Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2004, 11:18
Mayotjuh88
Mayotjuh88 is offline
Wie doet er mee? Het gaat over Mode, beauty, drugs, alcohol, love and sex, film,dvd,cd,musical, theather, boys, gezondheid.

Er zijn al 5 andere mensen die meedoen, en we zijn van plan een echt tijdschrift neer te zetten. We hebben nog een columnschrijver, illustrator,fotograaf en een vormgever nodig. Ook hebben nog een redacteur mode en boys en beauty nodig..

xxx Mayo
Oud 23-10-2004, 12:02
Verwijderd
ziet eruit als meidentijdschrift?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 12:26
Type
Type is offline
dat ligt er nog maar net aan hoe bruut je wordt met de drugs, alcohol, love, sex en films.
Oud 23-10-2004, 12:41
Mayotjuh88
Mayotjuh88 is offline
hahaha...ja klopt tis een meidentijdschrift.
We willen lezers ook proberen te voorkomen dat ze aan de drugs raken enzo...of een soa krijgen enz.
Maar er staan ook leuke dingen in zoals mode, beauty enz..

Doet er nog iemand mee?
Oud 23-10-2004, 14:17
Verwijderd
Mag ik me als jongen zijnde bedreigd voelen als 'boys' aan de orde komen?

Grim - ik wil best meewerken
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 14:23
Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
Mayotjuh88 schreef op 23-10-2004 @ 12:18 :
Wie doet er mee? Het gaat over Mode, beauty, drugs, alcohol, love and sex, film,dvd,cd,musical, theather, boys, gezondheid.

Er zijn al 5 andere mensen die meedoen, en we zijn van plan een echt tijdschrift neer te zetten. We hebben nog een columnschrijver, illustrator,fotograaf en een vormgever nodig. Ook hebben nog een redacteur mode en boys en beauty nodig..

xxx Mayo
ik wil best meewerken..mr ik heb niet echt veel talent en tijd
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 14:34
Fantôme
Fantôme is offline
hmm... had je al een columnschrijver? Hoe vaak gaan jullie het blad uitbrengen. pm me anders maar. xxx
Oud 23-10-2004, 14:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Misschien is het handig als je wat meer informatie geeft over je tijdschrift en hoeveel werk erin zit. Bijvoorbeeld; Hoe vaak wil je je tijdschrift uitbrengen? Waar wil je het uitbrengen, via internet/het forum?

Het lijkt me opzich wel leuk om mee te doen! Maar als het echt heel veel werk kost denk ik niet dat ik meewerk...

Ik weet niet of je er meer info over kan geven?

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 14:53
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
En hoe ben je van plan boven al die andere tijdschiften uit te steken?
Oud 23-10-2004, 16:13
Mayotjuh88
Mayotjuh88 is offline
Ik ben van plan het tijdschrift 1x per 2 maanden te laten uitkomen....ik wil het egt in de winkels hebben liggen dus niet op internet...dus dat kost wel veel tijd! Ik ben er al druk mee bezig.

Waarin wij verschillen van andere bladen? We willen jongeren proberen aan te zetten tot een gezondere maar leukere levenstijl. Dit houdt in dat je wel van je jeugd moet genieten door bijvoorbeeld wel te feesten enzo, maar proberen van de drugs af te blijven. Ook schrijven wij dingen hoe je gelukkig kan zijn met jezelf enz. Dit gaan wij meer doen dan reguliere bladen op dit moment doen.
Oud 23-10-2004, 16:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hoe wil je het gaan laten uitbrengen? Heb je sponsors, enz, kost namelijk wel veel geld.

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 16:54
Mayotjuh88
Mayotjuh88 is offline
ik moet adverteerders gaan zoeken
Oud 23-10-2004, 19:37
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Heb je je wel al een beetje verdiept in het 'echt op de markt brengen' van een blad? Je kan wel schrijvers zoeken, maar dan moet je ze wel wat te bieden hebben, niet alleen een idee maar ook een mogelijkheid.

Mode, beauty, drugs, alcohol, love and sex, film,dvd,cd,musical, theather, boys, gezondheid zegt namelijk helemaal niks.

Geef even een pakkend praatje, een totaalbeeld. Ik neem aan dat je iets wilt maken 'door meiden, voor meiden' en dan natuurlijk over de dingen die veel spelen.

En bedenk voor jezelf even goed wat er allemaal bij komt kijken, want je zult voor een goed blad toch wel met je hele team overtuigd moeten zijn van de mogelijkheid ervan om het goed te laten beginnen.

Uiteraard offer ik mij niet op, maar ik hoop wel dat je mensen vind en je plan door kan zetten. Het is een zeer waardige prestatie om zoiets van de grond te krijgen.
Oud 23-10-2004, 19:39
Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
hahahahahahahhahahahhah =P
dit dee ik ook toen ik 11 was en in groep 8 zat
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 21:21
Mayotjuh88
Mayotjuh88 is offline
Citaat:
Spanish rose..* schreef op 23-10-2004 @ 20:39 :
hahahahahahahhahahahhah =P
dit dee ik ook toen ik 11 was en in groep 8 zat
Uhmm...ja leuk voor je! Mag ik weten waar deze opmerking op slaat?
Ik heb tenminste een doel in mijn leven...en ik weet hoe graag ik dit wil dus dan lukt het me ook..lukt het niet nu, dan wel later!

Ja ik weet hoe ik het ga bereiken..en dat er veel bij komt kijken zoals; adverteerders,deadline,uitgeverij,kosten enzovoorts...
Ik heb ook al een planning..
De deadline voor de artikelen is 10 november en ik wil het januari in de winkels hebben. Ik ben zelf al druk bezig met het schrijven van artikelen, en heb een prof comp. programma om de vormgeving te regelen. Wanneer ik alle artikelen heb, ga ik het in elkaar zetten en dan ga ik met mijn concept adverteerders langs (ik heb er al een heleboel opgeschreven die ik moet gaan bellen)...dan moet ik gaan berekenen of ik uit de kosten kom. Zo,ja? Dan moet ik uitgevers bellen om het verder te regelen.

Ik ben nog niet helemaal over de naam uit...ik zat te denken aan whatever, wonderfull, amazing. Ook moet ik nog een pakkende slogan bedenken.

Ik heb al 5 andere mensen die met mij meewerken en die hebben er ook veel zin in en gaan er ook volop tegenaan!

Als er nog vragen zijn..hoor ik het wel

xxx Mayo
Oud 23-10-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Mayotjuh88 schreef op 23-10-2004 @ 17:13 :
Ik ben van plan het tijdschrift 1x per 2 maanden te laten uitkomen....ik wil het egt in de winkels hebben liggen dus niet op internet...dus dat kost wel veel tijd! Ik ben er al druk mee bezig.

Waarin wij verschillen van andere bladen? We willen jongeren proberen aan te zetten tot een gezondere maar leukere levenstijl. Dit houdt in dat je wel van je jeugd moet genieten door bijvoorbeeld wel te feesten enzo, maar proberen van de drugs af te blijven. Ook schrijven wij dingen hoe je gelukkig kan zijn met jezelf enz. Dit gaan wij meer doen dan reguliere bladen op dit moment doen.
omg, dat soort bladen verkopen echt niet... ga maar met je standje op de eo-jongerendag staan... jongeren laten zich de les niet lezen schrijf je blaadjes maar vol over sex en drugs als je wilt dat het een succes wordt
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 21:29
Mayotjuh88
Mayotjuh88 is offline
Maar ons blad gaat ook over sex en drugs...maar ook over celebs, mode , beauty enz..
Oud 23-10-2004, 21:55
PV
PV is offline
zulke bladen zijn er al zoveel.. hitkrant, fancy, break out, al die girlz-bladen.
Verzin eens iets nieuws, dan maak je ws meer kans
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 21:56
Flshman
Flshman is offline
Welk 'prof comp. programma' dan?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 22:41
Fantôme
Fantôme is offline
ik vind de titels niet zo pakkend, maar ik weet zelf eigenlijk (nog) niks beters. zoals ik in mn pm zei: Voeg me maar toe op msn, dan kunnen we even verder praten. En als ik het wil doen denk ik echt alleen aan het schrijven van columns.
xxx
Oud 23-10-2004, 23:30
-Melody-
-Melody- is offline
Voel je je een beetje aangevallen meisje?
Dat kan je denk ik verwachten, als je met zulke slechte ideeen komt. Helaas pindakaas, maar denk je dat je hier wat mee zult bereiken?

Btw, wil je dit tussen je schoolwerk door doen of heb je je mavodiploma al..?
Oud 24-10-2004, 07:16
songeur
songeur is offline
10 november? En je moet nog sponsors zoeken? Veel succes ermee... (zonder mijn hulp, ik geloof niet dat dit iets gaat worden namelijk)

Citaat:
Schooltype/studierichting Havo

Laatst gewijzigd op 24-10-2004 om 07:20.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 24-10-2004 @ 00:30 :
Dat kan je denk ik verwachten, als je met zulke slechte ideeen komt. Helaas pindakaas, maar denk je dat je hier wat mee zult bereiken?

Niet zo verbitterd, kind! Voert zij een oude meisjesdroom van je uit?
En van mij mag jij je ook aangevallen voelen, daar je met zo'n slechte reply komt.
Tussen het schoolwerk door kan goed hoor. Maar twee uur slaap per dag halen, dat is mogelijk, vraag maar aan Scimmia/Vlooienband. Sowieso, ik slaap 6 uur op een dag, ga 6,5 uur naar school, spendeer 3 uur aan de rest. Tel uit hoeveel je over hebt.

Het is natuurlijk een mooi en nobel idee om zelf een tijdschrift te maken, maar inderdaad, als je hetzelfde gaat doen als de 'grote' bladen, dan word je óf omvergelopen óf overgenomen.
Iets compleet anders maken wil dan misschien wel werken, maar die bladen doen niet voor niets juist die formule.

Weet je, ik zou als ik jou was eerst wat ervaring opdoen in die sector door iets te proberen bij zo'n blad. Of verspreid het eerst op internet, kan je kijken of het aanslaat.

Grim

Laatst gewijzigd op 24-10-2004 om 08:26.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 10:19
Mayotjuh88
Mayotjuh88 is offline
Jah...ik wil misschien het ook eerst op internet gaan zetten...
Maar k ga het hoe dan ook een keer proberen...als het niet lukt dan lukt het niet. Maar als ik het niet probeer dan heb ik het zoiezo al verloren.

Ik wil mijn blad ook niet hetzelfde als al die andere bladen, ik wil namelijk veel meer waargebeurde verhalen en documentaires over sex drugs en uitgaansleven. Daarbij heb ik ook wel iets over mode en beauty maar dat aandeel is best wel klein vergeleken met de sex en drugs.

xxx mayo
Oud 24-10-2004, 10:35
Flshman
Flshman is offline
Gnie! Welk 'prof comp. programma' dan?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2004, 10:38
Mayotjuh88
Mayotjuh88 is offline
QuarkExpress
Oud 24-10-2004, 11:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 24-10-2004 @ 00:30 :

Bloemenpoes, waarom kom je steeds terug op Letteren als je iets niet-zo-liefs hebt te zeggen?
Laat dat meisje, wil je? Laat het haar proberen, leuk toch? (Pindakaas is lekker trouwens...)

En dat BTW (belasting toegevoegde waarde); tuurlijk kan dat. Misschien bespeelt ze geen muziekinstrument, of sport ze niet 4 uur in de week. Die tijd kan ze mooi gebruik voor d'r tijdschrift.
Niet zo minachtend over een mavo-diploma, die mensen zijn heus niet allemaal minder dan jou hoor.

Duivelaartje -
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 12:02
Flshman
Flshman is offline
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 20:08
Astuanax
Astuanax is offline
Als ik jou was, zou ik eerst een site maken met domeinnaam .tk, die zijn het goedkoopst, ik zou een teller op de site zetten zodat je ziet hoeveel mensen de site bezoeken, je zet de eerste uitgaven van het blad op het net, daarna kan je desnoods nog steeds naar een uitgever trippelen mét concrete resultaten: het aantal bezoeken aan de pagina.

Je maakt reclame door mails aan je vrienden die zij dan weer naar hun vrienden sturen enzovoort.

Maar ik ben jou niet.
je kan een 'kortverhalenrubriek' maken, dan zou ik wel mee willen doen!
Oud 24-10-2004, 20:11
Verwijderd
Goed gesproken Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 21:00
-Melody-
-Melody- is offline
Ja, geweldig gesproken Duivelaartje.

Bloemenpoes-
Oud 24-10-2004, 21:22
Verwijderd
Bloemenpoes, ze heeft een punt. Ik zie jou alleen maar geïrriteerd reageren hier... Laat dat dan gewoon?

En smileys helpen niet echt, hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 24-10-2004 @ 22:00 :

Bloemenpoes-
Lieverd, wil je alsjeblieft je goede humeur op een andere plaats tentoonstellen, alsjeblieft?

Grim - ben je jaloers of zo?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 22:08
Verwijderd
Sorry, ik wil je niet uit je droom helpen, maar dit lukt je nooit. En dit bedoel ik niet bijzonder lullig ofzo. Maar er komt gewoon zoveel bij zo'n blad maken kijken, dat lukt je als scholier zijnde gewoon niet. Maar denk eens aan een opleiding als Nimeto, daar heb je een bepaalde stroming die zich vooral richt op vormgeving op computers. Als het echt je droom is, zal ik dat doen. Wel een leuk idee, maar er komt meer (ervaring) bij kijken dan je denkt.

Mijn - die het van ze lang zal ze leven niet ziet gebeuren...

Laatst gewijzigd op 24-10-2004 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 06:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 24-10-2004 @ 22:00 :

Bloemenpoes-
Sorry, maar ik raak geirriteerd van jou. Verziek de sfeer alsjeblieft even ergens anders.

Neem een voorbeeld aan Mijn* , die is ook niet lovend over zelf een tijdschrift maken, maar ze brengt het goed en ook waarom.

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-10-2004 @ 07:40 :
Sorry, maar ik raak geirriteerd van jou. Verziek de sfeer alsjeblieft even ergens anders.

Neem een voorbeeld aan Mijn* , die is ook niet lovend over zelf een tijdschrift maken, maar ze brengt het goed en ook waarom.

Duivelaartje
Hihi, dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 15:18
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Tja, ik besef dat dit wel iets serieuser is dan wat Spanish rose zei over groep 8, maar kom op. Waarom een hondertste blad over hetzelfde?

Ik wil wel weer eens wat vernieuwends lezen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:58
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik vind het wel een leuk idee, maar zoiets brengt nogal veel met zich mee. Ik vind het idee om eerst eens een website te maken ook leuk.. Lijkt me zeker al een goed begin toch?

Ik wens je succes met wat je gaat proberen en ik hoop voor je dat het lukt.
Scoot
Reageren

Regels voor berichten