Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 19:22
mienmupke
mienmupke is offline
mijn moeder is net weg bij mijn vader en heeft nu alweer een nieuwe vriend! hij chat ook met mij via msn en daar is hij eenbeetje oversext bezig dat hij mijn benen wel eens wil zien ik durf er niet met mijn moeder over te praten omdat ze zo verliefd is... wat moet ik doen....
Oud 08-01-2005, 19:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
MSN heeft toch een logfunctie (om gesprekken op te slaan) ?
Zo niet, installeer msn plus en dan kan je je moeder die gesprekken laten lezen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:38
mienmupke
mienmupke is offline
ik wil mijn moeder niet ongelukkig maken... zij is nu zooo gelukkig
Oud 08-01-2005, 19:46
Verwijderd
Citaat:
mienmupke schreef op 08-01-2005 @ 20:38 :
Ik denk dat ze dit toch wel wil weten...

Bovendien zal ze vast niet gelukkig zijn als jij niet gelukkig bent.

-> L&R btw
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:00
mienmupke
mienmupke is offline
mja... daar zit wat in maar ik ben niet snel echt gelukkig.. kzit nu ook in een depressie... en ze vraagt meniet meer zo snel hoe het gaat doordat ze zoveel met Dik omgaat.
Oud 08-01-2005, 20:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou even afwachten tot de ergste verliefdheid over is en er dan met haar over praten en eventueel die gesprekken laten lezen zodat zij hem ermee kan confronteren.
Oud 08-01-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
mienmupke schreef op 08-01-2005 @ 21:00 :
mja... daar zit wat in maar ik ben niet snel echt gelukkig.. kzit nu ook in een depressie... en ze vraagt meniet meer zo snel hoe het gaat doordat ze zoveel met Dik omgaat.
Ze hoeft het je toch ook niet per se te vragen? Je kunt het haar ook uit jezelf vertellen, als je die behoefte hebt, lijkt me.

Als de vriend van mijn moeder (die ze niet heeft, ze is nog getrouwd, maar stel dat) dat soort opmerkingen tegen mij zou maken, zou ik me niet meer veilig voelen als hij in de buurt was. En dan denk ik dat mijn moeder dat toch zeker wel zou willen weten... (Als ik de moeder was zou ik dat iig zeker willen weten.)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:13
Billy_bob
Billy_bob is offline
zeg gewoon tegen Dik, waar je moeder bij is. Waarom hij zulke rare dingen zegt, confronteer hem er gewoon mee...
Ik vind het echt erg sneu dat er nog steeds zulke * #*$# op de wereld zijn die het op de ''jonge'' vrouwen hebben gemunt..BAH
Oud 08-01-2005, 20:21
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Vraag gewoon tijdens het eten of ie je benen nu wilt zien, of als je moeder even weg is.

Met je moeder in dezelfde ruimte dan he
Oud 08-01-2005, 20:21
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
ja gelukkig om iets wat er waarschijnlijk niet is, ik zou haar niet laten leven in een 'leugen', vind je dat soms eerlijk? straks komt ze er zelf later pas achter en slaat ze zichzelf voor de kop dat ze het niet eerder heb gezien en shit. dan zou ik me best schuldig voelen.
ik zou het wel zeggen/laten zien (op idd een chatlog bijv.) ook al is dat moeilijk. bla.

gatverdamme zeg
Oud 08-01-2005, 20:22
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Billy_bob schreef op 08-01-2005 @ 21:13 :
zeg gewoon tegen Dik, waar je moeder bij is. Waarom hij zulke rare dingen zegt, confronteer hem er gewoon mee...
Ik vind het echt erg sneu dat er nog steeds zulke * #*$# op de wereld zijn die het op de ''jonge'' vrouwen hebben gemunt..BAH
Het is pas sneu dat 15jarige sletjes menen dat het stoer is als je een vriend van boven de 20 hebt. Dat die daar dan op inspelen verdient mi alle lof
Oud 08-01-2005, 20:24
OceanEye
OceanEye is offline
Als hij al zou tegen jou is, is het misschien ook niet eerlijk om je moeder zo onwetend te laten. Misschien kan je hieruit opmaken dat ie ontrouw kan zijn, of dat hij meer intresse heeft in jongere meisjes. Als je moeder daar achter komt is dat nog erger, vooral als ze weet dat jij het al eerder wist en al helemaal als ze weet dat jij daar ook slachtoffer van bent geworden. Ik zou het haar zeker vertellen, want veel positiefs zegt het niet over die man en het is dan niet eerlijk om je moeder zo in de waan te laten.
Oud 08-01-2005, 20:25
Verwijderd
Een oplossing waarmee je en je moeder niet kwetst en jij van het probleem af ben:

-Hem aanspreken op zijn gedrag
-Block hem in msn/icq whatever
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 08-01-2005 @ 21:25 :
Een oplossing waarmee je en je moeder niet kwetst en jij van het probleem af ben:

-Hem aanspreken op zijn gedrag
-Block hem in msn/icq whatever
Zij kwetst haar moeder niet, hij kwetst haar moeder.

En ik betwijfel eigenlijk of ze door hem te blockeren van het probleem af is...ze ziet hem irl toch ook wel eens, neem ik aan...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
je zegt dat je je moeder niet ongelukkig wilt maken
en dat ze nu zooo verliefd is
maar stel dat de relatie zich verder ontwikkelt en zij ontdekt wat hij tegen jou zegt/doet, zal ze doodongelukkig zijn
en inderdaad zich schuldig voelen waarschijnlijk

ze is misschien verleifd, maar dat gaat wel weer over, ze houdt van jou.
al 15 jaar

om meer ellende te voorkomen kun je misschien het beste toch nu tegen je moeder zeggen dat je de kerel niet vertrouwt en dan inderdaad ook ''bewijs'' aanleveren. Alhoewel een moeder haar kind eigenlijk gelijk moet geloven.
Hopelijk ziet zij die kerel dan ook niet meer zitten en is de verleifdheid snel genoeg voorbij
Als ze voor de kerel kiest, zit zij fout en niet jij
Oud 08-01-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-01-2005 @ 21:27 :
Zij kwetst haar moeder niet, hij kwetst haar moeder.

En ik betwijfel eigenlijk of ze door hem te blockeren van het probleem af is...ze ziet hem irl toch ook wel eens, neem ik aan...
Ohw zeker, het is die 'dik' zijn schuld (ik bedoel... hoe ziek moet je zijn om zoiets tegen de dochter van je vriendin te zeggen). Maar ik ben bang dat zij denkt dat het haar schuld is

Hmmm irl... irl moet ze hem ook maar blocken
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 20:44
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Alex schreef op 08-01-2005 @ 21:37 :
Ohw zeker, het is die 'dik' zijn schuld (ik bedoel... hoe ziek moet je zijn om zoiets tegen de dochter van je vriendin te zeggen). Maar ik ben bang dat zij denkt dat het haar schuld is

Hmmm irl... irl moet ze hem ook maar blocken
denk niet dat je het probleem oplost door hem te negeren
als die kerel zo fout is

hij zou nota bene verliefd moetne zijn op die moeder
naast het feit dat het al ziek is zon jong meisje te benaderen
Oud 08-01-2005, 21:23
mienmupke
mienmupke is offline
ik zat net even in de kamer bij mijn moeder en Dik en toen kwam mijn zus binnen in een rokje.. ze zei dat er nog laarzen overheen moesten toen zei hij: jammer van die mooie benen en mijn moeder denkt dan gewoon dat het allemaal grappig is maar misschien bedoelt hij het ook wel zo maar voor mij lijkt het dan bedreigend. en dan blijft hij ook kijken daarnaar.... bedankt voor alle reacties..ik denk dat ik het vanavond toch maar ga vertellen.. Als hij weg is!
Oud 08-01-2005, 21:27
-(L)-
Dit is daar inderdaad een goede gelegenheid voor. Want met een beetje geluk heeft je moeder ook gezien dat Dik bleef kijken.

Leg haar gewoon eerlijk uit wat aan de aan de hand is, als je ermee wacht wordt haar gevoel voor hem alleen maar sterker en zal de klap vervolgens nog groter zijn.

Sterkte in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 21:31
mienmupke
mienmupke is offline
mjah.. het is allemaal gwoon zo moeilijk... ik zitnog met de scheiding van mijn ouders (is nog niet eens rond) en de dag nadat ze zei dat ze ging had ze al een huis het is allemaal zooo ontzettend snel gegaan en nu heeft ze al een vriend....
Oud 08-01-2005, 21:36
-(L)-
Citaat:
mienmupke schreef op 08-01-2005 @ 22:31 :
mjah.. het is allemaal gwoon zo moeilijk... ik zitnog met de scheiding van mijn ouders (is nog niet eens rond) en de dag nadat ze zei dat ze ging had ze al een huis het is allemaal zooo ontzettend snel gegaan en nu heeft ze al een vriend....
Ik ken het gevoel. Mijn ouders waren ook bijna gescheiden. Eigenlijk is het pas uitgepraat toen ze al diverse afspraken bij de advocaat hadden gehad. Nu heeft dit niet veel met jouw situatie te maken, maar hiervan heb ik wel geleerd dat het enige dat helpt is, erover te praten, als er problemen zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 21:37
mienmupke
mienmupke is offline
dat heb ik ook geleerd op het riagg maar kvind het nog steeds moeilijk
Oud 08-01-2005, 21:41
-(L)-
Begrijp ik, zelf ben ik ook naar 't Riagg geweest. 1x maar, het was eigenlijk voor m'n moeder, die 'met zichzelf in de knoop zat'.
Maar goed, hoe moeilijk het ook is om erover te praten, je zult het toch echt moeten doen. Door al je problemen op te stapelen word je zelf alleen maar depressief. En je wil er zelf toch zeker geen depressie aan overhouden? Praat het van je af! Je moeder heeft het recht te weten wat er aan de hand is, zo dat er iets aan gedaan kan worden!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 21:46
mienmupke
mienmupke is offline
jah... dan vertel ik morgen ochtend wel hoe het gegaan is.. ik ga nu stoppen
truste (K)(K)
Oud 08-01-2005, 21:49
-(L)-
Okee, succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2005, 22:01
Balance
Balance is offline
Heb je hem al verteld dat je het vervelend vindt?
Oud 08-01-2005, 22:50
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-01-2005 @ 23:01 :
Heb je hem al verteld dat je het vervelend vindt?
ik gun hem de kans niet eens om te doen alsof het allemaal weer goed is
straks speelt ie mooie praatjes enzo. Gaat zij weer twijfelen. En dan worden de problemen allemaal alleen maar lastiger
Oud 08-01-2005, 22:54
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wat een engerd!

gewoon heel sarcastisch een keer vragen waar je moeder bij is; 'nu mijn benen zien? dan wou je toch?' werkt super!!
Oud 08-01-2005, 22:58
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 08-01-2005 @ 23:54 :
wat een engerd!

gewoon heel sarcastisch een keer vragen waar je moeder bij is; 'nu mijn benen zien? dan wou je toch?' werkt super!!
ik blijf erbij dat ze beter haar moeder gewoon in kan lichten
heeft hij ook niet de kans er een andere draai aan te geven
niet direct althans
Oud 08-01-2005, 23:01
dragonstorm
dragonstorm is offline
ok: eerste reactie: repell!!!!

weg me die enge vent.... je moeder heeft het recht dit te weten want k kan me moeilijk voorstellen dat ze echt gelukkig word met zo'n vent...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 23:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 08-01-2005 @ 23:50 :
ik gun hem de kans niet eens om te doen alsof het allemaal weer goed is
Hij heeft toch alleen gezegd dat ze mooie benen heeft? En zij heeft nooit gezegd dat ze het niet leuk vindt om zulke dingen te horen...
Mijn vader zou dat soort dingen ook kunnen zeggen. Zijn humor en zijn manier om complimenten te geven. Hij heeft helemaal niet door dat meisjes van die leeftijd dat niet op zo'n manier willen horen, maar het is echt goed bedoeld van hem. Zodra je aangeeft dat je het vervelend vindt zal hij het dan ook niet meer doen, want het is helemaal niet de bedoeling om iemand zich vervelend te laten voelen. Ik vind dus dat je best mag aangeven dat je het niet leuk vindt als hij zo doet. Pas als hij dan doorgaat zou ik het aan je moeder doorgeven.
Oud 09-01-2005, 00:19
Verwijderd
Kom op zeg, misschien zegt hij dat wel gewoon als compliment, misschien een beetje ongelukkig, maar niet direct seksueel bedoeld. Het is niet meteen een pedofiel ofzo

Ik sluit me dan ook volledig bij Balance aan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 10:27
mienmupke
mienmupke is offline
ik heb met mijn moeder gepraat, en ze zegt "dat is zijn humor , hij weet nog niet goed hoe hij met jullie om moet gaan omdat eht voor hem ook allemaal nieuw is."
het zal allemaal wel goed komen
Oud 09-01-2005, 10:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-01-2005 @ 01:19 :
Kom op zeg, misschien zegt hij dat wel gewoon als compliment, misschien een beetje ongelukkig, maar niet direct seksueel bedoeld. Het is niet meteen een pedofiel ofzo

Ik sluit me dan ook volledig bij Balance aan.
mjah
wij kunnen ook niet vanaf hier oordelen hoe ie het zegt enzo
maar ts gaf me de indruk dat het wel meer was dan een enkele onschuldige opmerking over haar benen
het ging toch ook over msn enzo

ts moet zelf die inschatting maar maken
humor is inderdaad ook mogelijk
maar dat zal je toch zelf wel doorhebbne lijkt mij
Oud 09-01-2005, 10:55
Verwijderd
Citaat:
mienmupke schreef op 09-01-2005 @ 11:27 :
ik heb met mijn moeder gepraat, en ze zegt "dat is zijn humor , hij weet nog niet goed hoe hij met jullie om moet gaan omdat eht voor hem ook allemaal nieuw is."
Goed dat je er met je moeder over gepraat hebt.

Zeg hem dan iig dat jij het niet prettig vindt als hij dergelijke dingen zegt, dan weet hij dat en dan kan (moet?) hij daar rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 11:35
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
wat een rare kerel ik zou jouw benen niet willen zien hoor en wat doet ie in godsnaam op msn hoe oud is dat figuur
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 12:51
-(L)-
Citaat:
Dan moet je inderdaad maar eens afwachten, misschien gaat het na verloop van tijd beter.
Maar heeft je moeder's vriend zelf geen kinderen dan, uit een vorig huwelijk? Misschien moet hij daarom aan het idee wennen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 13:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 09-01-2005 @ 13:51 :
Dan moet je inderdaad maar eens afwachten, misschien gaat het na verloop van tijd beter.
Ik zou niet afwachten. Als jij niet weet hoe je met iemand om moet gaan dan hoop je toch ook dat diegene het aangeeft als ie iets niet zo prettig vindt? Ik zou gewoon (eventueel op papier of via internet als je het niet rechtstreeks durft) tegen hem zeggen wat je niet fijn vindt.
Oud 09-01-2005, 13:14
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik benhet met een heel aantal mensen eens. Waarom is die man een engerd? Omdat hij vindt dat jij mooie benen hebt, of je zus? Wel, misschien hebben jullie wel mooie benen.

Gun die arme man wat tijd. Kinderen opvoeden is moeilijk, maar plots pubers van 15 in je schoot geworpen krijgen is nog veel moeilijker.

Laat het 'm weten als je het niet leuk vind, hoe hij tov jou doet. Nu zit je weken in je vel te koken, niemand die van iets weet. En uiteindelijk barst dat toch uit. Niet bevorderlijk voor de huiselijke sfeer.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 15:45
filia dei
filia dei is offline
Je moet er zeker met je moeder over praten als jij er mee zit, maar misschien moet je 'm niet meteen beschuldigen van pedofilie ofzo... maar gewoon tegen je moeder zeggen dat je 't niet echt prettig vind en dat je je erg ongemakkelijk voelt en vragen of zij niet eens met haar vriend kan praten erover omdat je 't zelf niet durft??
Oud 09-01-2005, 15:59
MB
MB is offline
please doe jezelf een lol en als je die vent niet kan uitstaan doe er alles aan dat ze niets serieus krijgen (en gaan samewonen oid)

Dat is regelrechte hel, en dit is de perfecte gelegenheid om het te verpesten voor ze
Oud 09-01-2005, 16:17
Meester
Meester is offline
Al vanaf de eerste post in deze topic heb ik 't idee dat dit allemaal een beetje overtrokken is.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 09-01-2005 @ 16:59 :
please doe jezelf een lol en als je die vent niet kan uitstaan doe er alles aan dat ze niets serieus krijgen (en gaan samewonen oid)

Dat is regelrechte hel, en dit is de perfecte gelegenheid om het te verpesten voor ze
Idd. dat je moeder d'r diep ongelukkig van wordt maakt niet uit: gewoon uit elkaar pesten die twee! Je leeft tenslotte alleen voor jezelf, niet waar?

Oud 09-01-2005, 19:19
mienmupke
mienmupke is offline
hij heeft zelf 2 zoons en 1 dochter de dochter is ook 15 de 2 zoons ouder. daar kan ik het heel erg goed mee vinden. ik kijk het nog een tijdje aan allemaal en anders dan zeg ik er weer wat over tegen mijn moeder en als zij zoiets heeft van jah dit kan echt niet dan maakt ze het uit en anders niet,....
Oud 09-01-2005, 19:32
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Nee nee.. dan zie je het verkeerd. Als jij een lieve mama hebt, wil ze juist graag dat jij dit tegen haar zegt.
Oud 09-01-2005, 20:14
elledc
elledc is offline
Er is zowieso iets mis met die man, ik veronderstel dat ie boven de 40 is of hoe dan ook, dan ga je toch niet chatten op msn
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:24
Meester
Meester is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 09-01-2005 @ 21:14 :
Er is zowieso iets mis met die man, ik veronderstel dat ie boven de 40 is of hoe dan ook, dan ga je toch niet chatten op msn
Waarom niet? Mogen alleenstaande, oudere mannen zich niet op internet begeven? Alleen jonge en hippe mensen mogen dat natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:34
elledc
elledc is offline
Citaat:
Meester schreef op 09-01-2005 @ 21:24 :
Waarom niet? Mogen alleenstaande, oudere mannen zich niet op internet begeven? Alleen jonge en hippe mensen mogen dat natuurlijk!
Dat zeg ik niet maar ik vind het gewoon wat raar.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 09:26
Verwijderd
Citaat:
mienmupke schreef op 09-01-2005 @ 20:19 :
ik kijk het nog een tijdje aan allemaal en anders dan zeg ik er weer wat over tegen mijn moeder en als zij zoiets heeft van jah dit kan echt niet dan maakt ze het uit en anders niet,....
Maar als jij niet zegt dat je dergelijke opmerkingen niet prettig vindt, dan kan hij dat niet weten...dat ben ik wel met de mensen die dat zeggen eens... Als hij nog een keer een dergelijke opmerking maakt, dan zou ik toch zeggen dat je dat niet prettig vindt en eventueel vragen waarom hij het doet. Misschien bedoeld ie het idd niet sexistisch oid en kan hij er dan mee ophouden, omdat jij dat niet prettig vindt. Gaat hij er nadat jij het gezegd heb nog mee door of hij zegt dat het idd bedoeld is om een andere reden dan gewoon een (niet sexistisch) complimentje geven, dan zou ik idd naar je moeder gaan om het te zeggen en dan kan zij kijken wat ze er mee doet.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 12:08
MB
MB is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-01-2005 @ 17:18 :
Idd. dat je moeder d'r diep ongelukkig van wordt maakt niet uit: gewoon uit elkaar pesten die twee! Je leeft tenslotte alleen voor jezelf, niet waar?

Nee, maar denk je dat je moeder er gelukkig van wordt als er altijd ruzie in huis is, of een gespannen sfeer hangt

Dat is veel erger dan het feit dat ze liefdesverdriet heeft... Bovendien kun je het beter van tevoren aanpakken (als je al bijna zeker weet dat het toch niet gaat werken) want dan hoef je je moeder ook niet voor de keuze te stellen.

Beetje ondoordachte reply van jou
Reageren

Regels voor berichten