![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn vriendin is naar de huisarts geweest en had een beetje hoge bloed druk. Dat was overigens niet de reden waarom ze naar de huisarts moest. Maar ze vroeg zich af hoe ze van die hoge bloed druk af kon komen. Ze houd ook wel erg veel van Chocola. Dus ze wilde eigenlijk ook wel weten of ze daar hoge bloed druk van kreeg?
||
Citaat:
![]() Zoiets dacht ik iig.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je lichaam probeert het gehalte aan zouten en eiwitten in je bloed op een constante waarde te houden. als je nu veel zout eet (wat in je bloed terecht komt), gaat dat gehalte omhoog. dus moet dat gecompenseerd worden door het vasthouden van vocht (de nieren gaan minder vocht uitscheiden). zo krijg je dus meer bloed en hoe meer bloed, hoe hoger de bloeddruk. vergelijk het met een ballon die je met water vult, hoe meer water hoe hoger de druk in de ballon. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
zoveel mogelijk niet-medicamenteus inderdaad, hoewel de oorzaak van de hoge bloeddruk vaak niet duidelijk is zodat er dan wel medicamenteus wordt behandeld. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je altijd willen weten over het menselijk lichaam? #4 Heksjuh | 500 | 05-08-2011 11:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
ik ben geen dom sponsje michak | 418 | 07-02-2011 11:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
Na een grote sportieve inspanning even helemaal van de wereld Verwijderd | 15 | 07-11-2005 11:41 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v deel II Tommie/Aligogo | 500 | 23-04-2004 12:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
duizelig nadat ik opsta Dark Psycho | 39 | 07-08-2003 16:29 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |