Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: nee, nee, nee Al ken ik wel enkele mensen van islamitische achtergrond ken die wereldwijd minachtend bejegend worden om hun hoofddoek. ![]()
||
Citaat:
jijzelf kon het ook niet laten om die arme hoofdoekjes weer als slachtoffers af te schilderen, dus wie is hier nu schijnheilig bezig?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2. Alleen als mijn haar wat langer is en ik ga fietsen. Dan is het fijner in verband met zweet en het langere haar. Verder draag ik 'm niet omdat ik dat niet fijn vind. 3. Ja, door mezelf, want het is een Nike-pet en ik voel me eigenlijk wel schuldig dat ik iets van dat vieze, kinderuitbuitende merk heb gekocht! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Met simpele argumenten is aan te tonen waarom dat A theoretisch onjuist is, B ethisch onjuist is en C praktisch onhaalbaar. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Dit zou dus betekenen dat niet alleen hoofddoekjes, keppeltjes en kruisjes verboden worden, maar je zou dus in het openbaar ook niet met een bijbel mogen rondlopen of het met een geloofsgenoot over het geloof hebben??? Dan ben je zo mogelijk nog bekrompener dan alle gelovigen bij elkaar ![]() En dan die veronderstelling dat gelovigen met bijbehorende kenmerken rondzeulen om hun geloof met anderen te delen ![]() Waarom mag je dan wel met een bandshirt rondlopen en zo je muzieksmaak delen. Waarom mag je dan wel met merkschoenen rondlopen en zo je kledingsmaak delen? Waarom mag je dan wel met een SP-pet de straat op en zo je politieke voorkeur delen? Waarom mag je dan als homo in het openbaar met je partner kussen en zo je geaardheid delen? Oftewel: suck-idee. Het is overduidelijk op gelovigen gericht, en moslims in het bijzonder.
||
Citaat:
hoezo is dat trouwens bekrompen? religie is een prive aangelegenheid, en een beetje fatsoen vragen en andere mensen er niet mee lastig vallen is niet meer dan terecht. of ben je ook zo'n jehova getuige die mensen dagelijks lastig wil vallen?
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
de vergelijking is dus onlogisch. of we het hier hebben over een universeel verbod, of alleen in 'publiekelijke plaatsen' zoals scholen, overheidsgebouwen etc is trouwens een tweede vraag.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik verwacht niet van jou dat je het verschil ziet tussen "je mening uiten" en rondlopen met een bord met "I hate niggers" dus laat ik je in de waan dat je een punt hebt gemaakt. En het feit dat ik niet van neonazi's houd, wil niet zeggen dat ze van mij de straat niet op mogen en zich samen in buurthuizen op mogen gaan zitten fokken. Maar zo komen we in de hoek van haatverspreiding terecht en dat is helemaal niet waar het hier over gaat.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dat is uiterlijk als selectiecriterium.... eerder werd religieuze symbolen als selectiecrietrium onder de grond geveegd door sommige mensen, dus het beeld ontstaat dat er niet gediscrimineerd mag worden, behalve op niet-religieuze gronden. de dubbele-moraal-detector ging af, vandaar dus.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ow, wacht, dat is geen religieus symbool? jammer voor jouw dan, dan mag je namelijk wel discrimineren. (voor de duidelijkheid: niet mijn mening, maar wel hoe het werkt)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Alleen omdat je het IQ van een halve spliterwt hebt zeg ik toch ook niet dat je maar naar Amerika moet verhuizen? Ik zal mijzelf eens even verduidelijken. Met taal bedoel ik mensen die op straat hun geloof luidkeels staan te bezigen en daar anderen mee lastigvallen. met schrift bedoel ik aanplakbiljetten, flyers etc. en met uiterlijk bedoel ik hoofdoekjes,keppeltjes, kruisjes, oranje jurksels, whatever. Ieder mens heeft het recht om zijn geloof zonder te bezigen zonder daarvoor vervolgd te worden, maar ik vind ook dat mensen hun geloof wel in de privé sfeer kunnen gaan bezigen omdat je dan minder snel discriminerende uitingen krijgt in publieke gelegenheden, omdat mensen zich dan niet kunnen gaan storen aan die geloofsuitingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
- draag je zelf wel eens een hoofddeksel - waar doe je dat en waar doe je het niet - word je wel eens gediscrimineerd vanwege je hoofddeksel Ik wilde niet iets zeggen over hoofdbedekking in beroep of bedrijf, want daar gingen die vragen niet over. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. op openbare plekken. 3. nee ik draag namelijk geen hoofddoek en dat is de enige hoofdbedekking naast het keppeltje dat weerzin opwekt |
![]() |
||
Citaat:
2. n.v.t. 3. n.v.t.
||
Citaat:
2. Wel als ik het gebed uitvoer, of als ik naar de moskee ga. Doorgaans niet omdat ik mij nog niet wil binden aan de hoofddoek en alles wat daarbij komt kijken. Ik ga op zn tijd wel is uit, ben gek op zwemmen etc, dat zijn dingen die ik dan niet meer kan doen omdat dat niet strookt met een hoofddoek. 3. Nee
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een kijk op de westerse wereld Toerkoe | 372 | 25-10-2012 23:51 | |
De Kantine |
Hallelusaai #611 Miekje* | 500 | 23-05-2009 21:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |