Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2006, 15:19
Paulie1990
Paulie1990 is offline
[QUOTE]jukeboxxx schreef op 19-12-2006 @ 21:04 :
ik denk dat dat bij iedereen dan anders is, want ik heb niet van die 'schaafplekken'. Ik heb nu een normale huid, niet vet en niet droog [/QUOT

Gebruik jij zelf ook differin gel? Ik nu al 4-5 weke denk, en zie nog geen resultaat. Op een droge huid na dan. Maar ik heb wel een fijne creme gevonden die het een stuk vermindert! Namelijk nachtcreme van vichy. 8 januari terug naar de derma en ik ga vragen of k ook aan de roa mag want ik ben het echt beu. Heb ook geen zin om eerst een jaar van alles te proberen en dan uiteindelijk toch roa te moeten gebruiken!
Oud 29-12-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Roy_17 schreef op 27-12-2006 @ 17:20 :
Oke, bedankt voor je reactie! Hoe heet dat middel dat jullie ervoor gebruiken? En moet je hiervoor betalen of word dit vergoed?
Ik gebruikte caleduan ( weet niet hoe je het schrijft) zalf.
Het is wel een vette zalf, en je moet het alleen gebruiken als je huid heel droog is. het is gewoon bij de apotheek te halen..

----

Ik gebruik nu antibotica ( wat ik 2x per dag op mijn gezicht moet smeren) , Ik slik de diane-pil, en ik heb een creme die de puistjes uitdroogt(benzylperiode ofzoiets? ) Mijn puistjes zijn heel veel minder. Maar ik blijf er last van houden. Ik hoorde laatst over vichy normaderm, en andere dingen van vichy. Heeft iemand hier ervaring mee? werkt het?
Oud 30-12-2006, 16:59
Paulie1990
Paulie1990 is offline
Hoihoi!,,
Ik gebruik sinds een week denk vichy normaderm,, of het helpt weet ik nog niet! Maar het is zeker wel fijn spul om te gebruiken! Je huid voelt er ook super fris van!
Groetjes
Oud 31-12-2006, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Paulie1990 schreef op 30-12-2006 @ 17:59 :
Hoihoi!,,
Ik gebruik sinds een week denk vichy normaderm,, of het helpt weet ik nog niet! Maar het is zeker wel fijn spul om te gebruiken! Je huid voelt er ook super fris van!
Groetjes
Oke bedankt
achja waarom zou ik het niet proberen..
Oud 31-12-2006, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Paulie1990 schreef op 28-12-2006 @ 16:19 :
Citaat:
jukeboxxx schreef op 19-12-2006 @ 21:04 :
ik denk dat dat bij iedereen dan anders is, want ik heb niet van die 'schaafplekken'. Ik heb nu een normale huid, niet vet en niet droog
Gebruik jij zelf ook differin gel?
eh, ik gebruik al 3jaar niets meer, maar heb alleen roa geslikt. goed dat je gelijk om roa gaat vragen, want volgens mij werkt dat wel het beste
Oud 01-01-2007, 07:15
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Queasy schreef op 29-12-2006 @ 11:32 :
Ik gebruikte caleduan ( weet niet hoe je het schrijft) zalf.
Het is wel een vette zalf, en je moet het alleen gebruiken als je huid heel droog is. het is gewoon bij de apotheek te halen..

----

Ik gebruik nu antibotica ( wat ik 2x per dag op mijn gezicht moet smeren) , Ik slik de diane-pil, en ik heb een creme die de puistjes uitdroogt(benzylperiode ofzoiets? ) Mijn puistjes zijn heel veel minder. Maar ik blijf er last van houden. Ik hoorde laatst over vichy normaderm, en andere dingen van vichy. Heeft iemand hier ervaring mee? werkt het?
Al die apotheek producten tegen acne zoals Vichy, zoals Neoderma, zoals La Roche-Posay...Zijn allemaal leuk en wel en zullen iets of wat helpen maar verwacht er geen wonderen van. Deze producten zijn vooral bedoel om niet extra te krijgen als je op een voorgeschreven kuur staat of mensen met zeer lichte acne. Maar als je vol met acne en cysten staat en je gebruikt alleen Vichy...Neen, forget it.
Oud 01-01-2007, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 01-01-2007 @ 08:15 :
Al die apotheek producten tegen acne zoals Vichy, zoals Neoderma, zoals La Roche-Posay...Zijn allemaal leuk en wel en zullen iets of wat helpen maar verwacht er geen wonderen van. Deze producten zijn vooral bedoel om niet extra te krijgen als je op een voorgeschreven kuur staat of mensen met zeer lichte acne. Maar als je vol met acne en cysten staat en je gebruikt alleen Vichy...Neen, forget it.
Ja dat weet ik, maar ik gebruik nu 3 dingen voor acne, en ik heb nu nog zeer lichte acne. Ik weet dat al die dingetjes die je kunt kopen bij de kruidvat of DA , allemaal flut zijn en niet helpen. Maar omdat ik nu nog vrij weinig acne had.. Wil ik het eens uit gaan testen
Oud 04-01-2007, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Paulie1990 schreef op 28-12-2006 @ 16:19 :
Gebruik jij zelf ook differin gel? Ik nu al 4-5 weke denk, en zie nog geen resultaat. Op een droge huid na dan. Maar ik heb wel een fijne creme gevonden die het een stuk vermindert! Namelijk nachtcreme van vichy. 8 januari terug naar de derma en ik ga vragen of k ook aan de roa mag want ik ben het echt beu. Heb ook geen zin om eerst een jaar van alles te proberen en dan uiteindelijk toch roa te moeten gebruiken!
Je weet dat Differin bijna hetzelfde is als Roaccutane.. Alleen differin kun je veel gemakkelijker op alleen bepaalde delen aanbrengen en Roaccutane molt gewoon.. alles. Van Differin gaan je lippen bv ook niet barsten.
Ik zit nu aan de bijna 3 maanden Differin, en mijn échte resultaat is er nu pas. Hell.. vandaag ging ik zonder make-up de deur uit, en ik zag er tzelfde uit als 6 maanden geleden na een half uur smeren en doen en weet ik veel.

Ik zal nog wel eens 'schokkende' foto's plaatsen .
Oud 06-01-2007, 22:44
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Lilith schreef op 04-01-2007 @ 18:54 :
Je weet dat Differin bijna hetzelfde is als Roaccutane.. Alleen differin kun je veel gemakkelijker op alleen bepaalde delen aanbrengen en Roaccutane molt gewoon.. alles. Van Differin gaan je lippen bv ook niet barsten.
Ik zit nu aan de bijna 3 maanden Differin, en mijn échte resultaat is er nu pas. Hell.. vandaag ging ik zonder make-up de deur uit, en ik zag er tzelfde uit als 6 maanden geleden na een half uur smeren en doen en weet ik veel.

Ik zal nog wel eens 'schokkende' foto's plaatsen .
Eum differin en ROA hetzelfde?
Vandaar dat dokter ROA voorschrijven ipv van differin! ahja want dokters hebben graag dat hun patient leveraandoeningen etc krijgt!

KOMAAN! Ikzelf heb 6 maanden Differin gebruikt en niets, en zo ken ik heeeeel veel mensen bij wie het niets tot bijna niet werkt!
Bij ROA heb je tenminste 85% zekerheid dat je acne na 1 kuur zo goed al verbannen is!
als je stopt met differin krijg je het zo weer terug, moest het helpen.
Oud 07-01-2007, 14:34
trustit
trustit is offline
Wie gebruikt hier Roaccutane in combinatie met make-up?
en hoelang duurde het bij jullie om een goed resultaat te krijgen van de Roa?

alvast bedankt.
Oud 07-01-2007, 15:04
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
trustit schreef op 07-01-2007 @ 15:34 :
Wie gebruikt hier Roaccutane in combinatie met make-up?
en hoelang duurde het bij jullie om een goed resultaat te krijgen van de Roa?

alvast bedankt.
- Dat gaat maar opgepast! als je gewone makeup gebruikt krijg je mss verstopping enzo uitbarstingen. als je olie vrije makup gebruikt gaat het wss niet goed uitsmeren doordat je huid te droog is
Spring eens ff binnen in de bijenkor voor MAC!

- afhankelijk van persoon tot persoon!
sommige al na 1 maand, andere pas na 3 maanden, anderen op het einde van hun kuur en nog andere pas een aantal weken/maanden na hun kuur.
Ikzelf na een 3 tal maanden (van de 4)
Oud 07-01-2007, 23:43
trustit
trustit is offline
thnx apomes..

gebruik(te) jij ook make up tijdens de kuur?
en wat voor make up gebruikte jij?

Ik doe eerst dagcreme op dan smeer ik make up er over van Viche.

en s'avonds was ik mijn gezicht met Face Wash van kruidvat.
heel goed tegen de restjes etc. van de make up.
Oud 08-01-2007, 13:49
Paulie1990
Paulie1990 is offline
Vandaag terug geweest op controle.. na 6 weken differin gebruikt te hebben was de arts niet tevreden en ik zelf ook niet! Heb gevraagt naar roa maar dat wil hij 'achter de hand houden' en omdat mijn acne daar niet 'ernstig voor is' vond het maar vaag maar goed hij is arts. Heb nu een kuur gekregen , minocycline.. Iemand ervaringg mee?
Oud 08-01-2007, 14:27
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Paulie1990 schreef op 08-01-2007 @ 14:49 :
Vandaag terug geweest op controle.. na 6 weken differin gebruikt te hebben was de arts niet tevreden en ik zelf ook niet! Heb gevraagt naar roa maar dat wil hij 'achter de hand houden' en omdat mijn acne daar niet 'ernstig voor is' vond het maar vaag maar goed hij is arts. Heb nu een kuur gekregen , minocycline.. Iemand ervaringg mee?
minocycline: antibiotica!

voordelen:
- het werkt
- weinig neveneffecten

nadelen:
- kans op grote uitbarsting
- eens je stopt met de kuur krijg je terug acne en mogelijk veel feller (mico dood de bacteriën, maar als je er dus mee stopt komen die bacteriën gewoon terug! Terwijl ROA ervoor zorgt dat je talgklieren enrom verkleinen en na de ROA kuur worden ze dan in de meeste gevallen normaal ipv te grote talkgklieren die zorgen voor acne)
- je lichaam zal er na x aantal maanden resistant aan worden aangezien het een antibiotica is.

Het grootste nadeel: je krijgt er geel tanden van (vind ik het grootste persoonlijk -)
Oud 09-01-2007, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 06-01-2007 @ 23:44 :
Eum differin en ROA hetzelfde?
Vandaar dat dokter ROA voorschrijven ipv van differin! ahja want dokters hebben graag dat hun patient leveraandoeningen etc krijgt!

KOMAAN! Ikzelf heb 6 maanden Differin gebruikt en niets, en zo ken ik heeeeel veel mensen bij wie het niets tot bijna niet werkt!
Bij ROA heb je tenminste 85% zekerheid dat je acne na 1 kuur zo goed al verbannen is!
als je stopt met differin krijg je het zo weer terug, moest het helpen.
Sommigen mensen moeten zich even gaan richten op subtiliteit in antwoorden.
Er staat BIJNA, met als belangrijkste verschil dat je Differin lokaal kunt aanbrengen.

DAAAAAAAAARBIIIJJJ zul je ook bij Roacutanne lang moeten wachten op resultaten NETZOALS bij Differin.

Na 1.5 maand kán je geen resultaat verwachten.
Oud 09-01-2007, 22:25
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Lilith schreef op 09-01-2007 @ 20:41 :
Sommigen mensen moeten zich even gaan richten op subtiliteit in antwoorden.
Er staat BIJNA, met als belangrijkste verschil dat je Differin lokaal kunt aanbrengen.

DAAAAAAAAARBIIIJJJ zul je ook bij Roacutanne lang moeten wachten op resultaten NETZOALS bij Differin.

Na 1.5 maand kán je geen resultaat verwachten.
Dan nog werkt differin enkel maar zolang je het gebruikt en mss nog enkele weken/maanden erna.

en bij ROA kan je afhankelijk van je dosis wel al resultaat verwachten na anderhalve maand!
Oud 10-01-2007, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 09-01-2007 @ 23:25 :
Dan nog werkt differin enkel maar zolang je het gebruikt en mss nog enkele weken/maanden erna.

en bij ROA kan je afhankelijk van je dosis wel al resultaat verwachten na anderhalve maand!
Net zoals Roacutane, waar je ook geen langdurig effect van kunt verwachten.

En ook daarbij zijn mensen die na 1,5 maand ook geen effect, of weinig effect zien.

Ervaringen met dit soort dingen zijn teveel op de persoon gespitst .
Oud 10-01-2007, 09:46
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Lilith schreef op 10-01-2007 @ 08:58 :
Net zoals Roacutane, waar je ook geen langdurig effect van kunt verwachten.

Citaat:
Roa: Uit onze gegevens blijkt, dat van de met Roaccutane behandelde patiënten ondanks een correct toegediende dosis 17% een tweede kuur nodig heeft, 5% een derde kuur en 1% meer kuren
Ik ken een handvol mensen die ROA hebben gebruikt jaren geleden en nog steeds geen last hebben van acne!

Differin & ROA werken gewoonweg heel verschillend.

Over differin:

Citaat:
De symptomen van acné kunnen in de eerste weken van de behandeling verergeren. Verbetering treedt in het algemeen na 3–4 weken op, een maximaal effect wordt vaak pas na 3–4 maanden bereikt. Na beëindiging van de behandeling kan de acné weer terugkomen.
Oud 10-01-2007, 10:16
Meisje85
Meisje85 is offline
Aan de hand van wat wordt er bij Roa bepaald hoe lang je het moet slikken. Ik lees ook mensen die het maar 4 maanden slikte....
Oud 10-01-2007, 10:33
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Meisje85 schreef op 10-01-2007 @ 11:16 :
Aan de hand van wat wordt er bij Roa bepaald hoe lang je het moet slikken. Ik lees ook mensen die het maar 4 maanden slikte....
Gewicht en dagelijkse hoeveelheid
Je hebt pillen van 10,20 en 40 mg.

In totaal moet je 120 mg hebben per KILO lichaamsgewicht!

weeg je 60?
60x120 = 7200 mg in totaal.

Als je dan 30 mg slikt per dag: 0,5 mg per kilo moet je dat dus 240 dagen innemen.

Je dokter zal jouw dagelijkse hoeveelheid bepalen en geloof me, neem niet meer want dan kunnen de bijwerkingen wel extreem worden (heb ik dus wel gedaan met oogontstekingen, exzema, etc tot gevolg).

Het is wel zo hoe hoger de dagelijkse hoeveelheid, hoe kleiner de kans op terugkeer van acne.

MAAR! Er zijn nu ook mensen die zeggen dat die 120 mg niet voor iedereen volstaat. en dat je ook rekening moet houden met je lengte. Dus er zijn mensen die 140 mg per kilo nemen.

Maar die 120 is echt het minimum! Je mag dus niet stoppen bij 100 mg per kilo want dan is de kans wel reeël op terugkeer van acne.
Oud 10-01-2007, 14:14
trustit
trustit is offline
Ik ben nu ongeveer 5 weken bezig met Roa.. en kan alleen maar zeggen dat het tot nu toe niet goed werkt.. heb alleen maar bijwerkingen: droge lippen, droge huid, rugpijn, erge jeuk.

m'n puistjes verdwijnen en komen weer opdagen op andere plekken van m'n huid, dit gaat de hele tijd zo door.

is dit normaal??
Oud 10-01-2007, 15:04
Paulie1990
Paulie1990 is offline
Heej,
Ik ben eigelijk best wel benieuwd hoe de acne bij jullie is zeg maar ?? Want je hebt veel verschillende,,
Zijn er ook mensen, die net als ik,, veel last hebben van ondehuidse pukkeltjes? Niet dat ik geen gewone puistjes heb want die heb k wel, maar toch?
Oud 10-01-2007, 15:15
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
trustit schreef op 10-01-2007 @ 15:14 :
Ik ben nu ongeveer 5 weken bezig met Roa.. en kan alleen maar zeggen dat het tot nu toe niet goed werkt.. heb alleen maar bijwerkingen: droge lippen, droge huid, rugpijn, erge jeuk.

m'n puistjes verdwijnen en komen weer opdagen op andere plekken van m'n huid, dit gaat de hele tijd zo door.

is dit normaal??
of dit normaal is? ja
Oud 10-01-2007, 15:17
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Paulie1990 schreef op 10-01-2007 @ 16:04 :
Heej,
Ik ben eigelijk best wel benieuwd hoe de acne bij jullie is zeg maar ?? Want je hebt veel verschillende,,
Zijn er ook mensen, die net als ik,, veel last hebben van ondehuidse pukkeltjes? Niet dat ik geen gewone puistjes heb want die heb k wel, maar toch?
als je veel last hebt van onderhuidse kan je best regelmatig scrubben. Onderhuidse acne is een teken dat je een dikke huid hebt en dat de talg er niet doorgeraakt wat zorgt voor onderhuidse puistjes.
als je scrubt (ofwel 2-3 wekelijkse met een harde scrub ofwel dagelijks met een zachte scrub) zal je hoornlaag verdunnen waardoor talg beter door kan.

Voor Roa had ik gewone acne met de witte kopjes en wekelijks ofzo een cyst.

Na Roa af en toe een puistje dat daar heel eenzaam en verdrietig stond! Het puistje is dan zo eenzaam, dat het snel vrienden zoekt in de wondere wereld van de prullebak (het gaat dus snel weg )

Laatst gewijzigd op 10-01-2007 om 15:19.
Oud 10-01-2007, 22:13
trustit
trustit is offline
Apomes.. heb een vraagje..

jij gebruikte toch ook Roa? wat was jouwn dosering en na hoeveel maanden begon het bij jou echt te werken?

thanx alvast...
Oud 11-01-2007, 00:15
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
trustit schreef op 10-01-2007 @ 23:13 :
Apomes.. heb een vraagje..

jij gebruikte toch ook Roa? wat was jouwn dosering en na hoeveel maanden begon het bij jou echt te werken?

thanx alvast...
ik gebruikte inderdaad ook ROA, maar mijn dosering moet je echt niet volgen want die heb ik zelf zo samengesteld.
Mijn dokter zei namelijk: Ge begint maar met 20 mg en na verloop van tijd verhoog je het maar.

Dus mijn regime:
2 weken 20 mg
1 maand 40 mg
1 maand 60 mg
2 weken 80 mg
2 weken 120 mg (wat neerkomt om 2 mg per kilo aangezien ik 60 kg weeg)

Heel onverantwoord van me, I know...maar de laatste twee weken waren dan ook echt een strijd tegen de exzema en liep ik gewoon rond met ne pot nivea en ceralip in mijn zakken.
Lippen had ik niet meer echt, want ze waren constant aan het bloeden etc.
Maar goed, dus volg mijn ding niet. Er zijn weinig mensen die 2 mg per kilo aankunnen.
Het rare is dat mijn lever en cholestorol nog altijd perfect waren.

Moest ik opnieuw aan de ROA gaan zou ik:

2 weken: 20 mg
4 weken: 40 mg
en de rest 60 mg

want de 60 mg ging perfect, maar dat verschilt van persoon tot persoon.

Na 3 maanden krijg ik geen acne meer!
Meteen na mijn kuur kreeg ik een week ofzo terug puistjes omdat je lichaam zich aanpast maar erna perfect clear skin!

--------

In Amerika gebruiken ze nu Apple cider Vinegar tegen rode plekjes van vroeger acne
en 'Baked soda' als srub

Beide zouden wonderen doen.
Omdat ik iemand ben die graag van alles op het gebied van skincare op de hoogte is, ga ik het dus ook uitproberen!

I'll keep you posted

Laatst gewijzigd op 11-01-2007 om 00:19.
Oud 11-01-2007, 07:32
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 10-01-2007 @ 10:46 :
Ik ken een handvol mensen die ROA hebben gebruikt jaren geleden en nog steeds geen last hebben van acne!

Differin & ROA werken gewoonweg heel verschillend.

Over differin:
Je post verkooppraatjes.
Ik ken meerdere mensen die na roaccutane zo verschrikkelijk blij zijn dat er dingen zijn die wél helpen voor hen, botweg omdat ze na een jaar roaccutane geen enkel effect zagen. En ook mensen die na een half jaar differin nooit meer ergens last van hebben gehad.

Roaccutane is geen heilmiddel. Evenals differin geen crap is, en ja dus idd pas na 2 maanden echt gaat werken en niet na 5 weken.
Oud 11-01-2007, 09:15
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Lilith schreef op 11-01-2007 @ 08:32 :
Je post verkooppraatjes.
Ik ken meerdere mensen die na roaccutane zo verschrikkelijk blij zijn dat er dingen zijn die wél helpen voor hen, botweg omdat ze na een jaar roaccutane geen enkel effect zagen. En ook mensen die na een half jaar differin nooit meer ergens last van hebben gehad.

Roaccutane is geen heilmiddel. Evenals differin geen crap is, en ja dus idd pas na 2 maanden echt gaat werken en niet na 5 weken.
Dit zal gewoon een eindeloze discussie blijven dus ik ga er gewoon niet meer op ingaan. Ik zou trouwens niet inzien waarom ik verkooppraatjes aan het vertellen ben. Neen, ik wil gewoon mensen helpen omdat ik weet wat het is om acne te hebben. En PERSOONLIJK vind ik niet dat je mensen helpt met ze differin te geven, dat is het probleem tijdelijk oplossen.

Het is trouwens bullshit dat je mensen kent die ROA hebben gebruikt en blij zijn dat er andere middelen zijn die wel helpen. Een dokter zal ROA altijd pas als laatste redmiddel zien. Als ROA niet helpt en ze gebruiken erna andere producten die wel helpen dan is de kans BESTAANDE dat het is dankzij de ROA. Ik hoop trouwens dat je niet bedoeld dat die mensen een jaar lang ROA hebben gebruikt want dan ligt daar het probleem. de ROA kuur moet binnen de 4-6 maanden gedaan worden hoogstens 8! anders zit je aan 0,25 mg per dag en dat is veeel te weinig.

Wat ik wel wil zeggen is dat de periode dat het gaat werken afhankelijk is van persoon bij persoon. ROA kan dus gaan werken na 5 weken maar ook pas na 4 maanden.
Net zoals het afhankelijk is van persoon bij persoon wanneer differin gaat beginnen 'werken'.

Het is trouwens niet dat ik iedereen ROA aanraad. Als mensen mijn hulp vragen zal ik eerst kijken naar hun acne en vragen wat ze al gedaan hebben. Dat neemt niet weg dat ik wel een grote voorstander ben van ROA omdat ik in mijn korte leven al alles heb geprobeerd en alleen ROA hielp!

En bij alles bedoel ik:
- mino
- tetralysal
- differin
- Retin-A
- de gewone productjes van Vichy, La Rosch-Posay, Avene, biotherm, clinique,...
- Chemische peeling
- fruitzuurpeeling
- TCA peelings
- microdermabrasie
- CO2 laser
- Blue light
- Vbeam
en als laatste ROA

Dus ik weet wel waar ik over spreek .
Trouwens ik zeg ook niet dat mensen helemaal geen differin mogen gebruiken, want ik gebruik ook nog zelf differin (tegen littekens), ik zeg alleen dat ze geen wonderen moeten verwachten en een levenlang acneloos zijn.

en daarmee sluit ik deze ROA - differin discussie af.

Laatst gewijzigd op 11-01-2007 om 09:32.
Oud 11-01-2007, 13:25
trustit
trustit is offline
mooie verhaal apomes..
Oud 12-01-2007, 06:57
Apomes
Apomes is offline
Nog eeen tip voor mensen met hyperpigmentatie (sproeten door de zon):

neem een citroen, snijf ze in 2 of in schijfjes en wrijf ze over je vlekjes!

Citroenen zijn een natuurlijk zuur en bleken de huid! Kan heel even branden maar gaat snel over.

En neem veel zinc tabletten! 75 mg per dag is aangeraden. Zinc zorgt voor snel celherstel

Mensen met rug/borst acne - Head & shoulder Shampoo!
Douch, was je borst/rug met head & shoulders (klassiek) was het af, na de douche smeer je terug was head en shoulder en laat je het ff inwerken en daarna dep je het droog....klinkt heeeeeel bizar! maar het werkt.
kan gecombineerd worden met zeezout scrubs! (wel opassen dan voor te droge huid!)
Oud 12-01-2007, 08:07
frannypeters
frannypeters is offline
Citaat:
trustit schreef op 08-01-2007 @ 00:43 :
thnx apomes..

gebruik(te) jij ook make up tijdens de kuur?
en wat voor make up gebruikte jij?

Ik doe eerst dagcreme op dan smeer ik make up er over van Viche.

en s'avonds was ik mijn gezicht met Face Wash van kruidvat.
heel goed tegen de restjes etc. van de make up.

Ik gebruik dus altijd compact poeder, geen vloeibare make-up. Gaat dat wel als je huid heel droog wordt van de Roa? Ik ben net twee dagen bezig, en ben bang dat ik straks zonder make-up de deur uit moet door velletjes. Dat kan met mijn werk echt niet!
Oud 12-01-2007, 20:53
Paulie1990
Paulie1990 is offline
Citaat:
Apomes schreef op 10-01-2007 @ 16:17 :
als je veel last hebt van onderhuidse kan je best regelmatig scrubben. Onderhuidse acne is een teken dat je een dikke huid hebt en dat de talg er niet doorgeraakt wat zorgt voor onderhuidse puistjes.
als je scrubt (ofwel 2-3 wekelijkse met een harde scrub ofwel dagelijks met een zachte scrub) zal je hoornlaag verdunnen waardoor talg beter door kan.

Voor Roa had ik gewone acne met de witte kopjes en wekelijks ofzo een cyst.

Na Roa af en toe een puistje dat daar heel eenzaam en verdrietig stond! Het puistje is dan zo eenzaam, dat het snel vrienden zoekt in de wondere wereld van de prullebak (het gaat dus snel weg )
Oke!!,, Ja ik weet dat je dan het beste kan schrubben maar dat gaat nu moeilijk, want gebruik differin. Ik gebruik nu ook mino en ben aan de diane pil, maar ik zie het somber in
Oud 12-01-2007, 23:38
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
frannypeters schreef op 12-01-2007 @ 09:07 :
Ik gebruik dus altijd compact poeder, geen vloeibare make-up. Gaat dat wel als je huid heel droog wordt van de Roa? Ik ben net twee dagen bezig, en ben bang dat ik straks zonder make-up de deur uit moet door velletjes. Dat kan met mijn werk echt niet!
Je hebt vloeibare makeup die zorgt dat je geen acne krijgt! gewoon ff vragen! (zelf ben ik grote voorstander van MAC)
Tegen de velletjes kan je milde scrub gebruiken ofwel een zeer goede moisterizer (but it's hard to find, vooral als je aan de ROA zit)! dus gewoon mild scrubben eventueel met bakpoeder met wat water vermengen!
Oud 12-01-2007, 23:42
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Paulie1990 schreef op 12-01-2007 @ 21:53 :
Oke!!,, Ja ik weet dat je dan het beste kan schrubben maar dat gaat nu moeilijk, want gebruik differin. Ik gebruik nu ook mino en ben aan de diane pil, maar ik zie het somber in
als mino niet werkt na 4 maanden, schakel dan over naar tetralysal! dat werkte voor mezelf ook beter dan mino!
en gebruik bij beide fluor tandpaste (niet van colgate ofzo maar van apotheek) bij het poetsen van je tanden anders gaan ze geel zien
Oud 13-01-2007, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Paulie1990 schreef op 10-01-2007 @ 16:04 :
Heej,
Ik had ook erg veel last van onderhuidse pukkels. Het waren eerder echt hele ontstekingen onder mijn huid, om het zo maar te noemen. Ik weet niet hoe erg dat bij jou is?
In ieder geval het scrubben wat genoemd wordt, dat werkte daar echt niet tegen. Ik deed dat wel 2 keer per week, maar daarvoor was mijn acnee te erg.
Ik heb ook van alles gehad tegen mijn acnee (die erg was en ook lang geduurd heeft), maar niks hielp (de diane pil werkte nog enigzins, maar daar ben ik 20 kg van aangekomen, ook geen succes).
Het laatste, en enige, wat bij mij geholpen heeft was de roaccutane.
Natuurlijk, als er andere middelen zijn die wel bij jou helpen moet je dat zeker proberen.

@ trustit: ik denk dat het erg verschillend is wanneer de roa gaat werken. Jij bent nu 5 weken bezig? Hoeveel mg slik je?
Ik denk dat je na 5 weken ook nog geen geheel puistloze huid kan verwachten. Zie je wel enigszins verbetering?
Wanneer je zoiets hebt van dit gaat niet goed, dan zou ik dat gewoon met je arts overleggen. Wellicht kan hij je geruststellen of zo nodig de dosering een beetje aanpassen.

Ik heb trouwens al die tijd (een maand of 3, toen was mijn leverfunctie niet meer helemaal goed ) 60 mg per dag geslikt. Zoals ik hier lees is dat best wel veel.
Oud 13-01-2007, 14:20
trustit
trustit is offline
@ MevrouwM
Ik ben nu precies 5 weken bezig. de eerste 4 weken heb ik 40 mg p/dag geslikt en nu 1 week 60 mg p/dag.

Ik moet zeggen dat ik geen verbetering zie mischien dat het heel iets heeft geholpen tot nu toe.

Bijwerkingen: Droge lippen.. erg droge huid...heel moe..
Dit zijn dus mijn ervaringen met Roaccutane tot nu toe.

zijn er meer net als mij die geen betering zien na 5 weken?
MevrouwM na hoeveel weken zag je al een groot verschil?
Oud 13-01-2007, 22:47
Verwijderd
Volgens mij zag ik na 2 maanden ook pas echte verbetering.
Na 1.5 maand leek het ook al wel beter te gaan,maar had ik nog steeds wel eens onstekingen op/ onder mijn huid.
Na 2 maanden ging het beter, na 3 maanden was ik echt blij! (heb overigens ook erg veel last van bijwerkingen gehad)
Oud 13-01-2007, 23:23
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-01-2007 @ 10:21 :
Ik had ook erg veel last van onderhuidse pukkels. Het waren eerder echt hele ontstekingen onder mijn huid, om het zo maar te noemen. Ik weet niet hoe erg dat bij jou is?
In ieder geval het scrubben wat genoemd wordt, dat werkte daar echt niet tegen. Ik deed dat wel 2 keer per week, maar daarvoor was mijn acnee te erg.
ontstekingen zijn dan ook een onderdeel apart omdat ontstekingen heel anders functioneren dan puistjes. Bij ontstekingen moet je lichaam echt al die viezigheid manueel afvoeren en dat duurt relatief lang.

Dr Brandt. Microdermabrasie' de gekste voor onderhuidse pukkeltjes! Zelfde effect als manuele microdermabrasie maar dan uit een potje
Oud 15-01-2007, 02:12
1986M
1986M is offline
Heb dit forum gevonden omdat ik ook deze week ga beginnen met Roa. Moet morgen nog wel bloed prikken maar heb de pillen al wel binnen.

Ben tot dit middel gekomen doordat ik het de laatste tijd echt zat werd de acne. Zelfs zo erg dat ik me depresief voel en tijdelijk gestopt ben met mijn opleiding.

Mijn vraag is dus heeft iemand wel eens Roa genomen nadat hij of zij al depresief was? Weet dat je van het middel al depresief kan worden dus ik verwacht een gezellige komende maanden

Dermatholoog heeft eigenlijk bijna niks over de bijwerkingen verteld Alleen de kleine dingen zoals droge huid(kennen we allemaal al jaren), droge lippen, etc.
Dus toen ik de folder las over Roa en de ernstige dingen las schrok ik me echt het ....(vul maar in).
Ga morgen ook maar even me huisarts bellen wat die er van vind.
Oud 15-01-2007, 10:44
Meisje85
Meisje85 is offline
Citaat:
1986M schreef op 15-01-2007 @ 03:12 :
Heb dit forum gevonden omdat ik ook deze week ga beginnen met Roa. Moet morgen nog wel bloed prikken maar heb de pillen al wel binnen.

Ben tot dit middel gekomen doordat ik het de laatste tijd echt zat werd de acne. Zelfs zo erg dat ik me depresief voel en tijdelijk gestopt ben met mijn opleiding.

Mijn vraag is dus heeft iemand wel eens Roa genomen nadat hij of zij al depresief was? Weet dat je van het middel al depresief kan worden dus ik verwacht een gezellige komende maanden

Dermatholoog heeft eigenlijk bijna niks over de bijwerkingen verteld Alleen de kleine dingen zoals droge huid(kennen we allemaal al jaren), droge lippen, etc.
Dus toen ik de folder las over Roa en de ernstige dingen las schrok ik me echt het ....(vul maar in).
Ga morgen ook maar even me huisarts bellen wat die er van vind.

Hoi!

Ik ben nu 2 weken bezig met mijn kuur, de eerste 2 weken waren heerlijk, had vrijwel bijna geen pukkeltje meer erbij gekregen. Maar Sinds 2 dagen heb ik ze weer terug
Na 2 weken heb ik dus alleen droge lippen, verder nergens (qua bijwerkingen) last van , maar ik bereid me voor op het ergste!

Als deze topic van voor naar achter leest, zal je een hoop meningen en ervaringen lezen.. Je bent wel even bezig..
Ik denk ook dat je niet van een ander zijn ervaring uit moet gaan, want het is toch per persoon verschillend.
En de artsen schrijven het echt niet voor als er een beter middel was.... Dit is het enige dat helpt wordt er vaak gezegd...

Dus aan jou de keuze!

Veel succes met je kuur!
Oud 15-01-2007, 10:45
Meisje85
Meisje85 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-01-2007 @ 23:47 :
Volgens mij zag ik na 2 maanden ook pas echte verbetering.
Na 1.5 maand leek het ook al wel beter te gaan,maar had ik nog steeds wel eens onstekingen op/ onder mijn huid.
Na 2 maanden ging het beter, na 3 maanden was ik echt blij! (heb overigens ook erg veel last van bijwerkingen gehad)
Ben je nu klaar met je kuur? Ben je van je acne af??
Oud 15-01-2007, 14:21
1986M
1986M is offline
Citaat:
Meisje85 schreef op 15-01-2007 @ 11:44 :
Als deze topic van voor naar achter leest, zal je een hoop meningen en ervaringen lezen.. Je bent wel even bezig..
Ik denk ook dat je niet van een ander zijn ervaring uit moet gaan, want het is toch per persoon verschillend.
En de artsen schrijven het echt niet voor als er een beter middel was.... Dit is het enige dat helpt wordt er vaak gezegd...

Dus aan jou de keuze!

Veel succes met je kuur!
Bedankt Meisje85! JIj ook succes hoop dat het werkt! Zie dat je nog maar 2 weken bezig ben dus dan mag je nog geen resultaat verwachten zoals ik hier lees. Zal vast goed komen.

Heb dit hele topic al doorgelezen gister de eerste 5 pagina's en net nog even de rest(was erg laat gister toen ik dit forum vond).

Net nog even mijn huisarts aan de telefoon gehad en die vond dit ook een goed middel, dus dat doet me wel goed dat te horen.
Ben er toch al bijna 7,8,9? jaar mee bezig denk ik. Alles wel geprobeert: face lotions, cremes,benzyl(ff goede naam kwijt,uitdroog zalf), antibiotica pillen en lotion, duizenden euro's aan schoonheidsspecialist. Hoop dus dat dit wat wordt. Hoop niet dat ik hier een soort afweersysteem tegen opbouw zoals ook bij de antibiotica het geval was. Dan werkt het even maar dan werkt me lichaam weer tegen en krijg ik het terug.

Net dus bloed wezen prikken. Kan al wel beginnen met de pillen maar wacht liever op de uitslag van het bloed. Donderdag weer een afspraak bij de Dermo. Mag ze me het wel wat beter uitleggen want was vorige week wel wat overdondert.

Spullen die ik al thuis heb liggen van de apotheek:
-Roacutane capsule 20mg( er staat op dat ik er 2 per dag moet nemen, ben 68kg btw)
-Vaseline Paraffine in gelijke delen tube(voor de lippen
-Cetaphil hydraterende creme (1/2 maal daags smeren tegen droge huid)
-Eryacne Erythromycine gel (1/2 maal daags, zal wel voor reiniging zijn denk ik)

Als alles goed is dus donderdag beginnen

edit: ben 68kg btw
Oud 15-01-2007, 15:54
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
1986M schreef op 15-01-2007 @ 15:21 :
verhaal
have fun with the trip, it's goin' to be one hell of a ride
Oud 15-01-2007, 16:34
1986M
1986M is offline
Citaat:
Apomes schreef op 15-01-2007 @ 16:54 :
have fun with the trip, it's goin' to be one hell of a ride
Thnq

Zal de ontwikkelingen hier wel blijven posten!

De producten die ik kreeg kennen jullie die?
Heb nog niks voor mijn neus maar wat is aan te raden?

oja nog een belangrijke vraag, hoe deden jullie dat met scheren? Wat is het beste? Scheer nu met philpshave.

Dus als ik het goed begrijp moet ik 255 dagen aan deze kuur?
Zoals ik begrijp van de 150mg per killo verhaal.

Laatst gewijzigd op 15-01-2007 om 16:39.
Oud 15-01-2007, 17:42
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
1986M schreef op 15-01-2007 @ 17:34 :
Thnq

Zal de ontwikkelingen hier wel blijven posten!

De producten die ik kreeg kennen jullie die?
Heb nog niks voor mijn neus maar wat is aan te raden?

oja nog een belangrijke vraag, hoe deden jullie dat met scheren? Wat is het beste? Scheer nu met philpshave.

Dus als ik het goed begrijp moet ik 255 dagen aan deze kuur?
Zoals ik begrijp van de 150mg per killo verhaal.
120 mg per kilo
en het aantal dagen is afhankelijk van hoeveel mg je neemt per dag. Verwacht niet dat je hele kuur, dezelfde dosis neemt. wss zal deze na verloop van tijd verhoogd word.

Altijd scheren met een electronische!

de producten die je krijgt, zijn afhankelijk van dermatoloog tot dermatoloog dusja.
Maar vasaline sowiezo gebruiken voor je lippen.

Voor dagcreme moet je gewoon zien wat volstaat!
Oud 15-01-2007, 20:01
Verwijderd
Trouwens: nieuwe ronde; niuwe kansen.
Na 3 maanden differin+diane nog niet tevreden.
Dus nog 3 maanden differin, + 200 mg minocycline per dág.
En diane 35 en over 5 weken UVB-therapie.
Oud 15-01-2007, 20:21
Paulie1990
Paulie1990 is offline
[QUOTE]MevrouwM schreef op 13-01-2007 @ 10:21 :
[B]Ik had ook erg veel last van onderhuidse pukkels. Het waren eerder echt hele ontstekingen onder mijn huid, om het zo maar te noemen. Ik weet niet hoe erg dat bij jou is?
Ik heb ook van alles gehad tegen mijn acnee (die erg was en ook lang geduurd heeft), maar niks hielp (de diane pil werkte nog enigzins, maar daar ben ik 20 kg van aangekomen, ook geen succes).
Het laatste, en enige, wat bij mij geholpen heeft was de roaccutane.
Natuurlijk, als er andere middelen zijn die wel bij jou helpen moet je dat zeker proberen.

Heej,
Ja soms ook ontstekingen maar meer , volgens mij noemen ze het comedonen. Maar je ziet het in eerste instantie niet heel goed. Maar in het licht of als je er overheen wrijft zie en voel je het echt heel goed.. gewoon allemaal kleine ophopingkjes Heb verder niet vaak echt ontstekingen nja 2/3 per week denk.. Maar ik kan er niet afblijven iemand tips voor ?
Oud 16-01-2007, 00:06
Roy_17
Roy_17 is offline
Citaat:
Paulie1990 schreef op 08-01-2007 @ 14:49 :
Ik heb dit middel ook 2 maanden moeten slikken, het hielp voor mij matig. Geen nieuwe ontstekingen meer en ik was tevreden over het resultaat de dokter vond het echter niet snel genoeg gaan en daarom ben ik na deze kuur begonnen aan ROA. Werkt top bij mij.
Oud 16-01-2007, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Meisje85 schreef op 15-01-2007 @ 11:45 :
Ben je nu klaar met je kuur? Ben je van je acne af??
Zoals te lezen in dit topic post van enkele jaren geleden. Ja ik ben er dus inmiddels mee klaar. Ben begin maart 2004 begonnen tot 10 juli. Mijn acnee is er weg door, en weg gebleven; wat natuurlijk niet beketend dat ik nu nooit meer een puistje heb (en ik heb er natuurlijk littekens aan overgehouden).

Verder, ja zou ik het zo weer doen als ik nodig was. Kijk natuurlijk zijn niet alle dingen even fijn tijdens deze kuur, maar je doet het uiteindelijk weloverwogen tegen je acnee.

@1986M: ja in de bijsluiter staan best wel enge dingen. Ik denk dat je je daar niet teveel door moet laten afschikken. De standaard dingen zal je ook (helaas) last van krijgen, dat hoort er waarschijnlijk bij, maar er staan ook bijwerkingen in die zeldzaam zijn. En mocht je het idee krijgen dat je er echt depressief van wordt, dan kan je natuurlijk alitjd besluiten te stoppen.
Verder heb ik, in tegenstelling tot wat apomes zegt, wel de gehele kuur dezelfde sterkte geslikt (ow nee... op een gegeven moment moest ik minder slikken omdat mijn leverfunctie niet meer helemaal oke was).

Wat ik veel gebruikt heb tijdens mijn kuur waren baby- producten (zwitsal), die zijn lekker mild.
Daarnaast zou ik gewoon even kijken of er iets voor je neus nodig is. Kan ook met een wattestaafje met vasaline in je neus om je neus vettig te maken.
-dat is wel een overblijfsel aan de ROA, ik heb nog erg vaak bloedkorsten in mijn neus-
Oud 17-01-2007, 08:33
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 16-01-2007 @ 21:30 :

Wat ik veel gebruikt heb tijdens mijn kuur waren baby- producten (zwitsal), die zijn lekker mild.
Daarnaast zou ik gewoon even kijken of er iets voor je neus nodig is. Kan ook met een wattestaafje met vasaline in je neus om je neus vettig te maken.
-dat is wel een overblijfsel aan de ROA, ik heb nog erg vaak bloedkorsten in mijn neus-
Oh de bloedneuzen, die was ik totaal vergeten! Op het einde kreeg ik ze 4 keer per week ofzo!

De ergste nevenwerkingen van ROA begonnen bij mij na mijn kuur zoals: oogontstekingen( 6 weken oogontsteking in hemelsnaam) & maagzweren

Regels voor berichten