Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2004, 23:42
Gwenniej
Gwenniej is offline
Wat waren de afgelopen 2 weken kut.
en het warme weer blijft.

ik heb nog altijd veel jeuk door de medicijnen, maar heb er ook medicijnen voor nu.
Maar ik zweet me kapot, ik ben echt een kacheltje Ik sweet anders nooit, en vind t niet zo lekker
ik kan echt totaal neit tegen de zon ik wordt vuurrood, en na 1 uur in de zon is me neus verbrand en 10 weken later vervel ik nog

Donderdag heb ik 2 uur op t strand gelegen.
normaal verkleur ik nooit, maar nu was ik fel rood! De volgende dag begon ik alweer te vervellen

Het is echt een ramp in de zon.
zweten
jeuk
roodheid
en flink verbranden.

oh en omdat me bloed nu zo warm is (transpireren e.d.) zijn de muggen sinds kort ook dol op me.
Oud 10-08-2004, 22:29
Methuselah
Methuselah is offline
Met 't weer van de afgelopen weken was 't sowieso niet slim om buiten te komen, zeker niet als je Roaccutane neemt.
Oud 11-08-2004, 11:13
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
ik ben nu onder behandeling van een huidtherapeut en die behandelt mij wekelijks met fruitzuur. Na 2 behandelingen merk ik nog niet echt vooruitgang. Als ik over 4 afspraken geen verbetering zou zien, is roaccutane dan aan te raden?
Oud 11-08-2004, 12:16
Tinkerbel
Tinkerbel is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 10-08-2004 @ 23:29 :
Met 't weer van de afgelopen weken was 't sowieso niet slim om buiten te komen, zeker niet als je Roaccutane neemt.
dan was ik niet verbrand geweest, maar had ik de rest vd klachten alsnog gehad dus.
en ik was een week op vakantie met vrienden, ik wilde nou ook weer niet ELKE dag als enige binnen zitten he.
Oud 16-10-2004, 12:16
Verwijderd
Weet niet of de forumbazen dit goed vinden, want het is wel een beetje een up .

Maar ik vroeg me af hoe het met iedereen gaat die nog bezig is, of al klaar.

Ik heb nu nog steeds last van dat mijn neus van binnen erg kapot is, terwijl ik al eind juni met dit spul gestopt ben ... Maar... mijn gezicht is nog steeds toppie . Alhoewel nu het winter is en ik minder bruin ben, vallen de littekens wel erg op
Oud 16-10-2004, 17:03
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 16-10-2004 @ 13:16 :
Weet niet of de forumbazen dit goed vinden, want het is wel een beetje een up .

Maar ik vroeg me af hoe het met iedereen gaat die nog bezig is, of al klaar.

Ik heb nu nog steeds last van dat mijn neus van binnen erg kapot is, terwijl ik al eind juni met dit spul gestopt ben ... Maar... mijn gezicht is nog steeds toppie . Alhoewel nu het winter is en ik minder bruin ben, vallen de littekens wel erg op
Don't think they'll mind, dit is zowat 't centrale topic hiervan.

Ik heb nog altijd wat last van m'n neus ook, en ik ben al 'n jaartje gestopt Is dus vrij normaal, jammer genoeg.

Wel beter dat je gezicht nog steeds toppie is
Oud 16-10-2004, 20:42
katlijne
katlijne is offline
Ik doe weer mee

Ik ben ondertussen zo'n goeie 3 maandjes bezig.
Zat eerst op 40 mg/dag, maar toen liep het helemaal fout met mijn bloed. Dosis werd verlaagd naar 30 mg/dag en ik moet nu om de 4 weken bloed laten checken + 1 maand langer pilletjes nemen *zucht*.
Voor de rest ben ik best tevreden met het resultaat. Je kan nu spreken van hier en daar gewone jeugdpuistjes. Het gaat wel langzaam, maar het is zeker de moeite waard!
Bijwerkingen :
- droge lippen (duh )
- soms last van een rooie kop?
- iet wat haaruitval zeg maar
- moe?
eigenlijk verwaarloosbaar
ben er echt blij mee...
Oud 18-10-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 16-10-2004 @ 18:03 :
Don't think they'll mind, dit is zowat 't centrale topic hiervan.

Ik heb nog altijd wat last van m'n neus ook, en ik ben al 'n jaartje gestopt Is dus vrij normaal, jammer genoeg.

Wel beter dat je gezicht nog steeds toppie is
Nee joh, ik dacht eigenlijk al dat dit goed was, maar ben blijkbaar zo beleefd opgevoed, dat ik het er toch ff meldt .

Hopelijk is mijn neus over een jaar wel over... Pff... nou ja anders wat maakt het ook eigenlijk uit.

Wat ik ook weer merk is dat mijn haren weer snel vet worden, en mijn huid ook. Dat vond ik echt een voordeel aan die pillen, je haren niet te hoeven wassen omdat het vet is .

Ik ben toch wel bang dat het terugkomt... Maar ja tot nu toe is het wel erg goed gegaan. Alhoewel ik heb nu 1 puistje
Oud 18-10-2004, 15:32
Verwijderd
Citaat:
katlijne schreef op 16-10-2004 @ 21:42 :
ben er echt blij mee...
Goedzo ! Wonderpillen he ...

trouwens, het gaat mij niet echt veel aan, maar ben meer nieuwsgierig, ben je nou toch wel of niet aan de pil gegaan??
Oud 18-10-2004, 17:30
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 18-10-2004 @ 16:31 :
Nee joh, ik dacht eigenlijk al dat dit goed was, maar ben blijkbaar zo beleefd opgevoed, dat ik het er toch ff meldt .

Hopelijk is mijn neus over een jaar wel over... Pff... nou ja anders wat maakt het ook eigenlijk uit.

Wat ik ook weer merk is dat mijn haren weer snel vet worden, en mijn huid ook. Dat vond ik echt een voordeel aan die pillen, je haren niet te hoeven wassen omdat het vet is .

Ik ben toch wel bang dat het terugkomt... Maar ja tot nu toe is het wel erg goed gegaan. Alhoewel ik heb nu 1 puistje
Mja, zo heel erg is't met m'n neus ook weer niet, alleen soms nog last...

Hehe, inderdaad, ik ook, iets meer last van vettige huid (haren minder, omdat die kort zijn ).

En je moet niet meteen beginnen panikeren bij 'n paar puistjes, die heb ik ook nog gehad (zelfs tegelijkertijd) maar da's maar héél tijdelijk.
Oud 18-10-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 18-10-2004 @ 18:30 :
En je moet niet meteen beginnen panikeren bij 'n paar puistjes, die heb ik ook nog gehad (zelfs tegelijkertijd) maar da's maar héél tijdelijk.
Haha nee hoor zo erg is het ook niet. Ik heb het een beetje wanhopig neegezet daar, maar het is niet zo erg hoor.

Laatst dacht een vriendin dat ik dat spul nog steeds slikte omdat het er nog zo mooi uit zag .

Heb jij nu nog wel eens last van puisjes?
Oud 18-10-2004, 20:46
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 18-10-2004 @ 21:44 :
Haha nee hoor zo erg is het ook niet. Ik heb het een beetje wanhopig neegezet daar, maar het is niet zo erg hoor.

Laatst dacht een vriendin dat ik dat spul nog steeds slikte omdat het er nog zo mooi uit zag .

Heb jij nu nog wel eens last van puisjes?
Af en toe eens een of twee, maar niet meer de grote busters van vroeger.

Op m'n benen wel iets meer, maar da's nooit echt weggeweest, zou eigenlijk niet weten waarom?
Oud 19-10-2004, 20:26
katlijne
katlijne is offline
Helaba,
Nee, ben gestopt met de pil, had er teveel last van...
De kans dat ik zwanger wordt is toch 0%
Oud 20-10-2004, 17:59
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik hbe ook nog steeds af en toe dat mn neus heel droog is en dan ruik ik ook niks. Maa dat agat allemaal beter, en heb in al die tijd welgeteld maar 1 puistje teruggekregen
Oud 05-12-2004, 15:41
SpringPlank
SpringPlank is offline
Hallo, ff mijn verhaal doen:

Jonge heer hier met ook al 5 jaar last van acne. Ik was het ook beu. Ook begonnen met Roaccutane vanaf 1 oktober. Ik ben nu dus al 2 maanden bezig. Het waren 2 baalmaanden, zo erg heb ik er nog nooit uitgezien! Veel littekens, geschilferde huid, en een echte puistenplaag! En het lastigste was mijn mondhoeken, die waren helemaal kapot, moeilijk om te eten enzo, maar die zijn nu ook bijna helemaal gerepareerd.

Ik ben eigelijk stom geweest, ik scheer mij nu al jaren met een scheermesje, dat had ik eigelijk niet mee moete doen vanaf mijn kuur omdat mijn huid nu gans dun is, en met da scheren maak ik de littekens groter en heeft het allemaal geen nut. Dus scheer ik me terug met scheerapparaat sinds vorige week. Ook positief is dat ik geen puistjes meer heb gezien sinds vorige week. Ik gebruik nu ook soms babypoeder, raar maar waar, het helpt...

Als je echt er vanaf wilt, moet je dit een half jaartje slikken, maar je moet er veel voor over hebben, vooral de eerste 2 maanden, dan ga je je erg kut voelen. Veel geduld hebben en doorbijten, mensen gaan me over een maandje vragen hoe ik het in godsnaam heb weggekrege, ik kijk er al naar uit.
Nu hopen dat het nog veel beter kan na deze 2 weken, met al die eindejaarsfeesjes enzo...Groetjes

Laatst gewijzigd op 05-12-2004 om 15:53.
Oud 08-12-2004, 10:46
SpringPlank
SpringPlank is offline
Vraagje aan iemand die het gebruikt heeft: hebben jullie ook tijden gehad dat jullie je slapeloos voelen, heel erg tam zijn? Ik zou een hele dag in bed kunnen blijven liggen, nu is het de vraag of het van dat spul komt....

En ik ben er precies echt van verlost nu, kheb geen enkel puist meer gezien, ideaaaaal !!!
Kheb wel last van wondjes die maar niet willen genezen omdat mijn huid zo dun is...
Oud 08-12-2004, 11:23
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
SpringPlank schreef op 08-12-2004 @ 11:46 :
Vraagje aan iemand die het gebruikt heeft: hebben jullie ook tijden gehad dat jullie je slapeloos voelen, heel erg tam zijn? Ik zou een hele dag in bed kunnen blijven liggen, nu is het de vraag of het van dat spul komt....

En ik ben er precies echt van verlost nu, kheb geen enkel puist meer gezien, ideaaaaal !!!
Kheb wel last van wondjes die maar niet willen genezen omdat mijn huid zo dun is...
Ja, maar ik weet niet of dat was omdat ik Roaccutane nam, of omdat ik de maanden tevoren veel te weinig geslapen had (ging wekelijks 4x uit tot 5-6u maar ging wel altijd naar de les om half 9, 9u...)
Oud 08-12-2004, 16:36
SpringPlank
SpringPlank is offline
aha, en had jij ook zo wondjes die maar niet wilden genezen? 1 of ander zalf voor gebruikt misschien? Echt wel stom nu, geen puisjes meer maar wel allemaal rode vlekken van wondjes...
Over 2 weken moet dat veel beter...
Oud 08-12-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
SpringPlank schreef op 08-12-2004 @ 11:46 :

Yeeh fijn he, geen puistjes. Ik vraag me eigenlijk wel eens af waarom ik niet eerder begonnen was met dit middel. Waarom heb ik gewacht tot mijn 20ste... (nou ja het ant. weet ik dan weer wel, omdat het natuurlijk gewoon echt troep is).

In het weekend had ik 5 puistjes (!!), pfft nou ja opzich niet erg, maar het is meer van ow nee het komt toch niet terug. Haha natuurlijk stel ik me wel lekker aan.
Laatst op school, met een goede vriend en een vriendin. Het ging over puistjes, en ik ja help ik heb er ook 1. Zegt die jongen echt zo van ach Marianne stel je niet zo aan... Wel gek, vroeger boeide die 1000 puisten me nog niet, nu die ene al.

Ik heb me eigenlijk nooit echt slapeloos of tam gevoeld toen ik roaccutane slikte. Maar ja het kan natuurlijk goed daardoor komen. Wat is wel had, beetje vaag, maar ik voelde me gewoon echt heel erg ongezond.

Hopelijk is je huidje over 2 weken helemaal mooi !... alhoewel zoveel doet een mooie huidje nou ook weer niet
Oud 09-12-2004, 10:56
SpringPlank
SpringPlank is offline
Wou nog ff iets meedelen:

Ik was vorige week bij de kapper, een vrouw van in de 30 die mijn haren nu al 5 of 6 jaar knipt. Ik zag er dat moment niet echt goed uit nee, door al die rode vlekken enzo. Zij heeft me echt slecht laten voelen, kwas een dag of 2 depressief geweest omdat zij er zomaar over begon, en ze vertelde van iets wat ze gezien had op tv, een meneer met een autoaccident, volledig verlamd, dat dat veel erger is. Dit vond ik echt niet leuk, hoe kun je in godsnaam erge acne met een auto-ongeluk vergelijken???

En ze bekeek me fatsoenlijk aan, ze dacht da ik een allergie had ofzo, en t slechtste van al, er zaten 2 andere mooie dames daar te wachten voor hun haren. Dit was de eerste keer dat er iemand int openbaar er over begint. Twas echt balen. Ze zei ook dat ze me nog nooit gezien had met acne, terwijl ik er al 5 jaar last van heb. En ze gaf me tips zoals elke dag 10 minuten voor een gezichtsbruiner zitten enzo.

Kvoelde me echt kut daarna. Toen ik vertrok zei ik nog dat ze ging verschieten als ik na 2 maanden terugkom voor mijn haar. Dan moet het allemaal verdwenen zijn zei ik. Goede hoop is het beste wa er is. Over goede hoop gesproken. Kheb al 2 weken geen puist gezien! Enkel die littekens maken het rot, maar ook vandaag valt het reuzegoed mee!

Ik heb steeds de neiging om eraan te komen, zo maak ik het erger. Door het velletje of korstje eraf/open te krabben. Ik ga er nu echt eens vanaf blijven. Over 2 weken is het kerstmis en wil ik echt pronken met mijn nieuwe face!!! Ik haatte het als ik mensen goeiedag moet zeggen met enkele zoenen, tis dan net alsof ze dat niet willen omdat ik net acne heb rond mijn mond ofzo...

Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 11:02.
Oud 09-12-2004, 16:48
Verwijderd
Ach ik zou er vanuit gaan dat het goed bedoeld was van je kapper. Immers, ze probeert je gelukkig te maken dat je ergere dingen kan hebben. Helaas is het niet echt een tactische opmerkingen, maar ja... Zo worden mensen wel vaker gekwetst.

Enne het is toch juist een goed teken als het haar nooit echt opgevallen is. Ik kreeg toen ik eraan begon ook van mensen opmerkingen van waarom begin je eraan, zo erg is het toch niet. Terwijl het wel ECHT erg wel, niet alleen voor mezelf, maar het was gewoon erg.

En dat 3 zoenen met kerst... ach, waarschijnlijk maakt het ze weinig uit. Zou het jou uitmaken als een nichtje van je erge acnee had? Pfft volgens mij kijken veel mensen er niet eens echt naar. Enne... ik zou er niet zo'n probleem mee hebben als mensen mij niet zouden willen ''zoenen''... Pfft als er iets is waar ik een hekel aan heb ... nou ja sinds ik ouder word, maakt het me minder uit
Oud 10-12-2004, 01:54
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
SpringPlank schreef op 08-12-2004 @ 17:36 :
aha, en had jij ook zo wondjes die maar niet wilden genezen? 1 of ander zalf voor gebruikt misschien? Echt wel stom nu, geen puisjes meer maar wel allemaal rode vlekken van wondjes...
Over 2 weken moet dat veel beter...
Alleen die rond m'n mondhoeken, omdat m'n lippen zo erg droog waren. En in m'n neus ook...

Maar bijwerkingen zijn voor niemand 100% gelijk hoor.
Oud 10-12-2004, 11:52
katlijne
katlijne is offline
Hoi zeg ben zo'n goeie 5 maand bezig en ben nog altijd niet 'puistvrij' ... waarom gaat dat bij mij toch ozo traag als ik dit hier allemaal lees.
Maar ik kan je wel zeggen dat ik zeer erg blij ben met het (al dan niet voorlopige) resultaat!
Ik heb wel enorm veel last van een rode kop...als ik nog maar begin te lachen of in het chemielokaal( ) kom word ik een tomaat, maar ah dan kunnen we nog eens goed lachen
Ook heb ik de laatste weken veel last van moeheid, mss komt dat toch door die pillen...
Voor de rest geweldig middel maar ik zal toch blij zijn de dag dat ik ermee mag stoppen
Oud 10-12-2004, 12:53
SpringPlank
SpringPlank is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 10-12-2004 @ 02:54 :
Alleen die rond m'n mondhoeken, omdat m'n lippen zo erg droog waren.
Ja mijn mondhoeken!!! Ik ben opzoek naar een middel dat die mondhoeken trug normaal worden want die liggen nu al een maand open, telkens als ik lach of eet, scheur ik het velletje opnieuw open, en kan het helingsproces opnieuw beginne, best ambetant, en ook pijnlijk.

Voor de rest gaat het met de dag beter, geen puistjes meer gezien, wondjes over mijn gezicht zijn ook aant verdwijnen, misschien gaat mijn kerstwens dan toch uitkomen
Oud 10-12-2004, 23:24
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
katlijne schreef op 10-12-2004 @ 12:52 :
Hoi zeg ben zo'n goeie 5 maand bezig en ben nog altijd niet 'puistvrij' ... waarom gaat dat bij mij toch ozo traag als ik dit hier allemaal lees.
Maar ik kan je wel zeggen dat ik zeer erg blij ben met het (al dan niet voorlopige) resultaat!
Ik heb wel enorm veel last van een rode kop...als ik nog maar begin te lachen of in het chemielokaal( ) kom word ik een tomaat, maar ah dan kunnen we nog eens goed lachen
Ook heb ik de laatste weken veel last van moeheid, mss komt dat toch door die pillen...
Voor de rest geweldig middel maar ik zal toch blij zijn de dag dat ik ermee mag stoppen
Ik was na vijf maanden denk ik ook niet volledig puistvrij. Alhoewel, misschien toch wel... In elk geval, niet beginnen stressen, da's niet goed!
Oud 13-12-2004, 16:23
Impulse
ik ben puistvrij, slik het 6 maanden, et voila, een perfecte huid
en die mondhoeken gaan naar verloop van tijd steeds minder zeer doen
maar je moet gewoon altijd labello bij je houden
Oud 13-12-2004, 21:19
SpringPlank
SpringPlank is offline
Hoi, mondhoeken zijn aant beteren nu, int weekend zijn er wel 2 puisjes komen opdagen, ma tis de moeite ni. Voor de rest nog steeds een paar wondjes, voor de rest prima, ziet er al beter uit...
Oud 28-04-2005, 16:40
levi's
levi's is offline
Ben sinds 2 weken begonnen met het slikken van Roaccutane. Hiervoor slikte is tetracycline, maar dat hielp niet echt goed.

tot nu toe wordt het alleen maar erger ik heb hele droge lippen, zoals de rest ook zegt en de er komen meer puisten bij.

Ik hoop dat het bij mij ook nog beter wordt, zoals door velen van jullie wordt gezegd!
Oud 28-04-2005, 21:07
Verwijderd
2 weken is ook nog wel erg kort om verbetering te zien. Het werkt blijkbaar wel, anders had je geen bijwerkingen.

Ik zit echt ff in een dip, en mijn gezicht zit weer ''onder'' de puisten. Het is nu een jaar geleden dat ik die kuur gedaan heb. Ga nu paar dagen goed in de zitten, en als het nog niet beter wordt, dan ga ik toch wel weer echt zo'n kuur doen; ookal is het echt een troep middel!
Oud 13-05-2005, 14:35
levi's
levi's is offline
ben net terug van vakantie uit Turkije, op de bijsluiter staat dat de zon alles alleen maar verergert, maar het gaat nu echt goed!

Had wel heeel erg veel last van droge lippen!
Oud 14-08-2006, 13:15
H16
H16 is offline
Beste mensen

Ik ben een jongen van 16 jaar en loop al met acne rond sinds mijn 14e levensjaar! Ik heb niet super veel last van acne maar dat neemt niet weg dat ik er hinder door ondervind!! Ik heb alleen puistjes op men gezicht en dan vooral voorhoofd en wangen.

Ik ga jullie nu een paar dingen vertellen en ik vraag me af in welke punten ik overeenkom met jullie!

1) Ik ben altijd bang dat als ik iets belangrijks heb zoals een spreekbeurt of een feest etc, dat ik er veel last van krijg en dat ik niet naar het feest kan ofzo dan verzin ik smoesjes waarom ik niet kan komen.

2) ik vermijdt fel licht omdat ik bang ben dat mijn puistjes dan erg opvallen

3) Als ik wakker word durf ik niet altijd in een spiegel te kijken vooral niet met fel licht, ik denk dan waarom heb ik dit nu!!!

4) Soms word ik er helemaal depresief van als ik zie dat ik een uitbraak heb van puisten!

5) Als ik naar mijn omgeving kijk ( familie en vrienden) dan ben ik vaak jaloers.

6) Ik vermijd contact met meisjes omdat ik te onzeker ben over mijn uiterlijk!!

7) Ik ben bang dat als ik met iemand praat dat die naar mijn huid kijkt en er op reageert enzo!

8) Als iemand er iets over zegt komt dat hard aan vooral als iemand je uitscheld!

Ik gebruik nu sinds 28-7-06 roacutane en hoop op eenn goed resultaat!! Ik merkte dat het de eerste 2e weken al bijna weg was!!! Maar nu heb ik een zogehete out-break van acne en is het erg geworden!! Ik had gehoord dat het na 4 weken al bijna weg kan zijn is dat zo?? Ik slik 40 mg en weeg 58 kilo iemand die er snel vanaf was??

groetjes een wanhopige puber!!!
Oud 14-08-2006, 14:35
- KTFE
- KTFE is offline
Citaat:
H16 schreef op 14-08-2006 @ 14:15 :
Beste mensen

Ik ben een jongen van 16 jaar en loop al met acne rond sinds mijn 14e levensjaar!
Goh wauw. Nog maar 2 jaar... Ik loop er al mee rond sinds ik 10 was, en ik ondervind er géén hinder meer van. Gwn geaccepteerd. Ooit zal het wel weg gaan, dus.
Oud 16-08-2006, 12:00
H16
H16 is offline
ik denk dat dat ook voor de een makkelijker is als voor de ander om het te accepteren!!1 Ik vind elke dag al 1 teveel
H
Oud 16-08-2006, 12:08
H16
H16 is offline
en ik denk dat ik het heb vanaf men 13e en word nu bijna 17 dus ik denk bijna 4 jaar ofzo, vind ik veel te veel als je weet dat je het kan verhelpen met roaccutane!!!
Oud 27-09-2006, 10:58
J-Joris
J-Joris is offline
Hoi H16,,

Ik heb ook al vanaf mijn 14e last gehad van ernstige acné en de gevolgen die je zo opsomt kan ik me allemaal in vinden. De een is zelfverzekerder aangelegd dan de ander. De één is ook meer ijdel dan de ander. Ik dnek dat wij dan dan de ijdele onzekere gevallen zijn. Ik heb vanaf 22 maart tot aan begin september Roaccutane geslikt. 3 maand lang 40 mg en 2 maand lang 60 mg. Ik heb gelukki geen last gehad van bloedneuzen wel van kapotte lippen elke dag kon je de vellen er af trekken. Ook kreeg ik last van droge ogen en een rode huid. voor de rest heb ik nog ene paar keer uitslag gekregen op mijn handen maar dat is dan ook alles. Ik heb mazzel gehad. Mij was verteld dat de eerste resultaten te zien waren na twee weken dit was zeke rniet het geval bij mij de weken gingen voorbij de bijwerkginen kwamen en ik zag zo goed als geen vernadering. Pas na een goede 4 maand roaccutane te hebben geslikt ging mijn huid zivh mooi herstellen. Ik ben daarnaast ook in therpaie geggaan bij een huidtherapeute. Die haalt met een naald onstekingen weg en behandeld de huid met fruitzuur. Ik ben nu een goede maand af van dit medicijn en mijn huid is glad geworden *eindelijk* ik heb nog wel een vlekkerige huid en putjes maar dat is logsch na al die jaren die verminkende acné in mijn gezicht. Ik heb ook nog wel meeters in mijn voorhoofdhuid en in het gedeelte naast mijn neus. Maar de huid is glad!! Ik moet wel rekening houden met een terugslag na een tijd maar dat is puur hormonaal. Wat ik met dit verhaal wil zeggen is dat mensen niet moeten onderschatten wat voor een invloed acné kan hebben op het sociale leven van iemand.. gelukkig werd ik niet sociaal geïsolleeerd maar ken genog gevallen van mensen waar bij dit wel gebuerde. Acnépatienten moeten ook niet denken dat de medicijnen al na twee weken reslutate hebben dit kan lang duren heel lang als je wacht en elke dag 20x in de spiegel kijkt, bij mij duurde het dik 4 maand!! En de mensen die dneken dat he tniet helpt het helpt wel maar het verschilt van persoon tot persoon hoe lang je dit medicijn moet gebruiken! Voor de mensen die ontzettend onzeker zijn door hun acné heb ik de tip dat ze er over moeten praten, eigenlijk vind ik dat er misschien wel praatgroepen moeten komen puur omdat mensen dan hun verhaal kunnen doen en dan beseffen dat ze zeker NIET DE ENIGE zijn. Ook moeten acnepatienten beseffen dat de onzekerheid vooral tussen je oren zit!! Naturlijk is acne geen schoonheidsideaal maart je blijft wie je blijft en voor acne heb je niet kunnen kiezen. Ik beneen homoseksuelen jongen dus ik moest twee dingen accepteren homoseksulaitet en acne dat was zeke rniet makkelijk.
Dus als jullie nog vragen hebben stel ze gerust ondanks ik van mijn acne af ben wil ik graag mensen helpen !!!

Groeten Jop
Oud 27-09-2006, 23:46
Apomes
Apomes is offline
Ben nu al 4 maanden af van ROA!
Puistjes krijg ik niet, soms een paar kleine brobbelkes maar met wat Benzac zijn zo weg.
Mensen die met ROa willen beginnen zou ik eerst aanraden om een vitamine B5 kuur te volgen.
Even effectief als ROA, zonder al die stomme neveneffecten!
Jammer dat ik er te laat ben achter gekomen...maar het werkt dus wel bij 90% van de gebruikers (ROA = 80%)
Oud 18-10-2006, 18:09
Zizou06
Zizou06 is offline
Hey

Ik heb al ongeveer 2 jaar, of langer last van acné. Eerst niet veel, dan veel, dan weer niet.

Nu vooral rode puntjes en soms witte puisten (kleintjes).
In de zomer ging het goed (ik denk dat het door de zon kwam) maar de laatste tijd heb ik er weer nieuwe.

Ik heb een half jaar geleden eens pilletjes gepakt en daardoor kreeg ik minder puisten bij maar de anderen gingen nooit weg.

Op dit moment was ik elke avond mijn gezicht met een speciaal reinigingsproduct. Daarna smeer ik er de ene avond Benzac op, de andere keer Differin. Ik merk wel dat die zalfjes niet zoveel werken.

Soms als ik over mijn gezicht wrijf met een zwarte trui, zie ik dat er allerlei schilfertjes op zitten. Ik doe die er dan verder af met een proper doekje.

Nu, denk ik erover om reaccutane te gaan nemen. Wat me wel afschrikt zijn de ontzettend vele bijwerkingen. Ik drink elke dag minstens 3 lieter water, eet veel groenten, heb al 4 maanden geen fritten meer gegeten, ik doe elke week minstens 6 a 7 uur sport (soms kan dit oplopen naar 8 a 9 uur) dus ik doe echt mijn best mar het haalt niet veel uit.

Ik heb eind deze maand een afspraak met mijn huidarts en ik ben waarschijnlijk van plan om reaccutane te vragen.
Oud 27-10-2006, 18:57
Sooz
Sooz is offline
Ik ben vanmorgen weer bij de huisarts geweest en ze wilde me eerst een gewone antibioticakuur voorschrijven, maar toen ik zei dat ik daar niet zoveel in zag (want dan heb ik als ik daarmee stop binnen no time weer hetzelfde hoofd) kreeg ik een verwijsbriefje voor de dermatoloog (en die gaat me waarsch. roaccutane voorschrijven). Yeah ik ben blij!
Oud 28-10-2006, 00:22
Sennah
Sennah is offline
3 jaar geleden..

Ik snap best dat je heir informatie over wilt hebben, maar begin dan een nieuw topic en vraag om recente informatie en lees niet iets waar 3 jaar geleden over werd gesproken...

Verder: succes!!
Oud 28-10-2006, 08:52
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
Sennah schreef op 28-10-2006 @ 01:22 :
3 jaar geleden..

Ik snap best dat je heir informatie over wilt hebben, maar begin dan een nieuw topic en vraag om recente informatie en lees niet iets waar 3 jaar geleden over werd gesproken...

Verder: succes!!
Want.. in de afgelopen 3 jaar is de samenstelling van roaccutane heel erg veranderd, laat staan de belevingswereld van de mensen die het gebruiken En de laatste posts hier zijn gewoon uit 2006.
Oud 28-10-2006, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Sooz schreef op 27-10-2006 @ 19:57 :
Ik ben vanmorgen weer bij de huisarts geweest en ze wilde me eerst een gewone antibioticakuur voorschrijven, maar toen ik zei dat ik daar niet zoveel in zag (want dan heb ik als ik daarmee stop binnen no time weer hetzelfde hoofd) kreeg ik een verwijsbriefje voor de dermatoloog (en die gaat me waarsch. roaccutane voorschrijven). Yeah ik ben blij!
Het kan ook zijn dat de dermatoloog je eerst nog iets anders voorschrijft.
Verder heb je er goed over nagedacht, alle voor en nadelen bekeken?

-ik zou er zo weer aan beginnen hoor, maar het is natuurlijk wel heftig-
Oud 28-10-2006, 11:42
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 28-10-2006 @ 10:38 :
Het kan ook zijn dat de dermatoloog je eerst nog iets anders voorschrijft.
Verder heb je er goed over nagedacht, alle voor en nadelen bekeken?

-ik zou er zo weer aan beginnen hoor, maar het is natuurlijk wel heftig-
Ja, heb het hele topic ooit doorgelezen en ben net weer opnieuw begonnen ben het gewoon spuug en spuuug zat. Ik ben allang blij dat ik eindelijk naar 'n dermatoloog ga, nu komt er tenminste schot in de zaak
Oud 28-10-2006, 18:49
Verwijderd
Ik heb geen ervaringen met roaccutane. Ik heb er wel heel veel over gelezen! Zelf ook last van puistjes ..
Ik ben eerst begonnen met benzylperoxide. Dat hielpt niet! ik ben toen begonnen aan de pil. Na 3 maanden zag ik duidelijk verschil. Benzylperoxide ben ik blijven gebruiken, want het hielpt toch wel iets. Ik had nog steeds last van puisten, ondanks dat ik de pil slikte en benzylperoxide opsmeerde.
Toen kreeg ik van de dokter een antibotica , na 2 weken zag ik verschil. Nu gebruik ik dus drie middeltjes. Heb nog wel puistjes, maar lang niet meer zoveel! Roaccutane lijkt mij ook wel wat, maar las ik zo hoor is het echt heel agressief!
Oud 29-10-2006, 15:30
Verwijderd
De middeltjes die jij hierboven noemt heb ik ook allemaal geslikt en gebruikt.
Ik slikte de diane-pil, speciaal voor mijn acnee. Echter kwam ik daar zoveel van aan (en ik at nog maar minimaal!) dat ik nu nog een eettrauma heb (). Niet helemaal lekker dus.
Kijk, ik heb lang geaccepteerd dat ik acnee had, deed er wel dingentjes aan en als die werkte dan was ik al blij. Echter op een gegeven moment (ik was toen 20 ofzo), was ik het echt helemaal zat (ik had al vanaf groep 8 acnee!).
Dus ja het is agressief, maar op een gegeven moment is er geen ander middeltje meer, dus dan "moet" het wel. (heb nooit echt een probleem gemaakt van mijn acnee, maar was het ECHT ZAT!)

@ Sooz: wanneer ga je? Sterkte!
Oud 29-10-2006, 19:54
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-10-2006 @ 16:30 :
@ Sooz: wanneer ga je? Sterkte!
Woensdag is het open spreekuur, ik ga extra vroeg dus ik hoop dat ik aan de beurt kom. Dankje
Oud 01-11-2006, 11:55
Sooz
Sooz is offline
Ik moet weer aan de Diane (mijn dermatoloog is heel streng met Roaccutane & anticonceptie zei 'ie), moet antibiotica slikken (3 maanden) en moet Roaccutane smeren (ook 3 maanden, alleen 's avonds). Ik mag me wassen met milde zeep en mag ook creme op doen, als 'ie maar niet op oliebasis is.. heeft iemand daar misschien een tip voor?

Als het niet voldoende helpt krijg ik over 3 maanden een 'gewone' Roaccutane kuur, maar hij wilde dit eerst proberen omdat hier die zware bijwerkingen niet bij zitten (al zie ik het eigenlijk niet zitten om 3 maanden antibiotica te gaan slikken, maargoed).
Oud 01-11-2006, 14:40
Apomes
Apomes is offline
^^

het nadeel is dat het gaat helpen, maar wel tijdelijk!
Dus na 3 maanden zegt die derma, oh kijk het is bijna allemaal weg!
En na een paar maanden sta je terug vol
Oud 01-11-2006, 16:36
Verwijderd
Hebben hier mensen ook ervaring met Differin-gel?

Ik smeer nu bijna een maand Differin, en ik moet zeggen dat er geen puistjes meer zijn, maar dat ik nog steeds wel vrij veel rode vlekjes en kleine littekentjes heb. Ook merk ik dat mn huid echt op knappen staan, alsof ik t met secondelijm allemaal heb vastgezet.

Weet iemand wat ik ertegen kan doen?
De dokter zei dat ik dan vaseline moest smeren, maar ik vind t raar om vet op mn huid te smeren, als je dat er juist niet wil hebben.
Oud 01-11-2006, 18:27
Verwijderd
@ Sooz: opzich is het natuurlijk wel goed van de dermatoloog om niet direct met roaccutane te starten want het is wel echt een paardenmiddel.
Ik zelf echter ben niet bijster enthousiast over het slikken van 3 maanden antibiotica (dat heb ik zelf ook gedaan,het was in die tijd ook weg, maar kwam daarna ook weer terug).
Heb je al eens de dianepil geslikt? Ik kwam daar namelijk echt kilo's van aan (ook niet echt een goede ervaring mee).
Wellicht helpen deze middeltjes wel bij jou, ik bedoel iedereen is anders (en ik had ook wel echt erge acnee!).
Een zalf van roaccutane ken ik niet, wel iets om te onthouden aangezien ik de laatste tijd het idee heb weer wat meer puistjes te krijgen (en ik maar denken dat het na mijn 20ste wel echt over zou zijn .
Sterkte ermee, post hier maar hoe het gaat
Oud 01-11-2006, 21:11
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
Lilith schreef op 01-11-2006 @ 17:36 :
Weet iemand wat ik ertegen kan doen?
De dokter zei dat ik dan vaseline moest smeren, maar ik vind t raar om vet op mn huid te smeren, als je dat er juist niet wil hebben.
Ja dat is wat ik ook heb, Differin.. Of ik heb niet goed geluisterd, of het is dus de smeerbare versie van Roaccutane. Ik mocht absoluut geen vaseline of crèmes op oliebasis gebruiken omdat je dan je huid dichtsmeert, ik moest een huidcrème op gelbasis kopen. Ben vanmiddag de stad in geweest en heb 'Aqua Fusion Gel-Crème' van Lancome gekocht, die rook heel erg lekker en hij voelde ook totaal niet vettig aan nadat 'ie was ingetrokken (en dat ging heel snel).

Ik denk ook dat ik er dan wel af zal zijn, en dat het dan gewoon terugkomt als ik stop.. en ik wil ook echt helemaal niet 3 maanden lang antibiotica slikken, volgens mij werkt het dan nooit meer als ik echt ziek word, maar misschien ben ik ook maar paranoia. Maar dit wilde die dermatoloog proberen en nou ja dan doen we dat maar hij heeft er tenslotte voor geleerd he

Regels voor berichten