Wat voor schoolagenda voor jou handig is verschilt per persoon. Als je veel huiswerk hebt of veel vakken volgt is een agenda bijhouden sowieso wel een goed idee. Een grote agenda kan handig zijn, omdat die veel ruimte biedt voor opmerkingen, een planning en omdat je zo veel beter overzicht houdt dan wanneer alles door elkaar staat. Hema heeft bijvoorbeeld agenda op A5 formaat, met bij elke week een blanco pagina voor bijvoorbeeld je planning of aantekeningen.
Wat ik zelf ook heel handig vindt is een notitieboekje gebruiken voor de dingen die ik nog moet doen. Op de linkerpagina schijf ik alle dingen die op korte termijn moeten, op de rechter-pagina de dingen die ik zonder problemen kan uitstellen, maar die wel een keer gedaan moeten worden. Als iets klaar is, markeer ik het met een markeerstift. Zo kan ik in één oogopslag zien hoeveel dingen van die lijst er nog gedaan moeten worden. Dat werkt voor mij heel goed!