Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 13:47
Frondish
Frondish is offline
Hoi ik heb een erg probleem met mijn computer. Ik zat gister avond op MSN en zo je kent het wel, en hij liep vast, dus ik doe wat ik vaker doe, ik druk reset in.. en hij start niet meer op, ik krijg wel het merk van mijn moederbord ''Asrock'' in beeld te zien, en daarna komt er zo'n _ tekentje links bovenin beeld, en dat knippert en als ik dan toetsen druk komt er een af geluidje uit mijn moederbord. Ik heb al geprobeer zonder CD Rom drive en DVD Rom drive en floppy drive op te starten dat lukte niet, daarna heb ik alles losgekoppeld, hardescijf cdrom dvdrom en floppydrive, en nog kwam er een raar geluid uit. Ik heb daarna geprobeerd met Windows XP CD op te starten, en toen gebeurde er nog niets. Ik heb het nog niet geprobeerd met floppy disk (om te formateren) maar zou dit een worm kunnen zijn die mijn windows te pakken heeft gekregen?

als iemand me kan helpen, heel erg bedankt
Oud 03-11-2004, 15:02
Frondish
Frondish is offline
En ik heb net geprobeerd om F12 tijdens het opstarten te doen, dan hoor ik NetworkBoot te krijgen maar dan krijg ik dit te zien:

SiS900 PXE BootRom v1.09 Int19
Oud 03-11-2004, 15:06
JCG
JCG is offline
Citaat:
SynoP schreef op 03-11-2004 @ 14:47 :
Hoi ik heb een erg probleem met mijn computer. Ik zat gister avond op MSN en zo je kent het wel, en hij liep vast, dus ik doe wat ik vaker doe, ik druk reset in.. en hij start niet meer op, ik krijg wel het merk van mijn moederbord ''Asrock'' in beeld te zien, en daarna komt er zo'n _ tekentje links bovenin beeld, en dat knippert en als ik dan toetsen druk komt er een af geluidje uit mijn moederbord. Ik heb al geprobeer zonder CD Rom drive en DVD Rom drive en floppy drive op te starten dat lukte niet, daarna heb ik alles losgekoppeld, hardescijf cdrom dvdrom en floppydrive, en nog kwam er een raar geluid uit. Ik heb daarna geprobeerd met Windows XP CD op te starten, en toen gebeurde er nog niets. Ik heb het nog niet geprobeerd met floppy disk (om te formateren) maar zou dit een worm kunnen zijn die mijn windows te pakken heeft gekregen?

als iemand me kan helpen, heel erg bedankt
Oud 03-11-2004, 15:12
Frondish
Frondish is offline
''need help''
Oud 03-11-2004, 16:07
Verwijderd
heb je je opstart diskette nog? als het goed is heb je die moeten aanmaken, mss doet ie het daarmee? Dan krijg je vanzelf een stappenplan om windows opnieuw te installeren.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 18:52
Frondish
Frondish is offline
Nog even een vraagje tussendoor.. Kun je een magneet over je hardeschijf halen zonder dat er schade wordt aangericht? Dat vroeg iemand aan me..
Oud 03-11-2004, 18:59
MaHo
MaHo is offline
Dit vraagt om een experiment
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 19:20
Frondish
Frondish is offline
lol, maar denken jullie dat je er schade mee kan aanrichten
Oud 03-11-2004, 20:52
3rd Rock
3rd Rock is offline
voor zover ik weet wel....
Oud 04-11-2004, 12:10
Kaladan
Kaladan is offline
Heb je geprobeerd in veilige modus op te starten??
Dan moet je tijdens het opstarten op F8 duwen.
En, ik zou voortaan de aan/uit knop 5 seconden ingedrukt houden, zodat je comp zelf afsluit ipv de reset, en alleen resetten als dat ook niet meer werkt, want reset vind de pc niet zo leuk..!

Citaat:
SynoP schreef op 03-11-2004 @ 19:52 :
Nog even een vraagje tussendoor.. Kun je een magneet over je hardeschijf halen zonder dat er schade wordt aangericht? Dat vroeg iemand aan me..
Dat is niet zo goed voor je schijf..
Zou ik niet proberen.
Oud 04-11-2004, 16:08
Frondish
Frondish is offline
oke, het F8 enzo dat hielp niet, dus ik haalde de batterij van mijn moederbord eruit, voor 10 minuten zodat ie alle instellingen reset, en ja nu is het fataal. Ik ga een nieuw moederbord en processor kopen.
Oud 04-11-2004, 22:54
Kaladan
Kaladan is offline
owh...
dat is een beetje jammer...
Je had namelijk kunnen proberen een andere harde schijf erin te zetten (bijv. van de pc waarmee je aan het posten ben hiero) en hem daarvan te laten booten..

(kweetet ik kom er een beetje laat mee maar ik bedacht het nu pas).
Les voor volgende keer, niet zo snel opgeven..
Reageren

Regels voor berichten