Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 14:29
Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik heb een mail gestuurd aan de deelnemersbegeleider van mijn school. Het gaat erg slecht met me op het ogenblik en dacht eraan om te stoppen met school, maar ik heb het anders aangepakt... namelijk de school ingelicht over mijn situatie zodat ik er niet helemaal alleen voor sta.
Goed van me hè?
Toch voel ik me heel slecht. Alles gaat momenteel mis, maar ik hoop volgende week maandag een nieuwe start te kunnen maken op school. Gisteren en vandaag ben ik niet naar school geweest en ik weet niet of ik morgen ga. Ik voel me 'ziek'.

Hier de e-mail die ik heb verzonden;

Er zijn een aantal problemen waarvan ik u op de hoogte wil stellen. Momenteel gaat het niet goed met mij. Om uitleg te geven wat precies het probleem is wil ik u eerst iets laten lezen over het begrip "Borderline persoonlijkheidsstoornis".

Wanneer iemand maatschappelijk vastloopt omdat opleidingen, werk en relaties telkens weer mislukken, kan het zijn dat deze persoon lijdt aan een borderline persoonlijkheidsstoornis, of borderline-stoornis.
De mislukkingen vinden nogal eens op dezelfde wijze plaats: een zeer enthousiaste start met hooggestemde verwachtingen wordt gevolgd door teleurstelling en afhaken. Het gedrag van patiënten met een borderlinestoornis heeft vaak een 'alles-of-niets' karakter.

De stoornis wordt vooral gekenmerkt door sterke stemmingswisselingen en impulsief gedrag . Daarnaast kunnen zich vele andere psychische verschijnselen voordoen, zoals: angsten, depressieve klachten, in de war zijn, het horen van stemmen, problemen met het verwerken van schokkende gebeurtenissen uit het verleden en opzettelijke zelfverwonding .
Het komt voor dat de stoornis zich eerst presenteert met bijvoorbeeld een eetprobleem of een depressie en dat pas later duidelijk wordt dat het om een borderlinestoornis gaat. Ook als de diagnose eenmaal gesteld is blijkt dat er vaak nog andere psychiatrische aandoeningen kunnen worden vastgesteld, zoals depressie, angststoornis en posttraumatische stressstoornis.

Deze diagnose is bij mij gesteld, vandaar dat ik u dit laat lezen.

Tot nu toe ging het goed op school, maar door oplopende spanningen gaat het nu niet goed. Ik maak me erg veel zorgen over de Schoolexamenweek. Dit heeft tot gevolg dat ik last krijg van stress-klachten zoals hoofdpijn, misselijkheid, rugpijn en niet goed meer op gang kom met mijn huiswerk. Ik heb me opgegeven voor faalangsttraining in de hoop dat ik beter leer om te gaan met deze vorm van angst.

Daarnaast heb ik eetproblemen. Eetbuien, schuldgevoelens, schaamte voor mijn lichaam en teleurgesteld zijn in mezelf zijn problemen die veelvuldig voorkomen. Uiteraard doe ik heel erg mijn best om deze problemen te voorkomen door regelmatig te sporten, structuur in mijn leven aan te brengen en mijn omgeving om steun te vragen. Toch bestaat mijn leven uit pieken en dalen, ups en downs.

Wat wil ik met deze e-mail bereiken? Ik zit in de knoop met mezelf en zou het zonde vinden als ik nu de verkeerde beslissingen zou maken. Daarom vind ik het prettig als de school op de hoogte is van mijn situatie, zodat ik er niet helemaal alleen voor sta.

En? Is het goed? Ik hoop dat ik er namelijk goed aan doe...

Liefs,
Magic_STAR*
Oud 28-10-2004, 15:08
marrel
marrel is offline
k las vanmorgen dat je wilde stoppen met school en dat leek me niet zo'n goede oplossing omdat het wel een belangrijk iets is maar dit is echt wel moedig van je! Zo sta je er iets minder alleen voor! K hoop dat ze t goed opvatten en je willen helpen! Succes *knuff*
Oud 28-10-2004, 15:22
Sterretje*
Sterretje* is offline
Nou, ik ben net gebeld door die man...
Pff...de zenuwen lopen nog over mijn rug!
Maar goed, hij wil de leraren en het examenbureau inlichten dat het niet zo goed met me gaat. Verder kan ik altijd bij hem langs komen, maar uiteindelijk zal IK toch echt degene moeten zijn die de toetsen maakt en afrond.
Ik heb weer een beetje hoop. Die enorme druk is er vanaf. Ik weet waar ik aan toe ben en ik hoop dat ik dit jaar nog goed door kom.
Nu ga ik ff bloed laten prikken in het ziekenhuis, want ik voel me kut en wil kunnen uitsluiten dat mijn schildklier hiervan de oorzaak is.
Oud 28-10-2004, 17:54
Verwijderd
Knap van je dat je de beslissing hebt genomen om je school in te lichten. Je had ook de makkelijke weg kunnen nemen door gewoon te stoppen.

Sterkte iig met alles..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 00:51
coopergirl
coopergirl is offline
Well done girl Je toont op deze wijze toch de nodige goodwill Beter dan dat je het op z'n beloop laat gaan.

take care of yourself!

Jojz
Oud 29-10-2004, 07:13
Sterretje*
Sterretje* is offline
Oke, vandaag geef ik mezelf een schop onder m'n kont. Ik ga naar school. Ik heb net al gedoucht, dus ik ben al bezig met mijn ochtendritueel.
Vanmiddag zou ik op kosten van de school naar het museum mogen en mijn lerares Nederlands zal daar ook nog een rondleiding geven. Klinkt wel leuk, dus als ik me 'redelijk' tot 'goed' voel dan ga ik...
Gisteren werd ik nog gebeld door een meisje uit mijn opnameperiode, die op dezelfde school zit. Ze zei dat ze had gehoord (Blijkbaar gaan de MSN-gesprekken geregelt over mij) dat ik me niet goed voelde en was duidelijk bezorgd. Dat vond ik wel heel erg lief! Ik voel me een stuk minder alleen, nu ik weet dat mensen me sterkte toewensen en aan me denken. Dat is een goed gevoel.
Iedereen veel sterkte vandaag, succes en maak er iets van!!!! Met zijn allen moeten we doorzetten...
Reageren

Regels voor berichten