Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2004, 13:29
liefiej
liefiej is offline
IK was 3 weken geleden voor het eerst aan de pil gegaan.. de dokter zei dat ik moest beginnen als ik ongesteld wordt.. dus ik op de 1e dag van me menstruatie begonnen.. maar ik was maar 2 dagen ongesteld... komt dat door de pil ?

ik ben namelijk een soort van bang dat ik toch zwanger ben =S omdat ik daarvoor wel met hem naar bed ben geweest ook al was dat met condoom.. zou dat kunnen? of is het gewoon omdat ik aan de pil moet wennen??

Graag reacties..

kus mij
Oud 22-10-2004, 13:31
suikerprinses
suikerprinses is offline
Waarschijnlijk is het gewoon omdat je moet wennen aan de pil. Je lichaam moet wennen aan de hormonen en slaat daardoor een beetje op hol zegmaar. Door de pil zijn de meeste meisjes sowieso veel korter ongesteld. Voordat ik aan de pil ging was ik meestal een volle week ongesteld, en nu nog maar een dag of 4. In het begin schrok ik daar ook heel erg van, maar er was niks aan de hand.
En als je je echt heel ongerust maakt, kan je altijd een testje laten doen. Ben je gelijk van je angst af.
Oud 22-10-2004, 13:33
liefiej
liefiej is offline
Bedankt voor je reactie.. ja dat dacht ik dus zelf ook al, dat me lichaam een beetje van slag was.. mjaa ik moet nu ongeveer ongesteld worden * gister laatste pil genomen van strip * ... dus we zullen zien .. maare.. hoelang duurt het voordat je ongesteld wordt na je laatste pil ?? of is dta verschillend?
Oud 22-10-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
liefiej schreef op 22-10-2004 @ 14:33 :
Bedankt voor je reactie.. ja dat dacht ik dus zelf ook al, dat me lichaam een beetje van slag was.. mjaa ik moet nu ongeveer ongesteld worden * gister laatste pil genomen van strip * ... dus we zullen zien .. maare.. hoelang duurt het voordat je ongesteld wordt na je laatste pil ?? of is dta verschillend?
Verschilt per persoon, ik word altijd twee dagen na de laatste pil ongesteld.
Maar in de eerste drie maanden dat je de pil slikt, moet je lichaam wennen, dus mogelijk word je het sneller of later en langer of korten dan wanneer je er aan gewend bent.
Oud 22-10-2004, 13:53
Verwijderd
ik had dat ook
ik word pas 5 dagen daarna ongesteld.. dat slaat echt nergens op
Oud 22-10-2004, 14:23
liefiej
liefiej is offline
okee bedankt
Oud 22-10-2004, 17:53
Auntie M
Auntie M is offline
Als ik de pil slik word ik pas na 5 dagen ongesteld of zo en het is echt heel erg weinig (soms niets).
Slik ik de pil niet dan heb ik van die good old bloedbaden eens per maand.
Als je helemaal zeker wilt zijn om niet zwanger te raken gebruik je ook nog een condoom.

Wil je weten of je zwanger bent of niet haal je een test bij de apotheek of drogist.
Oud 22-10-2004, 18:00
Miracle
Miracle is offline
Dit moet in het Piltopic en het antwoord is al gegeven, dus hij gaat dicht.

Regels voor berichten