Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, ik ben van mening dat freud een fout heeft gemaakt. Wegens zijn eigen frustratie en een typisch kijk trok hij een verkeerde conclusie: we zoeken niet per sé iemand die op onze ouders lijkt maar ze kunnen daar best trekjes van hebben echter heeft dat IMHO met opvoeding e.d. te maken (een grevo komt sneller met een grevo dan met een moslim thuis; één of ander complex of dood gewoon opvoeding?)
|
ik zou het direct uitmaken als ik erachter kwam dat hij op mijn vader lijkt.
Mijn vader heeft nog steeds het idee van: de vrouw doet het huishouden en doet wat ik zeg En ik ben dus vooral opgevoed door mijn moeder en kom voor mezelf op. Als ik dus een jongen tegenkom en hij zou dit zeggen zou ik het uitmaken omdat ik weet hoe ongelukkig hij mijn moeder maakte.... Dus wat jij zegt gaat voor mij totaal niet op.
|
Was net op Oprah (
![]() Love |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik lijk niet op de moeder of vader van mijn vriend,niet dat ik of mijn vriend kunnen verzinnen.
Mijn vriend daarin tegen lijkt wel op mijn vader,vind ik. Maar dat zoek ik ook in een jongen,want ik zie hoe mijn vader tegen mijn moeder en mij en mijn broertje is,en daar ben ik wel een beetje trots op en heb altijd gezegt,in mezelf, ik wil later ook een man/vriend die net zo lief is enz als mijn vader. En die jongen heb ik gevonden(doet er verders niet echt toe in deze topic,maar ik wou het vol trots ff vermelden ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dit aan de ene kant een aandoenlijk, aan de andere kant een humoristisch maar in ieder geval een retorisch zeer sterk betoog. Je overtuigende stijlmiddelen werken werkelijk waar op de lachspieren. Mijn vriend is slim, mijn pa niet. Mijn vriend heeft niveau, mijn pa niet. Goed stukje! ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb het ook ergens gelezen, het schijnt dat meisjes onbewust een vriend zoeken die lijkt op hun vader toen ze een jaar of tien waren.. in mijn geval klopt het wel, mijn vader was toen nog altijd vrolijk (en had nog, ehm, haar) en ik val op jongens met kort bruin krulletjeshaar en een mooie lach, die zichzelf niet te serieus nemen..
tis niet zo dat ik alleen op uiterlijk val hoor, integendeel juist, maar bovenstaand is een van mijn idealen ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mm even vergelijken,
mn vader is kaal, de jongens waar ik op val hebben haar ![]() mn vader heeft geen kledingsmaak, de jongens waar ik op val wel, mn vader is n beetju autoritair, de jongens waar ik op val niet, mn vader is attent, de jongens waar ik op val nie ![]() mn vader heeft n eigen mening, de jongens waar ik op val ook *yeah overeenkomst ![]() eeummm verdere overeenkomsten zijn ev. lengte (zo rond de 180 ofzow vinnik wel ok, maar daz gewoon 'algemeen'), eumm val ook meestal op donkere jongens, en val ook op gespierde(enigzins) jongens, maarja, dat zegt allemaal niet zoveel. Maar verder denk ik dat het niet helemaal klopt, want met mn vader heb ik altijd ruzie en tiz toch niet te hopen dat ik ook altijd zo'n vriend krijg ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hmm... nou je het zegt, ik heb wel een jongen leuk gevonden, die me een bepaald vertrouwt gevoel gaf en ik had geen id waarom.
Het was ook helemaal niet het type jongen waar ik normaal op val, dus ik begreep er al nix van, maar nu ik erover nadenk had hij best wel het IQ van mijn vader. Ook was hij groot en breed net als mn vader... hmm, raar! |
![]() |
|
![]() |
haha bij mij absoluut niet dus he
![]() ik hou absoluut niet van getinte meisjes ..en absoluut niet van die superslanke meisjes (dan heb ik liever een mollig meisje) (nja mn moeder was tot mn jongste broertjes geboorte superslank en ze is bestwel getint)
|
nee totaal niet. Ik lijk voor geen meter op haar vader en zij voor geen meter op mijn moeder. Die vlieger gaat dus niet op bij ons.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar nu ik het zo teruglees.. Het komt er allemaal wel erg droog uir jah ![]() Maar ik ben ook niet sarcastisch en ik meen het ook echt ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb ook wel eens gehoord dat het zo is dat als meisjes een broer hebben die ze nogal mogen, dat hun vriend meestal lijkt op die broer.
ik heb zelf ook een broer waar ik een enorm goede band mee heb en de jongens waar ik verliefd op geweest ben hadden wel wat van hem weg of het waren zijn vrienden. dit lijkt me eigenlijk logischer dan het lijken op een van de ouders.
|
![]() |
ik zou nooit kunnen verliefd worden op een kerel als m'n pa!!!het enige dat de jongen waarop ik verliefd ben gemeen heeft met hem is dat ze alletwee half buitenlands zijn(dan nog van heel andere landen) en dat hun smaak van kleren nie echt uitmuntend is(mijn ma heeft onlangs stiekem m'n pa's versleten roze zwemshort weg gesmeten...)
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik las laatst ook weer iets dergelijks:
meisjes zouden verliefd worden op diegenen die RUIKEN zoals hun eigen vader (ze gaan er dan vanuit dat bepaalde geurstoffen van hormonen verliefdheid opwekken) wie kan zich daar iets bij voorstellen? Ik denk zelf trouwens dat die theorie ( met dat ruiken) niet klopt omdat je lichaam onbewust negatief reageert op een geur/stof die te veel lijkt op iets uit je eigen genenstelsel. Dus iets van een natuurlijk 'anti-incest'. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 |