Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 17:22
Fleurop
Fleurop is offline
Het is nu volgens mij al 2 jaar geleden dat ik speciale gevoelens heb gehad voor een jongen. Sindsdien niet meer.
Eerst dacht ik dat het gewoon kwam omdat ik de 'juiste' persoon nog niet ben tegen gekomen, maar nu begin ik echt te twijfelen aan mezelf.
Ik ben best kritisch, dat zeker. Maar laatst ben ik een aantal keren met een jongen naar de bios geweest, eigenlijk gewoon een vriend van mij. Hij is gewoon een hele leuke jongen. Ik kan hele gesprekken met hem voeren en we hebben echt lol. Maar ik voelde op dat moment echt alleen vriendschap, niet meer.
Later vertelde hij mij dat hij meer voor mij voelde dan alleen vriendschap. Toen ik hem vertelde dat ik dat niet had, kon ik geen reden bedenken waarom niet, alleen dat het gevoel er niet was. Hij zei dat het misschien tijd nodig had en die gevoelens nog konden komen.
Ik heb die tijd genomen en ben een paar keer vaker met hem uit gegaan, omdat ik echt wel wil!
Maar het gevoel kwam niet en is er nog steeds niet. Sterker nog; ik vond steeds meer kleine dingetjes bij hem waaraan ik mij irriteerde

Op zich is dat niet zo erg; als je iemand niet meer dan leuk vind is dat nou eenmaal zo.
Maar ik heb het heel vaak bij jongens die verder best leuk zijn.
Ik begin te twijfelen of ik nog wel kan voelen.
Daarbij komt ook dat ik misschien té kritisch ben.... maar dat probeer ik de laatste tijd wat af te vlakken...

Herkent iemand dit? Doe ik iets fout?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2004, 18:02
Silverchoice
Silverchoice is offline
Je kunt je gevoel niet echt sturen wat dat betreft; je doet dus ook niets fout lijkt me. Sommige mensen worden bij wijze van spreke iedere maand verliefd op een ander, bij andere mensen is dit gevoel iets unieker
Oud 09-11-2004, 18:17
Verwijderd
Grappig, ik ben toen ik 18 was met een jongen naar de bios geweest, gewoon voor de gezelligheid. Later zei hij dat hij het wel erg leuk vond, dat hij mij wel erg leuk vond. Mwah ik moest er niks van weten, en heb hem snel gezegd dat hij er niet te veel van moest verwachten... Toen we na een half jaar nog een serieus afspraken, was ik ineens smoorverliefd op deze jongen... en nu is hij al ruim 2 jaar mijn vriendje ...

Maar goed, ik ben ook altijd erg kritisch geweest, en had zelf nooit echt een vriendje gehad voor mijn huidige vriend. Tsjaa ik vondhet toen ook niet echt interessant allemaal, ik vond het wel prima hoe ik op dat moment leefde.

Ik zou je dus niet te druk maken, het komt zoals het komt. Of vind je het echt een groot probleem dat je niet meer gevoelens hebt voor jongens? In dat geval uhm zou ik eigenlijk ook niet weten wat je moet doen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:41
MazeMouse
MazeMouse is offline
Kan gebeuren
Ik heb daar opzich nooit echt 'last' van gehad maar ik kan me voorstellen dat het wel zo is
Oud 09-11-2004, 19:48
Futurist
Futurist is offline
Ik heb heeeeel veel vrienden, stuk voor stuk even lief, maar voel bij geen een verliefdheid... Dat is toch niet raar? Je bent niet voor niets vrienden, lijkt me...
Oud 09-11-2004, 20:08
Aine
Aine is offline
Je moet gewoon dat bepaalde gevoel hebben en als dat niet zo is, jammer dan, dan kan je er ook niks aan doen. In ieder geval is het dan zoizo niet verstandig om wat te beginnen omdat de kans dat het uit gaat groot is en dat dan alleen maar een hoop verdriet geeft.
Ik denk niet dat het ligt aan het feit dat je kritisch bent. Je moet gewoon iemand tegenkomen waar je echt verlieft op wordt. Of dat oemand is die je misschien al kent (dus in de vorm van een vriendschap die verder groeit) of een nieuw iemand maakt niet uit. Je bent 18, dus je hebt nog alle tijd. Ik ben 19 en heb nu zo ongeveer mijn eerste vriendje. Maak je daar in ieder geval niet druk om.
Twijfelen aan jezelf heeft echt geen zin. Het komt vanzelf. Ik weet hoe moeilijk het is en hoe irritant als mensen dat constant zeggen, maar het is waar.
Oud 10-11-2004, 11:56
Shitonya
Shitonya is offline
oew, herken ik. Er bestaan niet "genoeg" leuke jongens, maar ken er wel "enkele", waarvoor ik niks voel (zij/sommige wel wat voor mij, maar dat doet er niet toe), maar toch ga ik ermee om wat nog wel aardig lukt, omdat ze weten dat ik dus "niks voel", behalve vriendschap.

Als ik uitleg dat ik niks voel, en ze vragen waarom niet, dan kan ik het ook nooit uitleggen. Gevoel is ook niet uit te leggen dat is gewoon zo. Je kunt het ook niet afdwingen, wat ik al zo vaak uitgelegd heb aan kenissen en ze dus niet veel moeten verwachten. Ze zeggen dat ze dan best willen veranderen of dat het tijd nodig heeft. Maar door tijdsverloop helpt het nog niet, dat verandert het feit dat je niets voelt, meestal niet.

Het lijkt ook wel in mijn ogen, alsof jongens eerder verliefd worden dan meiden. Omdat ze vaak kleine dingetjes groter zien (en ze vaker geil zijn dus als ze zeggen verliefd te zijn, willen ze je gewoon neuken).
Maar je bent lang niet de enige die dit heeft. Bij sommige duurt het nog veel langer dan 2 jaar, dus je hoeft je nog geen zorgen te maken, behalve wanneer je gevoelens voor vrouwen krijgt...of dieren, wie weet
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:28
SnOeSePoEs
SnOeSePoEs is offline
Ik heb dat gevoel ook ooit gehad .... Het was een hele leuke jongen.. en mijn ouders vonden hem ook helemaal geweldig (das ook belangrijk ) Ik vond hem zooo leuk en ik dacht de hele tijd dat ik wel verliefd zou worden enzo, maar het kwam gewoon niet. Toen ik dacht dat ik wat voelde voor hem... heb ik dat tegen hem gezegd en hij had het toen uitgemaakt met zijn vriendin omdat hij vreliefd was op mij.. maja toen kwam ik er tog achter dat ik niet genoeg voor hem voelde... Het was een hele pijnlijke situatie
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:05
Fleurop
Fleurop is offline
Nouja, dan wacht ik gewoon af tot ik wél iemand vind waarbij ik die gevoelens heb. Ik sta er i.i.g. voor open
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:09
SnOeSePoEs
SnOeSePoEs is offline
Je kan geen gevoelens kweken he... die moeten er zijn.. of die zijn er niet... De ware liefde komt vanzelf...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:10
SnOeSePoEs
SnOeSePoEs is offline
En die komt meestal op een moment dat je het totaal nie verwacht.... dat was bij mij tenminste
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:17
lieve
lieve is offline
Hey water willowglo,

weet je liefde en verliefdheid is iets dat je tijd moet geven. Dit ben ik zelf sinds kort nog maar te weten gekomen.
Mijn huidige vriend is al ongeveer 2 jaar verliefd op me. Maar ik zag gewoon zijn verliefdheid voor mij niet, en ik voelde ook niet hetzelfde voor hem... enkele weken geleden viel het me op dat ik steeds meer uitzag naar onze chats op msn, of naar de fuiven in de buurt zodat we elkaar zouden tegenkomen( ik ging steeds uit met z'n nichten dus op die manier was het contact vrij makkelijk)

Maar toen hij die avond op een fuif polste naar mijn gevoelens voor hem, en hij zijn gevoelens voor mij aan het expliceren was sprong dat vlammetje opeens STERK aan!
Ik had zoiets van... voor deze jongen moet ik gewoon gaan!
En hoewel ik niet meteen m'n gevoelens voor hem duidelijk maakte (zijn nichten stonden echt op ons doen en laten te kijken) heb ik hem toch verteld dat er 'eindelijk' een vlammetje brand voor hem.( ben meteen naar hem gegaan nadat zijn nichten weg waren... zo had ik geen pottekijkers, toen ik m'n kans waagde!)

Ik wil maar zeggen dat liefde en verliefdheid iets is dat je 'overkomt'. Je kan het niet oproepen, of jezelf bevelen om je zo te voelen.
Ik had voor hem reeds 2 jaar geen vriend meer gehad. Maar je moet geduld hebben.
Dus als je nu éénmaal geen gevoelens hebt voor hem, is dat pech... ik zeg natuurlijk niet dat die gevoelens nooit kunnen komen.

Succes, Lieve,xxx
Oud 12-11-2004, 13:33
Fleurop
Fleurop is offline
Ik weet het wel... het komt vanzelf...
Maar ik heb er nu juist zo'n behoefte aan, juist nu ik het gevoel heb dat ik er ook helemaal klaar voor ben.
Maarja, ik sta er i.i.g. voor open, ik wacht wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten