Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2004, 11:31
Lydia85
Lydia85 is offline
Ik wou heel even vragen of er nog meer mensen zijn die dit hebben gehad.

Ik heb nu 1.5 jaar een beugel gehad om mijn tanden recht te laten zetten.
En nu moet ik 25 oktober mijn operatie.
Mijn onderkaak wordt dan naar voren gezet.

Mensen die hier ervaring mee hebben kunnen die mij wat meer vertellen over de operatie en daarna hoelang het zo'n beetje duurd want er is mij ook vertelt dat je gevoel in je onderlip een tijd kwijt raakt heb je dat dan ook gehad?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 12:04
coopergirl
coopergirl is offline
Mmm, mij heeft eveneens een tijd met beugels rondgelopen en daarna ben ik een kaakoperatie ondergaan, maar die is niet helemaal vergelijkbaar met die van jou, denk ik. Bij mij sneden ze aan de binnenkant van de onderkaak alles open zodat ze de huid naar onder konden flappen. Vervolgens hebben ze op verschillende plekken bot weggehaald en dit aan de voorkant van de kaak vast geschoeft e.d. (Ik kan de bouten nu nog voelen zitten) Ze waren ong 1,5 uur bezig onder volledige narcose. Daarna heb ik er 2 weken veel last van gehad, enkel gemalen eten naar binnen kunnen werken mbv rietje... Zwellingen in m'n gezicht.. Heel veel sterkte ermee gewenst Een vriendin van m'n moeder onderging voor een maand geleden een ingreep aan haar kaak en zij was met een week weer hersteld. Het is en blijft per persoon verschillend. Waarschijnlijk krijg jij ook wel pijnmedicatie mee naar huis. (Ik had brufen 600 oplosbaar en nog een vaag goedje)

Succes, sterkte!
Oud 03-10-2004, 19:45
Verwijderd
Ik heb die operatie van jou 2 jaar geleden gehad. Je kan wel ongeveer 3 weken alleen vloeibaar eten en je gevoel uit je kin+ onderlip was bij mij heel lang weg wel een paar maanden en ik heb nog steeds niet al het gevoel terug dus het kan blijvend zijn als je nog meer wilt weten, vraag maar of pm me
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:25
Lydia85
Lydia85 is offline
Citaat:
salieee schreef op 03-10-2004 @ 20:45 :
Ik heb die operatie van jou 2 jaar geleden gehad. Je kan wel ongeveer 3 weken alleen vloeibaar eten en je gevoel uit je kin+ onderlip was bij mij heel lang weg wel een paar maanden en ik heb nog steeds niet al het gevoel terug dus het kan blijvend zijn als je nog meer wilt weten, vraag maar of pm me
bedankt nog voor je reactie.
Dat gevoel in je onderlip dat die weg is heb je daar hele erge last van want dat is eigenlijk het enigste waar ik echt tegen op kijk.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Lydia85 schreef op 04-10-2004 @ 15:25 :
bedankt nog voor je reactie.
Dat gevoel in je onderlip dat die weg is heb je daar hele erge last van want dat is eigenlijk het enigste waar ik echt tegen op kijk.
uhm ja in het begin is het wel irritant, want dan voel je niet als er bijv nog wat te eten op je lip blijft zitten of als je bijv soep aan het eten bent dat het dan opeens langs je kip naar beneden druipt, maar dan zeggen je ouders of iemand vast wel dat je nog wat op je lipt hebt, zo erg is dat niet en dat is ook wel na zon 3 weekjes over. Daarna is het nog wel even storend misschien, maar je kan er mee leven en na verloop van tijd heb je je hele gevoel weer terug. Dus komt goed, succes!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:53
Lydia85
Lydia85 is offline
heej

Ik wou nog heel even laten weten hoe het gegaan is.
Ik heb mijn operatie afgelopen maandag gehad en alles is goed gegaan.
Ik kan nu alleen vloeibaar voedsel eten en mijn gevoel is wel beetje weg maar het is allemaal gelukkig meegevallen.
Nu alleen nog herstellen.

Bedankt voor jullie reacties kus
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 19:37
Verwijderd
ok sterkte en succes ermee

ik weet wat je moet doormaken
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten