Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dan ga ik jouw mailen ow ja.. enne punxnotdead, bedankt voor het verhaal. Heb er veel aan ![]() ![]() |
![]() |
|
We hebben het hele land in Cuba afgereisd in ongeveer 17 dagen vorig jaar. En het is echt een heel mooi land. We zijn ook echt overal geweest. Havana en santiago de cuba zijn 2 hele mooie steden die je echt moet zien!! Maar iig is Cuba het echt wel waard om naartoe te gaan. De beste vakantie ooit!
|
![]() |
|
Ik ben ook naar Cuba geweest vorig jaar, het was de mooiste reis die ik ooit maakte. Wij hebben alleen Midden tot West-Cuba gedaan maar ik ben van plan Oost-Cuba ook nog eens te doen.
Het mooiste was Pinar Del Rio, die natuur is echt schitterend!! En Havana, Trinidad en Cienfuegos! Het leukste vond ik de sfeer enzo, elke keer tijdens het middagmaal stond een leuk bandje te spelen waar je helemaal vrolijk van wordt. Het is leuk om te zijn hoe de mensen daar tevreden zijn met heel erg weinig. Indien je rondreis doet en steden komt raad ik je aan zeep mee te doen en snoepjes. Qua zeep bedoel ik dan kleine zeepjes die je in hotels ed vindt. Als je dit aan de 'armere' mensen in grote steden geeft zullen ze zeer tevreden zijn. En de snoepjes zijn natuurlijk voor de kindjes ![]() Ik kan nog heel veel vertellen over die reis naar Cuba, maar dan wordt mn post wel heel erg lang, dus indien je nog iets wil weten PM me maar. Och ja, kwil best wel weten of je rondreis ofzo doet met/zonder gids . Gans Cuba of een stuk...
|
Kun je Cuba op je eigen houtje ontdekken zeg maar? Met de lonely planet de 'leuke' dingen opzoeken? Is het verstandig met z'n 2en rond te trekken, als je geen spaans kunt? Is het gevaarlijk?
|
Volgens mij zal de taal echt een probleem vormen wanneer je rondtrekt, er spreken echt heel erg weinig mensen een andere taal dan Spaans. De enige plek waar je Engels kan gebruiken is Varadero, het duikersparadijs, waar dé grote hotels staan, maar eigenlijk nix te zien is.
Qua veiligheid weet ik niet echt, ik heb er toch geen indruk van overgehouden dat Cuba een gevaarlijk land is.
|
Als je iets wil zien tijdens je vakantie raad ik je aan naar Havana te gaan, Varadero is alleen strand en grote hotels. In Havana kan je nog wat cultuur gaan bekijken. Je kan het ook combineren natuurlijk
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Voor de rest quote ik mn zusje Charly Brown. Cuba is vet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn ervaringen waren niet zo goed in Cuba. Het zou een veel belovende reis worden... Bij aankomst kregen we gelijk al te maken met dit rare land en natuurlijk het dictatuur(Ze leven daar dus echt nog met voedsel bonnen he). Een meneer kreeg bij de douana een boete omdat hij een actueel bij zich had. Ik zelf kreeg er ook bijna eentje omdat ik een FHM bij me had. De eerste paar dagen zaten wij een resort, wel lekker, gratis drinken en eten, enz je kent het wel. Na 2 dagen zouden we met de auto naar de andere kant van cuba rijden dus west naar oost. We hebben veel meegemaakt en gezien hoe decadent wij leven in nederland. Het is echt super super arm en het is vooral leerzaam om er 1 keer naar toe te gaan. We hebben ook veel dingen mee gemaakt zoals: Kranten als WC-Papier. Dat mijn zus/moeder echt achterna werden gezeten door allemaal cubanen omdat ze blond waren. Lekke bank gehad, die werd gelukkig gelijk geplakt door de mensen van het hotel. Tja wat kan ik nog meer zeggen, je ziet veel natuur en het is leerzaam maar om het aan te raden? Hmm dat zou ik niet doen. Het eten was ook niet echt geweldig, vooral als je in een wat kleiner stadje bent, iedereen was ook ziek geworden bij ons. Nee qua eten was het niet lekker alleen de laatste week. De muziek weer wel, dat hoor je echt overal. Openbaar vervoer is helemaal niet normaal, ze vervoeren mensen als vee voer, echt in vrachtwagen gepropt. Een hele grote aanrader is het om iemand mee te nemen die spaans kan, gelukkig kan mijn broer spaans maar anders wordt het echt moeilijk. De laatste week zijn we nog naar een resort geweest, zo dat was echt niet normaal. Ik heb nog nooit zo' n groot buffet gezien, echt 15 kaas soorten, ze hadden echt alles daar. Dat was echt super!! 6 Restaurant, super super groot zwembad, gratis met de banaan mee, duiken, echt alles zat erin. Ook gewoon gratis room services, ja die laatste week was echt super. De mensen die erheen gaan wil ik veel plezier wensen maar als je nog niet geboekt hebt, ga dan gewoon ergens anders heen. Als je er alleen voor het strans komt moet je het natuurlijk wel doen! Maar voor het land zelf niet... Ik ga aan het eind van het jaar maar is kijken hoe Zuid-Afrika is, dat lijkt mij veel mooier, leuker en spannender! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het communisme werkt alleen maar aver-rechts. Toen mijn ouders en ik geland waren, werd er gelijk een meneer mee genomen omdat hij een aktueel bij zich had... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is toch veel fijner om Cuba op een andere manier te ontdekken, bvb. door een alternatieve reis of back-pack. Om op je lui gat in je hotelletje te gaan zitten, betaal je toch niet zoveel (want een vliegticket naar Cuba is redelijk kostelijk), dan kan je evengoed naar de Spaanse Costa's gaan oid. Maar ja, dit is mijn mening. En ik denk dat Cuba een schitterend land is en wil er ooit eens gaan back-packen met mijn vriend of broer (of beide natuurlijk). Eerst wel een cursus Spaans volgen (in de zomervakantie!). Je mag je natuurlijk niet laten afschrikken door de armoede, minder hygiënische toestanden of eventueel slecht eten. Dat vind ik zo bekrompen (mijn mening wederom).
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
De Cuba Crisis (een klein vraagje) wr_faya | 4 | 13-03-2006 16:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Internet in Cuba verboden Verwijderd | 70 | 17-01-2004 19:35 | |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 | |
Hof VS onderzoekt detentie op Cuba Gatara | 74 | 13-11-2003 17:55 | |
Vrije tijd |
WK Honkbal in Cuba. EmilioFCG | 16 | 20-10-2003 13:57 | |
VS tegen invasie Cuba, senator wil Castro vervolgen Gatara | 95 | 30-05-2003 12:09 |