Hallo luitjes,
Nou voor dit probleem mot ik ff eerst zeggen hoe het ontstaan is. Maandagavond is een oen zo dom geweest om bij onze computer thuis het bestand SYSTEM.INI eraf te gooien, wat betekent dat we Windows niet meer konden opstarten. Daarom moesten we de Setup van Windows '98 opnieuw uitvoeren. Dit hebben we gedaan en is zonder problemen verlopen. Alles staat gewoon erop, nix aan het handje. Alleen: de beeldschermresolutie is anders. Normaal hebben we hem staan op 256 kleuren, 800 bij 600 pixels, maar nu staat-ie op 480 bij 640 pixels, 16 kleuren. Als we de beeldschermresolutie proberen te veranderen in het configuratiescherm, mot de computer opnieuw opstarten om de nieuwe instellingen van start te laten gaan. Dus wij starten de PC opnieuw op, maar we krijgen nog steeds een resolutie van 640 bij 480 pixels. Wazig dus.
Dus is mijn vraag: hoe krijgen we het beeldscherm weer in de goede resolutie?
BTW: Wij d8en dus eerst dat het aan de monitor lag en hebben voor onze computer dus een nieuwe "monitorbestand" (ja sorry kan het niet zo met moeilijke woorden uitleggen maar gasten die hier kennis van hebben weten waarover ik het heb) gedownload, deze ingesteld als nieuwe monitor, maar dit hielp niets.
Verdere gegevens, wij hebben dus Windows '98, kabel-internet via ADSL en een NEC VR-17 monitor.
Alvast bedankt!