Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2004, 12:52
rodina
rodina is offline
Koop je vaak dingen 2e hands? Zoja wat dan? Dingen die je totaal niet wilt kopen, ondergoed bijvoorbeeld? Welke winkels ga je heen dan?

Verkoop je zelf ook dingen? Aan die winkels? Zoja welke, hoe gaat dat in z'n werk, en krijg je dr een beetje fatsoenlijk geld voor?
Oud 06-01-2004, 12:57
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
rodina schreef op 06-01-2004 @ 13:52:
Koop je vaak dingen 2e hands? Zoja wat dan? Dingen die je totaal niet wilt kopen, ondergoed bijvoorbeeld? Welke winkels ga je heen dan?

Verkoop je zelf ook dingen? Aan die winkels? Zoja welke, hoe gaat dat in z'n werk, en krijg je dr een beetje fatsoenlijk geld voor?
ik koop graag 2ehands, maar het is wel moeilijk er leuke dingetjes uit te pikken. ik weet niet zo heel veel 2ehands-zaken, misschien dat het daar aan ligt.

ik kan niet duidelijk zeggen wat ik nou precies koop, als het maar mijn smaak & redelijk geprijsd is.
ondergoed koop ik liever bij de hema, ongesleten nieuw. (ondergoed slijt zo snel)

toevallig heb ik vandaag een broek doorverkocht, maar dat was eenmalig, ik doe niet zo snel kleren van mezelf weg.

*edit* ik ga wel eens naar het Goed Hoogeveen, en Deal in Arnhem (heet die zo?) en in Zwolle verschillende

Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:09
Fleur
Fleur is offline
Ik koop regelmatig dingen tweedehands. Allerlei kleding.

Tweedehands ondergoed zou ik niet kopen idd.

Heb twee keer tweedehands schoenen gekocht, maar daar kreeg ik later spijt van en heb ze nauwelijks gedragen. Er was natuurlijk maar één paar van en die waren net iets te groot, maar heb ze toch gekocht omdat ik ze zo leuk vond en omdat ze niet duur waren. Van het andere paar vond ik na een tijdje de kleur toch niet zo geweldig meer.
Dit lag dus niet echt aan het feit dat ze tweedehands waren (ze waren ook nog niet gedragen, tweedehands schoenen die wel veel gedragen zijn zou ik niet zo snel kopen denk ik) maar meer aan dat ik ze kocht omdat ik ze leuk vond en ze niet duur waren, maar niet goed nadacht of ik ze wel echt zou gaan dragen.

Als ik tweedehands kleding koop doe ik dat bij De Ruilhoek in Amsterdam. Ik heb daar ook gewerkt en vooral toen kocht ik er veel. Je ziet dan alle leuke kleding binnenkomen en dan is het moeilijk om je in te houden (iig voor mij)

Ik heb daar zelf ook wel eens kleding heen gebracht. Het wordt daar geprijst en opgehangen, als het verkocht wordt krijg je de helft van de opbrengst, als het niet verkocht wordt kan je het na een paar maanden terug krijgen of door laten sturen naar een goed doel.
Oud 06-01-2004, 13:23
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Ik ga vaak naar de mamamini in Groningen. Daar hebben ze van die sjieke cobertjes voor zo'n 5 euro ofzo.
Oud 06-01-2004, 13:25
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef op 06-01-2004 @ 14:23:
Ik ga vaak naar de mamamini in Groningen. Daar hebben ze van die sjieke cobertjes voor zo'n 5 euro ofzo.
waar vind ik dat winkeltje?
Oud 06-01-2004, 13:27
Verwijderd
1x ooit een vestje 2e hands gekocht, dt was omdat ze niet meer te krijgen waren...
meestal vragen ze bijna de nieuwewwarde in 2e hands winkeltjes

Dan koop ik het dus wel nieuw..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:28
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 06-01-2004 @ 14:25:
Ik ken niet echt veel in Groningen maar Het ligt nast een groot park helemaal buiten het centrum. (heb je natuurlijk helemaal niks aan) dus kijk altjeblieft in de gouden gids ofzo.
Oud 06-01-2004, 13:32
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
In Haarlem heb je mooie kringloops, schalm, eigen kringloop..

En Zipper is eigenlijk ook wel tweedehands.
Oud 06-01-2004, 13:40
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 06-01-2004 @ 14:25:
Er zijn drie vestigingen.
http://www.mamamini.nl/kaart.htm

In de binnenstad is ook nog een leuk tweedehands zaakje, de recessie 3.0 & 3.1, aan het eind van de oude kijk in 't jat (zie kaart)

Oud 06-01-2004, 13:54
bruns005
bruns005 is offline
ik koop en geef ook veel weg aan een tweedehands winkel
voor mij is dat heel gemakkelijk omdat ik in een tweedehands winkeltje werk de¨prijzen die wij hanteren voor tweedehands kleding zijn laag
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 06-01-2004 @ 14:27:
1x ooit een vestje 2e hands gekocht, dt was omdat ze niet meer te krijgen waren...
meestal vragen ze bijna de nieuwewwarde in 2e hands winkeltjes

Dan koop ik het dus wel nieuw..
De prijzen bij 2ehands-winkels zijn sowieso veel hoger geworden. Episode in Rotterdam is echt zoveel meer gaan vragen. :/
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:58
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 06-01-2004 @ 14:13:
Nee, ik koop eigenlijk nooit kleding tweedehands. Misschien ook omdat ik hier in de buurt nergens een fatsoenlijke winkel weet, maar ik heb er ook altijd een beetje een 'vies' gevoel bij, terwijl ik ook wel weet dat dat eigenlijk nergens op slaat.
Oud 06-01-2004, 15:23
Bobby James
Bobby James is offline
De Mamamini heeft inderdaad leuke dingen!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 15:27
howshesings
howshesings is offline
Je vind er vaak van die leuke aparte dingetjes... dus ja En het is toch meestal nog wel net iets goedkoper dan nieuw.
2ehands ondergoed dan weer niet nee, maar ik ben eerlijk gezegd ook nog geen 2ehands winkeltjes tegengekomen waar ze dat uberhaupt verkochten.
Cheap Fashion, Knetter en Vedi Vici in Rotterdam zijn erg okee.
Oud 06-01-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
howshesings schreef op 06-01-2004 @ 16:27:
Je vind er vaak van die leuke aparte dingetjes... dus ja En het is toch meestal nog wel net iets goedkoper dan nieuw.
2ehands ondergoed dan weer niet nee, maar ik ben eerlijk gezegd ook nog geen 2ehands winkeltjes tegengekomen waar ze dat uberhaupt verkochten.
Cheap Fashion, Knetter en Vedi Vici in Rotterdam zijn erg okee.
Ik vind Knetter altijd een beetje saai.

En waar zit Vedi Vici?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 15:47
Verwijderd
Ik ga er vaak wel kijken als ik er toevallig eentje tegen kom, maar ik vind zelden iets dat echt leuk en bruikbaak is. Ik krijg wel regelmatig tweedehandskleding waar mijn moeder, mijn zus, een nicht of een tante niet meer in passen, en ik geef zelf ook kleding die ik niet meer goed pas weg aan mijn nichtje.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 15:59
howshesings
howshesings is offline
Citaat:
Jewel schreef op 06-01-2004 @ 16:46:
Ik vind Knetter altijd een beetje saai.

En waar zit Vedi Vici?
Ja, meestal hangt er ook niet echt iets interessants tussen, maar áls er dan iets leuks hangt is het ook meteen érg leuk, vind ik.

Vedi Vici zit vlakbij Cheap Fashion, in het straatje van de Meent naar de bieb met die paarse cdwinkel op de hoek geloof ik. Tis niet zo groot, maar soms vind je er iets
Oud 06-01-2004, 16:01
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
ik koop geen 2e hands dingen.. verkopen wel (oude telefoon die nog goed werkt en ik kan er wat voor krijgen, ik vind het best )
Oud 06-01-2004, 16:16
Verwijderd
ik zou best 2e hands dingen willen kopen, maar de winkel die hier zit is nogal bagger en verkoopt niet zulke leuke dingen. in arnhem schijnen zo een leukere tweede hands winkel te hebben, humana, kmoet er alleen nog steeds heen, elke keer als ik er langs loop heb ik haast
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:28
belgo
belgo is offline
Ik draag 2e hands kleding van mijn vader. Goedkoop en perfect voor mensen die te lui zijn om te winkelen.
Oud 06-01-2004, 18:10
Firefly
Firefly is offline
Ik koop veel 2dehands. Hier in Raalte zit een muffig 3ehandswinkeltje waar ze soms verrassend leuke dingen hebben en nog heel goedkoop zijn. Episode in Adam kom ik ook vaak.
Oud 06-01-2004, 18:23
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik af en toe eens kijken bij de Episode of Laura Dolls in Amsterdam. Ik koop er eigenlijk bijna nooit wat. Handschoentjes of rokjes soms. Ondergoed zou ik nooit 2e hands kopen en schoenen ook niet (ik vind het al erg om die bowlingschoenen aan te doen).

Ik vraag me trouwens af hoeveel geld je krijgt als je kleding verkoopt aan een 2e handswinkel.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
vrolijkevlinder schreef op 06-01-2004 @ 14:23:
Inderdaad
Bij de legerdump koop ik ook weleens wat, en soms op rommelmarkten. Maar ik hou het wel bij jassen eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 19:30
Laïs
Laïs is offline
Ik koop nooit tweedehands,met de voornaamste reden dat het in 'nieuwe' winkels goedkoper is.
Ik draag wel kleren van vriendinnen,die te klein zijn geworden,maar er nog mooi uitzien.

'k Heb nog nooit iets doorverkocht en ondergoed koop ik er ook niet.

Binnenkort ga ik wel eens naar de kringloopwinkel,hij heeft alleszins een mooie etalage
Oud 06-01-2004, 20:00
feline
feline is offline
Laura Dolls en Zipper vind ik gaaf (Amsterdam, 9 straatjes).
In Haarlem zit op de Botermarkt een 2e handswinkeltje waar ik weleens iets gekocht heb. Verder krijg ik weleens wat te klein geworden of afgedankte kleding van vriendinnen.

Ik koop niet veel 2e handskleding omdat ik vaak niet kan vinden wat ik wil. Of omdat ik het geld niet over heb voor iets dat er minder mooi uitziet.
Oud 06-01-2004, 20:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik koop nooit 2e hands omdat ze nooit wat in mijn maat hebben
Oud 06-01-2004, 20:10
Verwijderd
niet zo snel, heb het wel eens gedaan, zo'n oud adidas vest op het waterlooplein bijvoorbeeld, en superkwaliteit, mooie diepe blauwe kleur.

maar verder, ja ik krijg soms wel n shirtje van iemand, die dat ding dan zelf toch niet meer hoeft.
ik hou niet zo van 2e hands, en heb ook geen tijd om creatief met 2e hands gekke dingen iets leuks te maken
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Bobby James schreef op 06-01-2004 @ 16:23:
De Mamamini heeft inderdaad leuke dingen!
Hehe, volgens mij komt daar mijn bed ook vandaan.. en een paar lampen ofzo

Echter, ik heb een soort van drempelvrees om daar naar binnen te gaan.. heel gek, aangezien ik wel graag eens bij Recessie naar binnen wil lopen, en Mama Mini zeker nog moet bekijken voor een ander [beter] bed..

Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Laïs schreef op 06-01-2004 @ 20:30:
Ik koop nooit tweedehands,met de voornaamste reden dat het in 'nieuwe' winkels goedkoper is.
valt best wel mee hoor..

en ik koop zelf wel 2ehands, rokjes, jasjes accesoirers.
ondergoed koop ik nooit 2ehands, nooit opgelet of het aanwezig is eigenlijk.
kom zelf vaak bij de zipper, epidose, en andere kleine 2e handswinkeltjes daar in de buurt waar ik de naam niet van weet..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:53
@Moon
@Moon is offline
Ik hoop eigenlijk nooit 2ehandskleding. Wel krijg ik vroeger wel s 2ehands kleding van kennis/familie ofzo. Dat heb ik dan nog wel s gedragen maar ja.... ik koop kleding toch liever gewoon nieuw.
En andere spullen....koop ik meestal ook gewoon nieuw. 1 ding wat ik dan wél 2ehands had gekocht was mn webcam, maar die zag er ook heel nieuw uit. Diegene had het ook maar mssn 2x gebruikt ofzo dus...
Oude kleren die ik niet meer in pas of leuk vind geef ik ook wel s weg aan anderen. En dingen aan anderen verkopen heb ik dan ook nog wel s gedaan, bv op een braderie En nu zit ik er aan te denken om een aantal studieboeken te verkopen, bij de Slechte ofzo....
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:19
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Als je echt naar iets op zoek bent, zeker eens gaan kijken bij Naughty I (of Eye?) in Antwerpen, leuke dingen aan redelijke prijzen (vergelijkbaar met H&M).

Ik koop er wel eens iets, verder duik ik ook wel eens in de vaders kleerkast, zolang het maar orgineel is.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:40
Otis
Otis is offline
ja , ik koop wel eens 2ehandse dingen zoals riemen, tasjes, petjes en andere sieraden..
Als ik iets leuks zie en t is toevallig 2ehands , dan koop ik dat.
Vaak bij Deal in Arnhem..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:42
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Mja, koop wel 2e hands hoor.
Maar geen ondergoed .

Soms als ik leuke dingen erbij zie enzo....
Oud 07-01-2004, 11:04
Verwijderd
Ik kijk vaak wel bij 2ehands zaakjes, daar hebben ze vaak aparte dingen die je in "normale" winkels niet zo snel ziet...

Ik zou zeker geen ondergoed 2e hands kopen, bah zeg. Schoenen alleen als ze er nog schoon en mooi uit zien, maar ook liever niet..tenzij het van iemand is, die ik ken.

Idd Episode is leuk in Den Haag zit ook een winkeltje waar ik weleens kijk, maar daar hebben ze voornamelijk van die kostuums enzo
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 11:32
elfje16
elfje16 is offline
ik koop heel vaak 2de handse kleding.
geen ondergoed, je weet nooit wat er allemaal mee gedaan is.
ik ga altijd naar arnhem, naar deal en humana (of hoe dat ook heet)
en naar het leger des heils
Oud 07-01-2004, 11:33
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Laïs schreef op 06-01-2004 @ 20:30:
[/size]
Inderdaad dat is echt belachelijk. Ik koop wel tweedehands maar dan moet het wel echt speciaal zijn, iets dat ik nergens anders vind.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 06-01-2004 @ 13:52:

heh bah rodina! draag jij 2e hands onderbroeken?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 11:51
Verwijderd
Ik kijk wel vaak op markten naar kraampjes en ga weleens naar 2e hands winkels, maar meestal koop ik er niks. Ik vind er af en toe wel iets leuks maar net niet leuk genoeg. Ik heb er 1 keer een bikini topje gekocht, met een h&m label erin

Ik heb er verder niks op tegen dat het 2e hands is, er bestaat ook zoiets als wassen en stomen. En nu de jaren 50 en 60 weer in zijn kan je daar vaak wel terecht voor authentieke accesoires enzo.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:02
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
mijn lievelings vest komt van mijn zusj
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:34
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 06-01-2004 @ 14:13:
Nee, ik koop eigenlijk nooit kleding tweedehands. Misschien ook omdat ik hier in de buurt nergens een fatsoenlijke winkel weet, maar ik heb er ook altijd een beetje een 'vies' gevoel bij, terwijl ik ook wel weet dat dat eigenlijk nergens op slaat.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:42
Gadje
Gadje is offline
ik wil wel maar ik vind nooit wat leuks
in breda zitten eigenlijk niet zo veel 2e hands winkeltjes

ja ik wil nog steeds een old skool adidas vest
mjah en alsik dan op t waterlooplein ben dan versta ik de verkoper niet (65euro??) en dan bleek t dus 6,50 te zijn, maar dan was ik alweer thuis...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:47
Roos
Roos is offline
Nee eigenlijk nooit, ik kom niet in die winkels... Heb momenteel niet zoveel geld dus misschien ga ik wel eens kijken. Lijkt me wel leuk om allerlei leuke accesoires zoals sieraden, riemen, tasjes enzo lekker cheap te krijgen..

Ondergoed zou ik natuurlijk nooit zo kopen, echt goor..
Oud 08-01-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
howshesings schreef op 06-01-2004 @ 16:59:
Ja, meestal hangt er ook niet echt iets interessants tussen, maar áls er dan iets leuks hangt is het ook meteen érg leuk, vind ik.

Vedi Vici zit vlakbij Cheap Fashion, in het straatje van de Meent naar de bieb met die paarse cdwinkel op de hoek geloof ik. Tis niet zo groot, maar soms vind je er iets
Oh, in die blokken.

&Sister Moon heeft toch ook 2e hands? Niet dat ik het er ooit zie hangen..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 08-01-2004 @ 20:47:
Nee eigenlijk nooit, ik kom niet in die winkels... Heb momenteel niet zoveel geld dus misschien ga ik wel eens kijken. Lijkt me wel leuk om allerlei leuke accesoires zoals sieraden, riemen, tasjes enzo lekker cheap te krijgen..

Ondergoed zou ik natuurlijk nooit zo kopen, echt goor..
Ik heb ook nog nooit ergens ondergoed zien liggen moet ik zeggen.

Bij de Episode wel altijd bikinitopjes en -broekjes. Om de één of andere reden heb ik met de topjes toch minder moeite dan met de broekjes.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:59
Maija
Maija is offline
ik zou t wel kopen. had t vroeder wel.. van markten enzow.. maar bij mij in de buurt zijn geen tweedehands zaken.. maar ondergoed dat nooit..
Oud 10-01-2004, 15:13
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
poorleno schreef op 06-01-2004 @ 21:29:
valt best wel mee hoor..

Hier zijn er niet zo veel (of waarschijnlijk ken ik er bijna geen) maar de 1 waar ik soms kom,is het wel overdreven duur.
Oud 10-01-2004, 16:16
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Ik koop bijna nooit iets 2e hands...
En nee ik heb er geen bepaalde reden voor

Kheb alleen een paar tapschoenen 2e hands gekocht
Oud 10-01-2004, 16:19
Verwijderd
Ik ken bijna geen tweedehands winkeltjes.. een winkeltje hier in de buurt heeft wel af en toe wat 2de hands dingetjes, en datzelfde geldt voor een winkeltje in Maastricht, maar het is niet zo vaak dat ik daar ook echt wat leuks zie hangen..
Via het kledingbazaar topic hier heb ik wel al een aantal broeken, shirtjes en een jas gekocht of verkocht
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 16:50
Kurtmeisje
Kurtmeisje is offline
Weet iemand een tweedehands winkeltje in Nijmegen? Ik ben laatst wel in dat winkeltje naar de Movement geweest, maar daar vond ik niets leuks..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 19:22
Denise84
Denise84 is offline
Ik weet geen leuke 2e hands winkels te zitten.
Reageren

Regels voor berichten