Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2006, 22:49
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
superduck schreef op 26-03-2006 @ 23:46 :
fx 5350? Is die ouder dan ik ben?
bijna

ehm, hijs geloof ik...eh, 2 jaar oud ofzo? zoiets
Oud 26-03-2006, 23:03
Verwijderd
Ik vind het echt bagger dat m'n tentamenweek net na de release is gepland. Hadden ze hier geen vakantie kunnen plaatsen?
Oud 27-03-2006, 00:00
Captain N
Captain N is offline
Daaamn wat een tof spel is het toch, balen dat het morgen weer maandag is.
Was net bij de heavy armor merchant maar was compleet broke en dr lag allemaal mooi armor uitgestalt op de toonbank, dus ik een zooi lockpicks kopen en savonds stiekem inbreken, eerste keer werd ik gesnapt omdat er iemand wakker werd, 2e keer kwam ik er goed mee weg
Dus ik zie dr weer een stukje l33ter uit
Oud 27-03-2006, 00:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 26-03-2006 @ 22:03 :
Jammer dat ze de voice actors niet even instructies hebben gegeven hoe je het uitspreekt... Sommigen zeggen Deedra, sommigen Dedra en sommigen Diedra. Niet zo zorgvuldig
Dat is juist mooi. Universaliteit en herhalende stemmen en teksten zijn niet realistisch en maken het spel saai. Verschillende uitspraken, stemmen, teksten etc. maken het spel juist divers, dat vind ik érg leuk
Oud 27-03-2006, 00:08
Gimme more beer
Citaat:
Meadow schreef op 25-03-2006 @ 17:51 :
Waarom denk je dat? Mensen op TES forums vidnen juist het tegenovergestelde?
TES fora ja, maar 256MB in een 6600GT is gewoon overkill en aangezien het geheugen trager is dan dat van de 128MB versie, maakt het de performance in TES gewoon lager.
Oud 27-03-2006, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 27-03-2006 @ 01:00 :
Daaamn wat een tof spel is het toch, balen dat het morgen weer maandag is.
Was net bij de heavy armor merchant maar was compleet broke en dr lag allemaal mooi armor uitgestalt op de toonbank, dus ik een zooi lockpicks kopen en savonds stiekem inbreken, eerste keer werd ik gesnapt omdat er iemand wakker werd, 2e keer kwam ik er goed mee weg
Dus ik zie dr weer een stukje l33ter uit
sweet
Spoiler

[edit] ik heb gister die strategy guide gedownload, echt handig, zeker omdat deze wereld nieuw voor mij is [/edit]

Laatst gewijzigd op 27-03-2006 om 09:11.
Oud 27-03-2006, 09:16
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-03-2006 @ 01:07 :
Dat is juist mooi. Universaliteit en herhalende stemmen en teksten zijn niet realistisch en maken het spel saai. Verschillende uitspraken, stemmen, teksten etc. maken het spel juist divers, dat vind ik érg leuk
Oh, accenten en dergelijke zijn natuurlijk inderdaad leuk, maar dit komt gewoon door onzorgvuldigheid.

Weet je hoe het opnemen van die teksten gaat? Zo'n stemacteur krijgt een heel scenario met alle 'Rumors' erin en moet die achter elkaar inspreken, met hele losse regie. Blijkbaar te los, soms. Ik heb soms ook het idee dat ze de context helemaal verkeerd hebben begrepen. Snap het ook wel, álle spraak opnemen voor zo'n groot spel is behoorlijk ambitieus, maar het had beter gekund.

Ik ben iig trots op mijn mooie nieuwe huis in Anvil <3
Oud 27-03-2006, 09:19
Meadow
Meadow is offline
For the havers: wat is er met het companion script gebeurd? Moet je nog steeds eindeloos kloten om je companion maar mee te krijgen? Of hebben ze een teleportationscript zoals Emma/Grumpys mods voor Morrowind? Of kunnen ze gewoon net zo hard rennen dan jij/vallen ze niet val alle bruggen af/kunnen ze dezeflde stijlheid van het land aan/levitaten ze mee?
Oud 27-03-2006, 09:30
Not for Sale
Not for Sale is offline
Nog helemaal geen problemen gehad met companions.. gaat heel goed. Ze kunnen mij bijhouden (ok, ik ben niet erg snel). Levitation is out.

Verplaatsing is sowieso geen probleem voor NPCs in Oblivion. Ze doen niet anders. Waar een Morrowind NPC een actieradius van ong. 2 meter had, leggen sommige NPCs in Oblivion echt flinke reizen af.

edit:
Ik herinner me nu ineens een geval waar het niet goed ging.
Spoiler
De guards zien ze, springen in het water om ze aan te vallen, en kunnen vervolgens niet de plek vinden om weer aan land te komen. Balmora all over again

Laatst gewijzigd op 27-03-2006 om 09:34.
Oud 27-03-2006, 10:59
Gimme more beer
Citaat:
Not for Sale schreef op 27-03-2006 @ 10:16 :
Oh, accenten en dergelijke zijn natuurlijk inderdaad leuk, maar dit komt gewoon door onzorgvuldigheid.

Weet je hoe het opnemen van die teksten gaat? Zo'n stemacteur krijgt een heel scenario met alle 'Rumors' erin en moet die achter elkaar inspreken, met hele losse regie. Blijkbaar te los, soms. Ik heb soms ook het idee dat ze de context helemaal verkeerd hebben begrepen. Snap het ook wel, álle spraak opnemen voor zo'n groot spel is behoorlijk ambitieus, maar het had beter gekund.
Nee, dat is onzin. Daedra is een woord dat je prima kunt vergelijken met het voorbeeld Caesar. Hier in Nederland kennen we al twee geaccepteerde uitspraken, in het Engels zijn het er vier. Ik vind het wel mooi dat dat in dit spel ook zo is uitgevoerd. Daargelaten of het heel bewust is of niet, er had geen rekening mee gehouden hoeven worden. En bij Oblivion kun je moeilijk spreken over onzorgvuldigheid, denk je niet?
Oud 27-03-2006, 11:01
Gimme more beer
Citaat:
Not for Sale schreef op 27-03-2006 @ 10:30 :
Nog helemaal geen problemen gehad met companions.. gaat heel goed. Ze kunnen mij bijhouden (ok, ik ben niet erg snel). Levitation is out.

Verplaatsing is sowieso geen probleem voor NPCs in Oblivion. Ze doen niet anders. Waar een Morrowind NPC een actieradius van ong. 2 meter had, leggen sommige NPCs in Oblivion echt flinke reizen af.

edit:
Ik herinner me nu ineens een geval waar het niet goed ging.
Spoiler
De guards zien ze, springen in het water om ze aan te vallen, en kunnen vervolgens niet de plek vinden om weer aan land te komen. Balmora all over again
Big spoiler:

Spoiler
Oud 27-03-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Fishy schreef op 27-03-2006 @ 10:01 :

[edit] ik heb gister die strategy guide gedownload, echt handig, zeker omdat deze wereld nieuw voor mij is [/edit]
Told u
Oud 27-03-2006, 14:07
Gimme more beer
Die Arena werkt ook wel goed als je even geld nodig hebt. Alleen bij Warrior wordt het soms wat lastiger, maar goed, dan heb je al wel 1500 gold verdiend ofzo.
Oud 27-03-2006, 14:55
maximeus
maximeus is offline
Ik wil ook oblivion fatsoenlijk kunnen spelen

Ik heb nu een 9600 pro, maar dat is echt een kutkaart geworden

Zou ik oblivion hiermee goed kunne spelen:
Asus AX800Pro/TVD

oh jah, Ik heb 1 gig geheugen en een 3500+
Oud 27-03-2006, 14:55
maximeus
maximeus is offline
Citaat:
maximeus schreef op 27-03-2006 @ 15:55 :

Asus AX800Pro/TVD

die kaart is trouwens 200 euro bij alternate...
Oud 27-03-2006, 15:31
Naru
Naru is offline
geweldig spel al vanaf vorige week woensdag verslaafd
Oud 27-03-2006, 16:06
Meadow
Meadow is offline
Het is zo goed om te zien dat er zo veel vrouwelijke gamers zijn tegenwoordig (gamesters ).
Oud 27-03-2006, 16:08
Gimme more beer
Citaat:
maximeus schreef op 27-03-2006 @ 15:55 :

Asus AX800Pro/TVD

Ja, lukt prima
Oud 27-03-2006, 16:15
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Naru schreef op 27-03-2006 @ 16:31 :
geweldig spel al vanaf vorige week woensdag verslaafd
qft
Oud 27-03-2006, 16:29
maximeus
maximeus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-03-2006 @ 17:08 :
Ja, lukt prima

en kan ik weer ff met die kaart vooruit? Dus dat ie niet in een half jaar achterhaald is?
Oud 27-03-2006, 16:53
Verwijderd
Ben bijna klaar met de recommendations. De magic items komen met een redelijk tempo binnen. Moet ook nog ff wat Daedra artefacts gaan zoeken.
Oud 27-03-2006, 17:30
Captain N
Captain N is offline
Hoe zit het met spells leren, ik wil bijvoorbeeld in alteration betere lockpick spells leren, maar hoe en waar doe ik dat?
Oud 27-03-2006, 17:57
Verwijderd
Morgen of overmorgen heb ik het wss.
Oud 27-03-2006, 18:04
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Bossen schreef op 27-03-2006 @ 18:57 :
Morgen of overmorgen heb ik het wss.
Ik ook.
Tamriel, here I come
Tot die tijd maar FF morrowind om alvast in de stemming te komen
Oud 27-03-2006, 18:04
Mania-92
Mania-92 is offline
Ej dames, . Ik krijg Oblivion van me neef. Nou heb ik een prehistorisch kastje, dus vraag ik me af of ik hem kan draaien en wat ik moet upgrade, pas op ik heb een brugpieper budget.

512MB RAM geheugen
ATI RADEON 9500 PRO/9700 FAMILY
AMD Sempron 3000+ ~1.8GHz

Geef me raad dames.
Oud 27-03-2006, 18:09
Captain N
Captain N is offline
Zet die game maar uit je hoofd jochie.
Oud 27-03-2006, 18:25
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Mania-92 schreef op 27-03-2006 @ 19:04 :
Ej dames, . Ik krijg Oblivion van me neef. Nou heb ik een prehistorisch kastje, dus vraag ik me af of ik hem kan draaien en wat ik moet upgrade, pas op ik heb een brugpieper budget.

512MB RAM geheugen

Geef me raad dames.
512MB ram erbij.
Schaf maar een compleet nieuwe grafische kaart aan want dat ding gaat het ECHT NIET redden.
En die processor trekt het waarschijnlijk ook niet meer.

Tip: Volledig nieuw systeem, want met dat ding ga je het NOOIT redden
Oud 27-03-2006, 18:32
Meadow
Meadow is offline
Citaat:

512MB RAM geheugen

Geef me raad dames.
Dames? De heren hier weten geloof ik meer van computers, dus als je goede reaad wil zul je je voornamelijk tot hen moeten richten. En nee, je bent niet stoer.

Dat red 'ie nooit. Totaal nieuwe bak, ook omdat je ws een vrij oud mobo hebt en anders allerlij verouderde en dus duurdere onderdelen moet kopen voor de upgrade. Ik raad je aan het gewoon te vergeten of bij een vriend of vriendin te smeken of je op zijn/haar superbak mag spelen.
Oud 27-03-2006, 18:37
Mania-92
Mania-92 is offline
Ik heb een budget van €400,- daar krijg ik ook niets voor, en jarig ben ik ook nog lang niet.
Oud 27-03-2006, 18:51
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Captain N schreef op 27-03-2006 @ 18:30 :
Hoe zit het met spells leren, ik wil bijvoorbeeld in alteration betere lockpick spells leren, maar hoe en waar doe ik dat?
Zoeken naar degene die een betere lockpick spell heeft .

En met een budget van 400 euro kan je een redelijk eind komen.
Oud 27-03-2006, 19:15
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 27-03-2006 @ 19:51 :

Voor een nieuw systeem dat Obliovion kan hebben? Lijkt me een zware opgave. Tenzij hij toch gaat vervangen, maar dan zit hij met de ouderdom van zijn pc en daardoor zullen de componenten duur zijn.
Oud 27-03-2006, 19:22
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 27-03-2006 @ 19:51 :

400 euro? Als hij gaat upgraden red hij misschien NET de minimum specs (en je moet er tegenwoordig vannuit gaan dat minimum specs betekend dat alles op low het spel net opstarts, niet dat het ook echt lekker speelbaar is)
Oud 27-03-2006, 19:57
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 27-03-2006 @ 20:22 :
400 euro? Als hij gaat upgraden red hij misschien NET de minimum specs (en je moet er tegenwoordig vannuit gaan dat minimum specs betekend dat alles op low het spel net opstarts, niet dat het ook echt lekker speelbaar is)
Ati x800 gto + 512 mb ram erbij en hij zit al een heel eind hoor.
Oud 27-03-2006, 19:58
Gimme more beer
Citaat:
512MB RAM geheugen
512 MB geheugen erbij en de videokaart vervangen door een 6600GT met 128MB geheugen (dus géén 256 MB!). Dan draait hij hem okee.

Mensen moeten niet zo zeiken op die processor. Zo veel processorkracht trekt Oblivion toch niet. Videokaart en geheugen is veel essentiëler.
Oud 27-03-2006, 20:01
Gimme more beer
Citaat:
Meadow schreef op 27-03-2006 @ 20:15 :
Tenzij hij toch gaat vervangen, maar dan zit hij met de ouderdom van zijn pc en daardoor zullen de componenten duur zijn.
Wat een onzin.
Oud 27-03-2006, 20:01
Mania-92
Mania-92 is offline
Wat voor processor adviseren jullie?(Socket 754) En wat voor videokaart? De keuze van het RAM geheugen is snel gemaakt.
Oud 27-03-2006, 20:04
Gimme more beer
Citaat:
Mania-92 schreef op 27-03-2006 @ 21:01 :
Wat voor processor adviseren jullie?(Socket 754) En wat voor videokaart? De keuze van het RAM geheugen is snel gemaakt.
Geen processor upgrade en de videokaarten die eerder al genoemd zijn. X800 en 6600GT zouden het moeten doen.
Oud 27-03-2006, 20:07
Mania-92
Mania-92 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-03-2006 @ 21:04 :
Geen processor upgrade en de videokaarten die eerder al genoemd zijn. X800 en 6600GT zouden het moeten doen.
De minimum eis is toch 2GHz dan kan hij met een 1.8GHz toch nooit soepel lopen?
Oud 27-03-2006, 20:53
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-03-2006 @ 21:01 :
Wat een onzin.
Een goede videokaart op een AGP slot is echt wel duurder dan een op een PCIe! You bet. Als ik een PCIe aansluiting zou hebben zou ik voor minder geld dan ik nu voor een AGP 6600GT neertel een X800 pro kunnen kopen.

Citaat:
Ati x800 gto + 512 mb ram erbij en hij zit al een heel eind hoor.
Ja, en een Ati X800 gto voor AGP, wat hij wel moet hebben, begint bij 200 euro. Met 256 MB, maar een lage core speed. Als je een fatsoenlijke wil ben je toch denk ik snel 300 euro kwijt.

Edit: say what dan moet het inderdaad wel lukken, 512 mb geheugen is ook niet zo bizar duur, tenminste ligt eraan welk merk je neemt.
Heeft het er ook nog mee te maken of hij wel sloten heeft voor pc3200?

Laatst gewijzigd op 27-03-2006 om 20:59.
Oud 27-03-2006, 20:58
Kommando
Kommando is offline
Weet iemand waar Umbra uithangt?
Als je hem doodt krijg je een gaaf zwaard, net zoals in Morrowind.
Oud 27-03-2006, 21:05
Mania-92
Mania-92 is offline
Waarom kan ik geen AMD processor vinden met meer dan 2.2GHz anders kom ik toch nooit aan een soepel werkende oblivion.
Oud 27-03-2006, 21:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-03-2006 @ 20:58 :
512 MB geheugen erbij en de videokaart vervangen door een 6600GT met 128MB geheugen (dus géén 256 MB!). Dan draait hij hem okee.

Mensen moeten niet zo zeiken op die processor. Zo veel processorkracht trekt Oblivion toch niet. Videokaart en geheugen is veel essentiëler.
Niet zeiken op de processor?
Het spel vraagt een athlonXP of P4 2GHz minimaal. Dan gaat die sempron 1.8GHz van hem dus echt wel afhaken....

Hij kan zijn videokaart upgraden en zijn memory (maar ik weet niet welke soort Ram. Gezien de processor kan dat ook nooit enorm snel zijn dus ga uit van DDR333 ALS hij dat al heeft) en dat is in feite gewoon weggegooid geld met die processor.

Kan hij het draaien? Ja
Kan hij het soepel spelen? Vergeet dat maar met die processor.
Oud 27-03-2006, 21:13
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Mania-92 schreef op 27-03-2006 @ 21:01 :
Ik weet niet of je Mobo dat trekt maar probeer de Athlon64 te checken. (misschien maar 2GHz maar wel 64bit. )

EDIT:
Check de pricewatch op tweakers. Dan kun je waarschijnlijk wel die processor die ik voorstelde vinden EN het geheugen EN een ATI X800 in AGP vorm binnen de 400 euro. Het zal alleen wel krap worden
(probeer anders een X700. Iets langzamer maar die zou het ook nog wel moeten trekken)
Oud 27-03-2006, 21:33
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 27-03-2006 @ 22:13 :
Ik weet niet of je Mobo dat trekt maar probeer de Athlon64 te checken. (misschien maar 2GHz maar wel 64bit. )

EDIT:
Check de pricewatch op tweakers. Dan kun je waarschijnlijk wel die processor die ik voorstelde vinden EN het geheugen EN een ATI X800 in AGP vorm binnen de 400 euro. Het zal alleen wel krap worden
(probeer anders een X700. Iets langzamer maar die zou het ook nog wel moeten trekken)
En zoek iemand die verstand heeft van voedingen, het zou kunnen dat je voeding de zooi niet aan kan.
Oud 27-03-2006, 22:52
Not for Sale
Not for Sale is offline
Is iemand al de Mudcrab/Creeper van Oblivion tegengekomen? Meeste merchants lijken maar 1200 goud te hebben, en ik heb nu al een hele berg daedric armor liggen die ik graag eens wil verkopen..

@Mania-92
Je moet bij AMD processoren niet naar de kloksnelheid kijken.
De vereiste is nl. een 2GHz Intel Processor óf gelijkwaardige AMD processor. Dat betekent niet een 2GHz AMD processor, dat betekent een 2000+ processor.
Ik heb bijvoorbeeld een AMD Athlon64 3000+. Hoewel hij draait op maar 1.8Ghz is zijn effectieve snelheid 3Ghz. In ieder geval kan de processor het met gemak aan.
Mijn videokaart niet, ik ga binnenkort voor een upgrade van Radeon 9600XT naar GForce 6800GS

Laatst gewijzigd op 27-03-2006 om 23:05.
Oud 28-03-2006, 00:40
Gimme more beer
Citaat:
Mania-92 schreef op 27-03-2006 @ 21:07 :
De minimum eis is toch 2GHz dan kan hij met een 1.8GHz toch nooit soepel lopen?
Onzin, kloksnelheden zijn een valse maatstaaf.
Oud 28-03-2006, 00:55
Gimme more beer
Citaat:
Meadow schreef op 27-03-2006 @ 21:53 :
Een goede videokaart op een AGP slot is echt wel duurder dan een op een PCIe! You bet. Als ik een PCIe aansluiting zou hebben zou ik voor minder geld dan ik nu voor een AGP 6600GT neertel een X800 pro kunnen kopen.
Dat heeft niets met verouderde hardware an sich te maken, maar gewoon met het feit dat AGP eruit gerangeerd wordt en dus slechts op een laag pitje geproduceerd worden. Stock sale kan niet, want de vraag is hoog, dus de prijzen zullen stijgen. Maar ik kan voor jou een sterk verouderd systeem (zonder monitor) samenstellen voor 400 euro dat zélfs Oblivion redelijk zou moeten kunnen draaien. Er zijn bijvoorbeeld echt nog wel plekken waar Socket A processors verkocht worden. Oude hardware is niet duur, maar goedkoop, je moet het alleen wel nog kunnen vinden.

Citaat:
Ja, en een Ati X800 gto voor AGP, wat hij wel moet hebben, begint bij 200 euro. Met 256 MB, maar een lage core speed. Als je een fatsoenlijke wil ben je toch denk ik snel 300 euro kwijt.
Nog een keer onzin, 256MB wil je écht liever niet in een low-end videokaart hebben zitten (al kun je bij de X800 inmiddels wel gaan twijfelen) en een kaart die Oblivion redelijk kan draaien hoeft geen 200 euro te kosten. Een X800GT met 128 MB geheugen (van Sapphire, als het kan) kan het bijvoorbeeld ook prima aan en kost je ongeveer 170 - 180 euro. Aan een systeem gebaseerd op Socket 754 moet je toch zo min mogelijk geld uitgeven, dus niet naar de toekomst werken. Daarom zeg ik ook dat je beter nog een 6600GT met 128 MB kunt kopen, à ongeveer 125 euro. Die is uitstekend voor Oblivion.

Citaat:
Edit: say what dan moet het inderdaad wel lukken, 512 mb geheugen is ook niet zo bizar duur, tenminste ligt eraan welk merk je neemt.
Merkgeheugen naast een (waarschijnlijk) verouderd boutreepje? 512 MB kost je hooguit 35 euro. Meer dan 40 euro moet je er in ieder geval niet voor betalen.

Citaat:
Heeft het er ook nog mee te maken of hij wel sloten heeft voor pc3200?
Nee, dat maakt niets uit. Met de sloten heeft het al helemaal niets te maken overigens, maar dat is misschien iets te technisch. Elk DDR-reepje kun je erin duwen. Zelfs PC4400 (550Mhz) geheugen. Je hebt er alleen niet zo veel aan.
Oud 28-03-2006, 00:57
Gimme more beer
Citaat:
Meadow schreef op 27-03-2006 @ 22:33 :
En zoek iemand die verstand heeft van voedingen, het zou kunnen dat je voeding de zooi niet aan kan.
Eén reepje geheugen erbij en een nieuwe videokaart gaat je de kop niet kosten, daarnaast moet je sowieso altijd een kwaliteitsvoeding hebben die gewoon, zoals het hoort, jaren mee gaat. Heb je dat niet, dan is dat een verplichte aanschaf. En al met al ben je dan voor 250 euro klaar. Kun je mooi doorsparen voor een fatsoenlijk nieuw systeem.
Oud 28-03-2006, 00:59
Gimme more beer
Citaat:
Mania-92 schreef op 27-03-2006 @ 22:05 :
Waarom kan ik geen AMD processor vinden met meer dan 2.2GHz anders kom ik toch nooit aan een soepel werkende oblivion.
Niet, ik herhaal: niet, naar de kloksnelheden kijken. Een sempron 3000+ mag dan wel geen high-end processor zijn, hij trekt Oblivion écht wel.
Oud 28-03-2006, 07:20
Mania-92
Mania-92 is offline
Dus met een Sempron 3000+, 1GB RAM Geheugen(€50,- voor een 512MB kaartje kan weer niets goedkoper vinden), en een XFX Geforce 6600GT 128MB AGP 2x DVI(€170,-, kost ie bij dynabyte). Zou hij het moeten doen? Wat dus uitkomt op €220,-.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten