Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 15:05
Maradinus
Maradinus is offline
Met deze heb ik veel problemen met spellen oa vast lopen etc.
De winkel waar ik weg heb zijden dat hij niet kapot is.

dus wil graag een nieuwe/andere videokaart.

Welke videokaart raden jullie mij aan??
van ongeveer de zelfde specs als de ATI(zie topic titel)
Budget rond de 200 euro

mvgr, maradinus
Oud 19-11-2004, 15:24
Koen
Koen is offline
Wat zijn de rest van je specificaties, en wat wil je er mee doen? Game je veel, welke spellen?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:33
Verwijderd
Je koopt een nieuwe videokaart omdat spellen vastlopen? Dat vind ik nogal vreemd. Je kunt best een andere videokaart kopen, maar als ik topics van jou leest dan ligt het niet aan je videokaart, maar gewoon aan een brakke PC.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:36
Jolt
Jolt is offline
Brakke pc (Denkt aan een topic van een paar weken geleden terug)

Maar dat terzeide, als de kaart niet kapot waarom een nieuwe kopen?.

Post een wat precies je probleem is, wat je al heb gedaan.(drivers, fresh instal win xp, voltage lijnen gecheckd, etc)
Heb je hem gemod?
Oud 19-11-2004, 16:40
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-11-2004 @ 16:33 :
Je koopt een nieuwe videokaart omdat spellen vastlopen? Dat vind ik nogal vreemd. Je kunt best een andere videokaart kopen, maar als ik topics van jou leest dan ligt het niet aan je videokaart, maar gewoon aan een brakke PC.
BRAKKE PC

MSI K8T Neo2 (moederbord)
ADM64 3500+ (processor)
1,00 GB RAM (DDR)
200 GB Sata (HDD)
een brakke 9800SE videokaart
Oud 19-11-2004, 16:42
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Koen schreef op 19-11-2004 @ 16:24 :
Wat zijn de rest van je specificaties, en wat wil je er mee doen? Game je veel, welke spellen?
Gamen en daar loop hij bij vast alleen bij games.
Counterstrike
Rise OF Nations
Farcry
Mafia
etc.
na 30 minuten

Meestal winamp op de achtergrond draaien dat gaat gewoon door maar het beeld zit vast
Oud 19-11-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Maradinus schreef op 19-11-2004 @ 17:40 :
BRAKKE PC

MSI K8T Neo2 (moederbord)
ADM64 3500+ (processor)
1,00 GB RAM (DDR)
200 GB Sata (HDD)
een brakke 9800SE videokaart
Stoer. Maar specificaties hebben hier niets mee te maken. Voor mijn part heb jij een Athlon64 4000+ maar als je zomaar wat componenten bij elkaar flikkert en niet let op timings, welke merken gaan niet goed samen, enz.enz. dan heb je nog steeds een instabiel systeem.

Een videokaart kan op zich wel instabiel zijn, maar dat is dan te wijten aan brakke (beta-)drivers. Als jij die 9800SE gewoon met goede ATi-drivers gebruikt en hij is instabiel, dan ligt het toch echt ergens anders aan. Dus eerst even zoeken, tenzij je sowieso een snellere kaart wilt. Heb je überhaupt die 9800SE al bij iemand anders geprobeerd? Draait hij daar wel goed?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:56
Jolt
Jolt is offline
Waarschijnlijk wordt je kaart te warm, want jij was ook degene met een te hoge cpu temp.

Als je aan het gamen bent, draait de fan van de 3dkaart?Voel aan de heatsink hoe warm hij wordt. Zet desnoods een huis tuin en keuken ventilator er tegen aan.
Oud 19-11-2004, 18:30
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-11-2004 @ 17:56 :
Waarschijnlijk wordt je kaart te warm, want jij was ook degene met een te hoge cpu temp.

Als je aan het gamen bent, draait de fan van de 3dkaart?Voel aan de heatsink hoe warm hij wordt. Zet desnoods een huis tuin en keuken ventilator er tegen aan.
er zitten nu 4 ventilators in makker
Oud 19-11-2004, 18:31
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-11-2004 @ 17:52 :
Stoer. Maar specificaties hebben hier niets mee te maken. Voor mijn part heb jij een Athlon64 4000+ maar als je zomaar wat componenten bij elkaar flikkert en niet let op timings, welke merken gaan niet goed samen, enz.enz. dan heb je nog steeds een instabiel systeem.

Een videokaart kan op zich wel instabiel zijn, maar dat is dan te wijten aan brakke (beta-)drivers. Als jij die 9800SE gewoon met goede ATi-drivers gebruikt en hij is instabiel, dan ligt het toch echt ergens anders aan. Dus eerst even zoeken, tenzij je sowieso een snellere kaart wilt. Heb je überhaupt die 9800SE al bij iemand anders geprobeerd? Draait hij daar wel goed?

neej er wel een andere videokaart erin gehad en die draaide gewoon lekker
Oud 19-11-2004, 18:38
Verwijderd
Dan moet je die kopen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 18:43
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-11-2004 @ 19:38 :
Dan moet je die kopen.
dat was niet zo'n goede

GeForce 55000 FX volgens mij
Oud 19-11-2004, 18:48
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ik wil je wel van dat onding afhelpen. .
Oud 19-11-2004, 19:00
Jolt
Jolt is offline
Wat heb je dan al allemaal geprobeerd?

-Drivers oude en nieuwe?Omega, detonator, etc
-Altijd goed de oude verwijdert?
-Memtest?
-Temps?
-Clean Win Xp instal

Je agp pport is dus niet kapot want een andere kaart doet het wel, test dan eens die kaart van jouw in een andere pc , makker.

(Zo een dikke cpu en dan zo een 3dkaart ...tsss..)
Oud 19-11-2004, 20:30
Koen
Koen is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 19-11-2004 @ 19:30 :
4 Fans staan niet per definitie garant voor een koele Pc. Als je geen airflow hebt staan ze misschien continue warme lucht rond te blazen. Daar schiet je nog niet zo veel mee op.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 11:55
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 19-11-2004 @ 19:30 :
Dat kan heel weinig zijn. Ik heb in mijn game PC op het moment 7 (!!) fans zitten en nog wordt hij soms wel eens akelig warm.
Oud 20-11-2004, 11:59
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-11-2004 @ 12:55 :
Dat kan heel weinig zijn. Ik heb in mijn game PC op het moment 7 (!!) fans zitten en nog wordt hij soms wel eens akelig warm.
Wat de fuck moet je met 7 fans!?Zou wel een takke herrie maken?
Oud 20-11-2004, 12:32
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 20-11-2004 @ 12:59 :
Wat de fuck moet je met 7 fans!?Zou wel een takke herrie maken?
Je moet voor de gein eens komen luisteren, verschrikkelijk geluid

Ik heb gewoon overal fans op hangen waar het nodig is, 3 plekken alleen al om doorstroming van lucht door de PC te regelen. Dan nog 1 voor op de CPU, 1 op de videokaart, 1 op het moederbord en 1 bij de HDD's (mijn WD800 werd veel te warm)...
Oud 20-11-2004, 12:58
Verwijderd
Zeven fans? Lijkt me lichtelijk overdreven Ik heb één fan op de processor (80 mm, temperature controlled), één voor mijn harde schijf (80 mm, ouwe fan uit een voeding, op 5V ipv 12V, absoluut onhoorbaar), verder nog de eigen voeding (80 mm dual fan, low noise temperature controlled) en het fannetje op mijn 9700 (ook echt onhoorbaar). Zijwand van de kast eraf, staat meteen heel 1337 en je hebt een ambient temperature die misschien drie graden afwijkt van de omgevingstemperatuur (case 24, CPU 37 idle, 42 stressed XP 2400+ @ 2325 MHz).
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:05
Gimme more beer
Zijwand eraf is geen optie, m'n PC hangt 5 cm. boven de grond aan de rechterkant van m'n bureau en m'n kat is er wel eens ingestapt toen hij open lag. Gelukkig stond hij toen niet aan, maar anders kan het best vervelende situaties opleveren.

Tjah, 7 fans is echt wat ik nodig heb, probleem is dat ik eigenlijk een veel te dichte kast heb. Oh en btw, bij die 7 is de voedingsfan nog niet eens meegeteld. Maar echt horen doe ik hem allang niet meer, na een week was ik eraan gewend
Oud 20-11-2004, 13:25
Jolt
Jolt is offline
Ik heb nu 2 brakke kleine rotfannetjes. Maar als het goed is volgende week mijn nieuwe kast, de Antec Sonata Lifestyle 2x 120 mm fans. Lekker stil, stille voeding en tempcontrolled

Maar ik dacht dat je 7 case fans had , zo kan ik het ook hoor.

Citaat:
Zijwand van de kast eraf, staat meteen heel 1337
lol, dan hoor ik alleen maar meer herrie.
Oud 20-11-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 20-11-2004 @ 14:25 :
(...)

lol, dan hoor ik alleen maar meer herrie.
Maar ik heb allemaal temperatuurgeregelde fans. Als de zijwand erop gaat, stijgt de binnentemperatuur, dus gaan de fans harder draaien. Als de zijwand eraf gaat kan de warmte wegkomen, dus gaan de fans langzamer draaien. In mijn geval is zijwand eraf dus gewoon stiller.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 19:11
Maradinus
Maradinus is offline
Graag wel ONTOPIC blijven
Oud 20-11-2004, 19:32
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Koen schreef op 19-11-2004 @ 21:30 :
4 Fans staan niet per definitie garant voor een koele Pc. Als je geen airflow hebt staan ze misschien continue warme lucht rond te blazen. Daar schiet je nog niet zo veel mee op.

2 voorin blazen koude lucht in de pc
2 achter blazen warme lucht uit de pc
Oud 20-11-2004, 21:01
Verwijderd
Compatibliteits probleem? Heb ik met deze Radeon 9700 Pro, die werkt niet op een Asus V8NX moederbord maar draait perfect op me Epox 8RDA+ moederbord. Had ook vastlopers bij spellen, kaart omgeruild voor nieuwe kaart en dat verhielp het ook niet. Al jouw videokaart op een ander moederbord geprobeerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2004, 00:32
Jolt
Jolt is offline
Op de site staat dat zijn moederbord gewoon een Radeon 9800 pro kan ondersteunen. Se is wel op dezelfde core, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen.

Maar hij mag gerust een proberen. Wat heb je al allemaal uitgebropeerd Maradinus?

Owja heb je dit probleem al langer?

Laatst gewijzigd op 21-11-2004 om 02:40.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:03
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
9800 pro nemen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 21-11-2004 @ 01:32 :
Op de site staat dat zijn moederbord gewoon een Radeon 9800 pro kan ondersteunen. Se is wel op dezelfde core, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen.

Maar hij mag gerust een proberen. Wat heb je al allemaal uitgebropeerd Maradinus?

Owja heb je dit probleem al langer?
Zeiden ze bij Asus ook, daarmee wil ik zeggen dat niet altijd alles 100% waar is.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 22:52
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 20-11-2004 @ 20:32 :
2 voorin blazen koude lucht in de pc
2 achter blazen warme lucht uit de pc
Koude lucht IN de PC blazen hoeft nog niet eens per se, het is belangrijker dat de warme lucht wordt afgevoerd

Ik heb een 120mm fan achterin die de lucht afvoert en dat scheelt enorm. Heb het laatst een tijdje zonder geprobeerd, maar mijn CPU werd zo 5 graden warmer (idle) en mijn harde schijf ging zelfs van 30 naar 40 graden. Leek me niet echt gezond
Oud 22-11-2004, 22:56
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2004 @ 13:58 :
(...) en het fannetje op mijn 9700 (ook echt onhoorbaar).
Gewoon de standaard fan? Op mijn 9800 Pro zat nl. standaard een klein 40mm fannetje dat een soort straaljager-geluid produceerde.
Oud 22-11-2004, 23:36
Jolt
Jolt is offline
LIgt eraan welk merk 3dkaart je hebt ....
Oud 23-11-2004, 13:23
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 22-11-2004 @ 23:56 :
Gewoon de standaard fan? Op mijn 9800 Pro zat nl. standaard een klein 40mm fannetje dat een soort straaljager-geluid produceerde.
De eerste ATI 9800 Pro's waren een ramp in dat opzicht.
Oud 23-11-2004, 13:52
M@rco
M@rco is offline
Het zal er idd ook wel mee te maken hebben dat ik een redelijk goedkope Sapphire heb, niet eens in een doos ofzo (gewoon de bulk-versie). MSI zet er bijvoorbeeld wel weer fatsoenlijke koeling op.
Oud 23-11-2004, 17:05
Jolt
Jolt is offline
Club 3d had vooral problemen met zijn koelers, maar je hebt toch rma?

Gewoon terug sturen krijg je een nieuwe.
En anders zet je er een vga silencer op.
Oud 23-11-2004, 17:23
M@rco
M@rco is offline
Ik heb al een VGA Silencer, werkt perfect

Ik heb hem overigens al eens teruggebracht vanwege een andere reden (kreeg geen beeld meer tijdens booten, pas in Windows deed ie het ineens), toen zat er een man naast me met dezelfde kaart, waarvan het koelertje al voor de tweede keer binnen een jaar kapot was gedaan. Best brakke dingen
Oud 23-11-2004, 17:41
Jolt
Jolt is offline
Tja ze wisten nog niet dat die dingen zoveel warmte hadden, waarom denk je dat ze nu allemaal dikke 1 slots koelers erop zetten, of 2 slots
Oud 23-11-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 22-11-2004 @ 23:56 :
Ja, standaard fan. Bovendien, vergeet niet dat het koellichaam van de 9700 en 9800 nogal verschillend is. De 9800 heeft veel meer fins, waardoor een veel grotere kans bestaat op een vervelende hoge fluittoon door de airflow.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:54
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik heb een 9800 Pro Bulk (met fan)
en hij werkt uitstekend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten