Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2004, 15:35
Verwijderd
ik heb pas een laptop gekocht, aangesloten op internet etc, ik heb Norton Internet Security, maar het probleem is nu, ik probeer spyware tegen te gaan maar elke keer heb ik er weer last van, ik heb ook geprobeerd ad-aware te downloaden en spydoctor, maar dan zegt ie 'volgens de huidige veiligheidsinstellingen kan dit niet worden gedownload' ? komen deze veiligheidsinstellingen dan door de spyware? probeert die dit dan tegen te gaan ofzo? of moet ik iets in mijn internet instellingen veranderen?
en het maakt niet uit of ik Internet security aan heb staan, of uit, elke x hetzelfde..
en ik word er echt gek van want constant is mijn laptop nu heel erg langzaam en elke keer heb ik als startpagina een of andere sexsite en als ik mijn internet security uit zet dan geeft hij constant melding dat ik een virus heb en dat antivirus heeft verwijdert, als ik internet security aanzet zegt hij steeds dat dit en dat programma toegang tot internet wilt.....

Advertentie
Oud 04-10-2004, 15:56
Verwijderd
Als je nou eens niet overal op "ja" en "Ok" klikt krijg je geen spyware.

Als je jezelf toch niet kan weerhouden is Mozilla FireFox een erg goede oplossing (en anders nog handig )
Oud 04-10-2004, 15:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
********** schreef op 04-10-2004 @ 16:56 :
Als je nou eens niet overal op "ja" en "Ok" klikt krijg je geen spyware.
Was dat maar waar. Er zitten helaas fouten in IE waardoor sommige spyware zich kan installeren zonder dat de gebruiker daar toestemming voor geeft.
Oud 04-10-2004, 15:58
D@mien
D@mien is offline
hmz...voor het spyware probleem moet je zijn in het centrale spywaretopic...maar dat je adaware enzo neit kan downen lijkt me liggen aan Internet security...(of heb je voor XP SP2+windows firewall aanstaan)..
ik ken nl geen spyware tegenhoud dat je kan downloaden....
Oud 04-10-2004, 15:59
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-10-2004 @ 16:57 :
Was dat maar waar. Er zitten helaas fouten in IE waardoor sommige spyware zich kan installeren zonder dat de gebruiker daar toestemming voor geeft.
Daar heb je toch windowsupdate voor en een goede firewall?
En natuurlijk een goede browser
Oud 04-10-2004, 16:50
SubbehQ
SubbehQ is offline
Ja ga ff naar het centrale topic volg daar de instructies en post een hijack this! log daar.

hijack this???!!?!?!?!

Ja, staat uitgelegd in dat topic
Oud 04-10-2004, 17:02
Verwijderd
hmm, jahoor ik druk ook altijd ok en ja idd

en bij norton internet security, keer op keer vul ik in 'msn messenger doorlaten' (niet letterlijk zo invullen maar goed...) en vervolgens sluit hij gelijk MSN af als ik internet security aanzet...
Oud 04-10-2004, 17:38
freyk
freyk is offline
Doe gewoon het volgende:
  • Surf met een browser wat geen activex kan laden, zoals Mozilla firefox.
  • Zorg ervoor dat internet explorer geen activex besturingselementen kan laden. Zodat je dus niet op "ja" of op "ok" hoeft te klikken.
    (rechtermuisknop op internet explorer -> eigenschappen -> tabblad beveiliging -> aangepast niveau -> activex-besturingselementen met/zonder handtekening uitschakelen)
  • Wantrouw iedere programma met een freeware/shareware licentie.
  • Dump na iedere sessie je cookies.
  • beveilig je register
  • zorg dat je up to date bent
  • en het belangrijkste gebruik: eigenhersenen 1.0
Maar dit allemaal kan je dus ook lezen in [centraal] spyware & adware

Laatst gewijzigd op 05-10-2004 om 14:08.
Oud 04-10-2004, 18:04
Verwijderd
eigenhersenen 1.0? waar kan ik dat downloaden? *klikt op JA.*
Oud 05-10-2004, 08:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
superduck schreef op 04-10-2004 @ 19:04 :
eigenhersenen 1.0? waar kan ik dat downloaden? *klikt op JA.*
Misschien is het nog niet helemaal doorgedrongen tot je nerdhersentjes, maar er zijn genoeg mensen die niet de hele dag achter een PC verstopt zitten, en dit soort dingen dus gewoon niet begrijpen. Als je mensen niet op een vriendelijke manier kunt helpen, kun je beter gewoon je snuit houden.
Oud 05-10-2004, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-10-2004 @ 09:55 :
Misschien is het nog niet helemaal doorgedrongen tot je nerdhersentjes, maar er zijn genoeg mensen die niet de hele dag achter een PC verstopt zitten, en dit soort dingen dus gewoon niet begrijpen. Als je mensen niet op een vriendelijke manier kunt helpen, kun je beter gewoon je snuit houden.
Ja, maar juist als je geen verstand van iets hebt is het verstandig om eerst te lezen voordat je op ja klikt en niet alles blindelings te vertrouwen...
Oud 05-10-2004, 10:21
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
probeer een andere browser... mozilla bijv.
Oud 05-10-2004, 14:20
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
freyk schreef op 04-10-2004 @ 18:38 :
Dump na iedere sessie je cookies.
Ja, handig, kun je overal weer opnieuw gaan inloggen!

En dan nog iets: het is echt niet zo dat als je IE gebruikt, je automatisch spyware op je systeem krijgt. Er staan hier nog twee PC's in huis waarop uitsluitend met IE wordt gesurfd en daar staat dus absoluut geen spyware op. Alleen al het installeren van SP2 (indien je XP draait) helpt enorm in het tegengaan van spyware.
Oud 05-10-2004, 14:41
freyk
freyk is offline
Citaat:
M@rco schreef op 05-10-2004 @ 15:20 :
En dan nog iets: het is echt niet zo dat als je IE gebruikt, je automatisch spyware op je systeem krijgt. Er staan hier nog twee PC's in huis waarop uitsluitend met IE wordt gesurfd en daar staat dus absoluut geen spyware op. Alleen al het installeren van SP2 (indien je XP draait) helpt enorm in het tegengaan van spyware.
Maar cookies bevatten soms ook "spyware", he?!
Gelukkig zijn er manieren om zulke cookies te ontwijken.
Oud 05-10-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 05-10-2004 @ 10:39 :
Ja, maar juist als je geen verstand van iets hebt is het verstandig om eerst te lezen voordat je op ja klikt en niet alles blindelings te vertrouwen...
dat doe ik ook niet! maar dan nog kan er spyware je compu binnendringen en dat doet het dus ook

Oud 05-10-2004, 15:27
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 05-10-2004 @ 16:20 :
dat doe ik ook niet! maar dan nog kan er spyware je compu binnendringen en dat doet het dus ook

Ja, als je slaapt komen de kleine kaboutertjes die je computer aanzetten en het internet afzoeken naar Spyware..

Ik vraag me altijd af:
Als mensen zeggen dat het vanzelf geinstalleerd wordt, waarom ik het dan niet heb?
terwijl ik meer tijd op internet door breng dan de meeste die het probleem hebben.
Oud 05-10-2004, 18:11
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
********** schreef op 05-10-2004 @ 16:27 :
Ja, als je slaapt komen de kleine kaboutertjes die je computer aanzetten en het internet afzoeken naar Spyware..

Ik vraag me altijd af:
Als mensen zeggen dat het vanzelf geinstalleerd wordt, waarom ik het dan niet heb?
terwijl ik meer tijd op internet door breng dan de meeste die het probleem hebben.
Ik neem aan dat jij geen IE gebruikt en een firewall hebt draaien...
Sinds ik dat heb kom ik misschien 1x per maand een tracking cookie tegen die door spywareblaster is heengekomen
Oud 05-10-2004, 18:13
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
freyk schreef op 05-10-2004 @ 15:41 :
Maar cookies bevatten soms ook "spyware", he?!
Gelukkig zijn er manieren om zulke cookies te ontwijken.
Je bedoelt die "tracking cookies"? Och... af en toe draai ik Adaware en die verwijdert ze dan (áls ze er al zijn, ik gebruik IE alleen maar voor een paar sites, waarvan ik weet dat ze beter werken in IE), maar om zo'n simpele cookie nou "spyware" te noemen...

Een hoop daarvan kun je al tegenhouden door in IE de privacy settings goed in te stellen:

First-party cookies: Accept
Third-party cookies: Block
Always allow session cookies (aanvinken)

Laatst gewijzigd op 05-10-2004 om 18:40.
Oud 05-10-2004, 19:35
Proggie
Proggie is offline
Ellow,

Ik vindt persoonlijk Search and Destroy goed!!!!

Proggie

Good Luck
Oud 05-10-2004, 20:17
freyk
freyk is offline
Citaat:
Proggie schreef op 05-10-2004 @ 20:35 :
Ik vindt persoonlijk Search and Destroy goed!!!!
Tja, maar qua beveiliging tegen adware/spyware gaat het redelijk.

Ik raad dan liever de ts SpywareGuard aan (van de makers van spywareblaster), omdat het een beetje klant- leekvriendelijker is.

Laatst gewijzigd op 05-10-2004 om 20:29.
Oud 05-10-2004, 20:46
ILUsion
ILUsion is offline
Mijn progjes:
Ad-Aware - scannen
Spybot S&D - scannen + voorkomen (weinig, maar het is toch iets)
SpywareBlaster - voorkomen (meer dan Spybot, maar Spybot bevat ook enkele dingen die SWP niet bevat)
Firefox - om te browsen, dan heb je al veel minder last
wel je per sé IE behouden, gooi er dan maar IE-SpyAd bij als bescherming
In Spybot niet vergeten om te immuniseren en het HOSTS-bestand te laten instellen.
Dat houdt het meeste wel weg, maar natuurlijk ook blijven updaten!
ActiveX uitschakelen in IE is ook een optie, maar geen goede want sommige sites gebruiken wel ActiveX op een 'goede manier ' (er bestaan betere systemen, maar ja, het moet nu werken en niet over enkele maanden wanneer de sites die systemen pas gebruiken) maar bij mij staat hij nog aan juist voor die sites (normale pagina's is altijd Firefox, als het niet werkt de BrowserAgent-extension erop los en als dat ook niet helpt, maar openen in IE. Nooit toolbars in IE Bij onze gezinscomputer is dat wel eventjes anders door die verdomde zus van me die niet altijd FF gebruikt...
Oud 05-10-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 05-10-2004 @ 19:11 :
Ik neem aan dat jij geen IE gebruikt en een firewall hebt draaien...
Sinds ik dat heb kom ik misschien 1x per maand een tracking cookie tegen die door spywareblaster is heengekomen
Ik gebruik een jaar of 4 geen MSIE meer
En firewall en virusscanner doe ik niet aan

(Als je ik me verveel, 1x per jaar ofzo, zet ik weleens een online virusscanner aan)
Oud 06-10-2004, 09:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=814106

Regels voor berichten