Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2004, 13:21
o0luna0o
o0luna0o is offline
hey,
een hele poos geleden (al een jaar ofzo) heb ik een keer een droom gehad waarin ik een ongeluk veroorzaakte waarna iedereen me achterna kwam, iedereen was boos op me enzo ik was echt heel erg bang, toen schrikte ik opeens wakker de droom was weg enzo maar het gevoel niet ik voelde zo'n ongelooflijke angst! ik ben toen naar beneden gegaan daar was me vader tv aan het kijken, er was nieuws op en de nieuwslezer begon in eens heeel snel te prate met zo'n hoog stemmetje en toen heel langzaam met een lage stem( voor mijn gevoel dan) ik heb ook allemaal rare dingen tegen mijn vader gezegd dat ik dood wou enzo en heb mijn armen onder koud water gehouden ik wou echt wakker worden dat werkte niet. mijn vader liet mij toen rustig zitten met een glaasje water en toen zakte het wel af. nou heb ik dit best vaak eerst werd ik steeds nog zo bang maar nu heb ik zeg maar een beetje geleerd hoe ik het moet aanpakken, zo gauw ''het'' gevoeletje weer begint op te borrelen doe ik snel het licht aan en denk heel sterk aan iets leuks dit werkt meestal wel. Maar nu had ik laatst dat ik het ineens overdag kreeg wel wat minder angst maar toch, ik vind dit ehel vreemd weet iemand misschien wat dit is? ik wil er toch wel heel graag van af.

goetjes

Laatst gewijzigd op 29-10-2004 om 16:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2004, 14:25
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ehm... een dagmerrie?

Nee, sorry geen flauw idee
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 15:35
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
kan je dit niet beter bij psychologie plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:08
LMP
LMP is offline
Citaat:
o0luna0o schreef op 29-10-2004 @ 14:21 :
hey,
een hele poos geleden (al een jaar ofzo) heb ik een keer een droom gehad waarin ik een ongeluk veroorzaakte waarna iedereen me achterna kwam, iedereen was boos op me enzo ik was echt heel erg bang, toen schrikte ik opeens wakker de droom was weg enzo maar het gevoel niet ik voelde zo'n ongelooflijke angst! ik ben toen naar beneden gegaan daar was me vader tv aan het kijken, er was nieuws op en de nieuwslezer begon in eens heeel snel te prate met zo'n hoog stemmetje en toen heel langzaam met een lage stem( voor mijn gevoel dan) ik heb ook allemaal rare dingen tegen mijn vader gezegd dat ik dood wou enzo en heb mijn armen onder koud wat gehouden ik wou echt wakker worden dat werkte niet. mijn vader liet mij toen rustig zitten met een glaasje water en toen zakte het wel af. nou heb ik dit best vaak eerst werd ik steeds nog zo bang maar nu heb ik zeg maar een beetje geleerd hoe ik het moet aanpakken, zo gauw ''het'' gevoeletje weer begint op te borrelen doe ik snel het licht aan en denk heel sterk aan iets leuks dit werkt meestal wel. Maar nu had ik laatst dat ik het ineens overdag kreeg wel wat minder angst maar toch, ik vind dit ehel vreemd weet iemand misschien wat dit is? ik wil er toch wel heel graag van af.

goetjes
Schitzofrenia

(en das verder geen flauwe grap ofzo, ik zou maar gouw een zieleknijper opzoeken)
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 29-10-2004 @ 16:35 :
kan je dit niet beter bij psychologie plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 01:34
JCG
JCG is offline
ik zou een psychiater op zoeken, niet lullig bedoelt. Klinkt zeer klote wat je beschrijft.
Oud 30-10-2004, 07:31
Dromelooz
Dromelooz is offline
Soms lijken dromen iets naar boven te brengen dat ik ergens ver in een uithoekje heb geduwd, alsof ze me ergens bewust van willen maken, misschien is dat bij jou ook zo. Niet letterlijk in de zin van dat je ooit een ongeluk veroorzaakt hebt of dat gaat doen, maar misschien bijvoorbeeld dat je heel erg bang bent om alleen te komen staan.
Misschien komt het overdag terug,omdat je niet goed met dat bepaalde gevoel kunt omgaan?

Laatst gewijzigd op 30-10-2004 om 07:38.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 17:02
o0luna0o
o0luna0o is offline
Citaat:
JCG schreef op 30-10-2004 @ 02:34 :
ik zou een psychiater op zoeken, niet lullig bedoelt. Klinkt zeer klote wat je beschrijft.
hm, ja het is zeker niet leuk, maar een psychiater lijkt me een beetje overdreven..
Oud 30-10-2004, 21:43
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
o0luna0o schreef op 30-10-2004 @ 18:02 :
hm, ja het is zeker niet leuk, maar een psychiater lijkt me een beetje overdreven..
oke, psycholoog it is
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 11:53
Mo6
Mo6 is offline
klinkt als een bepaalde angststoornis. ik zou in elk geval naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar een ggz-instelling.
Oud 03-11-2004, 16:29
~*~
~*~ is offline
Citaat:
Luka schreef op 29-10-2004 @ 17:08 :
Schitzofrenia

(en das verder geen flauwe grap ofzo, ik zou maar gouw een zieleknijper opzoeken)
dat heeft toch niks met schizofreen zijn te maken???, schizofreen heeft toch een dubbele persoonlijkheid of niet??.....

t is heel vreemd maar je hoeft echt niet persé meteen naar de psychiater, misschien is t wel heel nuttig, een soort gave waarvan je nog moet uitvinden hoe je t moet gebruiken (klinkt misschien heel raar maarjah...)

maar t zou ook kunnen zijn dat je ziek bent ofzo, niet gemeen bedoeld maar misschien moet je eerst je bloed laten onderzoeken
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 17:05
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
~*~ schreef op 03-11-2004 @ 17:29 :
dat heeft toch niks met schizofreen zijn te maken???, schizofreen heeft toch een dubbele persoonlijkheid of niet??.....

t is heel vreemd maar je hoeft echt niet persé meteen naar de psychiater, misschien is t wel heel nuttig, een soort gave waarvan je nog moet uitvinden hoe je t moet gebruiken (klinkt misschien heel raar maarjah...)

maar t zou ook kunnen zijn dat je ziek bent ofzo, niet gemeen bedoeld maar misschien moet je eerst je bloed laten onderzoeken
schizofreen heeft NIKS te maken met dubbele persoonlijkheid dat is namelijk dis/mps
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
~*~ schreef op 03-11-2004 @ 17:29 :
Wat jij bedoelt is MPS, zoals Lightfighter al zei. Schizofrenie heeft te maken met het feit dat de gevoelswereld en de realiteitszin totaal verstoord zijn. De persoon in kwestie kan niet meer goed reageren op situaties en vooral emoties. Dit gaat gepaard met hallucinaties en psychoses. Ypsilon= liev

Ts: ik zou eens naar de huisarts gaan en dit bespreken.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 12:56
Mo6
Mo6 is offline
schizofrenie is veel ernstiger, dit lijkt me meer een uit de hand gelopen angststoornis, maar zeker geen schizofrenie. je hebt geen waanbeelden of hallucinaties verder toch? in elk geval naar de dokter gaan!
Reageren

Regels voor berichten