Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2004, 21:42
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
Met de kerst en nieuw jaar gaan we naar het buitenland (altijd, maar ja). Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor een land Cuba is? is er al iemand heen geweest? hoe is het daar? Vond je het leuk? Alvast bedankt
Advertentie
Oud 26-07-2004, 11:33
punxnotdead
punxnotdead is offline
ik heb ooit dit stukje over cuba naar iemand gestuurd. mischien heb je er wat aan.

Citaat:
Cuba is echt een erg mooi land. Mooie oude opgelapte amerikaans 50e jaren auto's. Mooie oude welliswaar slecht onderhouden gebouwen. Mooie natuur (stranden en begroeing enzo. Het is erg jammer dat in cuba de mensen zo arm zijn. Er is bijna niks te koop. Alleen in de grote steden (bv. havanna) zou je nog wel wat dingen kopen (winkelen op cuba zit er dus niet in). Nouja voor touristen zijn er wel souveniers ed. te koop vooral che guevara souvenirs. De cubaanse keuken is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Meestal alleen (gefrituurde)kip met rijst ofzo. Voor cubanen is de touristische industrie de best verdienende sector. (een taxichauffeur verdient meer dan een chirurg) dus daar probeert iedereen een graantje van mee te pikken. Je word constant door wildvreemen aangesproken die bijna altijd iets van je willen. Bijvoorbeeld sigaren verkopen (nooit doen kun je beter kopen in een officiele winkel heb je betere kwaliteit) Je naar een bepaald restaurant brengen (daar krijgen ze dan een zak rijst een een fles melk voor ofzo) je kunt beter je eigen restaurants zoeken als je iets zoekt wat je zelf leuk vind. anders weet je nooit waar je terecht komt. Er zijn ook mensen die je op een minder vriendelijke manier geld afhandig willen maken daar moet je een beetje voor uitkijken. (De band van onze huurauto is een keer lekgestoken en toen kwam er wonderbaarlijk meteen een vent aan die onze wiel ging omwisselen in een een heel erg rap tempo en toen ging hij zonder te vragen met het wiel naar een een of ander vaag fietsenmakertje die de band plakte en daar een buitensporig hoog bedrag (voor in cuba) voor vroeg. dat was dus duidelijk een complot vermoeden we ) ALs je iets dodig hebt kan je altijd beter zelf iemand benaderen dan benaderd worden. Maar eigenlijk zijn de meeste cubanen erg aardig.
Overnachten kun je in hotels doen maar ook bij mensen thuis die daar een soort bed en breakfast hebben (casa pariculara hete dat geloof ik)dat kost 12 $ ofzo (en meer dan de helft daarvan gaat naar de overheid). Dat is leuk als je contact met mensen uit cuba wil(het is wel handig als je spaans spreekt).
Het is in cuba redelijk warm (wij waren er in juli geloof ik)
uuhm leuke plekken in cuba. we zijn bij het graf van che guevarra geweest. was wel cool. Met een leuk museumpje erbij.
Leuke steden zijn bijvoorbeeld. Havanna(de hoofdstad. Zeker een bezoek waard), Trinidad (erg leuk klein stadje)en Cienfugeo
traditionele cubaanse muziek is ook leuk in sommige steden (bv trinidad) worden 's avonds gratis concerten gegeven.

Laatst gewijzigd op 26-07-2004 om 21:47.
Oud 27-07-2004, 19:23
RD
RD is offline
'k kan het je over een maandje zeggen
Oud 28-07-2004, 13:28
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
Citaat:
RD schreef op 27-07-2004 @ 20:23 :
'k kan het je over een maandje zeggen
ow.. dan ken je me wel vertellen hoe het daar was he !?
Dan ga ik jouw mailen

ow ja.. enne punxnotdead, bedankt voor het verhaal. Heb er veel aan
Oud 04-08-2004, 16:09
Charly Brown
Charly Brown is offline
We hebben het hele land in Cuba afgereisd in ongeveer 17 dagen vorig jaar. En het is echt een heel mooi land. We zijn ook echt overal geweest. Havana en santiago de cuba zijn 2 hele mooie steden die je echt moet zien!! Maar iig is Cuba het echt wel waard om naartoe te gaan. De beste vakantie ooit!
Oud 06-08-2004, 20:38
Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Ik ben ook naar Cuba geweest vorig jaar, het was de mooiste reis die ik ooit maakte. Wij hebben alleen Midden tot West-Cuba gedaan maar ik ben van plan Oost-Cuba ook nog eens te doen.

Het mooiste was Pinar Del Rio, die natuur is echt schitterend!! En Havana, Trinidad en Cienfuegos!
Het leukste vond ik de sfeer enzo, elke keer tijdens het middagmaal stond een leuk bandje te spelen waar je helemaal vrolijk van wordt. Het is leuk om te zijn hoe de mensen daar tevreden zijn met heel erg weinig.

Indien je rondreis doet en steden komt raad ik je aan zeep mee te doen en snoepjes. Qua zeep bedoel ik dan kleine zeepjes die je in hotels ed vindt. Als je dit aan de 'armere' mensen in grote steden geeft zullen ze zeer tevreden zijn. En de snoepjes zijn natuurlijk voor de kindjes .

Ik kan nog heel veel vertellen over die reis naar Cuba, maar dan wordt mn post wel heel erg lang, dus indien je nog iets wil weten PM me maar.

Och ja, kwil best wel weten of je rondreis ofzo doet met/zonder gids . Gans Cuba of een stuk...
Oud 08-08-2004, 13:10
Gothic
Gothic is offline
Kun je Cuba op je eigen houtje ontdekken zeg maar? Met de lonely planet de 'leuke' dingen opzoeken? Is het verstandig met z'n 2en rond te trekken, als je geen spaans kunt? Is het gevaarlijk?
Oud 08-08-2004, 17:04
Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Volgens mij zal de taal echt een probleem vormen wanneer je rondtrekt, er spreken echt heel erg weinig mensen een andere taal dan Spaans. De enige plek waar je Engels kan gebruiken is Varadero, het duikersparadijs, waar dé grote hotels staan, maar eigenlijk nix te zien is.

Qua veiligheid weet ik niet echt, ik heb er toch geen indruk van overgehouden dat Cuba een gevaarlijk land is.
Oud 09-08-2004, 18:49
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
haha..dank jullie voor de reacties. Wij gaan willen zelf naar Cuba toe. Alleen weten we nog niet waar. We willen of naar Havana of naar Varadero. Ow de taal is geen probleem voor ons hoor. We kennen allemaal Spaans en Engels
Oud 09-08-2004, 21:34
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
ik ga ook naar havana of varadero tijdens kerstvakantie
Oud 10-08-2004, 10:11
Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Als je iets wil zien tijdens je vakantie raad ik je aan naar Havana te gaan, Varadero is alleen strand en grote hotels. In Havana kan je nog wat cultuur gaan bekijken. Je kan het ook combineren natuurlijk .
Oud 11-08-2004, 17:09
Ralf
Ralf is offline
Ik zou naar Mexico gaan als ik jou was is mooier en geen dictatuur (minder gevaarlijk)
Eigen autoritten raden ze af je kan beter alleen georganiseerde dagtochtjes doen ofzo.
Oud 22-08-2004, 23:29
Verwijderd
Citaat:
punxnotdead schreef op 26-07-2004 @ 12:33 :
ik heb ooit dit stukje over cuba naar iemand gestuurd. mischien heb je er wat aan.
Dat was naar mij!

Voor de rest quote ik mn zusje Charly Brown. Cuba is vet
Oud 23-08-2004, 17:05
Guissie
Guissie is offline
Cuba lijkt me zeker leuk iig.

In de Consumenten Reisgids stond een redelijk lang artikel over Cuba. Misschien staat daar iets in.
Oud 15-09-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-08-2004 @ 14:10 :
Kun je Cuba op je eigen houtje ontdekken zeg maar? Met de lonely planet de 'leuke' dingen opzoeken? Is het verstandig met z'n 2en rond te trekken, als je geen spaans kunt? Is het gevaarlijk?
Nee dat zou ik nie doen. Als je geen spaans kent wordt het moeilijk op straat, vooral als je de weg wilt weten.

Mijn ervaringen waren niet zo goed in Cuba.

Het zou een veel belovende reis worden...

Bij aankomst kregen we gelijk al te maken met dit rare land en natuurlijk het dictatuur(Ze leven daar dus echt nog met voedsel bonnen he). Een meneer kreeg bij de douana een boete omdat hij een actueel bij zich had. Ik zelf kreeg er ook bijna eentje omdat ik een FHM bij me had.

De eerste paar dagen zaten wij een resort, wel lekker, gratis drinken en eten, enz je kent het wel.

Na 2 dagen zouden we met de auto naar de andere kant van cuba rijden dus west naar oost. We hebben veel meegemaakt en gezien hoe decadent wij leven in nederland. Het is echt super super arm en het is vooral leerzaam om er 1 keer naar toe te gaan. We hebben ook veel dingen mee gemaakt zoals: Kranten als WC-Papier. Dat mijn zus/moeder echt achterna werden gezeten door allemaal cubanen omdat ze blond waren.

Lekke bank gehad, die werd gelukkig gelijk geplakt door de mensen van het hotel.

Tja wat kan ik nog meer zeggen, je ziet veel natuur en het is leerzaam maar om het aan te raden? Hmm dat zou ik niet doen.

Het eten was ook niet echt geweldig, vooral als je in een wat kleiner stadje bent, iedereen was ook ziek geworden bij ons. Nee qua eten was het niet lekker alleen de laatste week. De muziek weer wel, dat hoor je echt overal.

Openbaar vervoer is helemaal niet normaal, ze vervoeren mensen als vee voer, echt in vrachtwagen gepropt.

Een hele grote aanrader is het om iemand mee te nemen die spaans kan, gelukkig kan mijn broer spaans maar anders wordt het echt moeilijk.

De laatste week zijn we nog naar een resort geweest, zo dat was echt niet normaal. Ik heb nog nooit zo' n groot buffet gezien, echt 15 kaas soorten, ze hadden echt alles daar. Dat was echt super!! 6 Restaurant, super super groot zwembad, gratis met de banaan mee, duiken, echt alles zat erin. Ook gewoon gratis room services, ja die laatste week was echt super.

De mensen die erheen gaan wil ik veel plezier wensen maar als je nog niet geboekt hebt, ga dan gewoon ergens anders heen.
Als je er alleen voor het strans komt moet je het natuurlijk wel doen! Maar voor het land zelf niet...

Ik ga aan het eind van het jaar maar is kijken hoe Zuid-Afrika is, dat lijkt mij veel mooier, leuker en spannender!
Oud 08-10-2004, 08:08
Larsman
Larsman is offline
Cuba is geweldig! vooral omdat ze communistisch zijn....
Oud 10-10-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Larsman schreef op 08-10-2004 @ 09:08 :
Cuba is geweldig! vooral omdat ze communistisch zijn....
Dan mag je mij vertellen wat er dan zo geweldig aan is, ik heb er niks van gemerkt of van gezien.

Het communisme werkt alleen maar aver-rechts. Toen mijn ouders en ik geland waren, werd er gelijk een meneer mee genomen omdat hij een aktueel bij zich had...
Oud 19-10-2004, 14:35
freakje
freakje is offline
Citaat:
Syphon schreef op 15-09-2004 @ 20:18 :
Verhaal...
Zoals jij het beschrijft, ging je meer naar Cuba om in een luxe-sfeertje te verblijven, in een groot Resort e.d.

Het is toch veel fijner om Cuba op een andere manier te ontdekken, bvb. door een alternatieve reis of back-pack. Om op je lui gat in je hotelletje te gaan zitten, betaal je toch niet zoveel (want een vliegticket naar Cuba is redelijk kostelijk), dan kan je evengoed naar de Spaanse Costa's gaan oid.

Maar ja, dit is mijn mening. En ik denk dat Cuba een schitterend land is en wil er ooit eens gaan back-packen met mijn vriend of broer (of beide natuurlijk). Eerst wel een cursus Spaans volgen (in de zomervakantie!). Je mag je natuurlijk niet laten afschrikken door de armoede, minder hygiënische toestanden of eventueel slecht eten. Dat vind ik zo bekrompen (mijn mening wederom).

Regels voor berichten