Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 11:58
spitmymindout
spitmymindout is offline
Er is ongeveer 99% kans dat ik seropositief ben. Woensdag krijg ik de uitslag van de test.
Het hoe en waarom doet er nu even niet toe; het doet ertoe dat mijn wereld ingestort is, mijn dromen vergaan en mijn zelfbeeld verandert.

Zijn er meer mensen hier die seropositief zijn? Hoe was je eronder?
Kun je nog leven?

Of ken je iemand die het is? Hoe leeft hij/zij?

dankje

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 12:18.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 12:18
Maarten
Maarten is offline
Jezus... sterkte....

Tjah zoveel weet ik er niet vanaf maar met de juiste medicatie kun je nog heel lang normaal leven.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 12:19
spitmymindout
spitmymindout is offline
Ik hoop het.
Oud 16-09-2004, 12:59
Maarten
Maarten is offline
En ik hoop dat dat je vals positief bent getest stiekem.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 13:00
Verwijderd
Ai.. wat erg voor je! Hoe kom je eraan?

Heel veel succes en inderdaad, met medicatie valt veel te doen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 13:03
spitmymindout
spitmymindout is offline
hoe ik eraan kom doet er nu even niet toe.

Maar wel bedankt.
Oud 16-09-2004, 13:13
Briseïs
Briseïs is offline
Damn, dat is echt heel kut voor je.

Maar je moet wel in je achterhoofd houden dat hoewel het echt vreselijk is en je er (waarschijnlijk) nooit van afkomt, je tegenwoordig wél met hiv kunt leven. Met juiste medicatie is er een grote kans dat je nooit echt aids krijgt. Het is dus niet zo dat je nu geen toekomst meer hebt en nooit oud zult worden.

Maargoed, het is nog steeds echt verschrikkelijk, ik wens je veel sterkte.
Oud 16-09-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
spitmymindout schreef op 16-09-2004 @ 12:58 :
Er is ongeveer 99% kans dat ik seropositief ben. Woensdag krijg ik de uitslag van de test.
Het hoe en waarom doet er nu even niet toe; het doet ertoe dat mijn wereld ingestort is, mijn dromen vergaan en mijn zelfbeeld verandert.

Zijn er meer mensen hier die seropositief zijn? Hoe was je eronder?
Kun je nog leven?

Of ken je iemand die het is? Hoe leeft hij/zij?

dankje
Mijn oprechte medeleven, maar ik heb ook een vraag. Hoe weet je voor 99% zeker dat je seropositief bent, als je de testuitslag nog niet hebt?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 13:43
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
alluman schreef op 16-09-2004 @ 14:17 :
Mijn oprechte medeleven, maar ik heb ook een vraag. Hoe weet je voor 99% zeker dat je seropositief bent, als je de testuitslag nog niet hebt?
Misschien zijn het twee tests en als de eerste aangeeft dat je het bent moet je alsnog een veel duurdere test doen om het zeker te weten zeg maar ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 14:09
Verwijderd
Of het heeft te maken met het feit dat de 'bron' wel serotief had.

Dat terzijde, veel sterkte, maar geef het vooral niet op!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:00
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Morridin schreef op 16-09-2004 @ 15:09 :
Of het heeft te maken met het feit dat de 'bron' wel serotief had.

Dat terzijde, veel sterkte, maar geef het vooral niet op!
Volgens mij was de kans op transmissie niet super super groot toch?

Het was niet alsof het 90% van de keren overgedragen werd ik vond het nog best tegenvallen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:06
Rizz0
Rizz0 is offline
Ik ken een aantal mensen die seropostief zijn (waren). En hoe die leven? Die zijn dood.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Rizz0 schreef op 16-09-2004 @ 16:06 :
Ik ken een aantal mensen die seropostief zijn (waren). En hoe die leven? Die zijn dood.
Jezus, wat erg voor je.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:16
spitmymindout
spitmymindout is offline
bedankt Rizz.

Oud 16-09-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
That was helpfull...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:34
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
spitmymindout schreef op 16-09-2004 @ 16:16 :
bedankt Rizz.

Inderdaad, niet echt een subtiele reactie, maar goed....

Voor jou in ieder geval heel veel sterkte, spitmymindout! Meer kan ik helaas niet voor je doen vrees ik....
Oud 16-09-2004, 15:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
bedankt Rizz.

Het betekent dat de personen die Rizz kende in een andere tijd leefden. Ook al zou het 1 jaar verschillen: in een jaar vindt de wetenschap erg veel uit en zoals eerder is gezegd kan je tegenwoordig wél goed leven met het hiv-virus. Dit houdt echter wel in dat je veel medicatie moet gebruiken.
Oud 16-09-2004, 16:26
spitmymindout
spitmymindout is offline
Yep...en nog steeds is de kans groot dat ik niet erg oud zal worden, mocht ik het hebben. Ik hoop dat wát ik leef, geweldig kan zijn, en niet alleen maar in het teken van die ziekte en de bijwerkingen van medicijnen.

xspit
Oud 16-09-2004, 16:29
Auntie M
Auntie M is offline
Ik persoonlijk ken geen mensen die seropositief zijn. Ik heb wel onlangs op Net5 een programma gezien over chronisch zieke jonge mensen.

Zo was er dus ook een meisje die seropositief geboren is, maar zij kwam zo vrolijk en positief op me over ondanks haar ellende dat ik denk dat er toch een manier bestaat om uit je dal te kruipen. Natuurlijk zal het niet makkelijk zijn, maar zoals anderen al zeiden de wetenschap gaat zo snel dat je met bepaalde medicatie toch nog goed kunt leven.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte.
Oud 16-09-2004, 16:31
MieX
MieX is offline
Zoiets lijkt me inderdaad heel erg lastig om mee te leren leven, vooral in het begin en zeker als je weet dat je er ooit aan dood gaat. Hopelijk lukt het je om het over een tijdje te accepteren en verder gewoon vrolijk verder te leven zodat je niet de rest van je leven depressief blijft.
Oud 16-09-2004, 16:45
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MieX schreef op 16-09-2004 @ 17:31 :
Zoiets lijkt me inderdaad heel erg lastig om mee te leren leven, vooral in het begin en zeker als je weet dat je er ooit aan dood gaat.
Maar dat is dus niet zo. Het hóeft iig niet.
Oud 16-09-2004, 17:28
marrel
marrel is offline
Citaat:
spitmymindout schreef op 16-09-2004 @ 17:26 :
Yep...en nog steeds is de kans groot dat ik niet erg oud zal worden, mocht ik het hebben. Ik hoop dat wát ik leef, geweldig kan zijn, en niet alleen maar in het teken van die ziekte en de bijwerkingen van medicijnen.

xspit
Ik kan niet veel meer doen dan je heel veel sterkte wensen, en je wilt er wat van maken lees ik, en dat moet je ook proberen. Geef niet op want zoals je leeft kan het ook gewoon goed gaan en wie weet heb je een lang leven. Probeer er het beste van te maken en blijf de leuke dingen in je leven zien, want of je leven leuk is of niet hangt ook voor een groot deel van jezelf af. Tuurlijk is het lastig, k heb daarom ook heel veel bewondering voor je, dus geef niet op! Ik hoop dat je ook wat vrienden hebt die je kunnen steunen
Oud 16-09-2004, 18:00
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
he gezellig
Oud 16-09-2004, 18:03
Cookie
Cookie is offline
sterkte. lijkt me vreselijk
Oud 16-09-2004, 19:22
Verwijderd
Ik heb ooit een programma gezien over lui die seropositief waren en uit wrok zoveel mogelijk andere lui probeerden te besmetten.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:45
Redhair
Redhair is offline
Hey, wat ontzettend erg voor je.
Ik ken niemand die seropositief is. Misschien iets doms, maar ik heb een boek, het uur nul van dirck brack. Het is een boek voor jongeren, maar het gaat over een jongen die seropositief is. Misschen heb je aan zoiets steun. K weet niet. Heel veel sterkte verder (f).
Oud 16-09-2004, 20:26
Verwijderd
Hey

Ik ken niemand die seropositief is, wel weet ik dat er een vereniging voor is, contact met lotgenoten schijnt erg goed te helpen.We hebben eens een college gehad, Van een man en een vrouw.
Je kunt er lid van worden, en komt zodoende in contact met anderen die hetzelfde hebben.
Ik heb een interessant boekje gevonden, het heet: "Jouw leven met HIV". Ik denk dat je er veel aan kunt hebben mocht je dus seropositief zijn.
Mocht je dat boekje willen dan stuur ik deze graag naar je, jij hebt er immers meer aan dan ik.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:40
Verwijderd
Wat die man zei tijdens het college was trouwens heel mooi.
Hij was zelf huisarts, en toen er seropositief uit kwam kon hij het niet geloven.
Hij is toen op vakantie geweest naar australië canada spanje griekenland. 2 jaar aan het reizen geweest, en hij voelde zich super. Hij is nu 20 jaar verder, heeft wel heel zware perioden meegemaakt, maar is nu door een juist afgestemde medicijn coctail al een jaar Aids vrij.
Het hoeft niet meteen de dood te zijn, denk daaraan!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
bedankt Rizz.

Let maar niet op hem, check z´n posts en je weet meteen wat voor knurft het is...

Laat je nooit van de wijs brengen door doemdenkers
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:55
Roos
Roos is offline
De kans op transmissie vrouw >> man is vrij klein. Man >> man is wel groter, maar geen 99% hoor.

Ik hoop dat er mensen in je omgeving zijn, waarmee je erover kunt praten, als je inderdaad seropositief bent. Veel sterkte.
Oud 17-09-2004, 16:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Je gaat dood, maaaar we gaan allemaal dood.... HElaas of niet...

Sterkte in ieder geval, ik zou als ik jou was (uur hypothetisch) proberen gewoon je oude leven proberen te leiden, met uitzondering van die zaken waarbij andere mensen het gevaar lopen om besmet te raken (door jou), maar volgens mij is er behoorlijk mee te leven, alhoewel het erg vervelend is. :/
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Myztic schreef op 16-09-2004 @ 21:40 :
Wat die man zei tijdens het college was trouwens heel mooi.
Hij was zelf huisarts, en toen er seropositief uit kwam kon hij het niet geloven.
Hij is toen op vakantie geweest naar australië canada spanje griekenland. 2 jaar aan het reizen geweest, en hij voelde zich super. Hij is nu 20 jaar verder, heeft wel heel zware perioden meegemaakt, maar is nu door een juist afgestemde medicijn coctail al een jaar Aids vrij.
Het hoeft niet meteen de dood te zijn, denk daaraan!
Als je seropositief bent heb je toch ook niet meteen aids...? Maar volgens mij kun je als je het eenmaal hebt (hiv of aids) er niet meer vanaf komen ("aidsvrij" kan dan toch niet meer?)...toch?

Sterkte iig.

@Auntie M: Dat programma heb ik ook gezien.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-09-2004 @ 18:21 :
Maar volgens mij kun je als je het eenmaal hebt (hiv of aids) er niet meer vanaf komen ("aidsvrij" kan dan toch niet meer?)...toch?
volgens mij kan je alleen weer aids vrij worden als je nog heel jong bent (foetus/baby).

@Ts, heel veel sterkte Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij kan je tegenwoordig met hiv ook heel oud worden, gelukkig hoewel 't erg klote blijft.

Laatst gewijzigd op 17-09-2004 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:48
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik ben wel benieuwd hoe je aan die HIV komt. Dat kan je toch gewoon eerlijk vertellen? Als het een fout was van medici (bloedstransfusie of vuile naald) dan is het heel erg, was het een verkrachting is het ook heel erg. Was het gewoon vrijwillige en onbeschermde seks, tja, eigen schuld.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:56
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je komt op de een of andere manier niet helemaal overtuig(en)d over. Bovendien zou ik je wel sterkte kunnen wensen maar dat vind ik een beetje onzinnige topicvulling.
Ik zou eerder willen weten hoe je het hebt opgelopen en hoe je op die 99% komt, want wat ik van HIV weet is dat het lang niet zo ernstig hoeft te zijn als de gemiddelde mens denkt.

Wees eens even duidelijk meisje.
Oud 17-09-2004, 23:09
Periodiek
Periodiek is offline
<u>Voor Leonoor:</u>

HIV-1 is verantwoordelijk voor uiteindelijke virus AIDS. De incubatietijd (de tijd dat het virus toeslaat) kan oplopen tot wel 10 jaar.

De wetenschap is heeft bijna hét medicijn ervoor gevonden. Tot die tijd is er dus de mogelijkheid om 'remmers' te nemen.

Hoe dan ook, AIDS is allang niet meer zo dodelijk.
Oud 18-09-2004, 12:42
Verwijderd
Sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Periodiek schreef op 18-09-2004 @ 00:09 :
<u>Voor Leonoor:</u>

HIV-1 is verantwoordelijk voor uiteindelijke virus AIDS. De incubatietijd (de tijd dat het virus toeslaat) kan oplopen tot wel 10 jaar.
Dat weet ik, maar in eerste instantie kan het dus wel zo zijn dat je wel HIV hebt, maar geen AIDS. En dat was ook het enige dat ik er mee wilde zeggen.

(Evenals de remmers, dat wist ik ook. 'bijna een medicijn' is nog niet geheel en tot die tijd lijkt het me niet mogelijk dat je er van geneest...of heb ik het nu verkeerd?)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:40
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-09-2004 @ 13:44 :
Dat weet ik, maar in eerste instantie kan het dus wel zo zijn dat je wel HIV hebt, maar geen AIDS. En dat was ook het enige dat ik er mee wilde zeggen.

(Evenals de remmers, dat wist ik ook. 'bijna een medicijn' is nog niet geheel en tot die tijd lijkt het me niet mogelijk dat je er van geneest...of heb ik het nu verkeerd?)
volgens mij niet
Oud 18-09-2004, 13:52
hemel
hemel is offline
Je kunt dan wel seropositief zijn, maar dat betekend nog niet dat je meteen ziek zult worden. Het kan maanden, jaren duren voordat de het virus je afweersysteem af gaat breken. Het is natuurlijk niet leuk, maar het is niet het einde van de wereld. Er valt heel goed mee te leven.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:12
Verwijderd
nog even over het genezen, ik beweerde dat dat als je heel jong was kon (dat meen ik van m'n bio leraar gehoord te hebben)
Ik ging nog ff zoeken en 'k denk dat dit is waar hij 't over had:

"Postnatale profylaxe voorkomt HIV-besmetting
Publicatie: Jaargang 58 nr. 42 - 17 oktober 2003
Rubriek: Medisein

Het risico dat een baby van een onbehandelde HIV-positieve moeder na de bevalling besmet raakt, is te verkleinen door de zuigeling postnataal te behandelen. Profylaxe met de combinatie van nevirapine en zidovudine is hierbij beter dan met nevirapine alleen. Dat blijkt uit een onderzoek van wetenschappers van Johns Hopkins University, dat is gepubliceerd in The Lancet van 11 oktober.

De studie is uitgevoerd onder 1119 baby’s van HIV-positieve vrouwen uit Malawi. Bij de geboorte is onderzocht of de neonaten HIV-positief zijn. Na zes tot acht weken zijn de baby’s nogmaals getest. Van de baby’s die postnataal waren behandeld met nevirapine steeg het percentage dat HIV-positief was met 12,1 procentpunten tot 21 procent. Van de zuigelingen die naast nevirapine ook zidovudine kregen, steeg het percentage 7,7 procentpunten.
De onderzoekers concluderen dat de combinatietherapie beschermt tegen verticale transmissie en uitkomst kan bieden voor moeders die tijdens hun zwangerschap geen of nauwelijks toegang hebben tot behandelmogelijkheden.
Ook voor de kinderen van jonge moeders die tot aan het eind van hun zwangerschap niet wisten dat ze HIV-positief zijn, levert de behandeling extra bescherming op. << EJP"

een soort 'genezing' in 't allervroegste stadium van hiv dus. (ofzo )
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 19:23
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Morridin schreef op 17-09-2004 @ 16:01 :
Let maar niet op hem, check z´n posts en je weet meteen wat voor knurft het is...

Laat je nooit van de wijs brengen door doemdenkers
De waarheid is toch dat mensen dood gaan aan aids. Maar ik vind het heel erg voor spitmymindout, gelukkig leeft zij in de westerse wereld waar medicijnen beschikbaar en betaalbaar zijn. Je kan alleen niet gaan zeggen dat aids iets heel moois is want dat is het niet, maar er valt wel redelijk mee te leven denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:31
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Voor degenen die HIV-besmet raken volgt de zgn. triple-therapie, bestaande uit 3 verschillende pillen die je elke dag moet innemen. Deze combinatie doodt de viruscellen in je lichaam.

Voor degenen die net besmet zijn (zegmaar binnen 48 uur tot max. 1 week voor behandeling) zijn dit dus alleen de viruscellen uit het bloed van de drager. De behandeling doodt deze waardoor het lichaam niet besmet raakt (zoals bv bij de pasgeborenen).

Voor degenen die al HIV besmet zijn doodt de coctail de virusdeeltjes die door de eigen (besmette) lichaamscellen worden aangemaakt. De cellen blijven echter intact. Het is wel zo dat de HIV-infectie zich niet verder verspreidt, waardoor het in principe nooit tot het echte AIDS komt.
(wel moet je de rest van je leven elke dag pillen slikken. De babies hoeven dit slechts tijdelijk)
Oud 19-09-2004, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Zotje schreef op 18-09-2004 @ 22:31 :
Voor degenen die net besmet zijn (zegmaar binnen 48 uur tot max. 1 week voor behandeling) zijn dit dus alleen de viruscellen uit het bloed van de drager. De behandeling doodt deze waardoor het lichaam niet besmet raakt (zoals bv bij de pasgeborenen).
Waarom geven ze dan eigenlijk niet meer bekendheid aan die pillen? Dat je mensen dus niet eerst een test laat afwachten maar ze gewoon gelijk van die pillen geeft als er grote kans is dat ze hiv hebben opgelopen?
of doen ze dat al?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:01
Verwijderd
Citaat:
citroen schreef op 19-09-2004 @ 10:59 :
Waarom geven ze dan eigenlijk niet meer bekendheid aan die pillen? Dat je mensen dus niet eerst een test laat afwachten maar ze gewoon gelijk van die pillen geeft als er grote kans is dat ze hiv hebben opgelopen?
of doen ze dat al?
Ik weet niet of ze dat meteen doen, maar ik kan me voorstellen dat ze daar toch mee wachten tot het zeker is of iemand HIV heeft of niet...het is niet gewoon maar een pilletje...het zijn medicijnencocktails en voor zo ver ik weet zijn ze vrij sterk ed en bovendien erg duur (lijkt me), niet zomaar iets wat je zomaar geeft dus.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:16
Ninnoc
Ninnoc is offline
jeetje wat een ellende. ik ken maar 2 mensen die seropositief zijn waarvan 1 is overleden. die leefden heel normaal. maar schrik niet dat die ene dood is. het zijn 2 homos die t in de 80's hebben opgelopen net rond dat aids bekent werd. nu is de zorg natuurlijk stuk beter. het is natuurlijk knap ellendig maar misschien helpt t om t te zien als een chronische ziekte, je kan ermee leven en waarschijnlijk best lang. de medicijncocktails zijn denk ik zwaarder dan hiv zolang t niet aids is. beetje raar advies misschien maar schaam je er niet voor. je ziet vaak dat mensen zich schamen voor ziektes namelijk.

@ Mr.Hypert€xt : eigen schuld klinkt zo lomp. ik denk dat niemand aan aids denkt tegenwoordig bij onbeschermde sex, hoogstens aan een schimmelinfectie ofzo. eigen fout maar schuld klinkt zo zwaar. degene die je dan besmet heeft heeft ook verantwoordelijkheid als ie t weet.
Oud 19-09-2004, 11:27
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
citroen schreef op 19-09-2004 @ 10:59 :
of doen ze dat al?
De kans dat je HIV oploopt is niet zo heel groot, en de meeste mensen komen niet meteen voor zo'n test. Als het mogelijk is preventief te genezen wordt er inderdaad zo'n coctail voorgeschreven. Maar het komt bijna nooit voor dat iemand daar optijd genoeg voor is. Als ze toch al te laat zijn is het zinloos om ze op zo'n kuur te zetten als je niet zeker weet of ze besmet zijn.

Het was trouwens echt 1 tot (heel uitzonderlijk)2 dagen voordat je echt besmet bent. Dat gaat vrij snel. Dat van die week heb ik dus verkeerd gezegd.
Oud 19-09-2004, 12:53
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Lotte schreef op 18-09-2004 @ 20:23 :
De waarheid is toch dat mensen dood gaan aan aids. Maar ik vind het heel erg voor spitmymindout, gelukkig leeft zij in de westerse wereld waar medicijnen beschikbaar en betaalbaar zijn. Je kan alleen niet gaan zeggen dat aids iets heel moois is want dat is het niet, maar er valt wel redelijk mee te leven denk ik.
mmz dan is leven toch de dodelijkste ziekte
daar gaat iedereen dood aan

met aids heb je alleen de kans dat het wat wat eerder gebeurt

maar de ontwikkelingen blijven lopen

je hebt zoveel aids remmers en als je aids zegmaar imuun ervoor is geworden krijg je de volgende

en tsja verder kun je een normaal leven leven, je moet alleen naar wat meer naar het ziekenhuis, en je word waarschijnlijk war minder oud dan de gemiddelde burger

en dit gaat miss wat bot klinken maar, maak alsjeblieft van een mug geen olifnant en trek je niet teveel van je aids aan
(als je er nl niet zo mee bezig bent kom dat je levenskwaliteit alleen maar ten goede )

en verder suc6, laat je niet kisten
Oud 19-09-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2004 @ 11:01 :
Ik weet niet of ze dat meteen doen, maar ik kan me voorstellen dat ze daar toch mee wachten tot het zeker is of iemand HIV heeft of niet...
maar dan is het dus al te laat. Volgens mij kan je 't pas na een half jaar aantonen ofzo.
Citaat:

het is niet gewoon maar een pilletje...het zijn medicijnencocktails en voor zo ver ik weet zijn ze vrij sterk ed en bovendien erg duur (lijkt me), niet zomaar iets wat je zomaar geeft dus.
ja ... maar als vrij zeker is dat iemand het heeft scheelt het natuurlijk ook weer een heleboel geld (en iemands gezondheid).

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 13:08
Verwijderd
@zotje: Hoe bedoel je "de kans is niet zo groot dat je het oploopt" ? Hoe groot is die kans dan als je seks hebt met een hiv besmette persoon?
en wat betreft die medicijnen, ik denk dat meer 'reclame' dan wel goed zou zijn
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten