 geleden.

Hoezo? Vind je mijn post niks toevoegen? Het verschil tussen illegaal en wanprestatie lijkt me tamelijk belangrijk. Daarnaast vermelden dat het hele beding misschien nietig is lijkt me ook best iets toevoegen....maar goed, het zal wel, de volgende keer post ik wel niks meer.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 07:36
Q
Q is offline
Citaat:
Nee hoor, dat is toch echt al een jaar of 2 geleden.

Hoezo? Vind je mijn post niks toevoegen? Het verschil tussen illegaal en wanprestatie lijkt me tamelijk belangrijk. Daarnaast vermelden dat het hele beding misschien nietig is lijkt me ook best iets toevoegen....maar goed, het zal wel, de volgende keer post ik wel niks meer.
Natuurlijk mag je wat posten Misschien iets eenvoudiger neerzetten aangezien hier ook nog af en toe scholieren komen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2008, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat dit in de algemene voorwaarden staat? Dat maakt het niet illegaal, het betekent dat als je het wel doet je in beginsel wanprestatie pleegt ten opzichte van Blizzard. In beginsel, want ik vraag me af of dit beding niet onredelijk bezwarend is.
Jawel. Je maakt inbreuk op hun intellectueel eigendom. Die server is niet te koop.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Een voorbeeld:
Ergo; Uiteindelijk kan geen hond meer software produceren aangezien er geen geld meer binnenkomt. De marges op software is behoorlijk gezakt hoor. Tegenwoordig wordt er verdient met supportcontracten.

Op heel veel software van 1000+ euro (zoals Photoshop) wordt soms zelfs niet eens winst gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 14:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ergo; Uiteindelijk kan geen hond meer software produceren aangezien er geen geld meer binnenkomt.
Hoe kan het dan dat de gamesindustrie de afgelopen jaren alleen maar groter en groter is geworden?

Bovendien: een groot deel van de downloaders zou de software legaal niet kunnen/willen betalen, en grotere bedrijven willen geen gedonder, dus mede daarom is er nauwelijks sprake van omzetdaling.
Oud 15-10-2008, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Hoe kan het dan dat de gamesindustrie de afgelopen jaren alleen maar groter en groter is geworden?

Bovendien: een groot deel van de downloaders zou de software legaal niet kunnen/willen betalen, en grotere bedrijven willen geen gedonder, dus mede daarom is er nauwelijks sprake van omzetdaling.
Vanwege de consoles natuurlijk. En omdat op PC gebied EA bijvoorbeeld alleen producten op de markt zet die niet af zijn en waar ze slechts één patch (die vaak meer stuk dan goed maakt) voor uitbrengen.

De prijzen van spellen en applicaties ligt naar mijn mening ook te hoog, maar jah, als je de programmeurs enkele tonnen tot soms miljoenen per jaar verdienen, dan moet dat ook ergens vandaan komen. De prijzen van vooral spellen zijn de afgelopen twee jaar ook vrij hard omhoog gegaan En er zijn echt supergrote hits zoals GTA, Guitar Hero, Halo 3 en nog wat meer uitgekomen. Ook komt een groot gedeelte in het geval van Blizzard van abonnementsgelden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 18:14
Jorne
Jorne is offline
Wow private servers zijn illegaal, vooral door het feit dat, om het game geïnstalleerd te hebben, je het spel niet noodzakelijk hebt moeten aankopen, je kan het ook gewoon downloaden van de officiele wow-site. Je betaald enkel voor het gebruikersrecht van het spel, zijnde, de account die je erbij krijgt bij aankoop van het spel in de winkel of die je bij blizzard kan aankopen na het downloaden van het spel. (Dit geldt ook voor de activatiecodes die je account nodig heeft om TBC of WOTLK te kunnen spelen.

Je koopt eigenlijk niet het spel, maar je koopt het gebruiksrecht van een spel. De meeste spellen hebben een eeuwig gebruiksrecht, maar bij World of Warcraft is besloten deze te beperken zodat er om de zoveel tijd een betaling moet plaatsvinden om het 'recht' te hebben om WoW te spelen.

Vele mensen vinden dit unfair, maar het is gewoon hun manier van zakendoen. Tenslotte ben JIJ degene die ervoor kiest het spel te spelen of niet, en als de eigenaars van het spel (Blizzard in dit geval) vraagt om betaling voor het gebruik van hun spel, is dat hun recht. Tenslotte is het spel eigendom van hun, en niet van de gebruikers.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 22:12
Verwijderd
Je betaalt om gebruik te maken van het spel op HUN servers. En al zou het illigaal zijn, tenzij ze uitvinden wat er op je pc staat wat
1- vrijwillig zou moeten gebeturen, en dat dus niet doet of
2- onvrijwillig, in welke geval er een even harde rechtzaak terug gaat komen. Waarschijnlijk harder zelfs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten